ابلاغیه جدید سربازی اعلام شده توسط مجلس

ابلاغیه جدید سربازی

سال ۱۴۰۳ را باید سال سال لایحه ها و مصوبات مختلف مجلس شورای اسلامی در خصوص سربازی و انواع معافیت ها دانست.موارد زیادی وجود دارد در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شد و رای آورد اما در شورای نگهبان با آن موافقت نشد.

در مقابل مصوباتی هم وجود دارد که همچنان در شورای نگهبان منتظر تصویب نهایی است یا حتی رای آورده است. به چند مورد اشاره میکنیم تا بیشتر در جریان قرار بگیرید.

۱٫ معافیت ۲ فرزندی

ابلاغیه جدید مجلس در خصوص سربازی و معافیت ۲ فرزندی بر میگرده به چند ماه گذشته که نهایتا بعد از پیشنهادات معافیت در خصوص متاهلین دارای ۲ فرزند بالای ۳۰ و ۳۵ سال تصویب نهایی به معافیت ۳۵ ساله ها رسید.

مصوبه در مجلس تصویب شده است و به شورای نگهبان ارسال شده است تا بعد از تایید و مشورت ستاد کل نیروهای مسلح به حالت اجرایی برسد.لازم است بدانید در حال حاضر مشمولین دارای ۴ فرزند کمتر از ۴۰ سال و همچنین مشمولان دارای ۳ فرزند بالای ۴۰ سال از خدمت سربازی معاف هستند.

این قانون بدون رد یا تایید توسط شورای نگهبان همچنان معلق باقی مانده است و مشمولان متاهل و غایب زیادی که عموما دهه شصتی ها را شامل میشوند منتظر ابلاغ نهایی هستند.طبق پیش بینی ها حداکثر تا پایان خرداد ماه باید تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.

۲٫ کاهش مدت سربازی

در آخرین اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس درخواست اجرایی شدن کاهش مدت خدمت سربازی حداکثر تا پایان شهریور ۱۴۰۳ و ایجاد ساز و کار اجرایی برای آن کرده است.خبر خوش این است که کاهش مدت خدمت سربازی به میانگین ۱۴ ماه توسط شورای نگهبان تایید شده است و این در حالی است که این نماینده مجلس خبر از کاهش سربازی به ۹ ماه داده است!

در نظر داشته باشید در مهر ماه ۱۴۰۳ با تصویب ستاد کل نیروهای مسلح سربازی از ۲۴ ماه به ۲۱ ماه کاهش پیدا کرد و به سرعت هم اجرایی شد که شامل سربازان در حین خدمت هم میشد.

۳٫ ابلاغیه برای غایبین

چیزی که بیشتر از هر چیزی مشمولان غایب را نگران کرده است ابلاغیه هایی است که بصورت پیامکی برای غایبین ارسال شده است و از آن ها خواسته شده ظرف زمان مشخص وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند!

در صورت عدم توجه پرونده مشمولان غایب جهت رسیدگی به شعبات دادسرا های سراسر کشور ارسال میشود و در صورت بی توجهی مجدد کد ملی مشمول مسدود میشود و بهتر از بگوییم محروم از خدمات خواهد شد.

در نهایت این موارد آخرین ابلاغیه های سربازی و معافیت و شرایط سربازی است که در حال حاضر در پیچ و خم های اداری برای تصویب و اجرا وجود دارد و شاید بتوان گفت با توجه به حساسیت های نظامی موجود در منطقه باید کمی برای تصویب و اجرا منتظر بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید