نحوه پذیرش خدمت سربازی در سپاه

پذیرش سربازی در سپاه

👈 خدمت سربازی جز دورانی است محسوب میشود که کمتر کسی دوست دارد آن را تجربه کند و وارد محیط نظامی و سختی های آن شود.بخاطر همین موضوع هم مشمولین سعی میکنند تا با توجه به تجربیات بقیه و گفته های آن ها راحت ترین جا و نزدیک ترین یگان را به محل زندگی انتخاب کنند و حتی الامکان در حالت تقسیم رندوم قرار نگیرند.

خدمت سربازی باید در یکی از ارگان های نظامی که زیر مجموعه نیروهای مسلح باشد سپری شود البته میشود امریه سربازی گرفت و خارج از محیط نظامی خدمت کرد که در این مقاله به آن نمیپردازیم.

ارگان های نظامی شامل سپاه،ارتش،نیرو انتظامی و وزارت دفاع میشود که قطعا هرکدام دارای زیر مجموعه های متعدد و شرایط پذیرش خاص است.در این مقاله سعی داریم نحوه پذیرش در سپاه و ارگان های زیر مجموعه سپاه را برای گذراندن دوران سربازی توضیح دهیم.

معرفی سپاه پاسداران و نحوه پذیرش سربازی در سپاه

 معرفی سپاه پاسداران و نحوه پذیرش سربازی در سپاه

👈 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سازمانی مردم نهاد است که بعد از پیروزی جمهوری اسلامی تشکیل گردید و در کنار ارتش قدرتمند جمهوری اسلامی ایران فعالیت های نظامی و البته اجرایی را آغاز کرد.سپاه همچون ارتش دارای نیروی زمینی و دریایی و هوایی است و بسیج هم بطور مستقل جزئی از این سازمان محسوب میشود.

در کنار این توانایی نظامی سپاه دارای مجموعه بزرگ اجرایی با نام قرارگاه خاتم است که بطور تخصصی مجموعه از کارهای مهندسی و ساخت را انجام میدهد.در تمام این مجموعه میشود با پذیرش گرفتن خدمت سربازی را گذراند.

مطلب پیشنهادی به شما : معافیت تحصیلی

به ندرت پیش می آید سربازی بصورت رندوم وارد سپاه شود و در آن تقسیم شود پس باید قبل از اعزام به خدمت سربازی برای گرفتن پذیرش سپاه شرایطی داشت که قطعا این شرایط و نحوه پذیرش توسط خود سپاه انجام میشود و بعد از پذیرش سازمان نظام وظیفه عمومی مشمول را جز سربازان سپاه پذیرش خواهد کرد.

⭐️مهم ترین موضوع در زمان پذیرش سپاه داشتن سابقه بسیج فعال می باشد.سابقه بسیج با حضور در پایگاه های محلات و بعد از آن تایید حوزه و در نهایت تایید نهایی توسط ناحیه بسیج صادر میشود⭐️

اگر شخصی دارای سابقه بسیج فعال باشد در کنار پذیرش سپاه می تواند از کسری بسیج هم استفاده کند.بعد از عضویت و فعال شدن در مجموعه بسیج میتوانید دوره ای با نام دوره تکمیلی را که بطور هماهنگ در سطح کشور برگزار میشود را پشت سر بگذارید و با اینکار پذیرش خود را تقریبا قطعی کنید.

گذراندن این دوره علاوه بر کمک به پذیرش موجب خواهد شد که شما دوره آموزشی سربازی را هم دیگر لازم نباشد بگذرانید و مستقیما وارد یگان شوید.

الان که شما بسیجی فعال هستید و دوره تکمیلی هم پشت سر گذاشتید کافیست با هماهنگی ناحیه بسیج منطقه خود از نحوه و زمان های پذیرش اطلاع بگیرید و طبق آن دفترچه خدمت سربازی را ارسال کنید.

بعد از ارسال دفترچه برگه سبز که تاریخ اعزام در آن درج شده است به شما داده خواهد شد و با تحویل آن به ناحیه بسیج باید منتظر زمان مصاحبه باشید.علاوه بر مصاحبه تست پزشکی از شما گرفته میشود و در نهایت میتوانید وارد سپاه شوید و خدمت سربازی را در آن بگذرانید.

مزایا خدمت سربازی سپاه

👈 سپاه و وزارت دفاع دو ارگانی هستند که معمولا سربازان آماده به خدمت بصورت رندوم در آن ها تقسیم نمیشوند درواقع سپاه و زیر مجموعه های آن بصورت پذیرش و امریه سرباز جذب میکنند. از چندین سال گذشته تا به الان خیلی از مشمولین علاقه مند هستند تا در سپاه خدمت کنند.

احتمالا میخواهید بدونید مزایا خدمت در سپاه چیه که این تعداد از علاقه مندان را برای ورود به این ارگان داره!

چندتا از مزایای خدمت در سپاه که از اصلی ترین ها است به شرح زیر میباشد:

✅ خدمت کردن در سپاه راحت تر از دیگر ارگان های نظامی است چون سپاه از وضعیت نظامی گری کمتری برخوردار است و سربازان تجربه کمتری در وضعیت های نظامی نسبت به دیگر ارگان ها خواهند داشت.

✅ در سپاه افراد بالاسری سخت گیری کمتری به سربازان دارند در حالی که در ارگان های ارتش هیچ تعارفی بین فرماندهان و سربازان وجود ندارد حتی پرسنل هم با یکدیگر با رعایت کامل سلسله مراتب و تشریفات برخورد دارند.

✅ بیش از ۹۰ درصد سربازان شاغل در سپاه بومی محل زندگی خودشان هستند چون اکثر این افراد در ناحیه بسیجی که عضو بودند کارهای پذیرش را انجام داده اند پس طبیعی است در همان محل زندگی خدمت کنند.

✅ سربازان سپاه روز برگ خواهند بود و تقریبا بجز روزهایی که نگهبان هستند در ساعت اداری خدمت میکنند و حدود ساعت ۲ تا ۴ عصر ترخیص میشوند.

✅ افرادی که دارای مدرک دانشگاهی و سابقه بسیج هستند شانس امریه شدن در قرارگاه خاتم را که از سازمان های زیر مجموعه سپاه هست را دارند.

✅ با خدمت کردن در سپاه میشود بعد از دوران خدمت سربازی برای ورود به سپاه بعنوان نیروی پرسنل رسمی اقدام کرد و مدت خدمت سربازی بعنوان سنوات محسوب خواهد شد.

✅ تمامی نواحی ، حوزه ها و پایگاه های بسیج جز سپاه هستند و چقدر خوش شانس است سربازی که برای خدمت در حوزه یا پایگاه های بسیج تقسیم شود.

البته دوره آموزشی در سپاه سخت است و تفاوتی با یگان های دیگر ندارد همچنین تعداد پادگان های آموزشی سپاه محدود است و اکثر مشمولین به یزد ، شیراز ، کرمانشاه و تبریز اعزام میشوند و این موضوع ربطی به دوری محل زندگی از این شهرها یا مجرد و متاهل بودن یا حتی تحصیلات ندارد.

مشمولین علاقه مند به خدمت کردن در سپاه علاوه بر زیر مجموعه هایی که گفته شد میتوانند برای خدمت کردن در دانشگاه علوم پزشکی سپاه یا همان بقیه الله و بیمارستان ها و درمانگاه های زیر مجموعه درخواست پذیرش کنند.

مشکلاتی که ممکن است برای سربازی در سپاه پیش بیاید

مشکلاتی که ممکن است برای سربازی در سپاه پیش بیاید

👈 اگر بعد از دوران سربازی قصد ماندن در کشور دارید و همینجا میخواهید کار کنید ازدواج کنید یا تحصیل کنید قطعا کارت ایان خدمت سپاه بسیار معتبر است و هیچگونه مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد.

اگر قصد سفر خارجی دارید اکثر کشور ها برای دادن ویزا تفریحی یا کاری یا تحصیلی خدمت کردن شما در سپاه را مدنظر قرار نمیدهند و طبق روال معمول اقدام خواهند کرد.

اما متاسفانه با وجود دشمنی بعضی از کشورهای غربی با ایران مانند آمریکا و کانادا یا حتی بعضی از کشور های اتحادیه اروپا و بریتانیا و تلاش برای قراردادن سپاه در سازمان های تروریستی برای گرفتن ویزا دچار مشکل میشوید.

مطلب پیشنهادی به شما : بهترین جای خدمت در ارتش

با وجود اینکه آمریکا در ماه های اخیر ورود ایرانیانی که بصورت اجباری در سپاه خدمت کرده اند را به کشور آمریکا بلا مانه اعلام کرده است اما با توجه به تجربیات سال های گذشته نمیتوان این قانون را برای تمام درخواست کنندگان اجرایی دانست.

بعضی دیگر از کشورها به تبعیت از آمریکا برای دادن ویزا به ایرانیان سخت گیری میکنند.مانند کشور کانادا یا بریتانیا همچنین نکته قابل توجه دیگری در این مورد وجود دارد که اگر قصد مهاجرت دارید باید حتما مدنظر داشته باشید.

اگر شخصی بعد از وقت سفارت توسط کشور آمریکا رد شود و ذر آینده بخواهد وارد کشوری دیگر مانند استرلیا شود ممکن است کشور بعدی هم از استعلام های FBI چک استفاده کند و بدون در نظر گرفتن چیزی ویزا صادر نکند.

پس افرادی که بطور جدی قصد مهاجرت کاری و تحصیلی و موندگار شدن در کشورهای گفته شده را دارند بهتر است دوران سربازی را در سپاه نگذرانند تا در آینده مشکلی پیش نیاید.

همانطور که برجام توسط رییس جمهور آمریکا تایید شد اما رییس جمهور دیگری به راحتی آن را لغو کرد برای هر قانون مهاجرتی دیگری هم ممکن است اتفاق مشابه پیش بیاید پس روی شانس و احتمال برنامه ریزی نکنید!

پذیرش امریه سربازی در قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران

پذیرش امریه سربازی در قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران

👈 در اوایل صحبت ها گفتیم علاوه بر بسیج سازمان دیگری در سپاه وجود دارد که کمتر کسی اسم آن را نشنیده است.قرارگاه خاتم الانبیا مجموعه بزرگ اجرایی سپاه است و در زمینه های مختلف همچون ساخت و اجرای پروژه های مترو،شهرک و مجتمع های مسکونی،راه سازی و حتی ساخت سد مشارکت میکند.

طبق این فعالیت ها اگر شما دارای مدرک تحصیلی فنی و مهندسی هستید با عضویت در بسیج میتوانید بعد از دوره آموزشی در این سازمان مشغول بکار بشید و خدمت سربازی را سپری کنید.

مطلب پیشنهادی به شما : امریه قرارگاه خاتم

خدمت در قرارگاه خاتم بعنوان امریه محسوب میشود و بجز کسری بسیج کسری دیگری شامل شما نخواهد شد.وارد سایت قرارگاه خاتم شوید و ثبت نام کنید تا مراحل مصاحبه و پذیرش آغاز شود.

میزان خدمت سربازی در سپاه تفاوتی با دیگر مجموعه ها ندارد و سقف کسری بسیج هم ۶ ماه است.میزان حقوق و نحوه مرخصی دادن هم دقیقا مانند دیگر ارگان ها میباشد.

معمولا تصور میشود خدمت سربازی در سپاه ساده است یا امریه شدن در قرارگاه خاتم و انجام فعالیت های مهندسی از حضور در محیط های نظامی راحت تر است.برای اثبات این موضوع حتما با اشخاصی که خدمت سربازی را در سپاه یا قرارگاه خاتم پذرانده اند مشورت کنید.

در این مقاله سعی شد تمام شرایط و نحوه پذیرش خدمت سربازی در سپاه برای خدمت کردن بررسی شود اما سرباز مشاور همچنان آماده است تا اگر سوالی دارید بصورت تلفنی به شما پاسخ دهد.برای ارتباط با مشاورین ما میتوانید همین الان تماس بگیرید.

80 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید
    من دوسال هست دیر به خدمت دارم میرم ثبت نام نکرده بودم بخاطر یه سری مشکلات
    تازه ثبت نام کردم هم برای سربازی هم برای کارت بسیج
    بااین حال میتوانم وارد سپاه بشم دوست دارم خدمتم و ادامه شغلم توسپاه باشه

  2. من بدون داشتن سابقه بسیج افتادم سپاه، هوافضای اردکان، امکانش هست بعد آموزشی بیوفتم تهران؟ خودم تهران هستم

  3. برای گرفتن پذیرش تو سپاه قبل اینکه بریم دفترچه پست کنیم بریم یا اینکه پست که کردیم بریم پذیرش بگیریم.

      1. سلام
        بنده کارت بسیج ندارم چه برسه به فعالش. روستایی هستم و به شدت علاقه مند به خدمت در سپاه هستم. میخوام خدمت سربازیم تو سپاه باشه.یکی از دلایلش هم همین راه ندادن سپاهی ها به آمریکاست. میخواستم بدونم باید چیکار کنم؟ میشه راهنماییم کنید

        1. سلام اگر خیلی به سپاه علاقه مندی
          از بسیج شروع کن تا برادریت ثابت شه

          1. متاسفانه در روستای ما پایگاه بسیج وجود نداره و بنده فقط یه کارت بسیج دانش آموزی عادی که اونم تو مدرسه به ما داده بودن دارم
            که دو سال هم تمدید شده ولی چون در دبیرستان مدرسمون عوض شد دیگه نتونستم تمدید کنم. آیا این دو سال عضویت تاثیر داره در اثبات برادری؟

          2. سلام پسرم عضو بسیج نبود ولی افتاد نیرو دریایی شیراز، و مهندسی معماری رو داره چطور میتونه بره خانم النبیاء

  4. سلام من با اینکه میخواستم نیروانتظامی باشم رندوم افتادم سپاه و شنبه رفتنیم هیچ مشکلی هم ندارم همه هم میگن خوش شانسی سپاه هتله. و از همینجا میگم گوربابای ویزای آمریکا و کانادا بهشت خودمو ول کنم کجا برم

  5. سلام من پذیرش سپاه دارم اعزامی یک دی ام هستم آیا با پذیرش من موافقت میشه ؟
    ۵ سال و ۶ماه هم بسیج فعال دارم از ناحیه هم گواهی گرفتم و فرم سپاه رو بردم امضا زدن.

  6. سلام اگه به ارتش بیوفتی بعد آموزشی میشه نظام رو عوض کرد یعنی میشه تو سپاه یا انتظامی خدمت کرد

  7. سلام پذیرش کردیم افتادیم نیروی دریایی سپاه احمدبن موسی کارت سبز تکملی بسیج قبول می کنند

  8. باسلام و خسته نباشید یک سوال ازتون داشتم : آیا اگه پذیرش سپاه را بگیریم در منطقه سکونت میزان کسری ها همه لحاظ میشوند یا سقف دارد ؟ مثلا من دو سال سابقه بسیج فعال و دوسال طرح علم الهدی را دارم و دوماه کسری مدرک فنی حرفه ای آیا همه این کسری ها که میشه حدودا ۱۰ماه کسری اگر پذیرش بگیرم (در سپاه منطقه سکونت) همه این کسری ها برایم لحاظ میشود یا خیر؟

  9. سلام بنده ۶ سال غیبت دارم ولی ۷ سال بسیج کامل هم دارم الان متهل هم هستم میخوام پذیرش سپاه بگیرم برا خدمت شرایط چجوریه میشه راهنمایی کنین

  10. سلام من به سپاه اعزام شدم آیا بعد از اتمام آموزشی میتوانم در شهر خودم خدمت کنم خانواده شهید هم هستم

  11. بنظر من واسه افتادن تو سپاه کارت بسیج نمیخوای البته ک تاثیر داره ولی با داشتن پارتی خیلی راحت میتونی بیوفتی تو سپاه بهت میگه واسه چ ماهی پست کنی همون ماه میزنی اونم اسمت تو میزارع تو جذبی های سپاه با رابط های ک داره من خودم همینطوری خدمت کردم

  12. سلام خسته نباشید برا من بسیج ۳ سال فعال ۳سال راکد و۱۰ماه غایب زدن ولی میگن تا میدون تیر نرید فعال نمیخوره الان میشه وارد سپاه بشم

      1. سلام من دارای بسیج فعال هستم میخام برای خدمت اقدام کنم میتونم وارددسپاه شم از دیگران میپرسم میگه باید به پادگان ها مراجع کنیم تا ببینم پذیرش داره اما سرباز های نگهابان نمیزارن با فرمانده صحبت کنیم الان تکلیف من چی میشه؟

  13. بسم الله الرحمان الرحیم سلام وعرض ادب دارم سلام بر باک شهیدان جمهوری اسلامی ایران تاریخ تولد ۱۳۶۲ سرباز نرفتم عاشق سپاه هستم دوست دارم از ته قلبم قسم الله میگویم سرباز فدای رهبرم باشم کارت بسیج نگرفتم ناگفته نماند پدرمن مسجد داره پایگاه بسیج محل خودم اهواز منطقه کوی علوی از شما برادران عزیز رهنمای کنید توفیق من الله … اسم عبدالحسین سواری

  14. سلام وقت بخیر
    اگه کسی ۲ ماه آموزشی رو تو ارتش گذرونده باشه و برگشته باشه ، میتونه بره سپاه ثبت نام کنه و بقیه شو بگذرونه؟؟؟

    برگه سبز سپاه دارم

      1. سلام من ۱سال سابقه بسیج فعال دارم ولی در وضعیت راکده و میخواستم بدونم اگر آشنایی در سپاه داشته باشیم میتونه ما رو تو سپاه قرار بده؟

          1. سلام نوشته شده بود که سربازایی که سپاه خدمت میکنن بعد از پایان خدمت میتونن به سپاه به صورت رسمی ملحق بشن . ولی من روی بدنم تتو دارم آیا میشه این مشکل را برطرف کرد و یا دیگر هیچ شانسی باقی نخواهد موند؟

  15. سلامن من دوره تکمیلی کارت سبز رو رفتم یک دوره سی روزه روزی چهار پنج ساعت بود تاظهر و سه روز اردو توچادر خوابیدیم و یک دوره پانزده روزه ایا الان سربازی رو در سپاه می افتم

  16. سلام وقت بخیر ببخشید میگم من چهار سال غیبت سربازی دارم اگر غیبت منو ببخشن امکانش هست پذیرش سپاه بشم

  17. ببینید دوستان. چنتا نکته راجب ویزا بگم. من خیلی تحقیق کردم دیدم کسایی که سپاه خدمت کردن آمریکا هم رفتن و کم نیستن. علاوه بر اون شما یه درصد فکر کنید برای آمریکا میرید سفارتش تو کشور ثالث مثل ترکیه و افسر ایرانی نیست. از کجا میخواد چک کنه شما سربازی رفتید؟ اونم سپاه؟ اصلا نگید چطور میخواد بفهمه. بین دولت آمریکا و ایران که مراوده نیست. اگر بخوان چک کنن باید از طریق وزارت امور خارجه هر دو کشور مراوده کنن بعد وزارت امور خارجه ایران به نظام وظیفه بگه استعلام کن…
    دیدید چقدر طولانی میشه حتی برای کشورهایی که مراوده دارن با ایران. پس این بحث که چک میکنن همش الکیه و رجکت شدن دلایل دیگه ای داره.
    پذیرش سپاه هم اگر آشنا داشته باشی هیچی نمیخواد تمام. مستقیم بری سپاه فرم پر کنی حله.

  18. سلام
    خسته نباشید
    من متولد ۸۳ هستم دیپلم رو تازه گرفتم
    ۵ سال سابقه بسیج دارم ولی دوره تکمیلی نرفتم
    کی باید واسه سربازی اقدام کنم و اینکه دقیقا کجا باید اقدام کنم که سربازی بیوفتم سپاه پاسداران ؟!

  19. سلام یکی از دوستان بنده که سابقه بسیجی داشت و ۱۷ ماه به صورت بومی در سپاه خدمت کرد و توانست ویزا مولتیپل ۵ ساله کانادا رو دریافت کنه . بنده هم که شخصا از خیلی از موسسه مهاجرتی سوال کردم فقط شاید برای امریکا مشکلات ایجاد کنه و اونم بعد از چک های امنیتی در مرزبانی آمریکا حل خواهد شد . پس خدمت در سپاه تنها دلیل برای محروم شدن از ویزا نیست هرچند به هبچ عنوان برای ویزا کانادا و حوزه شنگن مشکلی پیش نخواهد امد.

  20. سپاس از شما بابت آگاهی دهی
    این موضوعی که گفتین درست هست .حتی موردی بوده مانند خواننده قربانی که به خاطر گذراندن سربازی در سپاه از ورودش به امریکا جلوگیری کردند.امیدوارم تحریم ها فقط برای افراد عادی نباشه .

  21. سلام ببخشید من تا سوم راهنمایی خوندم و هیچ جایی نرفتم یعنی بسیجی نیستم چجوری باید برم نیرو دریایی سپاه خدمت کنم یعنی راهی هستش الان ۱۹سالمه اگه میشه راهنمایی کنید ممنونم

    1. سلام دفترچه پست کردی شانسی میوفتی سپاه نیرودریایی من الان درحال خدمتم سپاه نیرودریایی

  22. این مشکلاتی که میفرمایید در مورد اخذ ویزا برای کشورهای غربی برای سربازان سپاه ایجاد میشه از همین نظرات غیر کارشناسی و بی اساس افرادی مثل شما نشات میگیره. بیخودی تو بوق و کرنا میکنید که سربازان سپاه همه شون سابقه بسیج دارن و از این حرفا. خود من ده سال پیش امریه آموزش و پرورش رو بدون هیچگونه سابقه بسیج و امثالهم دریافت کردم و آموزشی در پادگان شهید مدرس سپاه بودم.خیلیای دیگه هم شرایط مشابه من داشتند و دارند. الان ویزای آمریکام بخاطر القائاتی که شما در فضای مجازی راه انداختید و قطعا مبنایی برای تصمیم گیری افسران کنسولی هست ریجکت شده. مطمئن باشید بخاطر این اخبار نادرست و به دردسر انداختن مردم در پیشگاه خداوند محاکمه خواهید شد.

    1. سلام
      هر موردی در اینجا نوشته شده طبق اخبار رسمی بوده و هیچ کس دنبال القا کردن پذیرش نگرفتن هموطن هاش از طرف آمریکا نیست!
      توجه داشته باشید مبنای پذیرش دادن یا ندادن کشور خارجی مسائل بزرگتری هست.

      1. کدوم اخبار رسمی؟ در اخبار رسمی گفته شده برای سربازی سپاه باید سابقه بسیج فعال داشته باشی؟! اگه همه سربازای سپاه سابقه بسیج فعال دارن چرا باید دوره آموزشی رو کامل بگذرونن؟من طبق تجربه خودم و دیگران گفتم که هیچ نیازی به داشتن سابقه بسیج نیست و در موردش حتی از من سوال هم نشد. اتفاقا با توجه به عدم همکاری اطلاعاتی ایران با کشورهای غربی مهمترین منبع اطلاعاتیشون همین حرفا و صحبتای رایج بین مردم و فضای مجازی هست. از من و امثال من که گذشت ولی برای بعد یا اخباری رو نذارید یا کامل بذارید. یکی از راه های سربازی سپاه اخذ امریه از ارگان های مختلف هست که شرایط خاص خودش رو داره.

        1. یعنی مسئولان اقتصاد اول دنیا و پیشرفته ترین کشور دنیا انقدر احمق هستند که برای ویزا دادن به خارجی از سراسر دنیا شبکه های اجتماعی را مبنا قرار بدن؟!
          بنظر شما چرا به ساکنین سوریه و لبنان و آمریکای جنوبی ویزا داده نمیشود؟!
          آیا مسئولین وزارت امور خارجه آمریکا برای دادن ویزا صبح تا شب شبکه های اجتماعی این کشور ها رو چک میکنند؟
          و همچنین باید خیلی خیلی احمق باشند که بخاطر شبکه های مجازی بودجه برای ساخت دیوار تو مرز آمریکا و مکزیک بذارن.
          دوست عزیز با اطلاعات ناقص و نادرست ذهن دیگران را گمراه نکنید. شما به دلیل امریه الزاما در آموزشی سپاه بودید در غیر این صورت بدون پذیرش اولیه سپاه افراد بسیاری کمی مانند پزشکان و پیراپزشکان یا سربازان مناطق محروم وارد سپاه میشوند.

          1. این بحث فایده نداره چون شما حاضر نیستید بپذیرید که عبارت “مهم ترین موضوع در زمان پذیرش سپاه داشتن سابقه بسیج فعال می باشد” که در متن آوردید بی اساس هست. الان دقیقا خود شما حرف من رو تایید کردید که به دلیل داشتن امریه رفتم سپاه نه سابقه بسیج و این حرفا. الان هم که بحث سپاه در اروپا راه افتاده همین موضوع مطرحه که سربازای سپاه همه بسیجی بودن. این اطلاعات اگه از شبکه های مجازی نیومده از کجا اومده؟ مقامات رسمی ایران بهشون گفتن؟ ضمنا خوشحال میشم اگه بفرمایید وقتی هیچ همکاری اطلاعاتی بین ایران و آمریکا نیست از چه منابع دیگه ای باید استفاده کنن که از نظر شما احمق جلوه نکنن؟

        2. احمق جان چرا انقدر لفظ قلم میایی فهمیدم خیلی‌ با کلاسی منظور از سابقه بسیج گذراندن دوره تکمیلی است ، قانون اصلی اینه باید حتماً دوره تکمیلی رو گذرانده باشین تا پذیرش بشین در ناحیه مقاومت بسیج ، مناطق عملیاتی و مناطق محروم شرایطش فرق داره با ناحیه مقاومت بسیج و اونا خودشون سرباز ها رو بعد از دوره آموزشی تقسیم میکنن پذیرش تو شهر زندگی خودت و جاهای راحتتر شرایط خاصی داره

    2. بابک گرامی
      توقع میره از فردی که بالای ۳۰ سال سن داره و فرهنگی هست، وسعت اندیشه داشته باشه و آگاه به مسائل بین المللی باشه. توجه داشته باشین تصمیمات کلان در سطوح کشور ها از کامنت و مقاله نشات نمی گیره.این ها سیر امور و تحولات جوامع رو بررسی میکنن و همینطور اقدامات سپاه در ایران و کشورهای منطقه رو دیدند و دست به تصمیمات اینچنینی(تحریم) زدند نه به مقاله ایشون و کامنت من و شما.اگرچه این تحریم بیشتر از آنکه سپاه را محدود کند مردم و افراد عادی را دچار دردسر میکند.

    3. حرف شما درسته، ولی افسر کنسولی کاره ای نیست جز انجام دهنده مصاحبه. نظر اصلی با کنسولگری هست و معمولا کارت پایان خدمت نمیخوان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !