امریه قوه قضاییه (امریه دادگستری) ۱۴۰۲

امریه قوه قضاییه

قوه قضاییه بعنوان یکی از قوای ۳ گانه کشور با مسولیت بررسی اجرای قوانین در زمینه های مختلف فعالیت دارد . با توجه به انواع شاخه های قانون گذاری زیر مجموعه های زیادی در قوه قضاییه وجود دارد که باید به وسیله نیروهای متخصص و انقلابی گرداننده شود از همین رو امریه قوه قضاییه که برخی از مردم به آن امریه دادگستری نیز میگویند جهت تامین بخشی از نیروهای مورد نیاز با ساز و کار مشخص طراحی شده است.

مجموعه تخصصی سرباز مشاور در ادامه به شما علاقه مندان امریه قوه قضاییه شرایط ، زمان و نحوه ثبت نام را نشان میدهد تا بتوانید براحتی در این سازمان قضایی مهم امریه شوید و دوره سربازی را بگذرانید.

شرایط مورد نیاز برای گرفتن امریه قوه قضاییه ۱۴۰۲

قطعا تمامی سازمان های امریه کننده دارای شرایطی مشخصی برای جذب نیرو هستند. قوه قضاییه هم از این قاعده مستثنا نیست . شرایط زیر توسط قوه قضاییه برای علاقه مندان اعلام شده است. با توجه به جذب محدود لازم است حتما حائز تمام شرایط باشید.

✔️ نداشتن خدمت سربازی قبلی

✔️ نداشتن غیبت پشت دفترچه ای

✔️ داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی

✔️ عضویت کمیته امداد امام خمینی با ارائه گواهی رسمی عضویت

✔️ عضویت سازمان بهزیستی با ارائه گواهی رسمی عضویت

✔️ مشمولینی که جز خانواده ایثارگران و جانبازان باشند با ارائه کد رهگیری ایثارگری

✔️ مشمولین متاهل

✔️ مشمولانی که معاف از رزم هستند

✔️ دارا بودن بودن برگه اعزام با تاریخ اعزام مورد نظر قوه قضاییه

✔️ ثبت نام در سامانه پذیرش امریه قوه قضاییه

✔️ حضور در جلسه مصاحبه و ارائه مدارک

✔️ مشمولان ساکن مناطق محروم کشور

✔️ عضویت حداقل ۶ ماهه در بسیج

✔️ مشمولانی که دارای تاییدیه حفظ یا قاری قرآن باشند

✔️ دارا بودن یکی از مدارک تحصیلی اعلام شده

نکته مهم

به دلیل محدودیت در تعداد افرادی که میتوانند در امریه جذب شوند لازم است تعداد بیشتری از شرایط را دارا بود همچنین امریه دادگستری بصورت بومی انجام میشود و اولویت پذیرش با کسانی است که بومی هستند و تعداد بیشتری از شرایط را دارا میباشند.

سایت امریه قوه قضاییه

برای ثبت نام در امریه قوه قضاییه تنها یک سامانه با مدیریت منابع انسانی قوه قضاییه وجود دارد و هر سایت یا سامانه ای دیگری که ادعای این موضوع را دارد قطعا نامعتبر میباشد. برای ثبت درخواست امریه وارد سایت qazahrm.eadl.ir شوید و طبق فراخوان ثبت نام کنید.

حتما لازم است تا از طریق همین سایت اطلاعات خواسته شده در سایت ثبت شود . طبق اعلام قوه قضاییه تا ۲۰ روز قبل از اعزام وقت مصاحبه تعیین میشود و در صورتی که این اتفاق حداکثر تا ۱۵ روز قبل از اعزام به سربازی رخ نداد شما در پذیرش امریه قرار نگرفته اید!

موضوعات مرتبط : شرایط و مراحل کامل گرفتن امریه دانش بنیان

نحوه ثبت نام ثبت نام امریه قوه قضاییه

برای ثبت نام در امریه دادگستری لازم است این مراحل طی شود:

✔️ مراجعه به سایت qazahrm.eadl.ir

✔️ ورود به قسمت سامانه امریه سربازی در صفحه اول سایت

✔️ بررسی شرایط اعلامی از جمله مدرک و رشته تحصیلی درخواستی

✔️ بررسی شرایط جذب بر اساس تاریخ اعزامی اعلام شده

✔️ بررسی استان های اعلام شده برای جذب امریه

✔️ ورود به سامانه و تکمیل اطلاعات

توجه

در این صفحه تاکید شده است تا هیچ یک از مشمولان حائز شرایط مراجعه حضوری نداشته باشند و حتی با هیچ یک از مجموعه های قوه قضاییه تماس تلفنی برقرار نکنند. تنها راه ارتباطی در خصوص متقاضیان امریه دادگستری عضویت در کانال splus.ir/qazahrm در پیام رسان سروش میباشد.

زمان ثبت نام امریه قوه قضاییه

تمامی امریه های سربازی بر اساس قوانین موجود دارای زمان مشخصی جهت پذیرش سرباز میباشند . زمان امریه بر اساس تاریخ اعزام مشخص میشود در واقع سازمان مربوطه در فراخوان های اعلامی با ذکر تاریخ اعزام به مشمولان جهت زمان بندی برای ارسال مدارک کمک میکند.

برای اطلاع از زمان امریه قوه قضاییه لازم است به سامانه گفته مراجعه کنید اما بطور کلی باید بدانید امریه دادگستری در نیمه اول سال و معمولا برای اعزامی های ماه های زوج وجود دارد. برای مثال میتوان بعنوان اعزامی تیر یا شهریور ماه ثبت درخواست امریه کرد.

در سال ۱۴۰۲ دو بار سامانه جذب فراخوان داده است و مشمولان اعزامی برج ۴ و ۶ به ترتیب در اردیبهشت و تیر ماه فرصت  داشتند بر اساس شرایط اعلامی و اولویت استان هایی که به نیرو نیاز دارند ثبت نام خود را انجام دهند.

ظرفیت امریه قوه قضاییه چقدر است ؟

ظرفیت جذب امریه در تمامی سازمان های دولتی و غیر دولتی بر اساس سهمیه اعلامی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح تعیین میشود. معمولا سهمیه امریه های جذبی با توجه به مازاد نیاز یگان های نظامی به ارگان های غیر نظامی تخصیص داده میشود.

با توجه کمبود سرباز و وجود مشمولان غایب که تعداد کمی هم نیستند در سال های اخیر جذب امریه سربازی بسیار محدود شده است به همین دلیل تقریبا فقط کسانی که دارای تخصص و رزومه خوب و البته مدرک تحصیلی بالاتری هستند در شانس امریه قرار میگیرند.

در رابطه با ظرفیت امریه قوه قضاییه باید گفت اصلا میزان ظرفیت مشخصی قابل اعلام نیست و در ماه های اعزام مشخص شده بصورت استانی اعلام نیاز صورت میگیرد. در واقع ممکن است در فراخوان تیر ماه تنها برای ۵ استان اعلام نیاز شود و اعلام نیاز در استان های دیگر به ماه اعزام بعدی موکول شود.

نحوه پیگیری امریه قوه قضاییه

در صورتی که در سامانه جذب امریه قوه قضاییه ثبت نام انجام دادید قطعا توسط سامانه به شما رسید ثبت نام یا کد رهگیری تعلق میگیرد . در صورتی که حائز شرایط باشید و در اولویت قرار بگیرید از سوی معاونت نیروی انسانی جهت تعیین زمان مصاحبه حضوری با شما تماس گرفته میشود.

اگر تماسی برقرار نشد و کمتر از ۱۵ روز تا اعزام شما بیشتر باقی نمانده است یا بطور کلی خواستید از زمان های جذب و اطلاعیه های امریه و شرایط  آن مطلع شوید تنها راه های پیگیری مراجعه به سایت qazahrm.eadl.ir یا کانال splus.ir/qazahrm در پیام رسان سروش میباشد.

توجه

طبق اعلام معاونت نیروی انسانی قوه قضاییه از هر گونه برقراری تماس تلفنی یا مراجعه حضوری اکیدا خودداری نمایید.

مزایای امریه دادگستری

قوه قضاییه یکی از قوای ۳ گانه کشور محسوب میشود که چه برای امریه سربازی و چه برای استخدام رسمی در مجموعه های مختلف آن تقاضای زیادی وجود دارد. از جمله مزایایی که امریه دادگستری دارد این ها هستند:

✔️ محیط کاری مناسب

✔️ ساعت کاری مشخص ( ساعت کار اداری )

✔️ فعالیت دفتری

✔️ کسب تجربه کاری ( کار آموزی )

✔️ قرار گرفتن در اولویت استخدامی بعد از پایان دوره و شرکت در آزمون استخدامی

✔️ آشنایی با قوانین اجرایی

✔️ ارتباط با سازمان های زیر مجموعه و ذیصلاح

✔️ تقسیم بومی

البته کسانی که وارد امریه قوه قضاییه میشوند باید از نظر روحی توانایی کار در محیط قضایی مانند دادگاه ها و دیگر زیر مجموعه ها را داشته باشند. به دلیل حجم کاری زیاد ممکن است حداکثر زمان کاری به انجام امور بگذرد و وقت استراحت کمی وجود داشته باشد.

در هر صورت یکی از بهترین امریه های سربازی ممکن این امریه است و طول دوره امریه مخصوصا برای فارغ التحصیلان حقوق بعنوان دوره کار آموزی خوبی محسوب میشود.

رشته های تحصیلی امریه دادگستری

برای ورود به امریه قوه قضاییه باید حتما در یکی از رشته های زیر فارغ التحصیل شده باشید:

حقوق ( کلیه گرایش ها )مدیریت ( دولتی ، مالی ، مدیریت اجرایی ، مدیریت منابع انسانی )
الهیاتکامپیوتر
حسابداری ( کلیه گرایش ها )

در نظر داشته باشید حداقل مدرک مورد نیاز کارشناسی است و اولویت با کسانی میباشد که دارای مدرک تحصیلی بالاتر و رزومه بهتری هستند.

حقوق سربازان امریه قوه قضاییه چقدر است؟

حقوق امریه دادگستری بر اساس مدرک تحصیلی ، تاهل و داشتن فرزند محاسبه میشود. حقوق توسط قوه قضاییه پرداخت نمیشود و از بودجه ستاد کل نیروی مسلح تامین میشود. حقوق امریه قوه قضاییه بر اساس معادل حقوق سرباز در مناطق غیر عملیاتی محاسبه میشود و بین ۳ تا ۷ میلیون تومان متغیر است.

در نظر داشته باشید در طول دوره ۲۴ ماهه امریه سربازی هیچگونه حقوق مازادی توسط قوه قضاییه برای سربازان امریه واریز نخواهد شد و تنها حقوق بعلاوه عیدی های معمول تنها توسط ستاد کل نیروهای مسلح واریز خواهد شد!

در آخر

مجموعه تخصصی سرباز مشاور بعنوان برترین و تنها مرکز تخصصی مشاوره سربازی سعی کرد در این مقاله به روز ترین و کاربردی ترین اطلاعات مربوط به امریه قوه قضاییه را به شما منتقل کند تا در صورت علاقه مندی بتوانید به راحتی وارد امریه سربازی شوید.

برای مشاوره در زمینه امریه سربازی میتوانید همین الان با سرباز مشاور تماس بگیرید.

بنر امریه

3 پاسخ

  1. سلام و درود

    ثبت نام دوباره چگونه امکان پذیر هست راهنمایی کنید

    سال ۹۹ با مدرک کارشناسی ثبت نام کرده بودم و درخواست امریه داده بودم که به علت قبولی در مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه رفتم الان سال ۱۴۰۲ در دور قبلی ثبت نام امریه خواستم ثبت نام کنم ( اعزام آبان )، سیستم امریه قوه قضائیه نوشت این کد ملی قبلا ثبت نام کرده است

    حالا که دوباره سایت باز میشه از سیزدهم
    کسی میدونه من باید چگونه ثبت نام کنم
    چون اعزام رو از آبان به دی تغییر دادم که بتونم ثبت نام کنم

    راهنمایی کنید

  2. سلام و‌ روزتون بخیر
    ببخشید میشه سرباز امریه بود، اما مقطع بالاتر مثل دکتری قبول شد و ایست خدمت گرفت؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید