خروج از کشور مشمولین

خروج از کشور مشمولین

خروج از کشور مشمولین یکی از موضوعاتی است که سوالات زیادی در مورد آن وجود دارد . به همین دلیل مجموعه سرباز مشاور آخرین قوانین سازمان وظیفه عمومی فراجا در این موضوع را خدمت شما توضیح خواهد داد .

در این مقاله در رابطه با شرایط خروج از کشور مشمولین در حالت های مختلف میپردازیم همچنین در مورد میزان وثیقه و تعداد دفعاتی که دانشجویان اجازه خروج دارند صحبت میکنیم . اگر در رابطه با قوانی خروج از کشور سوالی داری به هیچ عنوان این مقاله را از دست نده !

شرایط خروج از کشور مشمولین

تمامی افرادی که به سن بالای ۱۸ سال تمام رسیده باشند تحت هر شرایطی مشمول محسوب میشوند در اینصورت ۳ راه برای مشمول وجود دارد .

✔️ اعزام به خدمت سربازی

✔️ اقدام برای معافیت

✔️ ادامه تحصیل

در تمام حالات گفته شده قوانینی برای خروج از کشور قرار داده شده است که میتوان با استفاده از آن با انواع ویزا کشور مقصد با قید وثیقه نقدی از کشور خارج شد . مهم ترین شروط خروج از کشور بر این موارد است .

  • نداشتن غیبت غیر موجه
  • اقدام برای دریافت گذرنامه از طریق دفاتر پلیس+۱۰
  • داشتن پاسپورت یا گذرنامه معتبر دارای اعتبار حداقل ۶ ماهه
  • قرار دادن وثیقه نقدی بر اساس نوع سفر
  • استفاده از اشتغال به تحصیل ( مخصوص دانشجویان )
  • اجازه خروج از کشور تا یک ماه قبل از تاریخ اعزام
  • خروج از کشور با استفاده از معافیت موقت کفالت یا پزشکی
  • ارائه پذیرش دانشگاه خارجی + ویزای تحصیلی کشور مقصد ( مخصوص سفر تحصیلی )
  • تایید فدارسیون ورزشی ( مخصوص سفرهای ورزشی )
  • تاییدیه دانشگاه + گواهی اشتغال به تحصیل ( مخصوص سفرهای تحقیقاتی )

نکته

با توجه به توضیحات داده شده میتوان متوجه شد که شرایط خروج از کشور برای اقشار مختلفی که میخواهند از کشور خارج شوند متفاوت است . حتی میزان وثیقه ای که با توجه به سفر باید قرار داده شود و مدت زمانی که شخص اجازه دارد تا خارج از کشور اقامت داشته باشد باهم فرق دارد .

در مجموع نداشتن غیبت سربازی و قرار دادن وثیقه الزامی ترین شرایط خروج از کشور مشمولین است و مابقی شرایط با توجه به نوع سفر و نبود مشکلات احتمالی قابل حل و به سادگی انجام میشود .

موضوعات مرتبط : اطلاعات تکمیلی در مورد وثیقه خروج از کشور

خروج از کشور مشمولین غایب

خروج از کشور مشمولین غایب

همانطور که میدانید مشمولینی که بعد از سن ۱۸ سالگی در هیچکدام از شرایط گفته شده قرار نگیرند غایب محسوب خواهند شد در اینصورت برای خروج از کشور باید حتما توجیه غیبت انجام دهند . توجیه غیبت از طریق پلیس+۱۰ انجام میشود و تنها برای اعزام و معافیت قابل ثبت است .

پس کسانی که غایب هستند و قصد خروج از کشور دارند باید به پلیس+۱۰ مراجعه کنند و بعد از توجیه غیبت یا وارد پروسه معافیت شوند یا دفترچه اعزام به خدمت ارسال کنند . بعد از این مرحله و مشخص شدن وضعیت خدمتی مشمول امکان خروج از کشور برای مشمول فراهم خواهد شد .

نکته

در این حالت هم باید وثیقه نقدی قرار داده شود که حدقل ۵ میلیون تومان برای سفرهای زیارتی و حداکثر ۴۰ میلیون تومان برای پذیرش تحصیلی خارج از کشور میباشد .

میزان ودیعه خروج از کشور مشمولین

زمانی که مشمول کارت پایان خدمت یا کارت معافیت به هر نوعی ندارد حتما باید ودیعه خروج از کشور قرار دهد تا بتواند از کشور خارج شود . وثیقه خروج از کشور مشمولین بر اساس نوع سفر تعیین میشود که در سال ۱۴۰۳ اینگونه محاسبه خواهد شد .

👈 سفرهای زیارتی ۵ میلیون تومان

مدت سفر زیارتی با توجه به نوع سفر که سفر با کشور عراق یا عربستان باشد تعیین میشود .

👈 سفرهای تحقیقاتی ۱۵ میلیون تومان

مدت سفرهای تحقیقاتی با توجه به نوع سفر میتواند تا ۶ ماه مورد تایید باشد .

👈 سفرهای تفریحی و سیاحتی ۳۰ میلیون تومان

مدت سفرهای سیاحتی حداکثر بمدت ۳۰ روز محاسبه میشود

👈 سفرهای تحصیلی ۴۰ میلیون تومان

مدت سفرهای تحصیلی بر اساس مقطع تحصیلی که مشمول در آن پذیرش گرفته است محاسبه میشود .

نکته

نحوه قرار دادن وثیقه به این صورت است که بعد از تایید تمام مدارک توسط پلیس+۱۰ از طریق فیش بانکی و معرفی نامه بانکی یا بصورت آنلاین از طریق سامانه پلیس من انجام میشود .

دقت داشته باشید در صورتی که گذرنامه ندارید بعد از ارائه مدارک خواسته شده لازم است جهت صدور گذرنامه کشور مقصد برای خروج اعلام و با توجه به نوع سفر وثیقه قرار داده شود .

مدارک مورد نیاز برای خروج از کشور

مدارک مورد نیاز برای خروج از کشور

مدارک مورد نیاز خروج از کشور مشمولین توسط وظیفه عمومی اعلام شده است و مشمول در هر گروه از حالت های گفته شده که باشد باید مدارکی را به پلیس+۱۰ ارائه دهد تا اجازه خروج از کشور برایش صادر شود .

  • گذرنامه یا پاسپورت
  • حضور در دفاتر پلیس+۱۰ و انگشت نگاری الکترونیکی
  • حضور در دفارت پلیس+۱۰ و عکس برداری توسط پلیس+۱۰
  • ارائه اصل مدارک شناسی ( کارت ملی + شناسنامه )
  • گواهی اشتغال به تحصیل ( مخصوص مشمولین در حین تحصیل )
  • ارائه برگه سبز یا برگه اعزام ( مخصوص مشمولین آماده به خدمت )
  • ارائه گواهی سفر تحقیقاتی
  • ارائه تاییدیه وزارت علوم یا بهداشت + ویزای تحصیلی ( مخصوص سفرهای تحصیلی )

قطعا هر کدام از مدارک گفته شده موجود نباشد یا ناقص باشد به هیچ عنوان امکان خروج از کشور وجود نخواهد شد و شخص در مرزهای زمینی ، دریایی یا هوایی دچار مشکل میشود و مجبور به بازگشت خواهد بود .

نکته

برای صدور گذرنامه در قدم اول باید به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنید تا در کمتر از یک ماه گذرنامه صادر شود . با توجه به اعلام فراجا قرار است این روال به زودی بصورت الکترونیک و غیر حضوری قابل انجام باشد .

تعداد دفعات خروج از کشور دانشجویان

مشمولینی که با استفاده از پذیرش های تحصیلی از کشور خارج میشوند در صورتی که کشور مقصد با خروج آن ها مشکلی نداشته باشد میتوانند به تعداد دلخواه به کشور رفت و آ»د داشته باشند یا در شرایط خاص مانند وضعیت کرونا مدت ورود و خروج برایشان تمدید خواهد شد .

مشمولانی که به واسطه سفر تفریحی از کشور خارج شده باشند اما بعد از ۳۰ روز به کشور رجوع نکره باشند بمدت ۳ سال حق ورود و خروج مجدد نخواهند داشت .

اگر مدت اقامت آن ها بیش از ۳۰ روز باشد ولی همچنان در ایران معافیت تحصیلی داشته باشند میتوانند به کشور برگردند اما تا ۶ ماه ممنوع الخروج خواهند شد .

مشمولین خارج از کشور که غایب هستند و حداقل ۳ سال متوالی در کشوری اقامت داشته اند میتوانند با گذرنامه ایرانی و تاییدیه سفارت ایران در آن کشور با ثبت مهر مشمولین غایب در گدرنامه حداکثر ۲ بار و به مدت ۹۰ روز به ایران رفت و آمد داشته باشند . دقت داشته باشید در این نحوه ورود و خروج هیچگونه وثیقه ای از مشمول دریافت نخواهد شد .

شرایط و مراحل خروج از کشور با برگه اعزام

راهی دیگری که برای خروج از کشور وجود دارد و خیلی از مشمولنی نمیدانند خروج از کشور مشمولین با استفاده از برگه اعزام به خدمت است . در صورتی که مشمول فاقد غیبت غیر  موجه باشد میتواند از با ارسال دفترچه از کشور خارج شود .

شابد پیش خودتان میگید کسی که برگه اعزام داشته باشد سرباز است پس چطور میتواند از کشور خارج شود !

طبق قانون با داشتن برگه اعزام میتوان تا یک ماه قبل از تاریخ اعزام از کشور خارج بود برای مثال اگر مشمولی تاریخ اعزامش در دی ماه باشد از لحظه ای که دارای برگه اعزام است تا اول آذر ماه اجازه دارد از کشور خارج شود حتی اگر ۵ روز فرصت داشته باشد .

این حالت معمولا برای کسانی پیش می آید که قصد خروج از کشور با هدف تحصیل دارند و از فرجه یک ساله بعد از تحصیلشان زمانی باقی نمانده پس مجبور هستند برای اینکه غیبت نخوردند دفترچه بفرستند و با برگه اعزام از کشور خارج شوند .

نکته مهم

کسانی که وارد خدمت سربازی شوند و غیبت نداشته باشند و بر اساس قوانین موجود پذیرش تحصیلی خارج از کشور بگیرند میتوانند با ایست خدمت زدن از کشور خارج شوند . از نظر وظیفه عمومی قوانین ایست خدمت برای تحصیل در ایران یا خارج ایران یکسان است .

بهترین روش استفاده از شرایط خروج از کشور با برگه اعزام

همانطور که میدانید در حال حاضر مشمولنی با هر مدرک تحصیلی در تمام ماه های سال اعزام میشوند این در حالی است که در گذشته مشمولین دارای مدرک تحصیلی لیسانس یا بالاتر تنها ماه های زوج اعزام میشدند در نتیجه فرصت کافی حداقل ۲ ماهه برای خروج از کشور داشتند .

با توجه به قوانین فعلی بهتر است دفترچه آماده به خدمت در نیمه دوم ماه ارسال شود تا حداقل حدود ۴۵ روز تا اعزام زمان وجود داشته باشد در نتیجه مشمول بتواند ۱۵ روز زمان برای خروج از کشور بدست بیاورد .

البته قوانین مبنی بر تمدید تاریخ اعزام وجود دارد که علاوه بر روش گفته شده میتوان از آن استفاده کرد . در هر شرایطی که هستید و قصد خروج از کشور را دارید فقط وارد غیبت نشید با رعایت این موضوع به هرحال میشود با روش مشخصی از کشور خارج شد .

در پایان

مجموعه سرباز مشاور بعنوان تنها مرکز تخصصی مشاوره سربازی در ایران به روز ترین قوانین خروج از کشور مشمولین را برای شما توضیح داد . با رعایت این قوانین بدون هیچ مشکلی و با خیال راحت میتوانید سفری بدون استرس و اضطراب داشته باشید . ما آماده هستیم تا اگر در موضوع خروج از کشور مشمولین سوالی در ذهنتان هست تنها با یک تماس به آن پاسخگو دهیم . برای ارتباط با کارشناسان خروج از کشور همین الان تماس بگیرید .

بنر مشاوره سربازی تماس

5 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر
    اگر برگه اعزام داشته باشیم و ۲ ماه تا تاریخ اعزام باقی مانده باشه میتونیم از طریق سیاحتی به ترکیه برویم؟
    و اگر در پاسپورت ویزای تحصیلی آلمان هم داشته باشیم اما معافیت تحصیلی نداشته باشیم، موقع رفتن به ترکیه این موضوع مشکلی ایجاد میکنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید