خروج از کشور بعد از فارغ التحصیلی

خروج از کشور بعد از فارغ التحصیلی

احتمالا شنیده اید که برای دریافت گدرنامه و خروج از کشور نیاز به معافیت تحصیلی است و تمام افرادی که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت نیستند باید حتما اشتغال به تحصیل ارائه کنند اما طبق قوانین جدید سازمان وظیفه عمومی امکان خروج از کشور بعد از فارغ التحصیلی میسر شده است.

سرباز مشاور سعی دارد تا در این مقاله شرایط خروج از کشور و مراحل و مدارکی که برای اینکار نیاز است را طبق آخرین قوانین به شما مخاطبین عزیز توضیح دهد.پس اگر فارغ التحصیل شدید و قصد خروج از کشور دارید حتما تا آخر مقاله با ما همراه باش.

شرایط خروج از کشور بعد از فارغ التحصیلی

بعد از سن ۱۸ سالگی تمام آقایون مشمول میشوند و در صورتی که ادامه تحصیل نداده باشند در شرایط خاصی برای خروج از کشور قرار میگیرند. پس تمام افرادی که به نوعی فارغ التحصیل هستند از فارغ التحصیلان دیپلم گرفته تا مقاطع دکتری و رشته های پزشکی در این شرایط قرار میگیرند.

به چند علت بعد از فارغ التحصیلی درخواست خروج از کشور داده میشود :

👈 سفر های سیاحتی

👈 سفرهای زیارتی

👈 وقت سفارت جهت انگشت نگاری و دریافت ویزا آمریکا و کانادا

شرایط خروج از کشور برای تمام افرادی که در یکی از حالت های گفته شده هستند و بدون داشتن غیبت سربازی فارغ التحصیل یا اخراج شده اند یا از تحصیل انصراف داده اند کاملا یکسان است و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد.

✅ نداشتن غیبت سربازی

✅ دریافت گذرنامه در زمان تحصیل

✅ مدت زمان خروج حداکثر ۳۰ روز میباشد( سفرهای زیارتی حج ۵۰ روز در نظر گرفته میشود)

✅ سپردن وثیقه نقدی یا ضمانت نامه بانکی

چند نکته مهم برای خروج از کشور بعد از فارغ التحصیلی

👈 سفر های زیارتی که وثیقه کمتری دارد مربوط به سفرهای زیارتی کشور عراق و عربستان است و هیچ مکان زیارتی دیگری در جهان شامل این قانون نمیشود.

👈 مدت زمان خروج از کشور سفر های سیاحتی ۲۰ روز است اما حداکثر با تایید وظیفه عمومی ۳۰ روزه در نظر گرفته میشود.

👈 افرادی که جهت مناسک حج به عربستان سفر میکنند با ارائه مدارک میتوانند تا ۵۰ روز اجازه خروج داشته باشند.

👈 دریافت پاسپورت تنها در زمان تحصیل و با داشتن نامه اشتغال به تحصیل میسر است و بعد از این زمان تنها در موارد خاص پاسپورت صادر خواهد شد.

👈 افرادی که دارای برگه آماده به خدمت بدون غیبت هستند میتوانند حداکثر تا ۴۵ روز قبل از تاریخ اعزام خارج از کشور باشند.

مراحل خروج از کشور در فرجه یک ساله

مراحل خروج از کشور در فرجه یک ساله

اگر جز کسانی هستید که فارغ التحصیل شده اید یا از تحصیل انصراف دادید و حتی اخراج شدید اما غیبت سربازی ندارید و از قبل گذرنامه دریافت کرده اید طبق مراحل زیر عمل کنید.

👈 ثبت درخواست خروج از کشور در سامانه الکترونیکی نیروی انتظامی epolice.ir

👈 اعلام زمان خروج و ورود به کشور

👈 اعلام کشور مقصد

👈 اعلام نوع سفر

👈 قرار دادن وثیقه بصورت وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی

توجه

در صورتی که بنا به هر کدام از دلایل گفته شده مشمول از کشور خارج شود و در موعد مقرر باز نگردد وثیقه بنفع دولت ضبط خواهد شد و امکان باز پسگیری وجود نخواهد شد بعلاوه اینکه مشمول ممنوع الخروج میشود.

در صورت وجود هر گونه مشکل یا اقدام حضوری برای طی مراحل خروج از کشور تنها مرجع اقدام حضوری پلیس+۱۰ میباشد.

وثیقه مورد نیاز برای خروج از کشور بعد از فارغ التحصیلی

هر کدام از سفرهایی که در قانون تعریف شده است دارای شرایط و وثیقه مشخصی برای خروج از کشور میباشد و قطعا با نوع و هدف سفر میزان وثیقه متفاوت خواهد بود.

انواع سفر خارج از کشور مشمولین

👈 سفرهای علمی

این روش خروج از کشور مربوط به مشمولین در حال تحصیل است و وثیقه ای که برای خروج باید قرار داد در حال حاضر مبلغ ۱۵ میلیون تومان میباشد.

👈 سفرهای زیارتی

سفر به عتبات عالیات در کشور عراق و سفر به عربستان برای انجام مناسک حج عمره و تمتع در این بخش قرار میگیرد و وثیقه مورد نیاز برای خروج از کشور ۵ میلیون تومان محاسبه شده است.

خروج از کشور بعد از فارغ التحصیلی : برای سفرهای سیاحتی

هر گونه مسافرت خارج از کشور به هر جای دنیا بجز عراق و عربستان جز سفرهای سیاحتی محسوب میشود و برای خروج از کشور لازم است مبلغ ۳۰ میلیون تومان وثیقه قرار داده شود.

👈 سفر های مطالعاتی

سفرهای مطالعاتی هم مانند سفرهای علمی در نظر گرفته میشود و وثیقه مورد نیاز برای خروج از کشور مبلغ ۱۵ میلیون تومان در نظر گرفته میشود.

👈 خروج از کشور بعد از فارغ التحصیلی : سفر تحصیلی

افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند در صورت تایید و طی مراحل مشخص این سفر لازم است در نهایت مبلغ ۴۰ میلیون تومان بعنوان وثیقه قرار دهند.

پیشنهاد ما به شما : دریافت معافیت تحصیلی برای تحصیل در خارج از کشور

از دیگر سفرهایی که دارای شرایط و ضوابط مشخصی برای مشمولین است میتوان به این موارد اشاره کرد.

👈 سفر ورزشی

👈 متعهدین خدمت به سازمان ها

👈 خروج مشمولین جهت درمان

👈 خروج فرزندان مامورین دولت که در خارج از کشور مستقر هستند

نکته

در تمام حالات و شرایط مشمولین به هیچ عنوان نباید غیبت سربازی داشته باشند و مشمولین غایب به هیچ عنوان حتی در صورت معرفی خود به سازمان وظیفه عمومی نمیتوانند از کشور خارج شوند.

مدارک مورد نیاز خروج از کشور در فرجه یک ساله

مدارک مورد نیاز خروج از کشور در فرجه یک ساله

برای ثبت درخواست در سامانه یا مراجعه حضوری به پلیس+۱۰ نیاز است مدارکی ثبت یا تحویل داده شود.برای اینکار حتما باید اصل مدارک در اختیار مشمول باشد.

✅ نامه ابطال معافیت تحصیلی در صورت فارغ التحصیلی

✅ نامه ابطال معافیت تحصیلی در صورت انصراف از تحصیل

✅ نامه ابطال معافیت تحصیلی در صورت اخراج از تحصیل

✅ برگه اعزام به خدمت در صورت ارسال دفترچه

✅ مدارک کامل شناسایی

✅ گذرنامه دارای اعتبار

توجه

ممکن است افرادی برای خروج از کشور و قرار دادن وثیقه کمتر ثبت درخواست سفرهای زیارتی در سامانه بزنند اما با قصد سفر به کشور دیگری وارد مرز های هوایی ، زمینی یا دریایی شوند.

در نظر داشته باشید تمام اطلاعات و درخواستی که از سوی مشمول ثبت شده و اجازه خروج از کشور به مقصد مشخص توسط پلیس فرودگاه و گذرنامه قابل مشاهده است و به هیچ عنوان نمیتوان چنین کاری انجام داد.

در پایان

اگر قصد خروج از کشور بعد از فارغ التحصیلی را دارید حتما از قبل برای دریافت پاسپورت با استفاده از اشتغال به تحصیل اقدام کنید و در طی مراحل خروج و ورود حتما بر اساس قانون عمل کنید تا دچار مشکل نشوید و در نهایت بموقع به کشور مراجعت داشته باشید.

میتوانید برای اطلاع از قوانین خروج از کشور بعد از فارغ التحصیلی در فرجه یکساله و مراحل دریافت گذرنامه همین الان با سرباز مشاور تماس بگیرید.

14 پاسخ

  1. سلام و عرض ادب. بنده حدود ۵ ماه پیش فارغ شدم. پاسپورت هم دارم. فکر کنم سال پیش گرفتم. آیا برای آزمون آیلتس امکانش هست برم ترکیه برای مثلا ۳ روز؟ و اینکه وثیقه همون ۳۰ میلیون تومنه؟ در این مورد خبری دارید؟

  2. سلام من سال شهریور ۱۴۰۳ فارغالتحصیل میشم در مقطع کارشناسی و تا ۱۴۰۴ شهریور معافیت دارم بین این یک سال میتونم مجوز خروج کشور بگیرم؟

  3. سلام من شهریور ۱۴۰۳ فارغ التحصیل میشم ومعافیتم تا آخر شهریور هستش.میخواستم بدونم بعد از اون تاریخ امکان خروج از کشور دارم؟

  4. این فرجه یکساله بعد از فارغ شدن از ترم ۱۰ هم حساب میشه ؟‌( ترم ۱۰ کارشناسی پیوسته هستم بعد و اتمام معافیت تحصیلی = ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ایا بعدش یکسال رو دارم ؟ و میشه در کنکور ارشد ۱۴۰۴ شرکت کرد؟

  5. سلام
    بعد از فارغ التحصیلی نیاز به گرفتن نامه خاصی از دانشگاه هست یا خیر؟
    به طور خودکار یکسال پس از فارغ التحصیلی اجازه خروج از کشور داریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !