صدور پاسپورت و خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت

خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت

خروج از کشور برای تفریح ، زیارت ، تحصیل یا هر هدف دیگری موضوع بسیار مهمی است که نه تنها مشمولان بلکه تمام اقشار جامعه به آن توجه ویژه ای دارند.اما آیا خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت یا دریافت و صدور پاسپورت بدون کارت پایان خدمت اصلا امکان پذیر است؟

گروه سرباز مشاور بعنوان تخصصی ترین مرکز مشاوره سربازی شما را راهنمایی میکند تا حتی اگر کارت پایان خدمت و کارت معافیت ندارید بتوانید به سادگی از کشور خارج شوید و به هدفی که در ذهن دارید برسید.ما را تا انتها همراهی کن و این مطالب ارزشمند را از دست نده.

خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت

قطعا میدانید بعد از سن ۱۸ سالگی تمام آقایون وارد سن مشمولیت میشوند و طبق قانون باید خود را برای اعزام به خدمت سربازی به سازمان وظیفه عمومی معرفی کنند یا حداقل وارد دانشگاه شوند تا اصطلاحا غیبت نخورند.

داشتن غیبت سربازی یکی از مواردی است که باعث میشود فرد ممنوع الخروج شود و نتواند از کشور خارج شود که این هم راه چاره ای دارد و در ادامه به آن خواهیم پرداخت. اول بریم سراغ روش هایی که میشه بدون کارت پایان خدمت از کشور خارج شد.

خروج از کشور با معافیت تحصیلی

اگر مشمول شدی و دارای معافیت تحصیلی دانش آموزی یا دانشجویی هستی میتونی خیلی ساده با استفاده از اشتغال به تحصیل با روش حضوری یا غیر حضوری درخواست خروج از کشور داشته باشی.

در روش حضوری باید به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنی و در روش غیر حضوری با استفاده از سامانه سخا به سادگی درخواستتان ثبت میشود.

البته خروج از کشور با این روش مدت زمان مشخصی دارد.برای مثال خروج از کشور با سفر تفریحی ۳۰ روز و خروج از کشور با سفر زیارتی بسته به نوع مناسک مذهبی تعیین میشود.

همچنین در این روش نیاز به وثیقه برای خروج از کشور جز مهم ترین موارد است که اولا پول نقد است دوما با توجه به نوع سفر میزان وثیقه ها متفاوت است.مثلا برای سفر تفریحی که بیشترین درخواست را دارد وثیقه مبلغ ۳۰ میلیون تومان میباشد.

موضوعات مرتبط: میزان وثیقه های خروج از کشور

خروج از کشور بعد از فارغ التحصیلی

مشمولانی هستند که در مقطع دیپلم یا یکی از مقاطع دانشگاهی فارغ التحصیل شده اند و دیگر اشتغال به تحصیل ندارند اما طبق قوانین جدید همچنان شانس خروج از کشور برای آن ها وجود دارد.

در این حالت در صورتی که فرد در سنوات مجاز تحصیلی موفق به فارغ التحصیلی شده باشد و از این تاریخ کمتر از یک سال بگذرد میتواند با نامه تسویه دانشگاه ( نامه ابطال معافیت تحصیلی ) از یکی از دو روش گفته شده درخواست خروج از کشور دهد.

در این حالت هم مانند روش قبل قوانین مدت خروج از کشور و وثیقه های نقدی با توجه به سفر کاملا شرایط یکسان است و هیچ تفاوتی وجود ندارد.

موضوعات مرتبط: جزئیات کامل خروج از کشور بعد از فارغ التحصیلی

خروج از کشور با برگه اعزام به خدمت سربازی

اگر فردی اشتغال به تحصیل نداشته باشد و از دوران یک ساله بعد از پایان تحصیلات هم عبور کند در صورتی که غیبت نخورد و مراحل اعزام به خدمت را از طریق پلیس+۱۰ طی کند میتواند همچنان از کشور خارج شود.

خروج از کشور در این روش در صورتی مجاز است که از تاریخ درخواست خروج تا زمان اعزام به خدمت حداقل یک ماهی زمان باشد.در اینصورت خروج از کشور بلامانع است و میتوان به سادگی از کشور خارج شد.

قوانین قرار دادن وثیقه نقدی نزد فراجا و مدت زمان خروج از کشور با توجه به نوع سفر هیچ تفاوتی با دو حالت قبلی ندارد.

در تمام موارد گفته شده خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت یا کارت معافیت انجام میشود که تا حدی مرسوم است و خیلی ها راجع به آن اطلاعات دارند اما شرایط خاص دیگری هم در نظر گرفته شده است مانند:

خروج از کشور مشمولان غایب

مشمولان غایب برای خروج از کشور قطعا باید توجیه غیبت کنند و بعد از توجیه غیبت دفترچه آماده به خدمت را از طریق پلیس+۱۰ ارسال کنند.در این حالت است که به آن ها اجازه داده خواهد شد تا از کشور خارج شوند.

مشمولان غایب برای خروج از کشور نیاز به قرار دادن وثیقه نقدی دارند و مدت سفر آن ها بر اساس نوع سفر تعیین میشود که با تمام حالت های گفته شده یکسان است.

فقط خروج از کشور مشمولان غایب با هدف سفر اربعین بدون نیاز به توجیه غیبت و تنها با ارسال دفترچه امکان پذیر است.لازم به ذکر است در این حالت گذرنامه مخصوص سفر اربعین صادر میشود.

خروج از کشور مشمولان متعهد خدمت

کسانی که کارت پایان خدمت ندارند اما در دوران دانشجویی یا اشتغال در ارگان های دارای تعهد خدمت مشغول هستند یا تحصیل میکنند باید قبل از هر چیزی از ارگان مربوطه رضایت نامه کتبی و مهر و تایید سازمان به سازمان وظیفه عمومی با نمایندگی پلیس+۱۰ ارائه دهند.

در اینصورت میتوانند برای خروج از کشور اقدام کنند.از جمله موارد این دسته میتوان به این ها اشاره کرد:

  • ارگان های نظامی
  • ارگان های دولتی
  • آموزش و پرورش ( فرهنگیان )
  • وزارت بهداشت ( رشته های تعهدی )

خروج از کشور با معافیت موقت

یکی از راه های خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت استفاده از معافیت موقت است.کسانی که با استفاده از کفالت معافیت موقت گرفته اند یا به دلیل بیماری در معافیت موقت ۶ ماهه هستند حتی در صورتی که غیبت داشته اند و غیبت آن ها توجیه نشده است میتوانند از کشور خارج شوند.

البته در مورد معافیت موقت کفالت خروج از کشور ساده تر است و در مورد معافیت موقت با استفاده از بیماری خروج از کشور حتما باید با موافقت نظام وظیفه و با دلیل درمانی صورت گیرد.

خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت سربازی شرایط دیگری ندارد و حتما باید در یکی از این شرایط قرار داشته باشید.برای خروج از کشور نیاز به گذرنامه یا پاسپورت است که در ادامه توضیحان مفصلی در خصوص صدور پاسپورت بدون کارت پایان خدمت داده میشود.

 صدور پاسپورت بدون کارت پایان خدمت

برای خروج از کشور حتما نیاز به پاسپورت یا گذرنامه است و تنها در بعضی از شرایط خاص گذرنامه بدون داشتن کارت پایان خدمت سربازی صادر میشود.از جمله شرایطی برای دریافت پاسپورت باید داشت این ها هستند:

✔️ داشتن اشتغال به تحصیل ( دانش آموزی یا دانشجویی )

✔️ داشتن برگه اعزام بدون غیبت ( برگه سبز )

✔️ داشتن گواهی معافیت موقت

صدور پاسپورت بدون کارت پایان خدمت جز شرایطی که گفته شد اصلا امکان پذیر نیست و نمیتوان برای دریافت آن اقدامی کرد.همچنین توجه داشته باشید مشمولان غایب باید در ابتدا توجیه غیبت انجام دهند و بعد از ارسال دفترچه میتوانند برای پاسپورت اقدام کنند.

توجه

کسانی که پاسپورت ندارند یا اعتبار پاسپورت آن ها تمام داده شده است و در حال حاضر دانشجو نیستند نمیتوانند دوباره برای دریافت یا تمدید پاسپورت درخواست دهند مگر اینکه خود را در وضعیت معلوم قرار دهند.بنابراین تنها راه چاره ارسال دفترچه اعزام به خدمت سربازی است.

روش دریافت و تمدید پاسپورت

  • مراجعه به یکی از دفاتر پلیس+۱۰
  • تکمیل فرم های مربوطه
  • پرداخت نرخ مصوب صدور پاسپورت
  • ارائه گواهی اشتغال به تحصیل( مخصوص دانشجویان )
  • ارائه برگه سبز ( مخصوص فارغ التحصیلان )
  • ارائه رضایت نامه محضری ( مخصوص بانوان )
  • ارائه رضایت نامه از ارگان مربوطه ( مخصوص متعهدین خدمت )
  • انگشت نگاری الکترونیکی در دفاتر پلیس+۱۰
  • عکسبرداری الکترونیکی در دفاتر پلیس+۱۰
  • دریافت پاسپورت از طریق پست در کمتر از ۲ هفته

با وجود اینکه مشمولان میتوانند درخواست خروج از کشور را بصورت غیر حضوری در سامانه سخا ثبت کنند اما در مورد صدور پاسپورت بدون کارت پایان خدمت یا با کارت پایان خدمت و کارت معافیت در حال حاضر شرایط درخواست غیر حضوری محیا نشده است اما طبق اعلام فراجا این خدمت هم به زودی از طریق سامانه سخا یا اپلیکیشن پلیس من اجرایی خواهد شد.

سخن آخر

اگر مشمول خدمت سربازی هستید و هنوز کارت پایان خدمت نداری و معاف هم نیستی و قصد خروج از کشور شما با هر دلیلی قطعی شده است حتما از طریق یکی از روش های گفته شده اقدام کن تا به سادگی و بدون دردسر از کشور خارج شی.

برای مشاوره در خصوص قوانین و شرایط خروج از کشور تفریحی ، تحصیلی ، زیارتی میتوانید همین الان با سرباز مشاور تماس بگیرید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

امریه صدا سیما 1403 + نحوه ثبت نام و شرایط دریافت

امریه صدا سیما ۱۴۰۳ + نحوه ثبت نام و شرایط دریافت

امریه صدا و سیما یکی دیگر از انواع امریه سربازی است که توسط سازمان صدا و سیما بعنوان یک نهاد غیر دولتی ارائه میشود و تمامی مشمولان حائز شرایط این شانس را دارند تا خدمت سربازی را در سازمان صدا و سیما سپری کنند.

ادامه مطلب »
نیاز به مشورت داری کلیک کن !