چگونه خدمت سربازی راحتی داشته باشیم؟

چگونه سربازی راحتی داشته باشیم؟

در پاسخ به این سوال که چگونه خدمت سربازی راحتی داشته باشیم باید گفت خدمت سربازی بعنوان یک چالش در دوران جوانی محسوب میشود و جز مراحلی است که باید گذرانده شود.

البته می توان از آن صرف نظر کرد و تبعاتش را به جان خرید.برای مثال شخصی میتواند ازدواج کند یا نکند یا اینکه می تواند درس بخواند یا نخواند یا اصلا سر کار نرود!

مطلب پیشنهادی به شما:شرایط معافیت سربازی

هر سوالی در مورد خدمت سربازی دارید میتونید از مشاوران سرباز مشاور کمک بگیرید.

تمام این ها جزئی از زندگی هستند و میتوان آن ها را انجام داد یا نداد و هرکدام به اندازه خودشان و آن شخص محدودیت هایی ایجاد خواهد کرد.سربازی هم دقیقا همین است و قطعا هیچ کس دوست ندارد دوره ای نسبتا طولانی از عمرش را در محیط نظامی بگذراند.

اما چاره ای نیست و باید رفت تمامش کرد تا بار این مرحله از دوش شما برداشته شود.در این مقاله سعی میکنیم روش هایی را خدمتتان توضیح دهیم تا اگر وارد دوره سربازی شدید برایتان راحت تر شود.

راحت کردن دوره آموزشی

قطعا زیاد شنیده اید که آموزشی سخته و اذیت داره و سربازان تحت فشار روحی و روانی زیادی قرار میگیرند.خب درست شنیده اید!

دقیقا آموزشی به دلیل نداشتن مرخصی زیاد و فعالیت های بدنی و آشنایی با محیط نظامی سختی های خودش را دارد و هرکسی تا حدی اذیت میشود برای اینکه در دوران آموزشی سختی کمتری را متحمل شوید کافیست معاف از رزم باشید و با اعلام بیماری و معاف از رزم شدن از بسیاری از فعالیت های سنگین مثل مانور نظامی و رژه معاف خواهید شد.

مطلب پیشنهادی به شما:شرایط امریه سربازی

از دیگر مزایای مشمولین معاف از خدمات رزمی نگهبانی دادن بدون اسلحه یا نگهبانی در محیط آسایشگاه است.فراموش نکنید در دوران آموزشی و سربازی بارها نگهبانی خواهید داد و البته باید شب را بیدار سپری کنید پس قطعا معاف از نگهبانی شدن در دوران سربازی چیزی کمتر از معجزه نیست.

بغیر از معاف از رزم شما میتوانید با اعلام مهارتی مثل داشتن دست خط خوب و کار با کامپیوتر یا مهارتی مثل آشپزی یا رانندگی از دیگر سربازان جدا شوید و تنها مشغول به همان کار باشید.

قطعا منشی شدن در دوران آموزشی به دلیل اینکه دائما در اتاق منشی هستید و کاری جز این انجام نمیدید بهترین حالت ممکن برای راحت کردن دوره آموزشی و خدمت سربازی است.

راحت کردن خدمت سربازی در یگان

راحت کردن خدمت سربازی در یگان

بعد از آموزشی وارد یگان خواهید شد و مابقی خدمت سربازی را در آن میگذرانید پس باید در نظر داشته باشید شما تا آخرین روز همینجا هستید و باید با تمام سختی ها و راحتی ها کنار بیایید.

در رابطه با راحت کردن خدمت سربازی در یگان باید بگویم یکی از بهترین روش ها ضعف نشان ندادن در مقابل دستورات فرماندهان است.

برای مثال اگر فرمانده یا ارشد شما دستور داد تا جایی را بشویید یا چیزی را حمل کنید یا دیرتر از پادگان خارج شوید باید بدون اتلاف وقت و حالت مظلومانه و ملتمسانه آن را انجام دهید در غیر اینصورت طبق تجربه و جو محیط نظامی دفعه بعد به شما دستورات سخت تری داده میشود تا اینکه بالاخره یا فراری شوید از خدمت یا بدون غر زدن قبول کنید.

شاید بشه گفت بزرگترین رمز راحت شدن خدمت سربازی در یگان همین است.نکات دیگری در یگان برای راحت بودن وجود دارد و قطعا افرادی که در ستاد یا سیستم اداری هستند سختی کمتری متحمل میشوند و سربازان مرزبانی یا محیط های عملیاتی یا سربازان در بخش خدمات با سختی بیشتری مواجه خواهند شد.

مطلب پیشنهادی به شما: شرایط معافیت کسری خدمت

پس شما تا جای امکان با پیدا کردن معرف یا نشان دادن مهارت هایی که دارید قبل از اینکه تقسیم قطعی صورت گیرد باید خودتان محل تقسیم را انتخاب کنید در غیر اینصورت تا پایان خدمت سربازی بی وقفه در همانجا می مانید و ممکن است زمان برایتان به سختی و کندی سپری شود.

سعی کنید جلوی کسی کم نیاورید!

منظور دعوا و بی ادبی نیست بلکه سرخم نکردن در برابر زورگویی دیگر سربازان است و هر چقدر شما سرباز قوی و با صلابتی باشید کمتر به شما زور گفته میشود.

در دوران سربازی دقیقا مانند دنیای بیرون و زندگی اجتماعی افرادی هستند که احساس بزرگی دارند و سعی میکنند با زورگویی به ضعیف تر ها قدرت نمایی کنند البته این افراد در دوران سربازی توسط فرماندهان کنترل خواهند شد و فرصت قدرت نمایی ندارند اما بهتر است شما هم با قدرت جلوی زور بایستید تا کسی جرات رفتار بی ادبانه با شما را نداشته باشد.

سعی کردیم خیلی خلاصه و مفید اما طلایی نکات و تجربیاتی را در اختیار شما بگذاریم تا اولا تصمیم بگیرید وارد خدمت سربازی شوید و این دوره را به سلامت تمام کنید دوما با اطلاعات قبلی وارد شوید تا سختی کمتری متحمل شوید.

قطعا هیچکس نمیتواند بگوید خدمت سربازی راحت است اما میتوان گفت با انجام این اقدامات خدمت برای شما راحت تر خواهد شد.مجموعه ما بعنوان اولین و تخصصی ترین مرکز مشاوره سربازی آماده است تا در هر لحظه و هر کجا تنها با یک تماس به شما عزیزان آخرین و درست ترین اطلاعات را منتقل کند.

یک پاسخ

  1. با سلام.متاسفانه اداره نظام وظیفه عمومی به مصوبه نمایندگان مجلس در مورد کاهش خدمت سربازی به یک سال که باعث خوشحالی مردم و مخصوصا والدین مشمولین و امیدواری جوانان و احترام به نمایندگان منتخب مردم نگذاشت و نگذاشت درآستانه سال نو به مردم خوشحال باشند، هیچ اهمیتی نداد و بی تفاوت گذشت و احترامی به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ،شورای نگهبان و درخواست عموم مردم نگذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید