معافیت اعصاب و روان و مهاجرت

معافیت اعصاب و روان و مهاجرت

معافیت اعصاب و روان همیشه دارای محدودیت ها و تردید هایی برای کسانی است که به دنبال این معافیت پزشکی پر حاشیه میروند.اما یکی از مهم ترین دغدغه هایی که میتوان به آن پرداخت معافیت اعصاب و روان و مهاجرت است!

سعی داریم در این مقاله بطور تخصصی و دقیق در خصوص مهاجرت کسانی که دارای معافیت اعصاب و روان هستند صحبت کنیم و از مرحله دریافت پاسپورت تا گرفتن انواع ویزا را بررسی کنیم.پس تا انتها با ما همراه باش تا در فرآیند مهاجرت دچار مشکل نشی!

گرفتن پاسپورت با معافیت اعصاب و روان

حتما میدانید برای اینکه از کشور خارج شوید و حتی وارد کشور دیگری شوید حتما نیاز است پاسپورت یا همان گذرنامه داشته باشید.برای دریافت پاسپورت از این ۴ روش میشه اقدام کرد:

✔️ رفتن به خدمت سربازی

✔️ دریافت انواع معافیت سربازی

✔️ داشتن اشتغال به تحصیل

✔️ ارسال دفترچه آماده به خدمت سربازی

در واقع در تمام حالت باید مشمول وضعیتش مشخص و قطعی شود و همچنین غیبت سربازی نداشته باشد در غیر اینصورت به او پاسپورت نخواهند داد.

در خصوص معافیت میشه سراغ معافیت اعصاب و روان رفت و بعد از گرفتن این معافیت درخواست صدور پاسپورت و خروج از کشور داشت.اما سوال مهم کسانی که با بند اعصاب و روان از خدمت سربازی معاف میشوند این است که اصلا به آن ها پاسپورت داداه میشود؟!

بر اساس قانون هر کسی که مشکل غیبت سربازی نداشته باشد و هر نوع کارت معافیتی دریافت کند بدون هیچ مشکلی میتواند از طریق پلیس+۱۰ درخواست صدور پاسپورت کند و به سادگی هر چه تمام تر گذرنامه بگیرد.

توجه !

البته باید به این نکته دقت داشت که در بعضی از بند های معافیت اعصاب و روان پاسپورت صادر میشود اما نیاز است فرد برای خروج از کشور قیم مشخص کند بنابراین تنها محدودیت آن هم فقط در چند بند این معافیت عدم اجازه خروج از کشور به تنهایی است.

گرفتن ویزا با معافیت اعصاب و روان

برای خروج از ایران نیاز به داشتن پاسپورت است اما برای ورود به خاک هر کشوری باید ویزا داشت پس مسئله بعدی در موضوع معافیت اعصاب و روان و مهاجرت صدور انواع ویزا با وجود این نوع معافیت سربازی در شخص است.

بعضی از کشورها مانند آمریکا و کانادا شرایط معافیت یا سربازی رفتن فرد را برای صدور ویزا مد نظر قرار میدهند پس لازم است در این خصوص اطلاعات کافی داشته باشید.

بطور کلی انواع ویزا شامل این موارد است:

۱- ویزای تفریحی

ویزای تفریحی ساده ترین و البته پر استفاده ترین وع ویزا است و معمولا در کشورهای مختلف مدت مشخص شده برای اقامت ۳ ماهه است و حتی بعضی از کشورها مانند ترکیه یا کشورهایی که دارای روابط دیپلماتیک خوبی با ایران هستند مانند سوریه دارای روند دریافت ویزا و وقت سفارت نیستند.

در خصوص ویزای تفریحی با توجه به موقت بودن آن هیچگونه مشکلی از کشور مقصد حتی کشورهای آمریکا و کانادا جهت صدور وجود ندارد و تمامی کسانی که دارای معافیت اعصاب و روان هستند میتوانند از ویزا تفریحی استفاده کنند و از کشور خارج شوند.

۲- ویزای تحصیلی

بعد از ویزای تفریحی ، ویزای تحصیلی در رتبه بعدی پر تقاضاها است و البته جز راحت ترین روش هایی است که میتوان از طریق آن ویزا گرفت و به اندازه مدت زمان تحصیل در کشور مورد نظر اقامت کرد.

در خصوص صدور ویزای تحصیلی تنها کشورهایی که روی موضوع سربازی در ایران حساس هستند مانند کانادا و آمریکا و البته بعضی از کشورهای اروپایی سخت گیری هایی دارند و در کل در مورد صدور ویزای تحصیلی با معافیت اعصاب و روان مشکلی وجود ندارد.

مگر اینکه…

رشته تحصیلی مورد نظر نیاز به سلامت کامل جسم و روان داشته باشد.

در بورسیه های تحصیلی این موضوع با دقت بررسی میشود.

بعضی از دانشگاه های خارجی مخصوصا برای بورسیه ها تست سلامت برگزار میکنند.

در خارج از این موارد موردی مشاهده نشده است که نتواند ویزا بگیرد چون در نهایت فرد بعد از پایان تحصیل نمیتواند کار پیدا کند و باید به کشور بازگردد که این موضوع به ویزای کاری متصل خواهد شد که در ادامه توضیح میدهیم.

۳- ویزای کاری

ویزای کاری را میشود از ایران یا از همان خارج از کشور و بعد از پایان تحصیلات درخواست داد تا ویزای و اقامت تمدید شود.ویزای کاری طرفداران زیادی دارد و از دو حالت قبلی معتبر تر است و البته سخت تر هم صادر میشود چون با داشتن چند سال سابقه کاری میشود اقامت دائم دریافت کرد.

برای دریافت ویزای کاری داشتن امتیازاتی مشخص شده است و حتما نیاز به تخصص است در نتیجه تخصص و سطح سلامت شخص برای ورود به آن شغل مد نظر خواهد بود همانطور که در ایران هم چنین مواردی وجود دارد.

برای مثال

✔️ کسانی که بعنوان پزشک مهاجرت میکنند.

✔️ یا قرار است در حوزه بهداشت و درمان مشغول بکار شوند.

✔️ دریافت ویزای کاری شغل های حساس و امنیتی و نظامی

همه این ها نیاز به سلامت کامل جسم و روان دارند پس اگر معافیت اعصاب و روان و مهاجرت برای شما مهم است و با این معافیت در ایران در مشاغل خوب و پول ساز نمیتوانید مجاز بگیرید و کار پیدا کنید مطمعن باشید در کشورهای دیگر هم چنین است مگر اینکه نوع بیماری باعث ایجاد مشکل در شغل مورد نظر نشود.

توجه !

بحث ویزای کاری در کشورهای مختلف بسیار مفصل و دارای جزئیات بسیاری است بنابراین پیشنهاد میکنیم حتما با وکیل مهاجرتی متخصص در ویزای کاری کشور مورد نظرتان صحبت کنید.

موضوعات مرتبط: صدور پاسپورت و خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت

آیا معافیت پزشکی به طور کل مانع مهاجرت میشود ؟

علاوه بر معافیت اعصاب و روان میتوان در خصوص معافیت های پزشکی دیگر هم مسئله مهاجرت را مورد بررسی قرار داد و تا با داشتن اطلاعات دقیق برای معافیت و بعد از آن، مهاجرت اقدام کرد.

برای پاسخ به این سوال بازهم میتوان موارد گفته شده را ملا و معیار صدور پاسپورت و ویزا قرار داد. یعنی صدور گذرنامه با هر معافیت پزشکی در هر کدام از بخش های ۱۷ گانه اصلا محدودیتی ندارد و مشکل ساز نخواهد بود اما در خصوص صدور ویزا ممکن است محدودیت هایی وجود داشته باشد.

در کل بیشترین محدودیت مربوط به صدور ویزای کاری از جانب کشورهای مختلف است که همچون ایران نوع شغل تعیین کننده نهایی صدور ویزا میباشد که در این خصوص حتما لازم است با وکلای مهاجرتی مشورت های لازم انجام شود تا طبق تجربه بر اساس شغل و کشور راهنمایی شوید.

توجه !

معافیت هایی که بیشترین محدودیت های صدور ویزای کاری را دارند:

  • معافیت های اعصاب و روان
  • معافیت های مغز و اعصاب
  • معافیت های مربوط به نقص عضو
  • معافیت های مربوط به بیماری های صعب العلاج و لاعلاج
  • معافیت های مربوط به معلولیت های جسمی و ذهنی

معافیت اعصاب و روان در دریافت ویزای سرمایه گذاری مشکل ایجاد میکند؟

یکی دیگر از انواع ویزاهایی که از جانب کشورهای دیگر با سرمایه گذاری و خرید ملک و ایجاد کسب و کار صادر میشود این نوع ویزا است که در این خصوص هم به علت انتقال سرمایه و پول نسبتا زیاد به کشور مورد نظر قطعا محدودیتی شامل فرد نمیشود.

پس در خصوص معافیت اعصاب و روان و مهاجرت و هر معافیت پزشکی دیگری میتوان با سرمایه گذاری طبق مبالغ تعیین شده و انواع مشخص شده آن توسط کشور مورد نظر به راحتی و بدون کوچکترین محدودیتی مهاجرت کرد.

در پایان

موضوع مهارجت برای خیلی از مشمولان بسیار حائز اهمیت است پس نه تنها در خصوص نوع محل خدمت که بعضی از کشورها در آن حساس هستند بلکه در مورد نوع معافیت هم باید دقت داشت تا در ادامه روند مشکلی پیش نیاید.

میتوانید در خصوص موضوع معافیت اعصاب و روان و مهاجرت همین الان با سرباز مشاور تماس بگیرید تا کارشناسان ما با توجه به کشور مدنظرتان راهنمایی های لازم را انجام دهند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید