گروه ب سربازی

ممکن است بعضی از مشمولین به دلایل مختلف در گروه ب سربازی قرار بگیرند . این موضوع قبل از خدمت سربازی و حتی در حین خدمت ممکن است اتفاق بیوفتد اما مسئله اینجاست که اکثر مشمولین اصلا نمیدونن گروه ب چیه یا آن هایی که در گروه ب قرار میگرنند نگران محدودیت های آن هستند .

مجموعه سرباز مشاور بعنوان تخصصی ترین مرکز مشاوره سربازی ایران در این مقاله به بررسی کامل گروه ب سربازی میپردازد و مسائل مختلفی که در رابطه با این موضوع ذهن مشمولین و خانواده ها را درگیر میکند مورد بررسی قرار میدهد . تا انتها با ما همراه باش تا به جواب تمام سوالاتت برسی .

ویدیو محدودیت های معافیت اعصاب روان

گروه ب سربازی چیست ؟

گروه ب سربازی

احتمالا تمام مشمولین آماده اعزام به خدمت سربازی میدانند که قبل از اعزام جهت معاینات پزشکی باید به پزشک معتمد نیروی انتظامی مراجعه کرد تا سلامت جسمی و روانی تایید شود . افرادی که هر گونه بیماری شامل بخش های ۱۷ گانه آیین نامه پزشکی را داشته باشند حتما باید در کمیسیون پزشکی شرکت کنند .

ممکن است بیماری شدید باشد و مشمول خودش درخواست ورود به کمیسیون دهد یا حتی ممکن است بیماری خفیف تشخیص داده شود که بر اساس قانون حتی این دسته از افراد جهت تشخیص پزشکی توسط پزشک معتمد به کمیسیون پزشکی فرستاده میشوند .

در صورتی که بیماری در حد و اندازه های مشخص در آیین نامه نباشد رای شورای پزشکی بر معاف از خدمات رزمی یا به اصطلاح معاف از رزم خواهد بود که در مورد بیماری های بخش اعصاب روان به افرادی که در این بخش معاف از رزم میشوند اصطلاحا گروه ب گفته میشود .

برای مثال

  • کسانی که تتو دارند .
  • کسانی که روی بدن آن ها نشانه های خود زنی است .
  • کسانی که نشانه هایی از اضطراب و استرس دارند .
  • کسانی که دچار لرزش دست یا تیک عصبی هستند .
  • کسانی که سابقه مصرف داروهای اعصاب و روان داشته باشند .

بدون اینکه شدت بیماری مورد نظر باشد وارد کمیسیون خواهند شد و در صورتی که بیماری وجود داشته باشد اما در حد و اندازه های شدید نباشد مانند مابقی بیماری ها مشمول را معاف از رزم میکنند و اصطلاحا در گروه ب سربازی قرار میدهند .

مقالات مرتبط : مراحل و شرایط گرفتن معافیت اعصاب روان

شرایط گروه ب برای گرفتن پاسپورت

بسیاری از کسانی که دارای مشکلات زمینه ای اعصاب و روان هستند یا در گروه ب قرار میگرند به شدت نگران محدودیت دریافت پاسپورت در آینده میباشند در حالی که بر اساس قانون نه تنها معاف از رزم های اعصاب و روان بلکه حتی کسانی که معاف دائم اعصاب و روان شده اند اجازه دریافت پاسپورت خواهند شد .

پاسپورت یا گذرنامه جز مدارکی است که به ما کمک میکند تا در صورت ورود به کشور خارجی دارای اطلاعات هویتی باشیم پس ربطی ندارد کسانی که بیمار هستند یا معلولیت ذهنی دارند یا حتی بیماری های شدید اعصاب و روان دارند نتوانند از کشور خارج شوند چه برسه به گروه ب !

ممکن است کشوری که میخواهد ویزا تحصیلی یا کاری یا حتی تفریحی صادر کند با این موضوع مشکل داشته باشد و روادید صادر نکند که این موضوع ربطی به کارت پایان خدمت و دریافت پاسپورت از ایران ندارد پس لازم نیست برای دریافت پاسپورت با گروه ب سربازی نگرانی داشته باشید .

تفاوت گروه الف و ب در سربازی

گروه الف کسانی هستند که بدون هیچ گونه مشکلی وارد خدمت سربازی شده اند یا در حین خدمت برای آن مشکل جسمی یا روحی روانی پیش نیامده است . این افراد خدمت معمول را انجام میدهند و باید در مانور های نظامی ، اردوگاه و تیر اندازی ، نگهبانی شبانه و نگهبانی در برجک شرکت داشته باشند .

اما گروه ب سربازی به دلیل پیش بینی وقوع مشکل در شرایط و زمان های خاص از بسیاری از کار ها معاف هستند و نوع خدمت آن ها تقریبا ساده تر است .

برای مثال

  • لازم نیست در برجک نگهبانی دهند .
  • نگهبانی با اسلح ندارند .
  • معمولا در شهر بومی تقسیم میشوند .
  • از میدان تیر و اردوگاه معاف هستند .
  • معمولا بصورت  روز برگ خدمت میکنند .
  • میتوانند در حین خدمت با تایید بهداری دارو مصرف کنند .
  • مدت دوره آموزشی برای گروه ب سربازی کمتر است .

مزایا و معایب گروه ب سربازی

قطعا هر معاف از رزمی دارای مزایا و معایبی است که البته این مزایا و معایب برای هر شخصی نسبی است یعنی میتونه برای شما معایب محسوب شود اما برای شخصی دیگری مزایا به حساب بیاید . اما با ملاک قرار دادن  زندگی در ایران و عرفی که وجود دارد این موضوع را بطور کلی بررسی میکنیم .

معایب گروه ب سربازی

  • ثبت معاف از رزم گروه ب در کارت پایان خدمت
  • منع استخدام در ارگان های نظامی
  • منع استخدام در بعضی از ارگان های دولتی بر اساس آیین نامه پزشکی وزارت خانه
  • منع استخدام در نهاد های امنیتی

مزایا گروه ب سربازی

  • تقسیم در شهر بومی محل سکونت
  • معاف از گهبانی با اسلحه
  • معاف از نگهبانی برجک
  • روز برگ شدن در اکثر یگان ها
  • تا جای ممکن عدم تقسیم در یگان های عملیاتی
  • دوره آموزشی کوتاه تر
  • معاف از اعزام به اردوگاه و زندگی در شرایط سخت
  • معاف از اعزام به میدان تیر
  • قرار گرفتن در پست های خدمتی دفتری و ستادی

مدت زمان خدمت گروه ب

یکی از مهم ترین دغدغه های مشمولین چه معاف از رزم ها و چه افرادی عادی مدت خدمت سربازی است . این موضوع شاید مهم ترین دغدغه مشمولین باشد در حدی که شبانه روز به آن فکر میکنند و حتی روی این قضیه کل کل دارند !

تمامی افراد در حال حاضر اعم از معاف از رزم گروه ب یا افراد سالم باید ۲۴ ماه خدمت سربازی را بگذرانند که در صورت داشتن کسری که خودش انواع مختلفی دارد میتوانند زودتر ترخیص شوند اما معاف از رزم گروه ب سربازی به هیچ عنوان در مدت خدمت سربازی تاثیری ندارد .

تنها تاثیر این موضوع در مدت خدمت سربازی مربوط به دوره آموزشی است که آن را کوتاه تر میکند . دوره آموزشی خودش سختی هایی دارد و شاید بشه گفت دوره آموزشی یک طرف و مابقی خدمت سربازی طرف دیگر !

به همین دلیل حتی کمی کم شدن مدت دوره آموزشی میتواند آرامش خاطری برای سرباز باشد . به دلیل مصرف احتمالی دارو و حضور شبانه روزی در پادگان همچنین تقسیم در پادگان آموزشی شهر غیر بومی ستاد کل نیروهای مسلح این تصمیم را گرفته است .

جالب است بدانید در دوران کرونا افرادی که شامل گروه ب سربازی بودن حدود ۱۵ روز یعنی فقط ۲ هفته در آموزشی حضور داشتند و دو هفته زودتر از بقیه ترخیص میشدن !

شرایط گروه ب برای گرفتن گواهینامه

همانطور که میدانید گواهینامه های رانندگی در انواع مختلف توسط پلیس راهور نیروی انتظامی صادر میشود همچنین سازمان وظیفه عمومی بعنوان بدنه ای از نیروی انتظامی میباشد در نتیجه در زمان صدور گواهینامه سازمان های زیر مجموعه نیروی انتظامی امکان استعلام از یکدیگر را دارند .

افرادی که با بیماری های اعصاب و روان و مغز و اعصاب از خدمت سربازی معاف میشوند قطعا در دریافت گواهینامه با محدودیت هایی مواجه خواهند شد . با توجه به نوع بیماری و مدت زمان درمان ممکن است کلا گواهینامه صادر نشود یا بعد از کمیسیون مجدد گواهینامه با اعتبار ۲ ساله به معاف اعصاب و روان بدهند .

در رابطه با گروه ب سربازی و کسانی که بواسطه بیماری های اعصاب و روان معاف رزم شدند قطعا هیچ محدودیتی وجود ندارد و تمام این عزیزان بدون کوچکترین مشکلی میتوانند مراحل اخذ گواهینامه یا تمدید آن را سپری کنند .

نکته

در صورتی که در وضعیت معافیت اعصاب و روان هستید و بعد از مدتی از نظر روحی روانی بهتر شدید برای گواهینامه درخواست دهید تا با تایید پزشک گواهینامه بگیرید .

کمیسیون گروه ب به چه صورت است ؟

هیچ گونه تفاوتی در کمیسیون های پزشکی برای بیماران جسمی و اعصاب و روان وجود ندارد و تمام افراد چه معاف دائم شوند و چه معاف از رزم باید یک سری مراحل ثابت و مشخص را طی کنند .

مراجعه به پلیس+۱۰

مراجعه به پزشک معتمد و اعلام بیماری

حضور در بیمارستان اعلامی در زمان مشخص

ارائه پرونده های پزشکی و شرح حال

شرکت در آزمایش های تعیین شده توسط پزشک متخصص

حضور در جلسه کمیسیون پزشکی طبق زمان اعلام شده

دریافت رای گروه ب سربازی

مراجعه به پلیس+۱۰ جهت دریافت برگه اعزام گروه ب

تحویل برگه به پادگان آموزشی و یگان مشخص شده

توجه !

در صورتی که یکی از نشانه های گفته شده مربوط به بیماری اعصاب و روان را دارید اما مشکل حاد نیست حتما شرح حال و سوابق پزشکی و گواهی سلامت پزشک به شورای پزشکی ارائه دهید .

آیا گروه ب باید نگهبانی بدهد ؟

آیا گروه ب باید نگهبانی بدهد ؟

نگهبانی دادن یکی از مسائل و اقدامات نظامی است که چه کارکنان وظیفه و چه حتی پرسنل پایور در هر درجه و منسبی که باشند با توجه به درجه نظامی و مدرک تحصیلی باید در آن شرکت داشته باشند .

برای مثال نگهبانی شخصی که با مدرک کارشناسی ارشد وارد خدمت سربازی شده است با نگهبانی شخصی که با مدرک کمتر از دیپلم به خدمت اعزام شده است متفاوت است اما هر دو روزهایی در ماه با وظایف مختلف باید بعنوان نگهبان در پادگان حضور داشته باشند .

پست هایی که در برجک پادگان ها گذرانده میشود تا حضور در پادگان بعنوان پاس بخش همه نگهبانی هستند . حتی پرسنل نظامی عمدتا بعنوان افسر نگهبان باید روزهایی در پادگان حضور داشته باشند . به زبان ساده تر هیچ ارگان نظامی ای نیست که قسمتی از شبانه روز خالی از نیرو باشد .

کسانی که گروه ب سربازی هستند نگهبانی میدهند اما نگهبانی آن ها کمی متفاوت است و خیلی از مسولیت ها یا نگهبانی های خاص به آن ها محول نمیشود . افرادی که معاف از رزم اعصاب و روان هستند بیشتر در این پست ها بعنوان نگهبان قرار داده میشوند .

  • نگهبان آسایشگاه
  • نگهبان سلف غذا خوری
  • نگهبان کریدور
  • نگهبان اتاق دوربین

بنا به تجربه به گروه ب تا جای امکان نگهبانی کمتری داده میشود همچنین نگهبانی در ارتباط با اسلحه از این افراد سلب خواهد شد و طوری لوح نگهبانی چیده میشود که گروه ب سربازی تا جای امکان شب در پادگان نمانند .

تبدیل شدن گروه الف به گروه ب در حال سربازی ممکن است ؟

تمامی یگان ها و ارگان های نظامی دارای بهداری یا مراکز درمانی زیر مجموعه خود هستند و تقریبا تمام یگیان ها حداقل یک بیمارستان تخصصی در هر استان دارند . خب دلیل این موضوع روشن است تا اگر سرباز وظیفه یا پرسنل پایور دچار مشکلی شد مستقیما تحت نظر یگان مراحل درمان را بگذراند .

درصورتی که سربازی به هر دلیلی در حین خدمت سربازی مشکلات اعصاب و روان پیدا کند بهداری با اعزام این شخص به کمیسیون پزشکی زیر مجموعه یگان خدمتی سرباز اقدام به تشخصیص شدن بیماری خواهد کرد .

نه تنها در بیماری های اعصاب و روان بلکه در تمام بیماری های احتمالی امکان معاف از رزم شدن و تبدیل به وضعیت گروه ب سربازی وجود دارد .در نظر داشته باشید شورای پزشکی برای سربازان در حین خدمت جهت اطمینان از رای صادره میتواند معافیت موقت جهت طی طول درمان صادر کند و دوباره بررسی های لازم را بعد از ۶ ماه انجام دهد .

توجه !

قوانین معافیت های پزشکی برای قبل و حین خدمت کاملا یکسان است و تمام پزشکان حتی در بیمارستان های نظامی غیر از نیروی انتظامی از یک آیین نامه پزشکی تبعیت میکنند پس بهتر است قبل از هر اقدامی از قوانین معافیت پزشکی و گروه ب سربازی مطلع شوید .

محل خدمت سربازی گروه ب

افرادی که در کمیسیون پزشکی گروه ب سربازی تشخیص داده میشوند در زمان تقسیم مانند کسانی که تک پسر یا متاهل هستند بصورت استثنا تقسیم میشوند در واقع در حالت رندوم تقسیم قرار نمیگیرند .

تقسیم دروه آموزشی گروه ب

تمام شهر ها دارای پادگان آموزشی نیست به همین دلیل برای تقسیم آموزشی نمیتوان ساز و کار مشخصی را تعیین کرد مگر اینکه در شهر مشمول پادگن آموزشی یکی از ارگان های نیروی مسلح وجود داشته باشد که در اینصورت مشمول حتما در شهر خودش دوره آموزشی را میگذراند .

تقسیم یگان گروه ب

برای یگان که بعد از دوره آموزشی میباشد اساس تقسیم به نحوی خواهد بود که سرباز گروه ب یا در شهر خودش یا در نزدیک ترین یگان ممکن به محل سکونت تقسیم شود . در بیش از ۹۰ درصد تقسیم ها قانون رعایت میشود اما ممکن است سربازی با این شرایط بازهم به این نحو تقسیم نشود .

در چنین شرایطی میشود با ارائه مدارک پزشکی برای انتقالی به نزدیک ترین یگان موجود به محل سکونت از طریق یگان اقدام کرد که معمولا موافقت میشود و انتقالی انجام خواهد شد .

در پایان

حتما این مقاله مهم را با دقت بخون و به نکاتی که در آن ذکر شده توجه کن تا اگر شامل گروه ب سربازی هستی با بهترین تصمیم عازم خدمت بشی . خیلی خیلی مهمه قبل از انجام هر کاری خوب فکر کنی و مشورت بگیری و احساسی برخورد نکنی !

برای مشاوره در زمینه گروه ب سربازی و استفاده از تجربه مشاورین سرباز مشاور میتوانید همین الان با ما تماس بگیرید و در کمترین زمان به کارشناس مربوطه متصل شوید .

بنر مشاوره سربازی تماس

139 پاسخ

  1. سلام الان که سربازی ۱۴ ماه شده آیا برای گروه ب هم ۱۴ ماه هست یا بیشتر باید خدمت کنند؟

  2. سلام من الان سربازم ۱۷ ماه خدمتم بد میخام خودمو گروه الف بکنم قبول نمیکنن منابع سرباز بد مشکلیم ندارم من فقط بخاطر خط که رو دستمه اونم مال دوران مدرسس زدن ب راهی نداره من خودمو بکنم گروه الف؟

  3. من خدمتم تموم کردم گروه b شدم زده اختلال شخصیتی و خودزنی سر کار تو معدن یا کار دولتی امکان داره برم؟

  4. سلام وقت بخیر
    آیا داشتن معافیت از رزم (گروه الف) تاثیر منفی روی درجه سربازی بعد از تقسیم شدن داره؟ با مدرک کارشناسی ارشد.

  5. سلام بنده نه خودزنی دارم نه سابقه ی مصرف دارو و نه خودکشی فقط بخاطره تتوی روی گردنم معاف از رزم و گروه ب شدم. خواستم بدونم بعد از پایان خدمت سربازیم میتونم کارت هوشمند رانندگی برای پایه یک دریافت کنم یا نه؟

  6. سلام من تعریق شدید کف دست و کف پا دارم و گفتن باهاش معاف از رزم میدن . این معافیت اعصاب و روان حساب نمیشه دیگه؟ آیا جز گروه ب حساب میشم؟

    1. سلام وقت بخیر
      من دست چپم تا مچ دست تتوعه ولی با پیراهن قابل مشاهده نیست گروب ب محسوب میشم؟؟

    1. سلام کسایی که جز گروه ب هستند آیا سند خانه یا ماشین ب آنها تعلق میگیره ب دلیل مسعله اعصاب و روان؟

      1. بله این قوانین که اگرخدمت نری سندبنام نمیزنن حتی لغوشده، چه برسه که بری وگروه ب باشی نترسیدبابا

  7. سلام من هم مشکل بینایی دارم و هم لکنت زبان روزی که توسط پزشک روانشناس مورد معاینه قرار گرفتم گفتند مشکلی ندارید و خیلی خوب صحبت می کنید. برای مشکل بینایی که مطمئن بودم معاف از رزم خواهم شد. در روز تشکیل شورای نظام وظیفه فقط گفتند معاف از رزم هستم و نمی دونم الان گروه الف هستم یا ب

  8. سلام من گروه الف بودم آموزشی الان یگان خدمتی که هستم روان شناس برای من وضعیت روانی زده در حال بررسی یعنی گروه ب میشم ؟؟

  9. سلام وقت بخیر بنده گروه ب بودم برج ۵ ،۱۴۰۱ برای من اضطراب نوشتن الان که رفتم در بیارم باز همونو زدن ولی موقت و ۶ ماهه گفتن در میاد از گروه ب ولی من ۴ ماه بیشتر خدمت ندارم آیا تا اون موقع از گروه ب شدن درمیام یا میمونه ممنون میشم جواب بدین.

      1. سلام خوبید معاف از رزم گروه ب میتوانن ازدواج کنن یان من الان معاف رزم گروه ب هستم

          1. سلام من پشت برگه ی امریه ی زده براساس نتایجGHQ نامبرده جز گروه روانی مثبت می باشد در یگان جدید بیشتر برسی شود آموزشیم تازه تمام شده الان من گروه ب هستم

          2. سلام
            معاف رزم حین خدمت
            تو نظام وظیفه مشخص میشه
            میتونم تو اونجا چک کنم یا ن

      2. سلام من را به خاطر مصرف دارو ضد استرس در گذشته گروه ب زدند آیا می تونم اعتراض بدم ؟ اعتراضم قبول میشه؟

    1. سلام من روی دستم چندتا خط ریز هست که به شاخه درخت خورده ولی اشتباهی برام گروه ب زدند روی امریه چطوری درستش کنم؟

  10. سلام و درود
    بنده کارشناسی پرستاری خوندم برای تتو گروه ب شدم
    تو هیچ بیمارستانی نمیتونم استخدام بشم؟

  11. سلام من ۲۸سالمه و شغلم املاک هست گواهینامم گرفتمو تمدید کردن ۱۰ ساله قصد رفتن به سریازی رو دارم فقط روی گردنم ، ساق پا ، مچ پا ، مچ دست تتو دارم و قطعا جزو گروه ب میشم پایان خدمت رو فقط واسه پاسپورت و پروانه کسب میخوام واسه گرفتن پاسپورت و پروانه کسب به مشکل نمیخورم؟

  12. سلام وقت بخیر
    دایی منو گفتن خودزنی داری فرستادن کمیسیون پزشکی پزشک توبرگه نوشته که ارزیابی کامل انجام شد هیچگونه مریضی اعصاب و روان و خودزنی نداره بعددوباره گفتن برو شورای پزشکی بنظرتون ممکنه گروه ب بشه؟درضمن دکتر ازش پرسیده میخوای معاف از رزم شی گفته خیر و اصلا نمیخواد گروه ب بشه میشه راهنمایی کنین

  13. سلام ودرود
    جناب من سرباز فراریم ۵٫۶ ساله
    هم علایم استرس افسردگی دارم .هم سابقه خود کشی و قرصو خود زنی .هم دوران اموزشی معافیت رزم تنگی نفس بهم دادن

    من اگ بخوام برگردم یگانم میتونم با این شرایطم انتقالی ب شهر خودم بگیرم؟
    اگ بخوام اقدام کنم قبل معرفی انجام بدم یا باید برم اونجا بعد معرفی؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

  14. سلام خسته نباشد من یه تتو دارم روی ساعد دست راستم میخوام چند بار لیزر کنم پاکش کنم بعد از طریق بهداری اعتراض بزنم از معاف رزم در بیام این کار شدنی هس یا انجام ندم ؟

      1. سلام من گروه ب هستم استرسی و اظطراب و تیک دارم دادنم به پاسداری با باتوم ولی واسم مشکله چیکار کنم؟

      2. سلام ببخشید من داخل آموزشی گروه ب شدم بخاطر یه خط روی دستم ک بخاطر تصادف بوده الان آموزشی تموم میتونم گروه ب رو تعقیر بدم

    1. سلام خوبید معاف از رزم گروه ب میتوانن ازدواج کنن یان من الان معاف رزم گروه ب هستم

  15. سلام من سرباز ۲۳ ماه خدمتم من تو آموزشی گروه الف بودم و هیچ مشکلی هم از نظر روانی ندارم ولی تو آموزشی تست گروه ب شدن رو انجام دادم همه چی رو سالم زدم فقط چون زده بود استرس من سر استرس شدم گروه ب خواستم بدونم من یه ماه دیگه تمومم و تنها چیزی ک الان تو این شرایط فعلی تا بتونم یه آینده ای داشته باشم استخدام در شرکتاس خواستم بدونم من آیا ب مشکل بر میخورم؟! یعنی استخدام نمیشم؟!

  16. سلام خسته نباشید من دوره آموزشی گروه ب شدم خواستم بدونم این گروه ب واسه استخدامی تو هتل و بیمارستان محدودیت داره یا نه؟

      1. سلام من گروه ب شدم تو اموزشی. بخاطر تتو. تو کارت چیزی ثبت میشه یا میتونم جواز کسب بگیرم

      2. سلام خسته نباشید من در دست چپم چنتا خط دارم ولی اصلا مشکل اعصاب روان ندارم اگه برم کمسیون و ثابت بشه که اعصاب روان نیستم دیگه عضو گروه ب نمیشم که درسته یا نه!؟

        1. سلام اگر مشکل اعصاب و روان ندارید چرا روی بدنت خط هست؟!
          خط ها همینطوری ظاهر شده؟

  17. سلام .خسته نباشید ایل گروه ب شدن فقط برای ارگان های نظامی مشکل داره ؟
    یا برا معلمی و پرستاری …. هم مشکل داره؟

  18. سلام من رو سینم تتو دارم ولی اقدام نکردم برای سربازی و میخوام که اقدام کنم هیچ مشکلی هم ندارم فقط برای این تتو گفتن که گروه ب میشم درسته این حرف؟

  19. سلام وقت بخیر نامزد منو هیچ مشکلی نداشته فقد طپش قلب استرسی اظطرابی داشته بدون معاینه دیگه ای با صلاح دید افراد ارشد در دوره اموزشی در گروه ب قرار دادند ایا مشکلی برای گواهینامه گرفتن و بقیه کارای اداریش بعد از خدمتش نداره؟؟

      1. سلام بنده اضطراب خفیف تا متوسط توی شورای پزشکی زدن برام آیا مانعی هست برای استخدام در شغل معلمی

  20. سلام .بنده تتو روی دستم دارم و میخام سربازی برم نه خود زنی ن شکستگی ن سابقه مصرف دارو..فقط تتو دارم .لیزرم کردم ولی یکم جاش معلومه .ایا به نظرتو تو قانون جدید گروه ب محسوب میشم؟

  21. سلام در توضیح مقاله که من متوجه شدم محدودیت در استخدام میباشد اگر مشمولی قبل خدمت سربازی شغل آزاد یا هر شغلی داشته باشه گروه ب بشود بهتر نیست؟

      1. سلام
        آیا در کارت پایان خدمت گروه ب
        برایه جواز یا پروانه کسب مشکلی پیش میاد؟
        و برایه زمانه تمدید گواهینامه رانندگی ۵ ساله میشهیا دوساله؟
        ممنون میشم پاسخ دهید

  22. سلام ببخشید من به خاطره اضطراب و وسواس فکری و اختلال پانیک گروه ب شدم یعنی معاف از رزم….آیا میتونم بانک استخدام شم؟

        1. سلام من گروه الف بود آموزشی یگان که اومدم روان شناس برای من وضعیت روانی زده در حال بررسی یعنی گروه ب میشم ؟

          1. سلام و ارادت
            پسر من در حین سربازی‌ست و به خاطر تتوهاش در گروه ب قرار داره، به شدت هم عصبی‌ست. تحمل فشار برای این افراد، به عوارض بدی منجر می‌شه، اما در پادگان آموزشی به شدت با ایشون بد برخورد میشه، در تماس‌هاش چیزهای عجیبی می‌گه از پامرغی تک‌نفره بردن که حاصل نگاه تحقیرآمیز هست و موجب برخوردن به سرباز میشه. آیا چگونه می‌شه با فرمانده‌ای که چنین رفتاری با سرباز داره برخورد کرد؟

      1. من بوکان ثبت نام کردم دکتر واسم نوشتە برای ارومیە یە خالکوبی صلیب سرخ رو بازو دارم زیادم بزرگ نیست احتمالش هست معاف از رزم بشم؟

      1. سلام من قبل اعزام پزشک برای من وضعیت سالم تشخیص داده ولی خود زنی و تاتو دارم ولی توی اموزشی گروه B شدم ایا توی تقسیمات تاثیری داره یا قبل از اعزام باید پیگیر میشدم

  23. سلام، وقت بخیر
    آیا معاف از رزم اعصاب و روان توی کارت پایان خدمت قید میشه؟ اگر قید میشه با جزییات قید میشه یا خیر؟
    و اینکه توی استخدام تاثیر داره؟

    1. سلام در کارت معاف از خدمات رزمی ثبت میشه قطعا ارگان های نظامی استخدام نمیکنند و ارگان های دولتی هم هر کدوم آیین نامه خاص خودشونو دارند

          1. اگر بخواییم عمدا گروه ب بشیم اون‌پزشک‌میتونه تشخیص بده؟
            و ایا اندازه تتو چقد‌ باید باشه تا ب بشیم

  24. سلام خسته نباشید ببخشید من به خاطر ی تتو که روی بازوم بود و خیلی پشیمون بودم از زدنش گروه ب شدم الان ۶ ماه دیگه دارم تا تموم بشه خدمتم میشه ی راهی بگید بهم هرجور شده الف بشم روحیم داغون شده از بس فکرشا میکنم

    1. سلام قطعا راهی نداره هر چند که تاثیر چندانی نداره گروه ب شدن جز استخدام نظامی و بعضی ارگان های دولتی

      1. سلام من تو خدمت گروه .ب.شده بودم
        الان می خوام تربیت معلمی بخونم و معلم شم آیا میتونم استخدام آموزش پرورش شم

        1. سلام احتمالا مشکلی نباشه باید آیین نامه پزشکی آموزش و پرورش را مطالعه کنید

          1. سلام من در طی آموزشی دست به خودکشی زدم ولی نمردم بهم ارجاع ۵روزه دادن نتونستم برم پیش روان پزشکی به دلیل درد
            هنوزم میخوام خودکشی بکنم با مشاور پادگان هم مشورت کردم ولی کمکم نکرد چی کار کنم؟

      2. سلام گروه ب شدنی کدوم ارگان های دولتی نمیشه کار کرد؟همشون یا کدومشون چون رو ساعدم هس بلوز میگیرتش دیگه نمیشه بانک و اینا کار ورد اگ مدرکش داشته باشی،؟

  25. من رو دستم ی خالکوبی داشتم و با قطره اینا پاکش کردم ولی هنوز جاش مونده حالا اگ خدمت و در لیست گروه ب قرار بگیرم واسه درس و یا استخدامیم مشکلی به وجود میاره یا خیر؟

      1. با سلام، بنده احتمالا جز گروه ب بشم، یعنی گواهینامه نمیتونم بگیرم؟ توی ارگان وشرکت های دولتی نمیتونم استخدام شم؟ و اینا…😔😔😔

  26. سلام من در اموزشی تست روانشناسی را همینجوری شانسی زدم و شدم گروه ب الان در حین خدمتم و هیچگونه مشکلی ندارم میتونم گروه الف شوم لطفا پاسخ دهید

  27. سلام و عرض خسته نباشین
    من الان خدمتمو تموم کردم ولی در خدمتم شش ماه سالم بودم بعد شش ماه بعلت مشکل خانوادگی دچار افسردگی شدم من رو به پزشک روان معرفی کردن کاراشو تمام کردم بعد اون گروه ب شدم ، الان یک سال و نیم میشه که خدمتم تموم شده . پرونده و اینا که جلسه رفتم تا خوب شدم دارم ، میتونم اعتراض کنم تو سازمان وظیفه که الان خوب شدم و کارتمو سالم بزنن؟

  28. سلام و خسته نباشید خدمت شما سوال من در این زمینس که سربازی که گروه ب شده باشه یا در حین خدمت گروه ب شده باشه ایا این امکان هستش که خودش در بیاره و دوباره گروه الف کنه

      1. سلام من گروه ب بودم و الان بعد ۱۷ ماه خدمت تتوم رو پاک کردم و تودزنیم رو با اسکار باک کردم و الان گروه الفم با تییدیه پزشک
        لطفا به بقیه اطلاعات غلط ندید ممنون

        1. سلام من به دروغ گفتم مشکل دارم که بیوفتم گروه ب الان که افتادم پشیمونم هیچ مشکلی هم ندارم آیا امکان داره برگردم به گروه الف؟

      2. سلام میخواستم بدونم فوتبال حرفه ای چه شغلی هست وایا به خاطر خالکوبی معاف داعم بشیم یامعاف ازرزم که درکارت پایان خدمت ثبت بشه مشکلی به وجود میاره ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید