مراحل معافیت پزشکی

نحوه درخواست معافیت پزشکی

👈 معافیت پزشکی یکی از راه های معافیت از انجام خدمت سربازی است و همانطور که از عنوان آن کاملا مشخص است مربوط به زمانی میشود که شخص یکی از بیماری های مورد تایید سازمان نظام وظیفه برای معافیت از خدمت سربازی را داشته باشد.

تعداد بیماری ها و تبصره ها و آیین نامه های اجرایی هرکدام از آن ها بسیار گسترده و مفصل است که در همین سایت بطور کامل میتوانید مشاهده فرمایید.

اما در اینجا هدف ما چگونگی مراحل معافیت پزشکی است که صفر تا صد آن را بطور کامل برای شما توضیح میدهیم با سربازمشاور همراه باشید.

مراحل دریافت معافیت پزشکی برای مشمولان

بطور کلی برای دریافت معافیت پزشکی باید این مراحل طی شود .

  • مراجعه به نزدیک ترین پلیس+۱۰ به محل سکونت
  • دریافت فرم ۳ برگی از پلیس+۱۰ و تکمیل آن ها
  • مراجعه به مراکز واکسیناسیون و مهر برگه توسط مرکز
  • مراجعه به پزشک معتمد نیروی انتظامی و اعلام بیماری
  • معاینه توسط پزشک معتمد و تایید بیماری های در سیستم
  • مراجعه مجدد به پلیس+۱۰ و تحویل مدارک
  • ارسال پیامک توسط وظیفه عمومی و مشخص کردن زمان و مکان شورای پزشکی
  • حضور در جلسه شواری پزشکی و ارائه مدارک
  • شرکت در آزمایش ها و دیگر موارد درخواستی پزشک با توجه به بیماری
  • گذشت بین ۳۰ تا ۴۵ روز و ارسال پیامک مجدد توسط وظیفه عمومی
  • حضور در کمیسیون پزشکی وظیفه عمومی استان یا شهرستان
  • پرداخت هزینه مصوب کارت پایان خدمت در صورت رای معافیت کمیسیون
  • فرصت ۱۰ روزه برای اعتراض در صورت رد معافیت

نکته

کمیسیون پزشکی میتواند در صورت عدم احراز شرایط مشمول را برای بررسی مجدد به کمیسیون عالی ارجاع دهد که جزئی از روال طبیعی مراحل معافیت پزشکی است .

در صورت ثبت اعتراض توسط مشمول شورای عالی تشکیل میشود .

در صورت رد شدن معافیت در شورای عالی دیگر امکان ثبت اعتراض وجود ندارد و مشمول باید بعد از اعزام به خدمت در حین خدمت اقدام مجدد انجام دهد .

مطلب پیشنهادی به شما : معافیت چشم

مدارک لازم برای دریافت معافیت پزشکی سربازی

برای هر گونه اقدامی جهت معافیت پزشکی برای هر کدام از بخش های موجود در آیین نامه پزشکی باید مدارک مورد نظر را داشت که البته با توجه به نوع بیماری نوع مدارک ممکن است تغییر کند .

در بیماری هایی مانند دیابت و مشکلات غددی دیگر سابقه درمان و مصرف دارو الزامی است .

برای بیماری های مربوط به جراحی عمومی و گوارش سابقه جراحی نیاز است .

در مورد بیماری های مربوط به اعصاب و روان و مغز و اعصاب سابقه بستری ملاک است .

در مورد بیماری های مربوط به بخش اسکلت و استخوان سابقه جراحی و طول درمان اهمیت دارد .

بیماری های مربوط به چشم ، گوش و حلق و بینی در بیمارستان های نیروهای مسلح بررسی میشود .

بیماری های مربوط به فک و دهان و دندان در بیمارستان های نیروهای مسلح بررسی میشود .

در مورد مشمولانی که دارای تومور در هر عضوی از بدن باشند نظر پزشک متخصص و سوابق شیمی درمانی و پرتو درمانی لازم است .

در مورد بیماری های تنفسی و قفسه سینه و بیماری های قلبی در صورت نیاز بستری ۷۲ ساعته در بیمارستان های نیروهای مسلح انجام خواهد شد .

بیماری های پوستی و تشخیص نوع بیماری یا وسعت آن در بیمارستان های نیروهای مسلح انجام میشود و در مورد بیماری های عفونی و قارچی داشتن سوابق درمان الزامی است .

تذکر

حتما نیاز است مشمول در مراحل معافیت پزشکی با توجه به نوع بیماری و توضیحاتی که داده شد مدارک مورد نیاز را داشته باشد تا بیماری و روند درمان و عدم بهبود بیماری احراز شود در غیر اینصورت به سادگی درخواست معافیت پزشکی رد و تاریخ اعزام صادر خواهد شد .

مراحل دریافت معافیت پزشکی در حین تحصیل

مراحل دریافت معافیت پزشکی در حین تحصیل با بعد از تحصیل هیچگونه تفاوتی با هم ندارند فقط چند مورد باید رعایت شود .

بیماری مشمول باید جز بیماری هایی باشد که اجازه اقدام در حین تحصیل دارد که سازمان وظیفه عمومی جهت راحتی مشمولین و عدم مراجعه بیهوده به دفاتر پلیس+۱۰ لیست بیماری هایی که در حین تحصیل قابل اقدام است را منتشر کرده است . از طریق همین سایت حتما مطالعه کنید!

داشتن گواهی اشتغال به تحصیل برای طی مراحل معافیت پزشکی در حین تحصیل الزامی است در واقع بهتر است بگوییم برای هر گونه اقدامی در وظیفه عمومی ارائه آخرین وضعیت تحصیلی الزامی میباشد . برای دریافت گواهی اشتغال به تحصیل از طریق دانشگاه اقدام کنید .

در صورتی که با معافیت مشمول بعد از اقدام در حین تحصیل موافقت نشود اصلا جای نگرانی وجود ندارد چون مشمول میتواند به تحصیل ادامه دهد .

تغییر خاص دیگری در مراحل دریافت معافیت پزشکی نسبت به حالت های دیگر وجود ندارد و تنها تفاوت ها همین چند مورد بود که به آن شاره کردیم .

چند نکته مهم

قوانین برای معافیت پزشکی در حین تحصیل ، بعد از تحصیل و حتی حین خدمت کاملا یکسان است .

با هر بار رای میتوان یکبار اعتراض ثبت کرد .

بعد از رای شورای عالی جای هیچگونه اعتراضی در هیچ کدام از مراحل اقدام وجود ندارد .

بعد از ثبت رای توسط شورای عالی حتی بعد از گذشت چندین سال مشمول بازهم اجازه اقدام نخواهد داشت مگر اینکه تشدید بیماری توسط پزشک معتمد احراز شود .

در ادامه مراحل معافیت پزشکی را برای درک بهتر به صورت گام به گام برای شما توضیح خواهیم داد.

راهنمای گام به گام مراحل معافیت پزشکی

👈 برای درخواست معافیت پزشکی دو حالت وجود دارد یا شما در حین تحصیل هستید یا فارغ التحصیل و یا غایب هستید پس با غیبت هم میشه از معافیت پزشکی استفاده کرد و منعی وجود ندارد.

اگر شما در حین تحصیل هستید اول باید مطمعن شوید آیا بیماری شما جز آیین نامه های پزشکی قرار دارد یا نه.بعد از آن باید از اینکه آیا در حین تحصیل میشود برای بیماری اقدام کرد یا اصلا قابل اقدام کردن نیست مطمعن شوید.

پس نکته دیگری که در این معافیت وجود دارد این است که تمام بیماری ها در حین تحصیل قابل اقدام نیستند و دلیل آن هم تاثیر مدرک تحصیلی در نوع معافیت است که با داشتن مدرک تحصیلی بالاتر قطعا امکان معافیت پایین می آید.

حالا که کاملا مطمعن شده اید میتوانید گواهی اشتغال به تحصیل را از دانشگاه بگیرید و برای تشکیل پرونده به پلیس+۱۰ مراجعه کنید.

در این مرحله کافیست چند فرم را پر کنید که مهم ترین آن فرم پزشک معتمد است که باید شما را برای تشکیل کمیسیون تایید کند.

بعد از آن شما در یکی از بیمارستان های مورد تایید سازمان نظام وظیفه که قطعا یکی از بیمارستان های نیروهای مسلح است باید حاضر شوید.زمان و مکان حضور شما با استفاده از پیامک اطلاع رسانی میشود.

بعد از تشکیل شورای پزشکی و گذراندن روند مشخص در نهایت در جلسه کمیسیون پزشکی در خود سازمان نظام وظیفه به شما اعلام رای میشود.در صورت معافیت کارت پایان خدمت صادر میشود و در غیر اینصورت بدون بروز مشکل شما میتوانید تحصیلات خود را ادامه دهید.

در رابطه با افرادی که در حین تحصیل نیستند و در فرجه ۱ ساله بعد از تحصیل یا غیبت هستند روال تقریبا همینگونه خواهد بود با این تفاوت که باید آخرین مدرک تحصیلی را برای تشکیل پرونده به سازمان نظام وظیفه ارائه دهند.

اگر مدرک تحصیلی در نوع معافیت تاثیری نداشته باشد که هیچ اما اگر میزان مدرک تحصیلی تاثیر گذار باشد قطعا به مشمول اطلاع داده میشود.

برای مثال در بخش معافیت چشم میزان ضعیفی مورد تایید برای معاف شدن مدرک کمتر از کارشناسی نمره ۶ و برای مدارک کارشناسی و بالاتر نمره ۸ میباشد.پس مدرک تحصیلی شاید مهم ترین عامل تاثیر گذار در نوع و درجه معافیت میباشد.

در اینجا فرد با ارائه مدارک و تکمیل فرم های مربوطه پلیس+۱۰ و تایید پزشک معتمد به شورای پزشکی ارجاع داده میشود و تقریبا ۳۰ روز بعد از تشکیل شورا و بررسی های نهایی توسط پزشک جلسه نهایی کمیسیون پزشکی در سازمان نظام وظیفه برگزار میشود و رای نهایی ابلاغ میشود.

البته در صورتی که مشمول اعتراضی داشته باشد تا بازه زمانی ۱۰ روزه میتواند اعتراض خود را در پلیس+۱۰ برای تشکیل شورای عالی پزشکی ثبت کند.

در این مرحله تمامی فرایند از ابتدا تکرار خواهد شد و در صورتی که بازهم معافیتی صادر نشود مشمول ملزم است به خدمت سربازی اعزام شود.

مطلب پیشنهادی به شما : معافیت صافی کف پا

👈 در وضعیتی دیگر اگر مشمولی در زمان اعزام هیچگونه درخواست معافیتی نداده باشد یا داده باشد و رد شود میتواند در صورتی که مشکلی در حین خدمت سربازی برای او پیش آمد دوباره درخواست دهد.

البته در این وضعیت دیگر کمیسیونی در سازمان نظام وظیفه عمومی تشکیل نمیشود و تمامی مراحل کار زیر نظر یگان انجام خواهد شد.

برای مثال اگر فردی که سرباز ارتش است دچار مشکلات جسمی یا روحی روانی شود در ابتدا باید نامه ای تحت عنوان نامه اعزام به بیمارستان از یگان خدمتی یا درواقع همان بهداری بگیرد و با مراجعه به پزشک متخصص در بیمارستان درخواست معافیت پزشکی بدهد.

پزشک یا پزشکان بررسی های لازم را انجام میدهند و در صورت تایید سرباز معاف میشود و از یگان خدمتی تسویه میکند.

سربازان فراری هم دقیقا همین مراحل را باید طی کنند البته تا وارد یگان نشوند و از یگان خدمتی نامه اعزام به بیمارستان را دریافت نکنند و بهتر بگویم اشتغال به خدمت نداشته باشند قطعا هیچ بررسی و شورایی برای معافیت آن ها حتی در صورت وجود مشکلات بسیار جدی تشکیل نمیشود.

سربازان کار انجام معافیت را از یگان شروع میکنند و در همان یگان هم باید تموم کنند پس قطعا در تمامی مراحل تحت امر یگان هستند و هیچ روشی دیگری یا روش جایگزینی وجود ندارد.

در پایان

معافیت های پزشکی ای هستند که دارای محدودیت های شغلی و کاری در آینده میشوند و در موارد شدید تر محدودیت در دریافت گواهینامه ایجاد میکنند پس حتما لازم است قبل از هر گونه اقدامی برای دریافت معافیت پزشکی تحقیقات لازم را انجام دهید .

ما در سرباز مشاور بعنوان اولین و تخصصی ترین مرکز مشاوره سربازی ایران با بهره گیری از مشاوران با تجربه و متخصص در زمینه معافیت های پزشکی آخرین قوانین وظیفه عمومی و راهکارهای لازم برای دریافت معافیت پزشکی را به شما انتقال میدهیم .

 فرصت را ازدست نده و برای اطلاع از مراحل معافیت پزشکی همین الان با سرباز مشاور تماس بگیر!

بنر معافیت پزشکی

202 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر بنده ۲۲ سالمه لیسانس آموزش زبان دارم،۳ ساله دارای مشکلات گوارشی هستم سابقه چندین بار بستری در بیمارستان سجاد شهریار و بیمارستان های تهران دارم،۲ بار آندوسکوپی شدم و یک بار کلونوسکوپی ،تشخیص زخم معده دادن و سری بعد بهبودی و رفلاکس ،۳ سال است تحت درمان دارویی هستم آیا امکان صدور معافیت دائم برای بنده است؟زیرا همیشه رفلاکس و تهوع دارم،سابقه جراحی آپاندیس هم دارم ممنون می شوم کمک کنید.erfanroohnavaz6@gmail.com

      1. با سلام وقت بخیر
        در زمان فرجه ۱ ساله بعد از تحصیل در صورتی که معافیت پزشکی رد شد باز هم تاریخ اعزام به خدمت صادر خواهد شد یا خیر ؟
        ( فرصت ۱ ساله بعد از فارغ التحصیلی بعد از رد معافیت پزشکی همچنان پابرجاست ؟ )
        با تشکر

  2. سلام خسته نباشید من معافیت کفالت موقت شدم ومیخواستم ببینم بابرگه معافیت موقت میتونم جایی استخدام شم وبرگه ایکه میخان بدن میشه جایی رهگیریش کرد ووقتیکه به پست میدن کد رهگیری پیامک میشه برام؟

  3. سلام وقت بخیر
    من رو بدنم تتو کوچیک دارم بهم گفتن باید بری کمسیون پزشکی امکانش هست ک ب کمیسون مراجعه نکنم ؟
    و برگه سبز بگیرم

  4. سلام
    نشکر از سایت خوبتون
    پسر من پشت کنکور هستش و ۶-۷ ساله بیماری پوستی پسوریازیس داره که با استرس هم لکه هاش تو سر،کمر و پشت و پا و کف پا و بعضا صورت تشدید میشه. ایا میشه برای معافیتش اقدام کرد

  5. من تو کمیسیون پزشکی سه نفره معاف شدم، گفتن استان هم باید تایید کنه.
    مشکلم پارگی شدید دیسک کمر ال۴ال۵ و تنگی کانال نخاعی و درگیری کامل سیاتیک بود.
    چقدر احتمال داره استان رد کنه؟؟

  6. سلام وقت بخیر
    من ام‌ارای دادم، پارگی دیسک l4l5 دارم. تنگی خفیف کانال نخاعی هم دارم. یه دیسک خفیف دیگه هم دارم سیاتیکمم کامل درگیره. جواب ام‌ار‌ای رو گرفتن خودشون دکتر متخصص هم نسخه‌شو نوشته و گفتن از حوزه شهری تماس میگیرن.
    میخواستم ببینم احتمال معافیت دارم یا نه؟؟

  7. سلام وقت بخیر
    بنده در کودکی و هم اکنون مبتلا به هایپرتروفی بطن چپ هستم و از، طرف پزشک فوق تخصص گواهی معافیت از فعالیت شدید دارم.خواستم ببینم اگر اقدام کنم احتمال معافیت هست؟؟؟

  8. سلام من روده بزرگم پلیپ داشت کامل درش اوردم روده کوچیکمم درگیره تحت مراقبتم،معافیت دائم شاملم میشه؟

  9. سلام وقت بخیر
    من قبلا ام‌ار‌ای دادم، گفتن پارگی شدید دیسک ال۴ال۵ دارم. اخرین ام‌ار‌ای که بیمارستان ارتش دادم گفتن در سطح ال۵اس۱ کم آبی دیسک و فتق دیسک مرکزی کانونی اکستروژن باعث ایجاد تنگی کانال نخاعی خفیف شده.
    بیمارستانم گفت دکتر نسخه‌تو نوشته برو تا یکماه تماس میگیرن از حوزه شهری
    احتمال معافیت دارم یا نه؟؟
    ممنونم

  10. سلام دوماه پیش برام پیامک اومد رفتم بیمارستان دکتر نگاه کرد چقدر طول میکشه تا پیامک شورای پزشکی بیاد

  11. با سلام ، من چندین ساله که درگیرِ دردای سیاتیکی و انتهای کمر هستم و بنابر تشخیص پزشک و گزارش ام ار ای دارای دیسک bluge شده ی بین مهره ی ۳ و ۴ و دیسک دیهیدارته هستم که علی رغم مشغول بودن به حرکات اصلاحی در طول این چند سال ، موقع ایستادن و یا راه رفتن و یا نشستن های بیشتر از نیم ساعت احساس ضعف عصبی توی پاها و درد در اونها و انتهای کمر برمیگرده ، آیا امکان معاف شدن هست یا نه ؟ (جرّاحی ایی صورت نگرفته تا به حال و بنابر توصیه پزشک ها تاجایی که میشه گفتن جرّاحی نکن و آخرین راه حل باشه)

  12. سلام وقت به خیر یکی از آشنایان در شرایط خاصی با فردی که ۴ فرزند داشته ازدواج نمودند
    و سنشون هم زیر ۴۰ سال میباشد خواستم بپرسم میتونن از طریق همسرشون شامل معافیت دائم میشن چون سرپرستی فرزندان بهعده ایشون قرار گرفته
    ممنون از سایت خوبتون

  13. سلام ببخشید ایا ضخامت جداره مثانه ۳mm یا در کل باعث معافیت میشه ؟
    فوریت در دفع ادرار و تکرر ادرار و ممکنه در طول شب چند بار بیدار بشم واسه دستشویی رفتن

  14. سلام وقت بخیر
    بنده چند ماه پیش از ارتفاع افتادم و چند روز بیمارستان بستری بودم و یکی از مهره های کمرم شکستگی داشته و دکتر اول گفت عمل باید بشی بعدش کفت استراحت کنی اختما جوش خوردن هست الان بهتر شدم ولی زیاد نمیتونم سرپا بمونم احتمال معافیت برای بنده هست یا ن
    دفترچه هم پست کردم ولی هنوز برام پیامک پزشک نیومده

  15. سلام وقت بخیر بنده جدیدا فارغ التحصیل شدم و تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ فرصت دارم تا وضعیت خدمتمو مشخص کنم از طرفی امسال میخوام ارشد شرکت کنم و برم دانشگاه آیا من حتما باید اردیبهشت ماه برم سربازی بعد که شهریورماه جواب نتایج اومد ایست خدمت بزنم؟ راهی وجود نداره من این مدت اردیبهشت که مشمول میشم تا اعلام نتایج، سربازی و شرکت نکنم؟

  16. سلام… من بیماری کولیت دارم.. بیماری. گوارشی و ۵ سال دکتر میرم… پرونده بیمارستان از دبی و از هواز دارم و… معاف هستم؟

  17. سلام وقتتون بخیر من عمل بای پس معده انجام دادم و همچنین بخاطر پارگی آپاندیس و چسبندگی روده هم عمل شدم و زانوم دوتا رباط نداره و کف پای صاف هم دارم آیا میتونم معاف بشم ؟

  18. سلام من ۶ماه پیش۳تاازستون مهره هام شکسته الان هم در استراحت پزشکی هستم من معاف میشم یا نه

  19. سلام من در بچگی عمل قلب باز داشتم چند وقتی زیر نظر بودم اول ولی الان خوب هستم بعضی اوقات قلبم کم میاورد البته
    الان دانشگاه درس میخونم همه بهم میگن معاف هستی
    الان می‌خوام از دانشگاه انصراف بدم و برم دنبال کاراش
    آیا معاف میشم

  20. سلام وقت بخیر برای گرفتن معافیت پزشکی برای قوز قرنیه معافیت دائم میدن یا معاف از رزم؟

      1. سلام خسته نباشید من از کودکی مشکل سنکوب بیهوشی و ایست قلبی چن ثانیه دارم تست تیلت تختم مثبت شده ولی از سال ۹۸مشکلم یافت شد پرونده دارم شامل معافیت میشه

  21. سلام همسر بنده دکتر داروساز و مبتلا به بیماری empty sella هستند (عیپوفیز بزرگتر ار حالت نرمال) که پرولاکتین و تیروئیدشون غیر نرماله و چند لکه سیاه هم در میدان دیدشون وجود داره امکان معافی هست؟

  22. سلام
    ببخشید من پیوند کلیه هستم و کلیه های خودمو از دست دادم آیا معاف هستم؟
    و اینکه برای شرایط من هم کار به تشکیل کمیسیون میرسه؟

    1. سلام من ۳۲سالمه تا الان هم دفترچه پست نکردم چهار سال پیش تصادف شدید کردم صدماتی از ضربه مغزی شکستگی استخوان صورت پا دوتا مهره کمر و تمامی دندان هایم خرد شد از بین رفت الانم بخاطر ضربه مغزی شدم تشنج هم میکنم خواستم بدونم غیبت دارم با این شرایط معاف میشم یاخیر؟؟سپاس

  23. سلام من ۲۲ سالمه قبل از ۱۸ سالگی به دکتر اعصاب روان مراجعه کردم حدودا ۲ سالی دارویه اعصاب مصرف کردم مشاوره رفتم و سر خود دارو هارو قطع کردم دیگه نرفتم دکتر به نظر شما ایا ۲ سالی که تحت نظر دکتر اعصاب روان بودم و سابقه خودکشی دارم میتونه تو معافی بهم کمک کنه معاف شم. ممنون

  24. سلام، من پرولاکتینوما(تومور داخل غده هیپوفیز) و پوکی استخوان شدید دارم
    الان تحت نظر هستم، آیا معاف میشم ؟

  25. سلام من مبتلا به بیماری ibdهستم درخواست معافیت پزشکی میخواستم بدم ولی ی مشکلی ک دارم من دانشگاه ثبت نام کرده بودم ولی حتی ی ترمم نخوندم و تو برگه نوشتن اخرین وضعیت تحصیلی و اخرین مدرک تحصیلیم رو بنویسم و بدم اونجا امضا کنن حالا نمیدونم دانشگاه باید ببرم یا مدرسه یا دانشگاه انصراف بدم چی میشه؟

  26. سلام وقت بخیر
    بنده از ۹سالگی بیماری پروتز لگن دارم و تا الان تحت نظر بودم سابقه بستری شدنم دارم غضروفمم شکل نگرفته و هر لحظه احتمال سیاه شدن لگنم وجود داره
    آیا شرایط معاف شدن رو دارم؟

  27. سلام.من برای صاف بودن کف پاهایم مراجعه داشتم وتوسط پزشک معتمد ویزیت شدم.و پیامکی برایم امدکه مکان و زمان شورارا مشخص کرده است.سوال ا ل: ایا من بایددران مکان و در ان زمان درشورای پزشکی،حضور پیداکبم یاخیر؟ سوال دوم:برای دریافت معافیت از رزم باتوجه به دلیل عارضه کف پاها،خیلی طول می کشد،یا زمانبر نیست؟چون سه ماه تاکنون طول کشیده است.سپاس ازپاسخگویی تان

  28. سلام من ۲۲سالم هست چند سال پیش دوران مدرسه جراحی باز قلب کردم مشکل مادر زادی داشتم قلبمو دوختن سوراخ بوده دریچه میترال مشکل داشته همون موقع دکتر جراحم گفت معاف میشی الان سوالم اینه که من معافیت میدن بهم یا نه چون واقعا توان کارهای شخصی خودمم ندارم ممنون از پاسخگویتون

      1. سلام… پسرمن بیست ویک سالشه وسال سوم دانشگاه حقوق هست وژنیکوماستی شدید داره آیا معاف میشه؟ از بچگی هم سابقه آسم وتنگی نفس داره وهمیشه با بزدن نامه از پزشک توی مدرسه از ورزش معاف بود وهمیشه اسپری استفاده میکنه آیا معاف میشه….

    1. سلام من ۳۲سالمه تا الان هم دفترچه پست نکردم چهار سال پیش تصادف شدید کردم صدماتی از ضربه مغزی شکستگی استخوان صورت پا دوتا مهره کمر و تمامی دندان هایم خرد شد از بین رفت الانم بخاطر ضربه مغزی شدم تشنج هم میکنم خواستم بدونم غیبت دارم با این شرایط معاف میشم یاخیر؟؟سپاس

  29. سلام من عمل قلب باز انجام دادم الان مدرک لیسانس دارم و همچنان دارو مصرف میکنم ایا من معاف دائم میشم یا معاف از رزم؟

  30. سلام من کنکور دادم و درخواست معافیت پزشکی هم ثبت کردم ولی گفتن معاف رزم میشی و برگ اعزام به خدمت واست صادر میشه تا ۳۱ شهریور هم معافیت تحصیلیمم باقیست ولی نتایج کنکور بعد اون تاریخ میاد مشکلی توی ثبت نام دانشگاه که برام به وجود نمیاد???

    1. سلام تا رای نهایی کمیسیون پزشکی صادر نشه امکان دریافت معافیت تحصیلی وجود ندارد

  31. سلام وقتتون بخیر
    من آبان امسال میرم ۱۸سالگی،از بچگی تنبلی چشم دارم جفتشونم الان یکیش درس شده چشم چپم انحراف داره
    میخواستم ببینم آیا میتونم معافیت کامل بگیرم یانه؟؟

  32. سلام.
    دکتر اولیه دفورمیته مچ پا و صافی شدید پارو تشخیص داد. بعد ارجا دادن منو کمیسیون پزشکی که اونجا هم دکتر تایید کرد صافی و دفورمیته مچ پامو(گفتم بعدش پیامک میاد یا برو دفترچه بگیر یا برو شورا)
    که پیامک اومد به شورا پزشکی مراجعه کنم.
    مدرکم لیسانس عمران هست.
    امکانش هست حداقل معاف از رزم بشم در شورا؟

  33. سلام وقت بخیر مدت زمان تشکیل پرونده تا اعلام رای کمسیون پزشکی چه قدره؟
    آیا امکان پرونده سازی های جعلی برای اخذ معافیت از کمسیون پزشکی وجود داره؟ آیا این کار تبعات حقوقی هم در پی خواهد داشت؟؟

  34. سلام وقت بخیر. من تک کلیه مادرزادم همه چی تشکیل شد کمیسیون سهرستان هم رفتم ولی جواب قاطع بهم ندادند !! و اس ام اسی هم برایم نیومد باید چکار کنم؟! ایا تک‌کلیه مادرزاد معافه؟

  35. من روز یکشنبه این پیام امد
    مشمول گرامی، جهت رسیدگی به درخواست پزشکی خود با همراه داشتن مدارک شناسایی، بعد از ۵ روز پس از دریافت پیامک به بیمارستان
    ۵ روز بعد میشه پنجشنبه نمیشه روز شنبه رفت حتما باید همین روز رفت؟

  36. سلام خسته نباشید من پاچنبری به دنیا اومدمو پاهام عمل شدن ولی نسبت به یه پای معمولی خیلی ضعیفن آیا شرایط معاف دائم رو دارم؟

  37. من تاریخ پایان معافیت تحصیلی لیسانسم ۱۳ تیر بود من قبل از پایان این مهلت برای پست کردن دفترچه اقدام کردم ولی به کمیسیون پزشکی منو ارجاع دادن
    آیا این مدتی که من توی روند بررسی معافیت پزشکی هستم جز غیب حساب میشه؟چون من مهرماه میخوام ارشد ثبت نام کنم و توقف خدمت بزنم
    مشکلی بوجود نمیاد؟

  38. سلام
    برای معافیت پزشکی فرستادن بیمارستان بقیه الله ولی دوباره گفتن باید بری ام آر آی بیمارستان امام سجاد ، از اونجا برای انجام ام آر ای پرونده فرستادن بیمارستان ۵۰۱ارتش و گفتن برای وقت ام آر آی باهات تماس میگیرن ، الان بعد از دو هفته هنوز تماس نگرفتن . چکار باید کنم؟

      1. سلام خسته نباشید
        بنده در حال حاضر در مقطع لیسانس دانشجو هستم
        نمره چشم من ۷ و ۷/۲۵ میباشد میخواستم
        بدونم با توجه به اینکه بنده با مدرک لیسانس معاف نخواهم شد میتونم از دانشگاه انصراف داده تا مدرک بنده را لیسانس لحاظ نکرده و برای معافیت اقدام کنم
        پیشاپیش از لطف شما سپاسگذارم

        1. با عرض سلام و خسته نباشید

          بنده مشمول غایب ۴ ساله که بیماری پریکاردیت قلبی دارم و ۳ بار هم ccu بستری شدم
          آیا امکان دریافت معافیت پزشکی هست یا نه ؟

        2. سلام من در بچگی عمل قلب باز داشتم چند وقتی زیر نظر بودم اول ولی الان خوب هستم بعضی اوقات قلبم کم میاورد البته
          الان دانشگاه درس میخونم همه بهم میگن معاف هستی
          الان می‌خوام از دانشگاه انصراف بدم و برم دنبال کاراش
          آیا معاف میشم

  39. با عرض سلام و خسته نباشید
    وقتی پاهام پرانتزیه برای معافیت پزشکی درخواست بدم یا خیر ؟

      1. سلام من درخواست معافیت پزشکی کردم بیماریم کلیه دفع پروتئین است آیا معافیت پزشکی برای من دائم میشود ؟؟؟؟

      2. با عرض سلام
        من از بچگی تنبلی چشم داشتم و چشم هام انحراف داشته. جراحی هم کردم متاسفانه بهبود نداشتم. چند درجه انحراف نیازه برای معافیت؟

  40. با سلام. بنده تاریخ ۱۵بهمن برای معاینه ثانویه معافیت پزشکی سربازی صافی کف پا رفتم بیمارستان . بعد معاینه گفتن ۲۰ روز بعد اسمس میاد. هنوز ۲۰ روز هم گذشته اسمسی نیومده. چیکار کنم به نظرتون؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !