پیگیری محل اعزام به خدمت سربازی چگونه است؟

پیگیری محل اعزام به خدمت سربازی چگونه است؟

وقتی زمان رفتن به سربازی میرسه اولین و مهم ترین دغدغه مشمولین این است که کجا باید خدمت کنند و محل خدمت آن ها کجا خواهد بود.در این مقاله نحوه پیگیری محل اعزام به خدمت سربازی و روش هایی که کمک میکنه از قبل بتونیم محل خدمت سربازی را مشخص کنیم توضیح داده میشود.

در رابطه با یگان های مختلف هم صحبت میکنیم تا کاملا در رابطه با مسئله اعزام به سربازی و مخصوصا محل اعزام کاملا اطلاعات داشته باشید.

بعد از اینکه دفترچه اعزام به خدمت سربازی ارسال میشود تاریخ اعزام صادر میشود یعنی مشمول رسما خود را به نیروهای مسلح معرفی کرده است و در صف انتظار برای تقسیم نیرو قرار گرفته. تقریبا یک هفته قبل از اعزام به سربازی محل یگان آموزشی مشخص میشود و اینجاست که میشود تا آخرین روز خدمت را به نحوی پیش بینی کرد و البته برنامه ریزی مناسب داشت.

دلیل گفتن این جمله این است که اگر بطور مثال مشمول لازم باشد برای دوره آموزشی خود را به پادگان ۰۱ معرفی کند یعنی در نیروی زمینه ارتش تقسیم شده است و قطعا تا آخرین روز خدمت سربازی هم در یکی از یگان های نیرو زمینی در سراسر کشور خدمت خواهد کرد.

یا برای مثال اگر شخصی قرار باشد برای دوره آموزشی خود را به پادگانی در مشگین شهر اردبیل معرفی کند یعنی سرباز نیرو انتظامی شده است و تا پایان خدمت در نیروی انتظامی خواهد ماند.

پادگان های آموزشی برای تمام نیروهای مسلح تعداد زیادی وجود ندارد و در سراسر کشور پخش هستند پس محل یگان آموزشی ربطی به مدرک تحصیلی یا سن یا حتی تاهل ندارد و هر مشمولی با هر شرایطی ممکن است در هر پادگانی برای گذراندن دوره آموزشی تقسیم شود.

مطلب پیشنهادی به شما : دوره آموزشی سربازی

پس سعی نکنید برای تقسیم شدن در پادگان آموزشی خاصی تلاش کنید چرا که خیلی از شهر ها اصلا پادگان آموزشی ندارد!

اگر نمیخوای خودت را به شانس اقبال و تقسیم شدن بصورت رندوم بسپاری هر زمان که برگه سبز صادر شد و شما رسما دارای تاریخ اعزام شدید باید سعی کنی از یکی از ارگان های نظامی پذیرش بگیری یعنی با آن یگان بواسطه معرف یا هر روش دیگری در ارتباط قرار بگیری و درخواست پذیرش دهید.

با این روش نه تنها میشود حتی محل یگان آموزشی را پیش بینی کرد بلکه یگان اصلی گذراندن خدمت هم از همین لحظه مشخص خواهد بود و دیگر لازم نیست استرس کجا تقسیم شدن را داشته باشید.

پیگیری محل اعزام به خدمت سربازی

روش دیگری نیز وجود دارد تا شما قبل از اعزام به خدمت سربازی محل خدمت را خودتان تعین کنید.اگر شما درای مدرک تحصیلی فوق لیسانس یا دکتری هستید همانطور که میدانید امکان دریافت کسری خدمت سربازی دارید.

مطلب پیشنهادی به شما : کسری خدمت سربازی

این کسری که به کسری انجام پروژه معروف است قاعدتا باید انجام پروژه ای در یکی از ارگان نظامی باشد پس در نتیجه اگر بعنوان مثال شما برای انجام پروژه با وزارت دفاع همکاری کنید قطعا خدمت سربازی شما هم در همان وزارت دفاع طی میشود و لازم نیست مابقی خدمت سربازی در جای دیگری باشید.

تمامی این هماهنگی ها برای تقسیم شما بعد از انجام پروژه بین جایی که پروژه در آن انجام دادید و سازمان نظام وظیفه عمومی انجام خواهد شد.

یک روش دیگر برای تعین محل خدمت سربازی قبل از اعزام به خدمت وجود دارد.اگر فردی نخبه باشد و در بنیاد ملی نخبگان عضو شود بر اساس قانون و برای جلوگیری از اتلاف نیروی علمی کشور میتواند پروژه جایگزین خدمت سربازی انجام دهد که هماهنگی با دانشگاه دفاع ملی انجام خواهد شد یا در یکی از دانشگاه های دولتی امریه شود.

با این روش هم فرد نخبه در جای غیر تخصصی بکار گرفته نمیشود و هم میتواند قبل از اعزام به خدمت سربازی با پیش بینی شرایط و محل خدمت سربازی برنامه ریزی کامل داشته باشد.

پیگیری محل اعزام به خدمت

آخرین روش برای تعین محل اعزام و خدمت سربازی هم سرباز امریه شدن است که توسط تمامی ارگان های دولتی و حتی شرکت های دانش بنیان انجام میشود و مشمول بعد از دوران آموزشی میتواند در یکی از ارگان های دولتی برای خدمت کردن مشغول بکار شود.

در این روش هم چون قبل از اعزام تمام هماهنگی ها انجام شده است مشمول میتواند به راحتی تا پایان خدمت سربازی خود را پیش بینی کند.

دوستان عزیز و مخاطبین همیشه همراه سرباز مشاور،سعی کردیم تمامی شرایط برای پیش بینی و پیگیری محل اعزام به خدمت سربازی را با زبان و روشی ساده خدمتتون عرضه کنیم تا اگر هنوز به خدمت سربازی اعزام نشده اید با دانستن این مطالب و کسب اطلاعات کافی این دوره را تا جای ممکن طبق میلتان سپری کنید.

اگر سوالی دارید به ساده ترین روش ممکن وقت مشاوره رزرو کنید یا همین الان برای مشاوره خدمت با سرباز مشاور تماس بگیرید تا آخرین قوانین خدمت سربازی توسط اولین و تخصصی مرکز مشاوره سربازی به شما انتقال داده شود.

5 پاسخ

  1. سلام من داداشم آموزشی تموم شده ولی نمیدونم کجا خدمت میکنه چجوری بدون کد ملی پادگانشو پیدا کنم

  2. سلام وخسته نباشید. من پدر سرباز تک فرزند با مدرک لیسانس. خودم هم ۴۷سال سن دارم ولی بعلت بیماری قادر به انجام دادن بعضی از کارها نیستم بهمین خاطر توانایی پیگیری معافیت کفالت را هم انجام ندادیم. حالا با توجه کارهای پذیرش وجذب سپاه محل زندگی شده ولی متاسفانه بعد از دوره آموزشی ۷۵۰کیلومتر آز محل زندگی کرمانشاه تقسیم شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید