نحوه دریافت برگه اعزام به خدمت و زمان اعزام

عکس برگه اعزام به خدمت

در تمامی اقدامات اداری که در سازمان نظام وظیفه یا پلیس+۱۰ انجام میشود و ثبت و رد و بدل مدارک صورت میگیرد رسیدی معتبر به درخواست کننده داده میشود.در خصوص اقدامات مربوط به سربازی رفتن مدرکی تحت عنوان برگه اعزام به خدمت صادر خواهد شد.

برگه اعزام به خدمت علاوه بر اینکه در خصوص سربازی قابل استفاده است در مواردی همچون درخواست پاسپورت یا آزاد سازی مدرک یا حتی ثبت نام دانشگاه میتواند تاثیر گذار باشد.در این مقاله هرچی که لازم است بدانید را به شما خواهیم گفت.

برگه اعزام به خدمت چیست؟

زمانی که برای اعزام به خدمت سربازی ، در سراسر ایران به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه میشود بعد از ثبت و ارائه مدارک خواسته شده سندی به مشمول داده میشود که به آن برگه اعزام به خدمت میگویند.

برگه اعزام به خدمت ۲ قسمت است:

👈 برگه سبز

👈 برگه سفید

در برگه سبز اطلاعات اولیه مشمول و کسری و اضافه خدمت احتمالی و از همه مهمتر تاریخ اعزام درج میشود تا مشمول بعد از ثبت مدارک به سرعت از این موارد و صحت آن مطلع شود.

برگه سبز سربازی در کمتر از ۴۸ ساعت بعد از ثبت نهایی مدارک صادر خواهد شد و میتوان از آن برای این موارد استفاده کرد:

✔️ آزاد سازی مدرک تحصیلی

✔️ دریافت مدرک تحصیلی

✔️ درخواست پاسپورت و گذرنامه

✔️ درخواست امریه سربازی

✔️ درخواست تمدید یا تعجیل در تاریخ اعزام سربازی

نکته !

پس برگه سبز بعنوان یکی از قسمت های برگه اعزام به خدمت صرقا برای کسانی که به دنبال سربازی رفتن هستند مورد استفاده قرار نمیگیرد و برای اهدافی دیگری که گفته شد هم میتوان از آن استفاده کرد.

در خصوص برگه سفید باید گفت این برگه در واقع همان برگه اعزام اصلی است چون در آن محل اعزام به خدمت (پادگان آموزشی) و شرایط معاف از رزم بودن و حتی پذیرش احتمالی امریه ثبت میشود و کسانی که دارای این برگه هستند قطعا در حال اعزام به خدمت میباشند.

دقت کنید که برگه سفید حداقل یک هفته قبل از اعزام به خدمت صادر میشود و در زمان صدور توسط نظام وظیفه بصورت پیامک اطلاع رسانی میشود.همچنین میتوان بصورت حضوری برای دریافت برگه سفید مراجعه کرد.

نحوه دریافت برگه اعزام به خدمت

اولا این که باید این مراحل طی شود:

  • مراجعه به یکی از دفاتر پلیس+۱۰
  • دریافت فرم ۳ برگی (اطلاعات شخصی، اظهارنامه پزشکی، برگه واکسن)
  • ارائه اصل مدارک شناسایی( کارت ملی و شناسنامه )
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی
  • داشتن شماره موبایل بنام خود شخص
  • انگشت نگاری و عکسبرداری الکترونیکی در دفاتر پلیس+۱۰

بعد از طی این مراحل و ثبت سیستمی اطلاعات در سامانه نظام وظیفه توسط دفتر پلیس +۱۰ رسید ثبتی ارائه میشود.

در فاصله کمتر از ۴۸ ساعت و در خیلی از مواقع در همان روز برگه سبز به مشمول تحویل داده میشود تا مشمول از تاریخ اعزام مطلع شود یا بتواند از دیگر کاربردها استفاده کند.

در نهایت در فاصله حدود یک هفته تا اعزام بعد از دریافت پیامک میتوان برگه اعزام به خدمت یا همان برگه سفید از یکی از این دو روش دریافت کرد:

مراجعه حضوری به دفتر پلیس+۱۰ و دریافت برگه اعزام به ارائه مدارک شناسایی و برگه سبز

دریافت برگه اعزام به خدمت از طریق اداره پست که درب منزل تحویل داده میشود.

موضوعات مرتبط: هرآنچه باید از برگه سبز سربازی بدانید

آیا دریافت برگه اعزام به خدمت اینترنتی امکان پذیر است؟

عزیزان تنها روش های گفته شده برای دریافت برگه اعزام به خدمت همین مواردی است که گفته شد و قطعا هیچ روش دریافت اینترنتی وجود ندارد.همچنین باید بدانید برگه در صورتی اعتبار دارد که توسط پلیس+۱۰ یا سازمان وظیفه عمومی مهر شده باشد.

توجه !

البته اگر قصد دریافت اینترنتی دارید میتوانید از طریق سامانه سخا به آدرس Sakha.epolice.ir و داشتن کد ۵ رقمی سخا صرفا از از آخرین وضعیت اعزام یا وضعیت خدمتی مطلع شوید و در جریان آخرین تحولات شخصی و درخواست ها قرار بگیرید.

دقت داشته باشید این سامانه جهت اطلاع رسانی و ثبت درخواست حضوری است و برای دریافت هرگونه سند مهر دار و معتبر و قابل استعلامی باید بطور مستقیم به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کرد.

برگه اعزام به خدمت کی میاد؟

برگه اعزام (برگه سبز و برگه سفید ) در دو زمان مجزا صادر و قابل دریافت است.

👈 زمان صدور و دریافت برگه سبز

از زمان ثبت سیستمی اطلاعات توسط پلیس+۱۰ تا حداکثر ۴۸ ساعت بعد از زمان ثبت قابل دریافت توسط همان دفتر پلیس+۱۰ میباشد.هیچگونه دریافت اینترنتی وجود ندارد و حتما باید بصورت حضوری مراجعه شود.

👈 زمان و صدور و دریافت برگه سفید

در فاصله ۷ تا ۳ روز قبل از تاریخ اعزام از دفاتر پلیس+۱۰ یا بصورت پستی قابل دریافت است.این برگه از این حیث که محل پادگان آموزشی را مشخص کرده بسیار مهم است و در زمان مراجعه به پادگان باید تحویل داده شود.

توصیه

به هر منظوری که قصد دریافت برگه اعزام به خدمت را دارید لازم است حتما نسخه فیزیکی با مهر دفتر پلیس+۱۰ دریافت کنید تا دیگر جای هیچ شک و تردیدی برای خودتان و جایی که قرار است تحویل دهید وجود نداشته باشد.

سوالات متدوال در خصوص برگه اعزام به خدمت

با برگه اعزام به خدمت امکان ادامه تحصیل وجود دارد؟

چه برای تحصیل در مقطع دیپلم و چه برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی در صورت داشتن برگه اعزام بدون غیبت سربازی قطعا امکان ادامه تحصیل وجود دارد.

با برگه اعزام میشود درخواست پاسپورت داد؟

در صورتی که مشمول غیبت سربازی نداشته باشد و حداقل یک ماه تا تاریخ اعزام باقی مانده باشد میتواند این درخواست را از طریق پلیس+۱۰ ثبت کند.

اگر در زمان مقرر در پادگان حاضر نشویم برگه اعزام ابطال میشود؟

در صورتی که در تاریخ اعزام مشخص شده مشمول حاضر نشود قطعا برگه اعزام ابطال و برای دریافت مجدد لازم است دوباره مراحل پلیس+۱۰ طی شود بعلاوه اینکه شخص وارد غیبت سربازی خواهد شد.

سربازن فراری برای بازگشت به خدمت به برگه اعزام نیاز دارند؟

سربازان فراری تنها لازم است به یگان خدمتی و بعد از آن دادسرا نظامی مراجعه کنند و نیازی به برگه اعزام نخواهند داشت.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید