نحوه به تعویق انداختن تاریخ اعزام پس از ارسال دفترچه

نحوه به تعویق انداختن تاریخ اعزام

👈 تاریخ اعزام در واقع زمانی است که مشمول برای رفتن به سربازی باید خود را به یگان آموزشی معرفی کند.معمولا تاریخ اعزام حداقل یک ماه قبل از اعزام از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی اعلام میشود تا مشمول در این زمان آماده سازی لازم برای رفتن به سربازی را انجام دهد.

بعد از صدور تاریخ اعزام در صورتی که در زمان مشخص شده مشمول خود را به یگان آموزشی معرفی نکند وارد غیبت سربازی میشود پس هیچ گونه غیبت غیر موجهی مورد قبول نظام وظیفه نمیباشد.

اما اگر کسی در تاریخ اعزام مشخص شده بطور موجه و قانونی بنا به دلایلی قصد رفتن به سربازی را نداشته باشد و برای اعزام به سربازی زمان بیشتری بخواهد تعویق تاریخ اعزام امکان پذیر هست یا خیر؟

در این مقاله در رابطه با این موضوع و شرایطی که نیاز به تعویق انداختن تاریخ اعزام به سربازی دارد بطور کامل صحبت میکنیم.تا انتها همراه ما باشید.

نحوه به تعویق انداختن تاریخ اعزام

در گذشته تاریخ اعزام برای افرادی که مدرک تحصیلی کمتر از کارشناسی داشتند اول هر ماه تاریخ اعزام صادر میشد و برای دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی و بالاتر اول ماه های زوج اعزام صورت میگرفت.

با شیوع کرونا و کاهش زمان دوره آموزشی این قوانین تغیر کرد و در تمام ماه ها بجز ماه فروردین تاریخ اعزام صادر میشود.

طبق تجربه در چند ماه اخیر اگر ارسال دفترچه تا قبل از دهم ماه صورت گیرد تاریخ اعزام برای ماه بعد خواهد بود و در صورتی که ارسال دفترچه از نیمه ماه بگذرد تا اعزام بیش از یک ماه زمان میماند.بر این اساس شما میتوانید تاریخ اعزام خود را بدون خوردن غیبت سربازی تنظیم کنید.

مطلب پیشنهادی به شما : دوره آموزشی سربازی

تاریخ اعزام برای چند دسته از مشمولین بسیار مهم است و دقیقا بر اساس تاریخ اعزام سرنوشت آن ها در دو سال دوره سربازی رقم میخورد.

برای مثال افرادی که قصد امریه شدن دارند بر اساس قانون و بر اساس اجازه امریه گرفتن هر ارگان در تاریخ اعزام مشخص باید طوری دفترچه خدمت ارسال کنند که با آن تاریخ اعزام امریه مغایرت نداشته باشد در غیر اینصورت قطعا بصورت سربازی عادی اعزام خواهند شد.

پشت کنکوری ها هم که تعداد زیادی را تشکیل می دهند با توجه به پایان فرصت پشت کنکور ماندن باید حتما در زمان مناسب دفترچه ارسال کنند تا قبل از تاریخ اعزام وارد دانشگاه شوند و اعزام آن ها به سربازی لغو شود و مهم تر از آن شامل غیبت سربازی نشوند.

همانطور که میدانید در صورت غیبت خوردن حتی اگر کسی رتبه یک کنکور شود دانشگاه به هیچ عنوان اجازه ثبت نام نخواهد داشت.

بعضی دیگر هم قصد خروج از کشور را دارند اما محصل نیستند و سربازی هم نرفته اند اما طبق قانون بعد از ارسال دفترچه خدمت سربازی اجازه دارند تا یک ماه قبل از اعزام به قید وثیقه از کشور خارج شوند.

مطلب پیشنهادی به شما : کسری خدمت

پس اگر کسی در این شرایط باشد و زمان کافی نداشته باشد حتما نیاز است طوری دفترچه خدمت را ارسال کند که زمان کافی برای خروج از کشور و غیبت نخوردن برای او ایجاد شود.

در تمامی موارد بالا اگر زمان کافی نباشد یا تاریخ اعزام مشخص شده باب میل مشمول نباشد طبق قانون و البته با ارائه مدارک مستند میشود تاریخ اعزام را به تعویق انداخت و اصطلاحا تمدید کرد یا تاریخ اعزام را جلو انداخت یا اصطلاحا تعجیل زد.

نحوه به تعویق انداختن تاریخ اعزام

👈 برای اینکار کافیست شما مدارک پزشکی ارائه دهید تا بعنوان طول درمان تاریخ اعزام شما حداقل یک ماه جابه جا شود.یا با ارائه مدارک اداری مثل پذیرش خارج از کشور و امریه میشود تاریخ اعزام را دقیقا همان زمانی قرار داد که شما به آن نیاز دارید.

برای این امر کافیست درخواست خود را در پلیس+۱۰ ثبت کنید و مدارک لازم را ارائه دهید تا بعد از بررسی سازمان نظام وظیفه عمومی رای صادر شده به شما ابلاغ شود.

اگر مورد شما خاص است و زمان ندارید بعد از اینکه ۲۴ ساعت از ثبت درخواست شما در پلیس+۱۰ گذشت حضورا به نظام وظیفه مراجعه کنید تا کارشناس مربوطه در صورت تایید شرایط طبق قانون اینکار را برای شما انجام دهد.

قاعدتا ابلاغ رای توسط پلیس +۱۰ و با صدور برگه سبز جدید که تاریخ اعزام در آن تغیر کرده است انجام خواهد شد.

در رابطه با تاریخ اعزام از قدیم به تاریخ اعزام برج ۱۲ میگفتند برج طلایی چون با توجه به سختی دوره آموزشی و طولانی بودن آن اعزامی های برج ۱۲ تقریبا یک ماه آموزش داشتند البته الان بین تاریخ اعزام های مختلف تفاوتی نیست ولی دیر یا زود شرایط به حالت قبل بازمیگردد و بازهم برج ۱۲ برج طلایی خواهد شد.

نکته دیگر اینکه سعی کنید در تاریخ اعزام اول تیر ماه و اول دی ماه تا حد ممکن به سربازی نروید.دلیلش هم کاملا مشخصه و گرمی و سردی شدید هوا در این دو ماه میباشد.

در رابطه با تاریخ اعزام و نحوه به تعویق انداختن تاریخ اعزام به سربازی تمامی نکات گفته شد و تجربیات منتقل شد اما همچنان میتوانید برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از تمام نقاط کشور با سرباز مشاور تماس بگیرید تا دیگر جای سوالی برایتان باقی نماند.

163 پاسخ

  1. با سلام
    من پس از دریافت برگه سبز که تاریخ اعزامم ۱۴۰۳/۲/۱ هست، برای امریه اعزام برج ۳ اقدام کردم و مراحل امریه تا حد زیادی تایید شده است چطوری میتونم تاریخ اعزام را یک ماه عقب بندازم با اینکه فعلا مدرکی دال بر تایید امریه ندارم

  2. سلام من برای سربازی اقدام کردم و با سپاه هماهنگ کرده بودم که برای برج ۳ اعزام بزنم الان برج ۲ زده میشه اعزام رو تغییر داد

  3. سلام من تمام مراحل استخدامی در فراجا رو به موفقیت به اتمام رسوندم ولی هنوز تاریخ اعزام به دانشگاه علوم انتظامی مشخص نیست،تاریخ اعزام به خدمت سربازی ۱۲/۱ بود و من قبل از این تاریخ نامه از گزینش فراجا بردم به پلیس +۱۰ برای تمدید تاریخ اعزام ، جواب تمدید تاریخ ساعت ۱۸ روز ۱۲/۲ برام پیامک شد که با تمدید تاریخ اعزام موافقت نشده،صبح روز بعد یعنی پنج شنبه ۱۲/۳ رفتم گزینش و پلیس +۱۰ و نظام وظیفه که هرطور شده با تمدید موافقت کنن و آخرشم نشد،جمعه هم که هیچی و الان که روز ۱۲/۵ شده دیگه معرفی نامه به پادگان نداد و گفت باطل شده باید دوباره درخواست اعزام بدی،با پادگان هم تماس گرفتم گفتن فقط تا۴۸ ساعت پذیرش داریم و بعد غیبت میخوری و اونام قبول نکردن که برم خودمو معرفی کنم.الان تا اعزام بعدی من غیبت سربازی میخوره برام،وقتی ام که خدمت غیبت بخوره ، منع استخدام نمیخوره برام؟

  4. سلام من تاریخ اعزامم زده ۱۴۰۳٫۲٫۱ اما می‌خوام ادامه تحصیل بدم و به عبارتی منصرف شدم فعلا برم خدمت مدرکم کاردانی و برا کارشناسی ثبت نام کردم .
    میشه راهنماییم کنید

  5. سلام
    من تاریخ امتحان زبان تافلم افتاده هفته اول اردیبهشت و تاریخ اعزامم هم میفته دقیقا اول اردیبهشت.
    آیا بخاطر این موضوع موافقت میکننذ که من یک ماه با تاخیر شروع کنم

  6. سلام
    من فارغ التحصیل در مقطع ارشد هستم و برج ۱۲ دوره معافیت یک ساله ام تموم میشه.
    تاریخ اعزام من بعد اینکه برگه سبز زا بگیرم میفته برای اردیبهشت
    میخاسم این تاریخ را عقب بندازم، آیا دلیل برای اینکه در حال انجام نوشتن مقاله هستم و نیاز است یک ماه بیشتر فرصت داشته باشم تا مقاله ام چاپ بشود، دلیل موجهی هست؟

  7. با سلام بنده تاریخ اعزام ۱۱/۱بهمن هستم وا الان ۷ روز از تاریخ اعزام گزشته و پدرم زندانه و نامه از زندان دارم وتنها پسر خانواده هستم میخاستم ببینم میتونم تاریخ اعزاممو دوماه عقب بندازم

  8. سلام تاریخ اعزامم ۱بهمن هست یعنی ۳روز دیگر اعزامم برای سپاه پذیرش گرفته بودم اما افتادم ارتش امکان تمدید به ماه ۱۲ ام هست؟

  9. سلام وقت بخیر در صورت عدم پذیرش معافیت پزشکی توسط کمیسیون و مشخص شدن تاریخ اعزام باز هم میشه تاریخ اعزام رو به تعویق انداخت؟

      1. با سلام بنده تاریخ اعزام ۱۱/۱ بهمن هستم والان ۷ روزه از تاریخ اعزام گزشته و پدرم زندانه و نامه دارم از زندان و من تنها پسر خانواده هستم میخاستم بدونم میتونم تاریخ اعزاممو دوماه عقب بندازم ؟ با تشکر

  10. سلام من تاریخ اعزامم برا اموزشی برج دوازده امسال بود اما الان پیام اومده کنسل شده ،با اینکه من یکبار درخواست تمدید داده ام الان هم میتونم درخواست تمدید بدهم چون برج دو کنکور میخوام بدم

    1. میشه بپرسم کدوم شهر هستید؟ چون من هم میخوام دفترچه پست کنم نمیخوام اسفند بیفتم خواستم ببینم یعنی برج ۱۲ پر شده؟

      1. سلام
        من برج ۱۲ اعزام میشم ولی بخاطر عروسی داداشم ک ۴ اسفنده خاسم بدونم اگ من ۵ اسفند خودمو معرفی کنم مشکلی نداره؟اخه شنیده بودم تا یه هفته مهلت داری ک خودتو معرفی کنی

        1. سلام خسته نباشید من ۲۰ سال سن دارم تاریخ اعزامم ۱۴۰۳/۲/۱ هست میخوام دانشگاه ازاد ثبت نام کنم آیا امکانش هست یا باید برم خدمت

  11. سلام خداقوت بنده ۱/۱۱تاریخ اعزامهه میخوام عقد کنم بعد برم و ب وفت بیشتری نیاز دارم اگ دو هفته دیرتر برم باید دوباره اقدام کنم برای برگه سبز
    و مراحل قبل و انجام بدم یعنی کمیسیون پزشکی و مابقی
    و اینکه برم نظام وظیفه بابت اینکه میخوام عقد کنم ممکنه ی ماه تاریخ اعزاممو عقب تر بندازن

  12. سلام دفترچه رو پست کردم تاریخ اموزشی ۱۴۰۲/۱۱/۱ شده اضافه خدمتم دارم.
    میخواستم تاریخ اعزامم رو یه ماه عقب بندازم
    امکانش هست؟
    پلیس +۱۰
    گفت برو نظام وظیفه

  13. سلام من ارتش درجه داری قبول شدم برگ سبز سربازی پر کردم و۱۰/۱اعزام سربازی هستم و۱۰/۱۰هم اعزام درجه داری ایا راهی وجود دارد که من غیبت نخورم

  14. سلام و عرض ادب
    بنده بازیکن فوتسال هستم و قصد بازی کردن برای تیم پاس دارم و تاریخ اعزامم۱۴۰۲/۱۰/۰۱هستش
    و میخوام یک ماه سربازی عقب بندازم به خاطر کارهای سرباز بازیکنی
    آیا امکان به تعویق انداختن هستش؟

  15. سلام وقت بخیر
    من امریه قبول شدم و باید بر اساس اون تاریخ اعزامم باید یک اسفند باشه ولی پلیس +۱۰ تاریخ اعزامم رو یک بهمن ثبت کرده، در خواست دادم تا به دلیل پذیرش امریه تاریخ اعزام یک ماه به تعویق بیوفته به نظر شما امکانش هست؟
    غیبت ندارم

  16. سلام من تاریخ اعزامم ۱/۸/۱۴۰۲ بود پدافند سمنان افتادم
    نتونستم برم هفتم رفتم پادگان گفتن سایت بسته شده برو نظام وظیفه
    رفتم نظام وظیفه گفتن چند روز دیگه برو پلیس بعلاوه ده دوباره دفترچه پست کن
    میخواستم بدونم دوباره دفترچه پست کنم همون پدافند سمنان میفتم؟اگه نه راهی داره که همونجا بیفتم؟

  17. سلام وقت بخیر
    من برای سربازی اقدام کردم و میخواستم بپرسم امکانش هست که درخواستمو لغو کنم و سال جدید دوباره اقدام کنم؟

  18. سلام خسته نباشید
    من یک ماه و نیم غیبت سربازی خوردم آیا هیچ راهی وجود داره دانشگاه ثبتنام بشم، اگ جواب بدید و یه راه حل پیشنهاد بدین واقعن ممنون میشم؟؟

  19. سلام
    من یک بار برای پزشکی اقدام کردم معاف از رزم شدم
    الان تاریخ اعزام برج ۸
    ولی یک بیماری دیگه دارم تازه فهمیدم امکان معافیت هست میتونم دوباره اقدام کنم

  20. سلام بنده تک پسر خانواده ام با تاریخ اعزام ۸/۱ بدون غیبت و پدرم متاسفانه با سن زیر۷۰ سال دچار سرطان استخوان شدند و ناتوانی حرکتی پیدا کرده اند و من تازه متوجه شدم که میشود معاف شوم .
    ایا معاف میشوم ؟و اگر بله تا قبل از ابان تمام میشود کارهاش ؟

  21. با درود گویا امسال برای لیسانس به بالا تاریخ اعزام ماهانه شده. حال اگر من بخواهم تاریخ اعزامم یک آذر شود، از بیستم مهر به بعد باید درخواست کنم؟

  22. سلام وقتتون بخیر
    بنده تاریخ ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ از مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شدم و با توجه به معافیت یکسال تا امسال ۱۰ شهریور معافیت دارم
    بنده میخواستم دفترچه رو پست کنم تا نتایج بیاد و بعد از طریق لغو اعزام اقدام کنم
    خواستم ببینم بنده از طریق بعد از پایان مقطع ارشدم همچنان یکسال معافیت رو دارم یا بلافاصله باید اعزام شم؟

      1. سلام خسته نباشید من ۵ روز دیگه اعزامم ، بخاطر التهاب پروستات و تنگی upjo معاف از رزم گرفتم ولی الان که ۵ روز دیگه اعزام نزدیک ۱۰ روزه یبوست شدید گرفتم دکتر هم رفتم چیزی حل نشده میگن سندرم روده تحریک پذیر دارم میگن یه مدت باید دعوا درمون کنم تا بشه باهاش زندگی کرد البته راه عمل هم هست میخواستم بدونم میتونم تاریخ اعزام رو یه ماه عقب بندازم؟ یا اگه برم اموزشی از اونجا میتونم از بهداری اقدام کنم یا نمیزارن اصلا؟ والا بلاتکلیف موندم از یه طرف درد این بیماری از طرف دیگه رسیدن آموزشی

  23. سلام وقتتون بخیر
    بنده پزشک عمومی متاهل هستم تاریخ اعزامم ۶/۱ هستش. امروز مشخص شد افتادم نیرو انتظامی و شنیدم ناجا بعد از دوره آموزشی برای پزشکان حداقل ۴ماه مرزبانی اجباری داره و متاسفانه متاهل بودن خیلی برای ناجا مهم نیست. میخواستم بدونم این قانون واقعا هست یا خیر و اینکه اگه غیبت بخورم و استعلاجی ببرم و یک ماه تاریخ اعزام رو عقب بندازم بازم ممکنه بیفتم ناجا یا حتما ارگانم تغییر میکنه؟

      1. سلام خسته نباشید
        من برای برج ۱۱ اعزام گرفتم
        الان میخواستم یک ماه عقب بندازم آیا همه سرباز ها میتونن بدون هیچ دلیلی یک ماه تاریخ اعزام رو عقب بندازن یا باید معافیت پزشکی داشته باشند
        ممنونم

  24. سلام و خسته نباشید
    تاریخ اعزام بنده ۱۴۰۲/۶/۱ بود از طرفی در کنکور شرکت کردم و با کارنامه کنکور تاریخ اعزام را به ۱۴۰۲/۷/۱ منتقل شد.
    طبق گفته سازمان سنجش، نتایج نهایی که مشخص میشه دانشگاه پذیرش شدیم یا نه نیمه مهر مشخص میشه اون تایم از اعزام من میگذره باید چیکار کنم؟
    آیا راهی هست?

  25. با سلام من پدافند هوایی ارتش قبول شدم تاریخ اعزام به پدافندارتش بهمن ماه۱۴۰۲ هستش و من تا ۳۰دی ۱۴۰۲ معافیت تحصیلی دارم باید چکار کنم دفترچه خدمت بگیرم یا نامه از پدافند هوایی ارتش ببرم نظام وظیفه با تشکر

  26. سلام
    من تاریخ ۱ سال فراغت از تحصیلم اخر شهریور تمام میشه اما امریه ای که توانستم اقدام کنم میگه باید دی ماه اعزام بشم؟ آیا میشه تاریخ اعزامم را دی بزنم؟ و از چه طریقی این امکان وجود داره که دی ماه اعزام بشم؟

  27. با عرض سلام و خسته نباشید.
    تاریخ اعزام سربازی من ۱۴۰۲/۶/۱ و از طرفی من برای کنکور ثبت‌نام کردم و منتظر نتایج هستم.امروز برای به تعویق انداختن سربازی رفتم و گفتن سایت بسته شده
    سوال بنده اینه آیا تا زمانی که نتایج اولیه کنکور اعلام شد من میتونم نتایج به پلیس +۱۰ ارائه کنم تا سربازی به تاخیر انداخته بشه یا خیر

      1. سلام وقت بخیر
        بنده ۱۴۰۲/۰۹/۲۵ اخرین روز معافیت تحصیلی من است میخاهم برج ۱۲ کنکور ارشد شرکت برا این ۲ ماه راهی هست که عقب بندازم تاریخ اعزام که بتوانم در کنکور شرکت کنم

        1. سلام فرض کنیم شما کنکور ارشد هم دادید دانشگاه ها از مهر پذیرش دارن بعدش چی؟

  28. سلام‌خسته‌نباشید‌
    من‌برای‌معافیت‌دیسک‌کمر‌اقدام‌کردم‌معاف‌از‌رزم‌شدم‌
    ولی‌میخام‌نرم‌وادامه‌تحصیل‌بدم‌مدرک‌کارشناسی‌هم‌دارم‌
    میخام‌دانشگاه‌آزاد‌یا‌پیام‌نور‌ثبت‌نام‌کنم‌میشه‌اعزاممو‌لغو‌کنم؟

  29. سلام من قرارگاه سازندگی خاتم پذیرش گرفتم والان هم کد خاتم خوردم، میخواستم تاریخ اعزامم رو یک ماه تمدید کنم تا پذیرشم کنسل بشه سوالم اینه که بعد از اینکه تمدید کردم ممکنه کد ارتش یا نیروانتظامی بخورم یا اینکه چون خاتم زیر نظر سپاهه کد سپاه میخورم؟

    1. سلام خسته نباشید من تا۲۵/۱۲/۱۴۰۲فرصت دارم دفترچه پست کنم،و من سوال کردم که میگن اگه ۲۳و برج ۱۲ پستش کنم برج اعزامیم میشه برج ۲ بعد خواستم بدونم ایا قطعا من برج دو اعزام خواهم شد؟

  30. سلام و وقت بخیر
    بنده درخواست امریه داده بودم اما به علت کمبود زمان گفتند موافق نشده.
    چطور میتونم ۲ تا ۳ ماه تاریخ اعزام رو تمدید کنم؟
    با تشکر.

  31. سلام من اعزامی یک مرداد ۱۴۰۲ از تهران هستم میخواستم بدونم در چه ارگانی خدمت میکنم ؟

  32. سلام من تاریخ اعزامم ۱۴۰۲/۰۴/۰۱ بود بعد محل آموزشی سپاه گیلانغرب افتادم بعد درخواست تمدید تاریخ اعزام دادم تاریخ اعزامم ۱۴۰۲/۰۵/۰۱ شده می خواستم ببینم آیا باز هم سپاه می افتم یا نه?

    1. سلام داداش من ادمین نیستم
      یه سوال ازت داشتم
      منم ۱۴۰۲/۵/۱اعزامم
      تا حالا تمدید نکردم
      میشه تا شنبه تمدید کنم برا۶؟
      یعنی مهلت خاصی نداره ؟دیر نشده برا تمدید؟

  33. سلام.من اعزام ۱تیر هستم ولی به ۱مرداد تغییرش دادم الان چجوری میتونم بازم تعویق بندازمش به ۱شهریور؟من برای این ک امریه بشم باید اعزام ۱شهریور باشم.با مدارک پزشکی میتونم ب تعویق بندازمش بازم؟
    میتونم مدارک دوره درمانی از پزشک متخصص هم ارائه بدم

    1. سلام نمیشه دیگه مگه اینکه کسی در نظام وظیفه اینکارو بکنه که معمولا نمیکنن

  34. سلام من افتادم یگان تکاوری مرزبانی فردا باید اعزام بشم اگه حضور پیدا نکنم وبعد بخوام بروم آیا کد محل آموزشی تغییر میکنه یا میتونم دوباره دفترچه پست کنم

  35. اگه پست کرده باشم برج چهار ولی تا شیش معافیت تحصیلی داشته باشم
    میتونم نرم باز پست کنم؟ برا شیش
    بدون غیبت خوردن؟

  36. سلام من اعزامم یک چهاره و دو روز کلا وقت دارم
    برگ سبز داشتم سپاه نیفتادم
    میخواستم برا یک پنج تمدید کنم جوری که غیبت نخورم
    سریع ترین راه چی هستش؟
    اگه نرم و بعد یه گواهی ببرم که مثلا مشکل داشتم میشه؟
    یا اینکه نرم و برا برج ۶ پست کنم این چطور
    حالا درسته غیبت میخورم

  37. سلام
    ببخشید من تاریخ اعزامم زده ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    به چه صورت میتونم تمدیدی بزنم برای ۰۶/۰۱ یا برای ۰۷/۰۱آیا میشه با برگه گرفتن از دکتر برای خودم
    یا مثلا برگه بگیرم برای مراقبت از بیماری پدرم امکانش هست تمدیدی بگیرم
    ضمنا باید اضافه کنم که من هنوز مشخص نشده که کدوم ارگان افتادم
    اما خبر موثق دارم که توی تاریخ۰۵/۰۱ اون ارگانی که میل به جذب شدن دارم اعزامی نداره
    آیا با تمدید تاریخ اعزام به همون ارگان هایی که در ۰۵/۰۱ جذب دارن جذب میشم
    یا با اعزامی های ۰۶/۰۱ جذب میشم؟
    ممنون از جوابی که خواهید داد

  38. سلام من برای برج ۱ /۵ / ۱۴۰۲ دفترچه پست کردم یا مدرک کارشناسی و برگه ی سبز بسیج هم دارم و الان میخوام برای برج ۷ تمدید کنم آیا میشه ؟؟

  39. سلام من دفترچه گرفتم واسه ۱.۴ کارت سبز سپاه دارم کار هامو هم انجام دادم ولی سپاه نیفتادم میتونم تمدید کنم واسه ۱.۵؟؟؟ لطفا جواب بدید

    1. سلام تمدید میتونید بکنید ولی ربطی به تغییر کد نداره باید آشنا پیدا کنید

  40. سلام من برگه سبز اعزام به ۴/۱ دارم یه بار به دلیل جذبی سپاه به ۵/۱ تمدید کردم و بعد از سوی اموزش و پروش فراخوان سرباز معلمی زدند من باز رفتم به ۴/۱ تعجیل زدم ایا میشه من دوباره دفترچه رو تمدید کنم؟

  41. سلام
    پسرم کارت سبز سربازی را گرفته برای اول شهریور
    اگر به سربازی برود و اگر کار ثبت نامش در دانشگاهی در خارج از کشور درست بشود میتواند بعد از چند ماه که از سربازیش گذشته،به دانشگاه برود؟
    آیا اجازه ی خروج از کشور را دارد؟

  42. سلام
    پسرم کارت سبز سربازی را گرفته برای اول شهریور
    اگر به سربازی برود و اگر کار ثبت نامش در دانشگاهی در خارج از کشور درست بشود میتواند بعد از چند ماه که از سربازیش گذشته،به دانشگاه برود؟
    آیا اجازه ی خروج از کشور را دارد؟

  43. سلام وقت بخیر

    میتونم توی شرایط عادی دو دوره تمدید بزنم برای تاریخ اعزام؟

  44. سلام
    من برگ سبز آماده به اعزام (بدون غیبت) برای اردیبهشت ۱۴۰۲ دارم و همزمان پذیرش دکتری از دانشگاه معتبر وزارت علوم دارم که شروع تاریخ تحصیل ۳۱ مرداد هستش. بنابر قانون ۹۰ روز قبل از شروع تحصیل (۳ خرداد) میشه درخواست معافیت تحصیلی خارج و ایست خدمت بدم.
    با توجه به اینکه ترجیح من به اعزام در اردیبهشت هست تا اعزام در خرداد، میتونم درخواست مستقیم تعویق به ۱ تیر بدم که قبل از اعزام ایست خدمت بگیرم؟
    ممنون

      1. سلام من ۱٫۴٫۱۴۰۲ تاریخ اعزاممه از طرفی تا برج هشت ۱۴۰۲ معافیت تحصیلی دارم میخام تاریخ اعزاممو تا اون تاریخ عقب بندازم تا تو دوره تکمیلی شرکت کنم تا جذب سپاه بشم برای خدمت سربازی سئوالم اینه اگه کد من مثلا برای ارتش یا نیروی انتظامی بخوره میتونم با این شرایط جذب سپاه بشم

    1. سلام خسته نباشید تاریخ اعزام بنده ۱ تیرماه هستش میخوام ۲ماه تمدید کنم یا به عبارتی دیگر تر برم پلیس +۱۰هم ۱ ماه بیشتر نمیکنه باید چیکار کنم

    2. سلام
      من سرباز معلمی قبول شدم ، اما چند روز قبل از اعزام برای آموزشی رباط صلیبی پام ، پاره شده ، آیا میتوان زمان آموزشی رو به تعویق انداخت ولی سرباز معلم هم بود ؟

    3. سلام پسر من کلاس یازدهم بود رفته ترک تحصیل زده ودفترچه خدمتش روپست کرده واسه۱/۴/۱۴۰۲که اعزام به خدمت بشه حالا پشیمون شده که نمیتونم برم باید ادامه تحصیل بدم میتونه الان اعتراض بزنه روپروندش که فعلا نره درضمن ۱۸ سالشم کامل تموم نشده راهی هست به نظرتون که اقدام کنیم؟

      1. سلام قطعا راهی وجود نداره و حداقل باید ۲ ماه آموزشی بره حتی اگر تعویق بزنه یا دلیل مستندی مانند بیماری داشته باشه

        1. سلام خوبی ببخشید من ثبت نام کردم پیام اومده از پلیس +۱۰ میخواستم ببینم میشه لغو بکنی بخدا من نداریم من دارم خرجی مادرم میدم اگر میشه راهنمایی بکنید ممنون میشم

  45. سلام. من معافیت تحصیلیم ۱ تیر تموم می‌شه و باید اقدام کنم که غیبت نخورم ولی کنکور نوشتم. می‌تونم تمدید کنم تاریخ اعزام رو تا دانشگاه ثبت نام کنم و معافیت تحصیلی بگیرم؟
    و اینکه گفتن ۱ تیر معافیتم تموم‌می‌شه کی باید اقدام‌کنم برای اینکه هم غیبت نخورم و هم بتونم اعزام رو به تعویق بیندازم؟

    1. برای بررسی بیشتر در معافیت تحصیلی تون و کنکوری که میخواید بدید حتما تماس بگیرید.

  46. سلام وقت بخیر
    من تاریخ اعزامم ۱۲/۱ هست‌ولی یسری مشکل پیش اومده برام میخوام ببینم‌میشه ۱۰ یا ۱۲ روز دیرتر خودم رو به‌پادگان معرفی کنم؟اگر امکان این‌ کار باشه برای این ۱۲ روز چقدر اضافه خدمت میزنن برام؟
    جواب بدید واقعا ممنون میشم

    1. سلام
      عدم حضور به موقع در دوره آموزشی اضافه خدمت ندارد.
      دو اتفاق پیش می آید
      اولا : شما شامل غیبت پشت دفترچه ای میشوید
      دوما : تجدید دوره خواهید شد

      1. سلام خسته نباشید
        بنده امریه سرباز معلم قبول شدم واسه تاریخ ۱/۴
        اما بدلیل بیماری خانمم(متاهلم) مجبورم ۳ یا ۴ روز دیرتر برم، میخواستم بدونم چطور بتونم بدون اینکه امریه رو از دست بدم با تاخیر برم؟

  47. سلام پسرم امریه سربازی در زمینه بهیاری و مدرک دیپلم به تاریخ اعزام ۱۴۰۱/۱۲/۱ ثبت‌نام کرده بود و با امریه سربازی وزارت دفاع و پشتیبانی موافقت نکرده و میخواد دانشگاه آزاد ثبت‌نام و تحصیل کند و فعلا به خدمت سربازی نرود چون راهش دوره کرج افتاده هزینه و پول هم ندارم

  48. سلام من پادگان اموزشیم مشخص شده و پذیرش سرباز امریه اومده و اوکی شده امکانش هست بتونم تغییر بدم تاریخ اعزام ۱ اسفند

  49. سلام و ممنون بابت توضیحاتتون
    بنده مبخوام برای سرباز معلمی اقدام کنم، و الان باید دفترچه پست کنم و تاریخ اعزام رو بزنم ۱ تیر ۱۴۰۲٫ بعد اینکه حدودا اردیبهشت یا خرداد مشخص میشه که من بین بقیه شرکت کننده ها قبول شدم یا نه. الان سوال من این هست که اگه برای سرباز معلمی قبول نشدم، حتما باید ۱ تیر برم سربازی؟ یعنی نمیشه برم امریه جای دیگه درخواست بدم؟ یا اینکه نمیتونم برم شرکت صاایران برای طرح ۶ سال تعهد خدمت اقدام کنم؟

    1. سلام
      شما قطعا در صورت عدم پذیرش در هر امریه ای به سربازی اعزام میشید
      بهتر است از چند جا بطور همزمان اقدام کنید.

      1. سلام خسته نباشید
        اعزام بنده تاریخ یک اردیبهشت میباشد
        بنده قصد درخواست پیام آوری دارم اما امسال پیام آوری از اعزام خرداد قوبل میشه
        چطوری میتونم تاریخ اعزاممو تغیر بدم

        1. سلام خسته نباشین من پزشکم و تاریخ اعزامم شهریور بود برای ثبت نام پیام آور بهداشت یک ماه اعزاممو عقب انداختم(مهر ماه) ولی بنا ب دلایلی موفق ب ثبت نام نشدم.
          میخواستم بدونم میشه دوباره اعزاممو عقب بندازم؟؟؟(ابان ماه)

      2. سلام خسته نباشید بنده یک ده امسال اعزام بودم و رفتم داخل آموزشی حالم بد شد بیماری پانیک دارم و رفتم کمسیون معاف از رزم شدم میخواستم بدونم من هنوز خوب نشدم اگه باز برگردم و حالم بد بشه چه سرنوشتی در انتظارمه

        1. سلام
          مرحله اول معافیت موقت ۶ ماهه
          در صورت عدم بهبود شما معافیت دائم اعصاب و روان داده میشود.

          1. سلام
            میخاستم بدونم من تاریخ اعزام سربازیم ۱ شهریور ۱۴۰۲ هست
            و دارم دانشگاه ثبت نام میکنم چون نتایج تازه اومده
            میخاستم بدونم میتونم سربازیرو یک ماه عقب تر بندازم ؟؟؟!

    2. سلام من آموزشی پدافند هوایی ارتش افتادم ولی دوست دارم توی سپاه بیافتم و چند ساله عضو شورای پایگاه مون هستم وکارت فعال دارم میخواستم بدونم میشه موقع اعزام نروم و دوباره دفترچه پست کنم و از طرف سپاه پذیرش بگیرم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !