وثیقه خروج از کشور و میزان هر نوع وثیقه

وثیقه خروج از کشور مربوط به افرادی میشود که کارت پایان خدمت سربازی یا کارت معافیت از خدمت سربازی ندارند و قصد دارند از کشور خارج شوند. طبق قانون برای این افراد بر اساس نوع سفر مدت زمان و مبلغ مشخصی برای خروج از کشور تعیین میشود.

سرباز مشاور در این مقاله به بررسی انواع سفرهای خارج از کشور و مبالغ دقیق وثیقه خروج از کشور در سال ۱۴۰۳ میپردازد. تا انتها با ما همراه باش تا برای اطلاع از انواع وثیقه ها مجبور نباشی تا نظام وظیفه و دفاتر پلیس+۱۰ به صورت حضوری مراجعه کنید.

برای اطلاع از انواع امریه ها و نحوه گرفتن امریه به صفحه امریه سربازی مراجعه کنید

انواع وثیقه خروج از کشور

وثیقه خروج از کشور

مشمولانی که در دوران تحصیل به سر میبرند یا فارغ التحصیل شده اند اما کارت پایان خدمت یا کارت معافیت ندارند نیاز است برای خروج از کشور وثیقه یا همان ضمانت نامه بانکی قرار دهند.همانطور که میدانید انواع سفرها بر اساس قانون تعریف شده است و متناسب با هر سفر مبلغی بعنوان وثیقه مشخص شده است.

البته باید به این نکته توجه داشت که علاوه بر مبلغ ، زمان معینی جهت بازگشت به کشور بر اساس نوع سفر به مشمول ابلاغ میگردد تا در صورت عدم بازگشت بموقع وثیقه ضبط شود.از جمله انواع سفرهایی که در قانون تعریف شده است به این موارد میشه اشاره کرد.

  • سفرهای زیارتی
  • سفرهای تفریحی
  • سفرهای کاری و تحقیقاتی
  • سفرهای تحصیلی
  • سفرهای علمی
  • سفرهای مطالعاتی
  • سفرهای ورزشی
  • سفرهای متعهدین خدمت
  • سفرهای فرزندان کارکنان خارج از کشور

سازمان وظیفه عمومی با جزئیات تمام شرایط خروج از کشور برای هر کدام از موارد گفته شده را اعلام کرده است که میتوانید از طریق سایت سرباز مشاور بطور مفصل و دقیق مطالعه نمایید همچنین مبالغ وثیقه را هم مشخص کرده است که در ادامه به بررسی کامل آن میپردازیم.

مقالات مرتبط : بررسی شرایط خروج از کشور مشمولین غایب و غیر غایب

وثیقه خروج از کشور برای کار

باید دید هدف از کار برای خروج از کشور چیست . بعضی با این هدف که بعنوان مشمول از کشور خارج شوند و برای چند سال با ویزای کاری در کشوری دیگر بمانند سراغ این روش می آیند در حالی که قطعا چنین روشی برای خروج از کشور با گذاشتن وثیقه و بیرون ماندن از کشور به مدت چند سال با ویزای کاری وجود ندارد.

اما اگر منظور از کار انجام پروژه های تحقیقاتی یا علمی باشد و مشمول نیاز داشته باشد تا مدت زمان بیشتری خارج از کشور باشد میتواند با استفاده از این قانون حتی تا یک سال از فرصت خروج از کشور استفاده کند.

وثیقه خروج از کشور جهت سفرهای علمی مه مخصوص دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری است در سال ۱۴۰۳ مبلغ ۱۵ میلیون تومان میباشد.با داشتن شرایط لازم و قرار دادن این مبلغ بعنوان وثیقه میتوان از کشور خارج شد و در بازه مشخص تعیین شده خارج از کشور ماند.

وثیقه خروج از کشور سفر زیارتی

منظور از سفر زیارتی بر اساس مصوبه ای که در وظیفه عمومی تعیین شده است سفر به کشور عراق و عربستان و مکان های زیارتی این دو کشور است . در واقع هر گونه سفر به اماکن زیارتی در سراسر دنیا در قالب این قانون قرار نمیگیرد.

مدت سفرهای زیارتی بر اساس نوع سفر در قانون مشخص شده است و وثیقه خروج از کشور برای سفرهای زیارتی مبلغ ۵ میلیون تومان تعیین شده است. مشمولان با داشتن شرایط مورد نظر میتوانند تنها با قرار دادن ۵ میلیون تومان وثیقه از کشور خارج شوند.

توجه ❗❗

تاکید میکنیم تنها دو کشور به عنوان کشورهای مقصد برای سفرهای زیارتی تعیین شده است و سفر به هر کشور دیگری حتی با هدف زیارت در طبقه بندی سفرهای تفریحی قرار خواهد گرفت.

وثیقه خروج از کشور برای تفریح

پر مخاطب ترین نوع سفر که مشمولین برای آن ثبت درخواست انجام میدهند سفرهای سیاحتی و تفریحی میباشد. سفر های تفریحی به سفری اطلاق میشود که مشمول بخواهد خودش یا به همراه خانواده‌اش تنها با داشتن اشتغال به تحصیل به کشوری جز عراق و عربستان سفر کند.

سفرهای تفریحی مدت ۳۰ روزه دارد و وثیقه خروج از کشوری که در سال ۱۴۰۳ برای آن تعیین شده است مبلغ ۳۰ میلیون تومان میباشد. بدیهی است در صورتی که مشمول در موعد مشخص شده به کشور باز نگردد وثیقه ضبط و ممنوع‌الخروج خواهد شد.

معمولا مشمولانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند اما موفق به دریافت معافیت تحصیلی از وظیفه عمومی نشده‌اند از این روش استفاده میکنند. در واقع بهتر است بگوییم به نوعی به صورت قانونی از کشور خارج میشوند و در مدت مشخص بر نمیگردند.

داشتن اشتغال به تحصیل یا قرار گرفتن در فرجه یک ساله بعد از فارغ التحصیلی یا حتی داشتن برگه اعزام به خدمت جز شرایطی است که میتوان با استفاده از آن از کشور خارج شد.

میزان وثیقه خروج از کشور

میزان وثیقه خروج از کشور

وثیقه خروج از کشور در سال ۱۴۰۳ مبالغی بود که خدمت شما توضیح داده شد البته ممکن است این مبالغ تغییراتی داشته باشد که در صورت تغییر از طریق همین سایت و شبکه های اجتماعی سرباز مشاور اطلاع رسانی خواهد شد.

میزان وثیقه سفر زیارتی : ۵ میلیون تومان

میزان وثیقه سفر سیاحتی : ۳۰ میلیون تومان

میزان وثیقه سفر علمی و تحقیقاتی : ۱۵ میلیون تومان

میزان وثیقه سفر تحصیلی و دانشجویی : ۴۰ میلیون تومان

نکته مهم ❗❗

تنها سفرهایی که نام برده شد دارای وثیقه خروج از کشور است و در انواع دیگر سفرها مانند سفرهای ورزشی بندی در قانون با عنوان قرار دادن وثیقه توسط مشمول وجود ندارد.یا فرزندان کارکنان خارج از کشور لازم نیست برای رفت و آمد به کشور وثیقه قرار دهند.

قطعا اداره گذرنامه بر اساس مدارکی از سوی پلیس+۱۰ ارجاع داده میشود تشخیص نوع سفر را خواهد داد و میتوان با استفاده از سامانه epolice بصورت غیر حضوری نوع و پاسخ به درخواست را مشاهده نمود.

میزان وثیقه خروج از کشور دانشجویان ۱۴۰۳

افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند و میتوانند از دانشگاه های خارج از کشور پذیرش بگیرند در این طبقه بندی تقسیم خواهند شد.برای دریافت معافیت تحصیلی خارج از کشور باید علاوه بر پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر ویزای تحصیلی آن کشور را هم گرفت.

مشمولینی که برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نا پیوسته پذیرش میگیرند تنها گروهی از مشمولین هستند که به آن ها معافیت تحصیلی داده میشود.به زبان ساده تر اگر کسی خارج از این دو مقطع بخواهد در کشوری دیگر دانشجو شود حق خروج از کشور نخواهد داشت.

بسیاری از مشمولین هستند که در یکی از رشته های پزشکی موفقیت به دریافت پذیرش و حتی ویزای تحصیلی کشور مورد نظر میشوند یا کسانی هستند که قصد دارند برای مقطع تحصیلی کارشناسی از کشور خارج شوند.

حتی اگر بهترین دانشگاه دنیا به این افراد پذیرش تحصیلی دهد و کشور مقصد ویزای تحصیلی صادر کند بازهم نمیتوان با استفاده از وثیقه خروج از کشور برای تحصیل دانشجویان و معرفیت تحصیلی از کشور خارج شد.

در نتیجه اگر شامل دو مورد مجاز گفته شده هستید با قرار دادن وثیقه ۴۰ میلیون تومانی و ارائه دیگر مدارک مورد نیاز میتوانید از کشور خارج شوید و یا بمدت ۳ سال برای کارشناسی ارشد یا مدت ۵ سال برای مقطع دکتری ناپیوسته با وثیقه خارج از کشور باشید.

بدیهی است در صورت اتمام مهلت تعیین شده و عدم بازگشت به کشور وثیقه ضبط خواهد شد و بعد از گذشت یک سال از این موعد مشمول وارد غیبت سربازی میشود.

توجه ❗❗

اگر برای مقطع تحصیلی کارشناسی یا پزشکی قصد خروج دارید و از ۱۸ سالگی عبور کرده اید تنها راه قانونی خروج بعنوان سفر تفریحی با وثیقه ۳۰ میلیون تومانی و عدم بازگشت به کشور بعد از ۳۰ روز است البته به شرطی که ویزای تحصیلی داشته باشید یا بعد از تحصیل بتوانید اقامت کاری بگیرید در غیر اینصورت بعنوان مشمول غایب باید به کشور بازگردید.

وثیقه خروج از کشور مشمولان غیر غایب و غایب

توضیحات زیادی در انواع سفرها برای مشمولان غیر غایب داده شد که بنا به نیاز میتوانید از یکی از راه های گفته شده استفاده کنید.اما مشوملانی که غایب هستند و قصد خروج از کشور را دارند باید خبر بدی به آن ها بدهیم.

اگر مشمول غایب هستید با هر میزان غیبت از یک ماه تا چند سال حتی اگر پاسپورت دارای اعتبار داشته باشید به هیچ عنوان حق خروج از کشور را نخواهید داشت و هیچگونه وثیقه ای از پول نقد گرفته تا سند ملکی قابل قبول نیست.

بعضی از غایبین هم تصور میکنند در صورتی که وارد خدمت سربازی شوند میتوانند در حین خدمت پاسپورت بگیرند و از کشور خارج شوند در حالی که این روش هم امکان پذیر نیست و نمیشود چنین کاری کرد.

نکته مهم ❗❗

تنها در صورتی که مشمول غایب وارد پروسه معافیت پزشکی شود و بر اساس نظر کمیسیون پزشکی معافیت موقت صادر شود میتوان با تایید سازمان نظام وظیفه عمومی جهت درمان به خارج از کشور رفت و بعد از پایان معافیت موقت که معمولا ۶ ماهه است به کشور بازگشت.

راه دیگری که برای خروج از کشور مشمولان غایب وجود دارد تنها توجیه غیبت سربازی است که آن هم مراحل خودش را دارد.

در انتها

اگر در حین تحصیل هستید حتما برای دریافت گذرنامه و پاسپورت اقدام کنید چون بدون داشتن اشتغال به تحصیل تنها را دریافت پاسپورت ارسال دفترچه آماده به خدمت میباشد.بعد از دریافت پاسپورت پیشنهاد میکنیم حتما بر اساس یکی از راه های گفته شده حرکت کنید تا متحمل هزینه های کمتری شوید.

برای مشاوره در زمینه انواع خروج از کشور و وثیقه خروج از کشور میتوانید همین الان با مجموعه سرباز مشاور تماس بگیرید تا با بهترین مشاوران تخصصی سربازی کشور مشاوره کنید.

بنر مشاوره سربازی تماس

4 پاسخ

  1. سلام و عرض ادب و احترام
    بنده در حال حاضر محصل ترم سه دوره کارشناسی هستم، خواستم بپرسم اگه بخوام از طریق دعوت نامه شغلی برای کار به لهستان مهاجرت کنم میتونم با وثیقه گذاشتن از کشور خارج بشم؟
    اگه این امر شدنیه نرخ وثیقه برای شش ماه یا یکسال چقدره

  2. سلام خسته نباشید من متولد سأل ۱۳۵۹هستم و۴فرزند دارم. اسمم در نظام وظیفه نبود لطفا راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید