معافیت پزشکی مشکلات اورولوژی ( دستگاه تناسلی آقایان )

👈 معافیت های پزشکی تقریبا تمامی بیماری های جسمی و روحی و روانی را شامل میشوند و برای تمامی مشکلات بند مربوط به آن معافیت و البته کمیسیون های تخصصی آن وجود دارد. معافیت پزشکی با مشکلات اورولوژی که عموما شامل بیماری های دستگاه تناسلی آقایون هست هم از این قاعده مستثنا نیست.

در صورت بروز مشکلات جدی با توجه به اینکه در حین خدمت به دلیل فعالیت های بدنی سخت و سنگین امکان بروز مشکلات جدی وجود دارد برای م بند های معافیت دائم و موقت در نظر گرفته شده است.

این مشکلات هم می تواند بصورت ظاهری مشخص باشد و هم میتواند مشکلات درونی از بیضه ها و مثانه ایجاد کرده باشد که درباره تمامی بندهای معافیت مفصل صحبت خواهیم کرد.

هیپوسپادیازتنه آلت:

👈 زمانی که دهانه میزراه بجای نوک آلت در قسمت تحتانی باشد یا در وسط یا قاعده آلت قرار گرفته باشد و در مواردی نادر اگر میز راه روی بیضه ها قرار گرفته باشد فرد دچار مشکلاتی هست که در اصطلاح علمی به آن هیپوسپادیازتنه میگویند.

مطلب پیشنهادی به شما : معافیت پزشکی

با وجود این مشکل که البته با عمل جراحی تا حدی قابل درمان است اگر فرد مدرک کمتر از کارشناسی داشته باشد معاف دائم میشود و در صورتی که دارای مدرک کارشناسی و بالاتر باشد معاف از خدمات رزمی خواهد شد.

معافیت پزشکی با مشکلات اورولوژی : اپیسپادیاز

👈 دیگر مشکلی که مربوط به میزراه یا سوراخ آلت تناسلی وجود دارد قرار گرفتن میزراه یا محل خروج ادرار در قسمت فوقانی آلت است که قطعا این موضوع مادرزادی بوده و البته تعداد بسیار کمی از آقایون و همچنین خانوم ها دچار این مشکل هستند.

این مورد هم دقیقا مثل مورد قبلی در صورتی که مشمول مدرک تحصیلی کمتر از کارشناسی داشته باشد دارای معافیت دائم است.

انواع فیستول ها:

👈 تمامی فیستول های مجرا به تنه آلت،رکتوم و پرینه و اسکروتوم در صورت اثبات در مراکز درمانی مورد تایید نیروهای مسلح دارای معافیت دائم میباشد.

این فیستول ها ممکن است اکتسابی یا مادر زادی باشد و به دلیل مشکلاتی به همراه دارد میتوان قبل یا در حین خدمت برای دریافت معافیت اقدام کرد.

تنگی مجرا:

👈 زمانی که تنگی مجرا وجود دارد و حتما نیاز به عمل جراحی برای درمان داشته باشد یا نیاز به سوند گذاری مداوم باشد دارای معافیت دائم است اما در غیر اینصورت صرفا تنگی مجرا تنها دارای معافیت از خدمات رزمی میباشد.

هیدروسل بیضه و کیست های طناب منوی:

👈 هیدروسل در واقع تجمع مایعات در اطراف بیضه است که دردناک نیست و با عمل جراحی قابل درمان میباشد.در رابطه با بندهای معافیت این بیماری در صورتی که عمل جراحی صورت گیرد و بعد از عمل جراحی عود کند دارای معافیت دائم است و در غیر اینصورت یعنی بهبود کامل تنها معافیت رزم داده میشود.

نکته ای که در این بند باید به آن توجه کنید این است که سازمان نظام وظیفه عمومی میتواند تا ۶ در مواردی که حجم کیست ها بزرگ باشد معافیت موقت بدهد و بعد از آن دوباره مشکل را بررسی کند.

معافیت پزشکی با مشکلات اورولوژی : واریکوسل یک طرفه یا دو طرفه

👈 واریکوسل تقریبا شایع ترین مشکل در بند بیماری های مربوط به اورولوژی است و زمانی دارای معافیت است که با هر درجه ای ابتدا عمل جراحی صورت گیرد و با گذشت حداقل ۶ ماه از عمل جراحی بیماری عود کند و واریکوسل در جه ۳ یا بالاتر توسط شورای پزشکی تایید شود در اینصورت معافیت دائم و در غیر اینصورت معافیت از خدمات رزمی داده میشود.

توجه داشته باشید که در صورت بروز مشکل در حین خدمت سربازی قوانین با توجه به نظر پزشک مورد تایید یگان قابل انعطاف میباشد.

فقدان بیضه:

👈 برای معاف شدن در این این بند نیاز است اکتوپی یا فقدان بیضه یا آتروفی حتما دو طرفه باشد و در صورتی که تنها این مشکل در یکی از بیضه ها باشد تنها معافیت از خدمات رزمی داده میشود.

اپی دیدیمکتومی:

👈 اپی دیدیوم یکی از اعضای بدن مردان است و در واقع لوله ای است که در پشت بیضه ها قرار دارد و وظیفه نگهداری و انتقال اسپرم از بیضه ها را بر عهده دارد.

در صورتی که این عضو دچار مشکل شود قطعا التهاب یا ادرار درناک همراه با سوزش،خون در مایع منی اتفاق میوفتد.

مطلب پیشنهادی به شما : پذیرش خدمت سربازی در سپاه

.بر اساس بند های معافیت ایین نامه پزشکی با دو طرفه بودن این مشکل معافیت دائم داده میشود و در صورتی که تنها یکی از بیضه ها درگیر باشد تنها معافیت از خدمات رزمی صادر خواهد شد.

معافیت پزشکی با مشکلات اورولوژی : شب ادراری

👈 شب ادراری ممکن است از سال های خیلی دور فرد را تحت تاثیر قرار داده باشد و منشا عصبی یا اختلال عضوی در دستگاه تناسلی داشته باشد.در هر صورت با اثبات در مراکز درمانی نیروهای مسلح و البته ارائه مدارک و سوابق درمانی این موضوع میتواند مورد بررسی قرار گیرد و در صورت اثبات تنها شامل معافیت از خدمات رزمی خواهد شد.

👈👈 در این مقاله سعی شد تا موارد معافیت پزشکی با مشکلات اورولوژی یا به طور کلی مشکلات اورولوژی و معافیت پزشکی سربازان ، بطور کامل بررسی شود تا سوالی برایتان باقی نماند البته میتوانید همچنان برای مشاوره با سرباز مشاور تماس بگیرید.

نکته ای دیگر در انتها گفته میشود و آن مسئله معافیت برای پزشکان با این مشکلات است.باید توجه داشته باشید که پزشکان شامل بندهای بالا قرار نمیگیرند و در صورت حتی شدت بیماری در آن ها تنها زمانی از خدمت سربازی معاف خواهند شد که توانایی طبابت نداشته باشند.

بنر معافیت پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !