استخدام با معافیت پزشکی

استخدام با معافیت پزشکی

👈 در کشور ما و البته تمامی کشورها بعد از اینکه فرد ۱۸ سالگی را پشت سر میگذارد و بالغ میشود میتواند وارد دانشگاه شود،در رای گیری شرکت کند،تحصیل کند یا اینکه به سرکار برود.

در همین حین سدی بزرگ و ترسناک سر راه آقایون قرار میگیرد که سربازی نام دارد و تقریبا بزرگترین دغدغه دوران جوانی است چرا که بدون داشتن کارت پایان خدمت حتی مدرک تحصیلی هم رسمیت قانونی ندارد چه برسد به استخدام شدن یا حتی زن گرفتن!
در نتیجه شخصی که به سن مشمولیت و زمان رفتن به سربازی میرسد به هر فکری برای نگذراندن این دوران می افتد تا بدون سربازی رفتن کارت پایان خدمت بگیرد و در روند طبیعی زندگی قرار گیرد.

برای معافیت از خدمت سربازی راه های مختلفی وجود دارد که در اینجا موضوع مورد بحث ما معافیت پزشکی و البته محدودیت های استخدامی است که در ادامه به بررسی استخدام با معافیت پزشکی در آموزش و پرورش و نیرو انتظامی و بانک ها می پردازیم.

مطلب پیشنهادی به شما : شرایط معافیت سربازی

احتمالا بارها شنیده اید که فردی برای استخدام در ارگان دولتی یا نظامی شرکت کرده است و پس از طی مراحل مختلف استخدام همچون آزمون و تحقیقات محلی مورد معاینات پزشکی نیز قرار گرفته و نوع کارت پایان خدمت او نیز استعلام شده است.بنظرتون دلیل اینکار چیست؟
خب واضح است با توجه به هرکاری که قرار از وارد آن شوید علاوه بر سلامت روان نیاز است سلامت جسمی برای ورود به آن شغل وجود داشته باشد.

بعنوان مثال شخصی که قرار است آتش نشان شود قطعا باید دارای سلامتی و قدرت لازم جسمانی باشد پس اگر مثلا شخصی دارای معلولیت باشد قطعا از آزمون پزشکی رد خواهد شد.

استخدام در آموزش و پرورش با معافیت پزشکی

استخدام در آموزش و پرورش با معافیت پزشکی

👈 اگر شخصی نتواند در زمان کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان شود و در رشته ای دیگر به تحصیلات دانشگاهی ادامه دهد یا اینکه بعد از پایان خدمت سربازی دوباره در کنکور شرکت کند یا بعد از دریافت معافیت پزشکی قصد ورود به آموزش و پرورش را داشته باشد قطعا مورد معاینات اولیه و تخصصی پزشکی قرار میگیرد تا علاوه بر صلاحیت علمی از سلامت جسمانی و روانی برخوردار باشد.

مواردی که از نظر وزارت آموزش و پرورش برای استخدام مهم است را برایتان توضیح میدهیم تا حتی المکان از دریافت چنین معافیت های پزشکی خودداری کنید.

👈 استخدام آموزش و پرورش با معافیت مشکلات گفتاری

قطعا معلم نباید دچار مشکلات گفتاری به دلیل لکنت زبان، لب شکری، مشکلات دهان و دندان باشد و باید رسا و واضح کلمات را ادا کند واضح در صورت وجود مغایرت خبری از استخدام نیست.

👈 استخدام آموزش و پرورش با معافیت گوش

در صورتی که میانگین فرکانس های ۴ گانه آستانه شنوایی بیش از ۴۰ دسی بل باشد و فرد از فاصله ۶ متری نتواند صدا را به خوبی بشنود استخدام نخواهد شد.

مطلب پیشنهادی به شما : معافیت چشم

👈 استخدام آموزش و پرورش با معافیت قد و وزن

افرادی که دارای BMI بالا و پایین و عدم تناسب قد و وزن هستند در آموزش و پرورش استخدام نمیشوند.

👈 استخدام آموزش و پرورش با معافیت کراهت منظر

ممکن است به دلایلی همچون عدم تقارن فک و صورت یا سوختگی یا بیماری های پوستی گسترده فرد دچار کراهت منظر باشد و به همین دلیل هم از خدمت سربازی معاف شود قطعا این موارد شامل استخدام آموزش و پرورش نخواهد شد.

👈 استخدام آموزش و پرورش با معافیت اعصاب و روان

معافیت های اعصاب و روان به هر شکل و عنوانی قطعا بزرگ ترین و اصلی ترین مانع در استخدام داوطلبان آموزش و پرورش است.

استخدام با معافیت پزشکی در نیرو انتظامی

استخدام با معافیت پزشکی در نیرو انتظامی

👈 نیروی انتظامی بعنوان یکی از مجموعه های نیروهای مسلح با زیر مجموعه های اصلی پلیس فرودگاه و راه آهن، کلانتری و آگاهی، پلیس راهور ،سازمان زندان ها و مرزبانی هر ساله در قسمت های مختلفی اقدام به جذب نیرو میکند.

اما این سازمان بعنوان قسمتی از نیروهای مسلح نه تنها هیچکدام از افراد دارای معافیت پزشکی را استخدام نمیکند بلکه حتی افرادی که دارای معاف از خدمات رزمی هستند هم از دایره نهایی استخدام خارج میشوند پس در صورت چنین چیزی بهتر است در نیرو انتظامی و سایر سازمان های نیرو های مسلح به دنبال استخدام نباشید.

استخدام با معافیت پزشکی در بانک ها

استخدام با معافیت پزشکی در بانک ها

👈 برای استخدام شدن در بانک ها هم نیاز است تا معاینات پزشکی اولیه صورت گیرد یا کارت های معافیت پزشکی از بابت نوع معافیت بررسی شود.

البته نوع شغل و میزان سخت گیری معاینات پزشکی متفاوت است برای مثال شخصی که در رده شغلی نگهبان ممکن است شرایط استخدامی متفاوتی نسبت به شخصی در رده شغلی متصدی امور دفتری داشته باشد.اما در کل معاینات عمومی برای استخدام در بانک های دولتی و خصوصی وجود دارد که به شرح زیر است :

✅ داوطلبان استخدامی که دارای کارت معافیت پزشکی چشم هستند در صورت عدم بهبود بینایی و وجود مشکلات بینایی متعدد شانس استخدامی در بانک ها را ندارند.

مطلب پیشنهادی به شما : معافیت کفالت سربازی

✅ داوطلبان استخدامی که دارای کارت معافیت پزشکی بیماری های لاعلاج یا سخت علاج مانند دیابت همراه با عوارض، سرطان های بدخیم، مشکلات غددی شدید باشند متاسفانه شانسی در استخدام بانک ها ندارند.

✅ داوطلبان دارای کارت معافیت پزشکی قلب و عروق و بیماری های ریوی در صورت وجود عوارض مشهود در عملکرد قلب و ریه امکان استخدام را از دست میدهند.

✅ کارمند بانک باید از نظر شنوایی دارای سلامت کامل باشد تا ارباب رجوع دچار مشکل نشود پس اگر کارت معافیت پزشکی شما به دلیل مشکلات شنوایی است در بانک ها استخدام نمیشوید.

یا بعنوان مثال شخصی که دارای کارت پایان خدمت اعصاب و روان است قطعا دچار مشکلات شدید روحی و روانی بوده است که از سربازی معاف شده است پس نمیتواند صلاحیت مثلا استخدام در آموزش و پرورش را داشته باشد.
برای نتیجه گیری باید گفت استخدام و معافیت پزشکی با یکدیگر آن چنان رابطه خوبی ندارند و قطعا بعضی از معافیت های پزشکی میتواند فرد را در بعضی از استخدامی ها دچار مشکل کند.

پس قبل از اینکه بدنبال معافیت پزشکی بروید راجع به محدودیت های استخدامی آن تحقیقات لازم را انجام دهید و بعد اقدام کنید و اگر با محدودیت مواجه شدید و امان خدمت کردن هرچند برایتان سخت و دشوار باشد را دارید حتما به خدمت سربازی بروید چرا که در بلند مدت پشیمان خواهید شد.

شما می توانید همین حالا برای دریافت مشاوره سربازی با ما تماس بگیرید.

43 پاسخ

  1. سلام
    معافیت دائم مربوط به پوست که روی صورت و دست موثر نباشد و رو به بهبودی باشد. تاثیر روی استخدامی دارد؟

  2. سلام من معافیت پزشکی به خاطر کج بودن پاک گرفتم میتونم وارد دانشگاه فرهنگیان بشم؟!

  3. معافیت چشم میخوام بگیرم برای نمره چشمم که ۷ هست توی استخدام ارگانی مثل بانک به مشکل بر میخورم؟؟؟

  4. سلام
    من معافیت پزشکی دارم بخاطر چشم هام معاف شدم(البته چشم هام رو عمل کردم و خوب شدم)
    ولی چهار سال پیش کمرام رو عمل کردم به نظر شما می تونم دانشگاه افسری برم

  5. سلام من مشکل شنوایی دارم و الان با کاشت حلزون دارم میشنوم و معافیت پزشکی دارم
    راهی هست که بتونم عضو ارگان عملیاتی بشم؟

  6. سلام خسته نباشید من بخاطر دیسک کمر معاف از رزم شدم بعدش رفتم عمل باز کردم بدون پلاتین هنوز نرفتم خدمت آیا برای استخدامی در شرکت های نفتی و پتروشیمی مشکل ایجاد میکنه برام؟خودمو معاف کامل نکردم

    1. سلام آیین نامه پزشکی با توجه به رسته شغلی مدنظر را باید پیگیر شید از منابع نیروی انسانی شرکت

  7. سلام خسته نباشید من معافیت پزشکی برای قلب دارم درچه قسمت هایه اداره ای میتوانم استخدام شوم؟

  8. سلام من گروه الف بودم ۲ بار بعلت افسردگی استرس بستری شدم گروه ب شدم الان خداروشکر خوب شدم سوالم اینه اگر خدمتم تموم کنم کارت قرمز اعصاب روان برام میزنن ؟ و چگونه متونم به گروه الف برگردم ؟

      1. عذرخواهی میکنم مگر بازی فوتبال که کارت قرمز وکارت زرد وسبز داشته باشه…اشخاصی که مشکلات اعصاب و روان دارن دلیلش بخاطر درجه پیش فعالی یا کندفعالی مغزه وبعضی وقت ها راکد بودن یکی از نیمکره های مغزی یا اعصاب سر که مورداستفاده قرارنگرفته وباعث خشک شدن یا همون فلج موقت اعصاب یااستراحت عصب برای دوران بلوغ یادوران جوانی و میان سالی وبالاترهست هرچقد افرادتمرین مغزی فکری ذهنی بیشتر وخوراک گوشتی دامی کمتروخوراک متشکل ازامگااستفاده کنندقادرندمشکلات اعصاب وروان خودشون رو درمان کنن.درواقع کارت قرمزی وجودنداردبلکه فقط نوع خاصی بیماری که قابل درمان وعلاج میباشد.

  9. سلام من لیسانس ابتدایی دارم معافیت اعصاب روان گرفتم چون حین خدمت افسردگی شدید داشتم ( قبلاً هم سابقه افسردگی نداشتم فقط حین خدمت)و الان خداروشکر خوبم هیچ مشکلی ندارم آیا آموزش و پرورش منو استخدام می‌کنه ؟ممنونم جواب بدید

    1. سلام من بخاطر سوختگی صورتم ،کراهت منظر معاف شدم از سربازی آیا با مدرک فوریت های پزشکی که دارم میتونم در این ارگان استخدام بشم یا نه ،و در ضمن هیچ گونه محدودیت حرکتی ندارم

  10. سلام من معافیت پزشکی چشم دارم بیماری قوز قرنیه
    برای شرکت شیمیایی بهداش درخواست کار دادم
    گفتن باید مجوز بگیرن
    تایید میکنن بنظرتون؟

      1. سلام من معافیت پزشکی چشم دارم میشه در آزمون خدماتی آموزش وپرورش شرکت کنم؟ اگر در آزمون قبول میشم آیا رد میکنند؟

      2. سلام خسته نباشید با معافیت اعصاب روان میشه در اطلاعات سپاه استخدام شد یا باید کنار خودشون خدمت رو به اتمام رسوند؟

  11. سلام من معافیت پزشگی دارم کاهش شنوایی یکطرفه گوش آستانه شنوایی بیشتر از ۸۰ دسی بل است
    مانع استخدام در آموزش و پرورش میشود؟

      1. سلام من به مدت ۱۰ ماه خدمت سربازی انجام دادم حین خدمت سربازی معاف شدم و معافیت پزشکی اعصاب و روان بخش ۵ بند ۲ بهم دادند اصلا هیچ مشکل اعصاب و روانی ندارم الکی بهم اعصاب و روان زدند آیا می تونم تو آموزش و پرورش استخدام شوم یا نه؟

  12. سلام. من می خوام معافیت پزشکی به خاطر چشم هام بگیرم می خوام ببینم تو رشته خودم که پزشکی هست مشکل ایجاد می کنه ؟؟

  13. سلام وقتتون بخیر من الان حدود ۹ ماه هست که سربازم کمر درد دارم و دکتر گفته دیسک کمر دارم ولی میترسم کمیسیونپزشکی برم و معاف از رزم بشم میگن که برا استخدام تو ارگان های دولتی به مشکل میخورم آیا معاف از رزم بخاطر دیسک کمر مانع استخدام در ارگان هایی مثل بانک میشه؟

    1. سلام معاف از رزم ربطی به استخدام دولتی نداره اصلا همچنین خود بانک قبل از استخدام معاینات پزشکی انجام میده بدون در نظر گرفتن کارت پایان خدمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !