پروژه کسری خدمت

برای کم کردن مدت خدمت سربازی یکی دیگر از راه هایی که وجود دارد انجام پروژه کسری خدمت از طریق یکی از ارگان های نظامی  وزیر مجموعه های آن ها است. البته علاوه بر پروژه های کسری خدمت پروژه هایی با عنوان پروژه جایگزین خدمت وجود دارد.

در این مقاله بطور مفصل در رابطه با این مورد و مراحل و شرایط دریافت آن صحبت میکنیم و ارگان هایی که از طریق آن ها میشود پروژه کسری خدمت دریافت کرد را به شما معرفی خواهیم کرد تا انتها با سرباز مشاور همراه باشید تا فرصت استفاده از این کسری خدمت جذاب را از دست ندید.

برای دریافت پروژه ی کسری خدمت همین الان تماس بگیرید ۰۲۱۶۶۰۳۷۰۴۶

پروژه کسری خدمت سربازی چیست؟

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شامل ارگان های مختلفی مانند سپاه و ارتش و نیروی انتظامی است همچنین ارتباط تنگاتنگی با وزارت دفاع جهت تجهیز نیروهای مسلح وجود دارد. احتمالا میدانید وزیر دفاع از بین شخصیت های نظامی کشور انتخاب میشود.

تمامی ارگان هایی که نام بردیم دارای دانشگاه مستقل افسری هستند حتی ارگان های ارتش و سپاه دارای دانشگاه علوم پزشکی میباشند.با این وجود نیاز به کارهای تحقیقاتی و اجرایی در تمامی این ارگان ها احساس میشود.

در نتیجه با یک تعریف ساده میتوان گفت افراد علاقه مندی که با یکی از ارگان های نظامی همکاری داشته باشند و بتوانند پروژه ای که برای آن ها تعریف شده را به اتمام و فاز اجرایی برسانند بعنوان پاداش از کسری خدمت سربازی برخوردار میشوند.

کسری پروژه را میتوان حداکثر در ۲ پروژه و در یک یگان انجام داد و با توجه به قدرت و اهمیت پروژه بدون سقف کسری خدمت گرفت. مشمولینی هستند که با انجام پروژه های سنگین توانسته اند تا حدی کسری دریافت کنند که فقط دوران آموزشی را بگذرانند.

توجه

دقت کنید شما تحت هر شرایطی و با انجام هر پروژه ای تنها شامل کسری خدمت سربازی خواهید شد و به هیچ عنوان شما را معاف نخواهند کرد اما میتوان گفت در بهترین حالت میتوان به قدری کسری دریافت کرد که تنها دوره آموزشی گذرانده شود.

موضوعات مرتبط : هر آنچه که باید در مورد پروژه ی جایگزین خدمت بدانید.

شرایط دریافت پروژه کسری خدمت سربازی

دریافت این کسری سربازی مانند دیگر روش های گرفتن کسری خدمت برای تمام مشمولین وجود ندارد و حتما نیاز به داشتن شرایط اولیه جهت اقدام است.

✅ عدم غیبت سربازی غیر قابل توجیه

✅ داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد

✅ تناسب مدرک تحصیلی با پروژه انتخابی

✅ حضور در جلسه مصاحبه ارگان مورد نظر

✅ حضور در جلسات دفاع از پروژه در حین انجام پروژه

توجه

✅ دانشجویان کارشناسی ارشد با تصویب پایان نامه و مشخص شدن موضوع میتوانند برای دریافت پروژه اقدام کنند.

✅ اقدام به دریافت پروژه در حین تحصیل بلامانع است.

✅ دانشجویان دکتری میتوانند در تمام طول سنوات تحصیلی برای دریافت پروژه و انجام آن به مراکز مورد تایید نیروهای مسلح مراجعه کنند.

✅ حداقل یکی از پروژه ها باید قبل از اعزام به سربازی به اتمام برسد در غیر اینصورت انجام پروژه در حین خدمت به یگان خدمتی مرتبط است.

✅ پایان نامه ارشد یا دکتری میتواند در صورت تایید بعنوان پروژه تعریف شود.

کسری خدمت پروژه

با کدام رشته های تحصیلی میشه پروژه کسری خدمت گرفت؟

تمامی دانشجویان ارشد و دکتری که در رشته های زیر مجموعه وزارت علوم و بهداشت تحصیل میکنند امکان دریافت پروژه های کسری خدمت دارند اما با توجه به رشته تحصیلی و کاربردی که در یکی از ارگان های نیروی مسلح دارد تعداد پروژه ها و میزان کسری آن ها متفاوت است.

پروژه های کسری خدمت بیشتر در زمینه های اجرایی و فنی و کاربردی قابل ارائه است در نتیجه افرادی که در رشته های فنی مهندسی تحصیل میکنند نسبت به افرادی که فارغ التحصیل رشته های علوم انسانی هستند شانس بالاتری برای دریافت پروژه دارند.

برای انجام پروژه های کسری خدمت فراغ التحصیلان پزشکی ،رشته های علوم پایه ،رشته های هنر و زبان های خارجی هم میتوانند اقدام کنند البته در این موارد ممکن است در زمان اقدام پروژه به تعداد زیاد وجود نداشته باشد.

حتی ترجمه هم شامل پروژه کسری خدمت میشود و در بدترین حالت میتوان برای کم کردن از مدت سربازی حتی به اندازه چند ماه از پروژه های مربوط به ترجمه استفاده کرد!

نحوه گرفتن پروژه کسری خدمت

برای دریافت پروژه کسری خدمت میتوانید از طریق یکی از روش های زیر اقدام کنید که از نظر کلی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد.پیشنهاد میکنم ساده ترین مسیر ممکن را انتخاب کنید.

👈 مراجعه مستقیم به یکی از ارگان های نیروهای مسلح

در این روش مشمول میتواند مستقیما به یکی از زیر مجموعه های نیروی مسلح مراجعه کند و درخواست دریافت پروژه جهت بررسی ارائه دهد.در این حالت یا ارگان مورد نظر لیستی از پروزه های مورد نیاز را در اختیار مشمول قرار میدهد یا مشمول بر اساس تخصصی که دارد میتواند پروژه ای را برای انجام پیشنهاد کند.

توجه

✅ مشمولینی که قصد دارند از حداکثر میزان کسری استفاده کنند میتوانند دو پروژه را با توجه به زمانی که در اختیار دارند انجام دهند اما معمولا تا پروژه اول نهایی نشود و به مرحله اجرا نرسد پروژه دوم برای انجام به مشمول داده نمیشود.

✅ مدت کسری صرفا به تعداد پروژه ربطی ندارد و به خود پروژه است که میتواند مدت کسری پروژه سربازی را مشخص کند و هستند مشمولینی که تنها با انجام یک پروژه میتوانند از حداکثر مدت کسری خدمت بهره مند شوند.

👈 مراجعه از طریق معرف به یکی از ارگان های نیروهای مسلح

این روش و ارگان های مورد نظر هیچ تفاوتی با روش قبلی ندارد تنها میتوان از طریق معرف مانند شخصی در کارد نیروهای مسلح یا اساتید دانشگاهی به یکی از مجموعه ها معرفی شد.

در اینصورت تشریفات اداری و مراحل طولانی جست و جو در بین پروژه ها و مراجعه های متعد به ارگان های مختلف لازم نیست.

حتما به این نکات توجه کن!

✅ حداکثر میتوان ۲ پروژه سربازی دریافت کرد و هر دو پروژه باید از یک ارگان انتخاب شود.

✅ مابه تفاوت کسری خدمت سربازی باید در ارگانی که پروژه انجام شده است گذرانده شود در نتیجه کارت پایان خدمت از سوی آن یگان صادر میشود.

برای مثال اگر کسی برای ارتش پروژه انجام داده باشد دوره آموزشی و مابقی خدمت منهای مدت کسری پروژه را در ارتش میگذراند و سوابق خدمتی در تراشه الکترونیکی کارت پایان خدمت بعنوان سرباز ارتش ثبت خواهد شد.

✅ به هیچ عنوان نمیشه برای ارگانی پروژه انجام داد و کسری خدمت را از ارگانی دیگر گرفت.

لیست ارگان هایی که پروژه کسری خدمت دارند

جهت دریافت پروژه های کسری خدمت حتما باید به یکی از ارگان های زیر مجموعه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یا شرکت های زیر مجموعه آن مراجعه کرد.شرکت های دولتی هم که با نیروهای مسلح همکاری دارند میتوانند در این مجموعه قرار بگیرند.

پس صرفا لازم نیست با مجموعه همکاری کرد که فقط فعالیت نظامی دارد و میتوان با مراکز تحقیقاتی و آموزشی هم وارد همکاری شد.برای مثال قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان مجموعه اجرایی سپاه جز این موارد قرار میگیرد.

از این مجموعه ها پروژه کسری خدمت بگیر

👈 دانشگاه افسری سپاه(دانشگاه امام حسین)

👈 دانشگاه افسری ارتش(دانشگاه امام علی)

👈 پروژه کسری خدمت دانشگاه وزارت دفاع (دانشگاه مالک اشتر)

👈 دانشگاه افسری نیروی انتظامی(دانشگاه امین)

👈 دانشگاه هوایی ارتش(دانشگاه شهید ستاری)

👈 مراکز تحقیقاتی نیروی های مسلح

👈 بنیاد نخبگان نیروهای مسلح

👈 دانشگاه علوم پزشکی ارتش

👈 دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله

👈 تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی نیروهای مسلح

👈 تمامی شرکت ها و سازمان های زیر مجموعه نیروهای مسلح

👈 قرارگاه خاتم الانبیا سپاه

توجه

برای دریافت آدرس و شماره تماس ارگان های گفته شده میتوانید با سرباز مشاور تماس بگیرید.

مزایای پروژه کسری خدمت

پروژه کسری خدمت سربازی برای مشمولین نخبه و تحصیل کرده سراسر مزیت و حسن است مخصوصا اگر مشمول متاهل باشد یا همزمان با تحصیل شاغل باشد یا نخواهد از شهر محل سکونت خارج شود.

این از دسته از مشمولین با انجام پروژه های کسری خدمت حتی در حین تحصیل دیگر نگران از دست رفتن زمان مفید در حین خدمت نیستند و بطور همزمان میتوانند به زندگی عادی برسند و پروژه را هم انجام دهند. در جلسه دفاع بعنوان آخرین جلسه ارائه مدت کسری خدمت مشخص میشود و به سازمان نظام وظیفه اطلاع رسانی خواهد شد. شما میتوانید با امریه دانش بنیان هم آشنا شوید.

مهم ترین مزیت های پروژه کسری خدمت سربازی

👈 کاهش مدت خدمت سربازی

👈 صدور کارت پایان خدمت

👈 تعیین محل خدمت

👈 امکان دریافت پذیرش از یگانی که در آن پروژه انجام شده

👈 امکان شرایط جذب در ارگان مورد نظر

👈 استفاده از روش های دیگر کسری خدمت(کسری ایثارگری، بسیج، تاهل، کسری سرباز غیر بومی)

👈 دورکار بودن در تمام طول مراحل انجام پروژه

👈 امکان همکاری گروهی و ارائه فردی پروژه

مراحل دریافت پروژه کسری خدمت

برای اینکه پروژه کسری خدمت سربازی را بدون دردسر و در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنید کافیه طبق روال زیر عمل کنید.بعد از نهایی شدن کسری میتوانید از طریق کد سخا یا سامانه epolice ثبت نهایی کسری را پیگیری کنید.

توجه داشته باشید که کسری خدمت پروژه تنها در زمان خدمت سربازی و ارسال دفترچه قابل استفاده است و مشمولینی که این کسری را بگیرند و غیبت کنند یا قوانین تغیر کند به دلیل عدم معرفی به موقع به نظام وظیفه نمیتوانند از مزیت های آن بهره مند شوند.

👈 دریافت نامه اشتغال به تحصیل برای دانشجویان

👈 ارائه مدرک فارغ التحصیلی صادره از دانشگاه

👈 ارائه مدارک علمی ،مقاله ها یا توضیحاتی در مورد پایان نامه دانشگاه

👈 مراجعه به ارگان مورد نظر برای مصاحبه اولیه

👈 ثبت درخواست دریافت پروژه و نوشتن پروپوزال

👈 حضور در مصاحبه علمی جهت بررسی و زمان بندی انجام پروژه

👈 حضور در جلسات دفاع طبق اعلام ارگان مربوطه

👈 حضور در جلسه نهایی جهت دفاع و موافقت ارگان مورد نظر

👈 دریافت نامه کسری خدمت پروژه و ارائه به سازمان وظیفه عمومی

پروژه جایگزین خدمت سربازی چیست؟

تا اینجای مطالب راجع به انجام پروژه هایی قبل از خدمت سربازی صحبت کردیم تا با استفاده از آن کسری خدمت دریافت شود.

اما روش دیگری برای مشمولین قرار داده شده است که بجای انجام پروژه قبل از خدمت سربازی اینکار را در حین خدمت انجام دهند و مدتی که در حال انجام پروژه هستند بعنوان مدت سربازی در نظر گرفته شود.

در کل هر دو روش نوعی انجام پروژه کسری خدمت است تنها تفاوت انجام روش اول قبل از خدمت و انجام روش دوم در حین خدمت سربازی میباشد.

البته روش دوم نسبت به حالت اول اختصاصی تر است و صرفا با داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا دکتری نمیتوان در آن وارد شد.

شرایط دریافت پروژه جایگزین خدمت

برای اینکه بتوانید از پروژه جایگزین خدمت سربازی استفاده کنید حتما لازم است که جز نخبگان کشور باشید و بر اساس جدول امتیازی که بنیاد ملی نخبگان اعلام کرده است امتیازات لازم را بدست آورده باشید.

بعد از اینکه از داشتن امتیازات لازم برای نخبه بودن مطمئن شدید میتوانید از طریق بنیاد ملی نخبگان به نیروهای مسلح با نمایندگی دانشگاه دفاع ملی معرفی شوید و بعد از گذراندن دوره آموزشی پروژه ای که معرفی شده است را شروع کنید.

در روش پروژه های جایگزین خدمت سربازی مشمول بعد از اتمام دوره آموزشی وارد دوره ۱۴ ماهه انجام پروژه میشود و بصورت دورکار با امکانات شخصی ملزم به انجام پروژه است.

در صورتی که ظرف این مدت پروژه به اتمام برسد مشمول از خدمت سربازی ترخیص خواهد شد و در غیر اینصورت تا زمان اتمام پروژه و تایید نهایی ارگان مربوطه باید در خدمت نیروهای مسلح باشد.

❗❗ هشدار ❗❗

✅ پروژه های جایگزین خدمت سربازی ۱۴ ماهه است اما چنانچه پروژه به اتمام نرسد زمانی برای رهایی مشخص نشده است. برای مثال مشمولی که نتوانسته در مدت ۱۴ ماهه پروژه را تمام کند حتی اگر ۳ سال هم طول بکشد از خدمت سربازی ترخیص نمیشود و کارت پایان خدمت برای او صادر نخواهد شد.

✅ امکان انصراف از انجام پروژه و ورود به خدمت عادی سربازی تنها در صورت تایید سازمان مربوطه امکان پذیر است و اختیاری نیست!

مزیت های پروژه جایگزین خدمت سربازی

👈 امکان پایان خدمت ظرف مدت ۱۴ ماه

👈 صدور کارت پایان خدمت

👈 امکان دورکاری در تمام طول مدت انجام پروژه

👈 امکان جذب در سازمان مربوطه بعد از اتمام پروژه

👈 امکان فعالیت گروهی برای تسریع در روند اتمام پروژه

معایب پروژه جایگزین خدمت سربازی

👈 امکان دریافت همزمان پروژه کسری خدمت و جایگزین خدمت وجود ندارد

👈 با دریافت پروژه جایگزین خدمت کسری های دیگر قابل استفاده نیست

👈 انتخاب موضوع و نحوه کار پروژه توسط سازمان مربوطه مشخص میشود

👈 اکثریت پروژه ها سخت و زمان بر است

خبر خوب!

برای دریافت پروژه های کسری خدمت و جایگزین خدمت سربازی میتوانید همین الان با سرباز مشاور تماس بگیرید.

نتیجه گیری

میتوان گفت یکی از بهترین روش هایی که برای کسری خدمت سربازی وجود دارد مخصوصا برای مشمولین نخبه و تحصیل کرده مواردی است که در این مقاله بیان کردیم. با استفاده از این راه میتوان خدمت سربازی را به سادگی دور زد و با کمترین مدت ممکن کارت معتبر پایان خدمت دریافت کرد.

پیشنهاد میکنم اگر هنوز برای ورود به سربازی فرصت دارید و دانشجو یا فارغ التحصیل ارشد و دکتری حتی در دانشگاه های نه چندان مطرح هستید حتما با ما تماس بگیرید تا با انتقال اطلاعات ممناسب شما را در مراحل دریافت کسری خدمت کمک کنیم.

تنها مرکز تخصصی مشاوره سربازی کشور آماده است تا تنها با یک تماس به شما مخاطبین عزیز خدمات ارائه کند.همین الان با سرباز مشاور تماس بگیر…

بنر کسری خدمت

7 پاسخ

  1. سلام من در حال خدمت هستم در ارتش و زیر دیپلم هستم یکی از دوستان پیشنهاد پروژه داده ایا امکانش هست ک پذیرفته بشم ۴ ماه از خدمت هم میگذره

  2. سلام من سال ۷۱ تا ۷۲ یکسال با دیپلم و سال ۷۶ تا ۷۷ یکسال با لیسانس و در مجموع ۲۴ ماه خدمت سربازی انجام داده ام. الان برای اعمال سابقه در محل کارم سوابق خدمت سربازی مو میخوام, چطور می تونم دریافت کنم؟
    ممنون از راهنمایی های شما

  3. سلام و عرض ادب
    پدر من چهارسال پیش تنگی کانال نخاع شدید داشت و عمل کرد و حال دوباره پزشک ایشان عمل دوباره تجویز کردن از طرفی یک ماه در بیمارستان روانپزشکی هم بستری بودن . میخواستم بدونم میتونم از این طریق معافیت کفالت بگیرم؟

  4. سلام خسته نباشید من متولد ۷۹ هستم پدرم مشکله آسم شدید داره جوری که فقط ۲۰ درصده از ریش سالمه و ۵۹ سالشه تک پسر هستم و پدرم در شرف گرفتن از کار افتادگی است خودمم در حاله تحصیلم ایا بااین شرایط می تونم کفالت پدرم رو بگیرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید