نحوه به تعویق انداختن تاریخ اعزام پس از ارسال دفترچه

نحوه به تعویق انداختن تاریخ اعزام

👈 تاریخ اعزام در واقع زمانی است که مشمول برای رفتن به سربازی باید خود را به یگان آموزشی معرفی کند.معمولا تاریخ اعزام حداقل یک ماه قبل از اعزام از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی اعلام میشود تا مشمول در این زمان آماده سازی لازم برای رفتن به سربازی را انجام دهد.

بعد از صدور تاریخ اعزام در صورتی که در زمان مشخص شده مشمول خود را به یگان آموزشی معرفی نکند وارد غیبت سربازی میشود پس هیچ گونه غیبت غیر موجهی مورد قبول نظام وظیفه نمیباشد.

اما اگر کسی در تاریخ اعزام مشخص شده بطور موجه و قانونی بنا به دلایلی قصد رفتن به سربازی را نداشته باشد و برای اعزام به سربازی زمان بیشتری بخواهد تعویق تاریخ اعزام امکان پذیر هست یا خیر؟

در این مقاله در رابطه با این موضوع و شرایطی که نیاز به تعویق انداختن تاریخ اعزام به سربازی دارد بطور کامل صحبت میکنیم.تا انتها همراه ما باشید.

نحوه به تعویق انداختن تاریخ اعزام

در گذشته تاریخ اعزام برای افرادی که مدرک تحصیلی کمتر از کارشناسی داشتند اول هر ماه تاریخ اعزام صادر میشد و برای دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی و بالاتر اول ماه های زوج اعزام صورت میگرفت.

با شیوع کرونا و کاهش زمان دوره آموزشی این قوانین تغیر کرد و در تمام ماه ها بجز ماه فروردین تاریخ اعزام صادر میشود.

طبق تجربه در چند ماه اخیر اگر ارسال دفترچه تا قبل از دهم ماه صورت گیرد تاریخ اعزام برای ماه بعد خواهد بود و در صورتی که ارسال دفترچه از نیمه ماه بگذرد تا اعزام بیش از یک ماه زمان میماند.بر این اساس شما میتوانید تاریخ اعزام خود را بدون خوردن غیبت سربازی تنظیم کنید.

مطلب پیشنهادی به شما : دوره آموزشی سربازی

تاریخ اعزام برای چند دسته از مشمولین بسیار مهم است و دقیقا بر اساس تاریخ اعزام سرنوشت آن ها در دو سال دوره سربازی رقم میخورد.

برای مثال افرادی که قصد امریه شدن دارند بر اساس قانون و بر اساس اجازه امریه گرفتن هر ارگان در تاریخ اعزام مشخص باید طوری دفترچه خدمت ارسال کنند که با آن تاریخ اعزام امریه مغایرت نداشته باشد در غیر اینصورت قطعا بصورت سربازی عادی اعزام خواهند شد.

پشت کنکوری ها هم که تعداد زیادی را تشکیل می دهند با توجه به پایان فرصت پشت کنکور ماندن باید حتما در زمان مناسب دفترچه ارسال کنند تا قبل از تاریخ اعزام وارد دانشگاه شوند و اعزام آن ها به سربازی لغو شود و مهم تر از آن شامل غیبت سربازی نشوند.

همانطور که میدانید در صورت غیبت خوردن حتی اگر کسی رتبه یک کنکور شود دانشگاه به هیچ عنوان اجازه ثبت نام نخواهد داشت.

بعضی دیگر هم قصد خروج از کشور را دارند اما محصل نیستند و سربازی هم نرفته اند اما طبق قانون بعد از ارسال دفترچه خدمت سربازی اجازه دارند تا یک ماه قبل از اعزام به قید وثیقه از کشور خارج شوند.

مطلب پیشنهادی به شما : کسری خدمت

پس اگر کسی در این شرایط باشد و زمان کافی نداشته باشد حتما نیاز است طوری دفترچه خدمت را ارسال کند که زمان کافی برای خروج از کشور و غیبت نخوردن برای او ایجاد شود.

در تمامی موارد بالا اگر زمان کافی نباشد یا تاریخ اعزام مشخص شده باب میل مشمول نباشد طبق قانون و البته با ارائه مدارک مستند میشود تاریخ اعزام را به تعویق انداخت و اصطلاحا تمدید کرد یا تاریخ اعزام را جلو انداخت یا اصطلاحا تعجیل زد.

نحوه به تعویق انداختن تاریخ اعزام

👈 برای اینکار کافیست شما مدارک پزشکی ارائه دهید تا بعنوان طول درمان تاریخ اعزام شما حداقل یک ماه جابه جا شود.یا با ارائه مدارک اداری مثل پذیرش خارج از کشور و امریه میشود تاریخ اعزام را دقیقا همان زمانی قرار داد که شما به آن نیاز دارید.

برای این امر کافیست درخواست خود را در پلیس+۱۰ ثبت کنید و مدارک لازم را ارائه دهید تا بعد از بررسی سازمان نظام وظیفه عمومی رای صادر شده به شما ابلاغ شود.

اگر مورد شما خاص است و زمان ندارید بعد از اینکه ۲۴ ساعت از ثبت درخواست شما در پلیس+۱۰ گذشت حضورا به نظام وظیفه مراجعه کنید تا کارشناس مربوطه در صورت تایید شرایط طبق قانون اینکار را برای شما انجام دهد.

قاعدتا ابلاغ رای توسط پلیس +۱۰ و با صدور برگه سبز جدید که تاریخ اعزام در آن تغیر کرده است انجام خواهد شد.

در رابطه با تاریخ اعزام از قدیم به تاریخ اعزام برج ۱۲ میگفتند برج طلایی چون با توجه به سختی دوره آموزشی و طولانی بودن آن اعزامی های برج ۱۲ تقریبا یک ماه آموزش داشتند البته الان بین تاریخ اعزام های مختلف تفاوتی نیست ولی دیر یا زود شرایط به حالت قبل بازمیگردد و بازهم برج ۱۲ برج طلایی خواهد شد.

نکته دیگر اینکه سعی کنید در تاریخ اعزام اول تیر ماه و اول دی ماه تا حد ممکن به سربازی نروید.دلیلش هم کاملا مشخصه و گرمی و سردی شدید هوا در این دو ماه میباشد.

در رابطه با تاریخ اعزام و نحوه به تعویق انداختن تاریخ اعزام به سربازی تمامی نکات گفته شد و تجربیات منتقل شد اما همچنان میتوانید برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از تمام نقاط کشور با سرباز مشاور تماس بگیرید تا دیگر جای سوالی برایتان باقی نماند.

163 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر
    معافیت تحصیلی من تا ۳۰ بهمن ۴۰۳ بود ولی برگه سبز که گرفتم تاریخ اعزامم ۱مرداد ۴۰۳ شد. الان برای امریه دانش بنیان نیازه که ۶ ماه بیمه اون شرکت برام رد بشه. آیا امکانش هست با داشتن نامه از اون شرکت تاریخ اعزام را عقب بندازم؟

  2. سلام من ۱۵ همین ماه تایم فراغتم تموم میشه و مشمول میشم ولی از چن هفته میش منتظر جواب ازمون ارشد بر ازادم که میگن شهریور میاد چکار کنم ک غیبت نخورم و بتونم ادامه تحصیل بدم

  3. باسلام
    بنده تاریخ اعظامم دوم تیر ماه ۱۴۰۳ هستش
    میخواستم به تعویق بیندازمش
    دلیل پزشکی هم ندارم
    آیا راهی هست که بشه عقب انداخت؟؟
    لطفا جواب بدین

  4. سلام
    من دفترچمو پست کردم برگه اعزامم گرفتم میخام بدونم امکان لغو پست دفترچه وجود داره؟!

    1. سلام من امروز دفترچه رو پست کردم وبرای مصاحبه قبول شدم اگر برای فرهنگیان قبول بشم میتونم برگه پذیرش دانشگاه رو به عنوان معافیت که تاریخ اعزام ۷/۱هست قرار بدم وبعداز دانشگاه به عنوان سرباز معلم بگزونم؟

  5. سلام من تاریخ اعزامم ۱/۳/۱۴۰۳ هستش وقت.و فرصت دارم به تعجیل بندازم و از معافیت دوبرابری استفاده کنم
    الان یکی از داداشام خدمت.
    خواهش میکنم بهم بگید خیلی میحتاجم

  6. باسلام.
    من اعزام مراحل اولیه اعزام به خدمت رو انجام دادم یعنی دکتر و تزریق واکسن( فقط دکتر رو رفتم) واکسن هم تزریق نکردم الان مشمول به حساب میام یا نه ۶ماه هم وقت دارم چون منصرف شدم میپرسم ممنون میشم بگید مشمولم یا نه؟

  7. سلام وقت بخیر
    من خرداد امتحان نهایی دارم بعدش میخوام برم سربازی دفترچم و از الان پست کنم مشکلی نداره؟

      1. سلام دلیل موجه حتمی باید پزشکی باشد
        من کد خوردم از ارتش و میخواستم از طرفی کار قرار گاه خاتم هم درست شده میگن اعزام رو یک ماه عقب بندازم چیکار کنم الان

  8. سلام من اعزامم ۲٫۱بودیک ماه تعغیردادمبه۳٫۱بخاطرپزشکی ایا میتونم یک ماه دیگه به تعویض یندازم

  9. ببخشید من تا برج ۶ معافیت دارم
    و منتظر جواب آزمون کارشناسی ارشد هستم
    گفتن اواخر برج ۳ خرداد جواب آزمون میاد
    چیکار کنم که غیبت نخورم!؟

      1. سلام من امروز اشتباه کردم درخواست تغییر تاریخ اعزام کردم ومیخوام درخواستم رو لغو کنم همون تاریخی که قرار بود برم آیا میشه همون موقع برم پلیس بعلاوه ده لغوش کنم برگم رو بگیرم یا چند روز طول میکشه توروخدا زود جواب بدید

  10. سلام بنده تا مهر ماه معافیت دارم. تاریخ اعزامم ۳/۱ هست هنوز کد نخوردم. آیا امکان درخواست ابطال یا لغو دفترچه هست؟ چون تابستون میخوام برم واسه برگ سبز(تکمیلی) سپاه ثبت نام کنم.

  11. دفترچه آماده خدمت گرفته ام و برای امریه خواستم یک ماه اعزام به عقب بیفتد هرروز به پلیس +۱۰مراجعه ولی متاسفانه امکان ثبت درخواست وجود نداره مونده ام چکارکنم سازمان نظام وظیفه میگه برو پلیس +۱۰ و متقابلا ایشان میگه نظام وظیفه قطع کرده است الان من چکارکنم

  12. سلام من تاریخ اعزامم ۱۴۰۳/۲/۱ بود اما عقب انداختم آلان ۱۴۰۳/۳/۱ اعزام هستم دوباره هم میتونم عقب بندازم؟

  13. سلام وقتتون بخیر
    من شنیدم اگر کسی تاریخ اعزامش مرداد ماه باشه ولی در کنکور ارشد قبول بشه و منتظر نتایج نهایی برای انتخاب رشته و ثبت نام دانشگاه باشه میتونه با داشتن پرینت نتایج اولیه درخواست تمدید تاریخ اعزام داشته باشه. میخواستم بدونم آیا این موضوع درسته و آیا با تمدید دو ماهه موافقت میشه یا فقط یک ماه؟

  14. سلام وقت بخیر
    من تاریخ اعزامم ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ هست دکتر رفتم بهم بهم یک هفته استعلاجی دادن
    الان بعد تموم شدن استعلاجی برم یا میفتم ماه دیگه ؟؟

  15. سلام من برادرم اعزامش ۱٫۲٫۱۴۰۳ است میخایم برای ۲ماه به تعویق بندازیم باید چکار کنه؟

  16. من برا ۱۴۰۳/۲/۱ ثبت نام کردم ، ولی رفتم پلیس ۱۰+ تغییر دادم به ۱۴۰۳/۳/۱ بنظرتون موافقت میشه ؟

      1. سلام من دفترچه مو پست کردم و تاریخ خورده واسه اول برج سه
        اما تنها داداشم الان سربازی هست و من کمک خانواده هستم
        میتونم تاریخ رو الان عقب بندازم یکی دو ماه یا تا وقتی داداشم تموم بشه؟

        1. سلام من اعزامم ۱/۳/۱۴۰۳هسته و میخام تمدید کنم برای ۱/۴/۱۴۰۳ الان دو روزه میرم پلیس +۱۰ میزنه تو سیستم میگه موافقت نمیشه باید چکار کنم؟؟

  17. سلام وقتتون بخیر
    بنده دانشجوی دکتری تخصصی هستم و در زمان مهلت معرفی دوم فارغ التحصیل خواهم شد.
    میخواستم بدونم بعد از دفاع از رساله و فارغ التحصیلی چند روز فرصت معرفی به نظام وظیفه رو دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !