استخدام نیروی انتظامی

استخدام نیروی انتظامی

افرادی که علاقه مند به استخدام نیروی انتظامی هستند حتما این مقاله را با دقت مطالعه کنند تا از تمام جزئیات استخدام در نیروی انتظامی از شرایط و نحوه ثبت نام گرفته تا انواع استخدامی که در این ارگان نظامی وجود دارد مطلع شوند .

نیروی انتظامی هم مانند دیگر ارگان های نظامی دارای دانشگاه افسری میباشد همچنین علاقه مندان میتوانند در استخدام درجه داری شرکت کنند . برای ورود به نیروی انتظامی علاوه بر آزمون تئوری باید از سد آزمون های عملی و پزشکی هم عبور کنید . تا انتها با ما همراه باشید .

شرایط استخدام نیروی انتظامی

نیروی انتظامی بعنوان یکی از ارگان های نظامی و بخشی از نیرو های مسلح کشور میباشد که دارای زیر مجموعه های مختلفی است . در کل ماموریت این ارگان ساماندهی بخش انتظامی کشور در امور انتظامی ، راهنمایی رانندگی ، ساماندهی زندان ها و مرزبانی میباشد .

مقالات مرتبط : مدارک و شرایط استخدام نیروی هوایی ارتش

شرایط عمومی استخدام نیروی انتظامی

  • اعتقاد به دین مبین اسلام
  • عدم عضویت در گروه های معاند با جمهوری اسلامی
  • عدم سابقه کیفری
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • الزام بر ایرانی الاصل بودن
  • داشتن سلامت جسمی و روان
  • پیرو قانون اساسی

شرایط اختصاصی استخدام در نیروی انتظامی

  • برای داوطلبان آقا حداقل قد ۱۷۰ الزامی است
  • ثبت نام باید در سامانه گزینش نیروی انتظامی انجام شود
  • حداقل مدرک دیپلم نظری یا فنی حرفه ای یا کاردانش برای داوطلبان درجه داری الزامی است
  • داوطلبان استخدام افسری باید دارای لیسانس کامپیوتر یا برق در گرایش های مخابرات یا الکترونیک باشند .
  • حداکثر سن استخدامی درجه داری ۲۵ سال
  • حداکثر سن استخدامی افسری ۲۷ سال
  • حداقل معدل دیپلم مورد نیاز ۱۴
  • اولویت استخدام با اعضای فعال بسیج و خانواده ایثارگران و نخبه های علمی و ورزشی کشور میباشد

نکته

برای شروع فرآیند ثبت نام لازم است تا علاقه مندان وارد سامانه gozinesh.police.ir شوند و با استفاده از کد ملی بعنوان رمز عبور و نام کاربری با وارد کردن اطلاعات درست منتظر فراخوان نیروی انتظامی باشند .

شرایط استخدام نیروی انتظامی افسری

دانشگاه افسری نیروی انتظامی با نام دانشگاه امین هر ساله اقدام به جذب دانشجو و نیرو میکند . در گذشته دانشگاه امین از میان افرادی که دارای دیپلم نظری بودند و در کنکور سراسری شرکت میکردند اقدام به جذب نیرو میکرد .

در حال حاضر تنها از میان افرادی که دارای مدرک کارشناسی در رشته کامپیوتر برای همه گرایش ها یا رشته مهندسی برق در گرایش های مخابرات و الکترونیک هسند جذب دانشگاه افسری نیروی انتظامی انجام میشود .

بعد از پایان تحصیلات در دانشگاه افسری فارغ التحصیلان به درجه ستوان ۲ نایل خواهند آمد و بعنوان افسر وارد یکی از حوزه های کاری تخصصی رشته تحصیلی خواهند شد . از نظر درآمد و جایگاه شغلی افسری بهتر است هر چند آموزش طولانی مدت تری نسبت به درجه دارد .

نکته

در طول دوران دانشجویی در دانشگاه افسری به دانشجویان حقوق یا کمک هزینه تحصیلی پرداخت خواهد شد همچنین تمامی هزینه های اسکان ، پوشاک ، بهداشت و درمان بر عهده نیروی انتظامی خواهد بود .

در مورد شرایط عمومی و اختصاصی جز مدرک تحصیلی هیچگونه تفاوتی بین داوطلبان درجه داری و افسری وجود ندارد .

شرایط استخدام نیروی انتظامی درجه داری

درجه داری در واقع نوعی از استخدام است که بعد از پایان دوره آموزش درجه نظامی داوطلب از سر گروهبانی یا گروهبان یک آغاز و هر سال یک درجه نظامی بالاتر به او تعلق میگیرد . افرادی که با درجه داری وارد نیروی انتظامی میشوند بیشتر در یگان های عملیاتی بکار گرفته خواهند شد .

دوره آموزش درجه داری بسیار کوتاه تر از افسری است و بعد از حدود ۹ ماه آموزش نظامی داوطلبان به سرعت در یگان های مربوطه تقسیم و به کار گرفته میشوند . همچون استخدامی افسری در دوره درجه داری هم تمامی هزینه های اسکان ، خوراک ، پوشاک ، بهداشت و درمان بر عهده نیروی انتظامی است .

همچنین کمک هزینه ای بعنوان حقوق برای داوطلبان بصورت ماهانه واریز خواهد شد و طول دوره بعنوان سنوات شغلی داوطلب در سابقه بیمه لحاظ میشود . از نظر شرایط عمومی و اختصاصی بین درجه داری و افسری تنها تفاوت در مدرک تحصیلی و درجه نظامی میباشد .

شرایط استخدام نیروی انتظامی زن

خانم ها تا همین چند سال پیش میتوانستند از طریق دانشگاه افسری کوثر وارد نیروی انتظامی شوند اما چند سالی است که دانشگاه کوثر دیگر استخدام نیروی زن ندارد . بعد از آن از خانم ها برای استخدام بصورت داوطلب و نیروی درجه داری استقبال شد که آن هم از دایره استخدام نیروی انتظامی حذف گردید .

در حال حاضر تقریبا به هیچ طریقی نمیتوان بعنوان نیروی زن استخدام شد و امکان ورود در  سامانه استخدام برای خانم ها وجود ندارد مگر اینکه نیروی انتظامی بصورت استانی فراخوان استخدام دهد که در اینصورت باید از گزینش نیروی انتظامی در استان خودتان پیگیر شوید .

راهنمای سایت استخدام نیروی انتظامی

برای ورود به مراحل استخدام در ابتدا لازم است وارد سایت gozinesh.police.ir شوید و نکات و تذکراتی که در مورد استخدام توسط سامانه به شما نمایش داده شده است را مطالعه نمایید .

راهنمای-سایت-استخدام-نیروی-انتظامی-1

بعد از مطالعه تمامی نکات گفته شده لازم است در پایین صفحه سمت چپ گزینه پذیرش شرایط و ثبت نام را انتخاب کنید .

در مرحله بعدی سامانه از شما اطلاعات شخصی ، رشته تحصیلی و معدل و اطلاعات تماس دریافت میکند . بعد از وارد کردن تمامی اطلاعات به درستی گزینه ثبت نام را انتخاب کنید .

تذکر

بعد از پایان مراحل ثبت نام به متقاضی کد پیگیری داده میشود و تنها زمانی ثبت نام پایان میابد که به داوطلب کد پیگیری داده شده باشد . برای مصاحبه حضوری ، آزمون و دیگر مراحل منتظر پیامک فراجا باشید .

ثبت نام استخدام نیروی انتظامی در سال ۱۴۰۳ تا ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت .

مدارک لازم برای استخدام نیروی انتظامی

بعد از ثبت نام اولیه در سامانه گزینش نیروی انتظامی و تایید اولیه باید با در دست داشتن مدارک زیر به حوزه گزینش گفته شده مراجعه کنید .

  • اصل و کپی برابر اصل شناسنامه
  • اصل و کپی برابر اصل کارت ملی هوشمند
  • اصل دانشنامه دیپلم یا گواهی موقت مورد تایید آموزش و پرورش (ویژه داوطلبان استخدام درجه داری)
  • اصل دانشنامه کارشناسی یا گواهی موقت مورد تایید دانشگاه ( ویژه داوطلبان استخدام افسری )
  • حداقل ۶ قطعه عکس پرسنلی ۴*۶
  • ارائه گواهی بسیج فعال در صورت عضویت
  • ارائه گواهی ایثارگری ، جانبازی یا شهادت در صورت وجود
  • ارائه مدارک نخبگی در صورت وجود
  • ارائه تاییدیه فدراسیون در صورت نخبه ورزشکار بودن

نکته

دقت داشته باشید که اصل تمامی مدارک مورد نیاز است و به هیچ عنوان کپی مدارک مورد تایید نخواهد بود . برای راحتی در انجام فرآهیند حتما از تمامی مدراک گفته شده کپی برابر اصل داشته باشید .

مراحل استخدام نیروی انتظامی

برای استخدام در نیروی انتظامی تمامی داوطلبان باید مراحل مشخصی را پشت بگذراند تا در نهایت بتوانند استخدام نیروی انتظامی در شاخه شغلی مشخص شده شوند .

مرحله اول استخدام نیروی انتظامی

ثبت نام در سامانه گزینش نیروی انتظامی و وارد کردن اطلاعات اولیه گفته شده طبق توضیحاتی که خدمت شما داده شد . این مرحله تنها مرحله اول ثبت نام است و به منزله استخدام قطعی نمیباشد.

مرحله دوم استخدام نیروی انتظامی

تمامی متقاضیان در صورت اعلام فراجا باید در آزمون علمی شرکت کنند و با کسب حد نصاب لازم و تایید توسط حوزه گزینش مجوز ورود به مراحل بعدی را بگیرند .

مرحله سوم استخدام نیروی انتظامی

بعد از تایید در دو مرحله قبلی متقاضی وارد معاینات پزشکی خواهد شد و از نظر قسمت های مختلف جسمی همچنین سلامت روان مورد معاینات دقیق خواهد گرفت . در این مرحله بسیاری از داوطلبان حتی با دلایل نه چندان مهم رد میشوند .

مرحله چهارم استخدام نیروی انتظامی

در این مرحله بعنوان مرحله پایانی تست ورزش از متقاضی گرفته میشود و در صورت تایید آمادگی جسمانی و تایید نهایی رسما دوره آموزش شروع خواهد شد .

نکته

در پایان مراحل متقاضی وارد آموزش میشود و بعد از گذراندن دوره آموزشی درجه داری یا افسری استخدام رسما انجام میشود . دوره آموزش جزئی از سنوات خدمتی محسوب میشود .

معاینات پزشکی استخدام نیروی انتظامی

معاینات پزشکی استخدام نیروی انتظامی

شاید بشه گفت مهم ترین مرحله از استخدام نیروی انتظامی و دیگر ارگان های نیروهای مسلح گذراندن معاینات پزشکی میباشد . در این مرحله از چند نظر متقاضی مورد بررسی قرار میگیرد .

معاینه چشم

متقاضی باید دارای دید ۱۰/۱۰ باشد و حداکثر آستیگمات ۰٫۲۵ بلامانع است همچنین متقاضیانی که دچار کوررنگی هستند رد خواهند شد .

قد و وزن

حداقل قد متقاضی باید ۱۷۰ باشد و وزن داوطلب بر اساس BMI باید بین ۱۷ تا ۳۵ باشد بدیهی است خارج از موارد اعلام شده متقاضی از استخدام حذف میشود .

دندان

خرابی های سطحی دندان بلامانع است . در صورتی که مشکلات دندان پزشکی قابل حل باشد متقاضی برای درمان اقدام میکند و بعد از درمان دوباره وارد مراحل گزینش میشود .

قلب و عروق

نوار قلب از متقاضی گرفته میشود و به هیچ عنوان نباید نارسایی قلبی اثبات شود .

اعصاب و روان

متقاضیانی که دارای سوابق بیماری اعصاب وروان با وجود هر گونه نشانه ای مانند تتو ، خود زنی یا مصرف دارو باشند از مراحل گزینش حذف میشوند .

ارولوژی و جراحی عمومی

وجود بیماری هایی اعم از فیستول های مقعدی ، واریکوسل ، هموروئید که قبال درمان نباشد یا بعد از درمان عود کرده باشد باعث رد  شدن داوطلب از مراحل معاینات پزشکی میشود .

اسکلت و استخوان

مشکلات استخوانی مانند صافی کف پا ، پارگی رباط ، کوتاهی اندام و هر گونه مشکلی که باعث اختلال عملکرد در راه رفتن ، دویدن و مشکلات مفصلی شود باعث حذف از معاینات پزشکی خواهد شد .

تذکر

متقاضیانی که دارای کارت معافیت پزشکی هستند بدون استثنا در گزینش استخدام نیروی انتظامی رد میشوند .

در پایان

برای استخدام در نیروی انتظامی داشتن دیپلم با معدل ۱۴ ، آمادگی جسمانی لازم و سلامت جسم و روان مهم ترین بخش های استخدام هستند و افرادی که دارای این شرایط باشند و البته سوابق کیفری نداشته باشند بدون شک در مراحل استخدام موفق خواهند شد . برای مشاوره در زمینه استخدام نیروی انتظامی همین الان با سرباز مشاور تماس بگیرید .

بنر مشاوره سربازی تماس

75 پاسخ

  1. سلام وقتتون بخیر ببخشید من چشم هام در حدود از ۱۰شاید ۸ باشه میتونم استخدامی نیرو انتظامی ثبتنام کنم

  2. سلام وقت بخیر اگه کسی به جای دیپلم اشتغال به تحصیل بیاره تا وقت گرفتن دیپلم قبول می کنین و یه مورد هم بگم اگر کسی نتوست بیاره مثلا مردود بشه قبول. میکنین تا دیپلم بیاره

  3. سلام من ۱۸سالمه هنوز دارم درس میخونم و میخوام در نیرو انتظامی ثبت نام کنم یکی از دندان ها کشیدم مشکلی داره؟

  4. سلام خسته نباشید معدل زیر ۱۴امکان ثبت نام نداره؟ بین اینهمه شرط فقط معدلم پایینه بقیش با همه شرایط سازگارم

    1. باسلام من پنج سال پیش توسربازی دجارافسردگی شدم بعد به من معافیت عصاب روان دادن الان حالم خوبه ازدواج کردم دو سه ساله دیگه ازمریزیم خبری نیست ایامیتونم ثپتنام نکم‌ به نیرویه انتظامی کنم

    2. باسلام من پنج سال پیش توسربازی دجارافسردگی شدم بعد به من معافیت عصاب روان دادن الان حالم خوبه ازدواج کردم دو سه ساله دیگه ازمریزیم خبری نیست ایامیتونم ثپتنام نکم‌ به نیرویه انتظامی کنم

      1. سلام من الان از برج ۱۱ اقدام کردم و هنوز بابت تست های پزشکی با بنده تماس نگرفتن اگه بتونید کمکمی بهم بکنید خیلی خیلی ممنونم میشم

  5. سلام من مدارک دیپلم انسانی دارم معافیت سربازی دارم اگه نیرو انتظامی ثبت نام کردم کی باید مثلا بریم

  6. سلام من متولد سال ۷۹ هستم و دیپلم کاردانش دارم ، سربازیمم تموم شده ، توی دوره آموزشی گروه ب شدم ولی مشکلی ندارم ، روی کارت پایان خدمت چیزی درج نشده ولی روی تراشه اطلاعی ندارم ، با توجه به این شرایط به نظرتون امکان قبول شدن رو دارم؟ ممنون از شما

  7. سلام اگر رابطه مقعدی داشته باشیم رد میشیم یا نه؟
    و اینکه آیا اکانت های فضای مجازی مون رو چک میکنن یا نه؟
    و اگه خود ارضایی داشته باشیم چی رد یا نه؟
    راهنمایی کنید لطف بزرگی میکنید🌹

  8. سلام من روی کارتم خورده معاف از رزم ، ولی تعهد میدم که هیچ مشکلی ندارم ، چکار کنم که قبول کنن؟؟؟؟؟خیلی علاقه دارم

      1. باسلام و خسته نباشید برادر گرامی
        من هیچ مشکلی ندارم
        فقط دندانم هایم۱۴تاش مصنوعی هست
        به نظر شما چطور میشه
        ممنونم که یع نظر قطعی بهم بدین

  9. سلام بنده دیپلمه هستم کارت پایان خدمت و فعال بسیج هم دارم و خودم متولد ایران هستم شناسنامه ایرانی دارم همچنین مادرمم هم ایرانی الاصل هستن ولی پدرم اتباع خارجه بودن تابعیت ایران ندارن خاستم ببینم میتونم داخل نیرو انتظامی استخدام شم یا بخاطر پدرم به مشکل برمی‌خوریم مرسی

  10. باسلام
    متقاضی استخدام درجه داری انتظامی هستم.
    متولد ۱۳۵۰ شرایط جسمانی ایده آل و آماده شرکت در انواع تست ورزشی.
    دارای دیپلم دبیرستان_ دارای گواهینامه های فنی حرفه ای در رشته آرایشگری_ گواهینامه فنی حرفه ای کار با رایانه شخصی درجه۲_ گواهینامه فنی حرفه ای تعمیرات تلفن همراه و تبلت_ گواهینامه رانندگی_ و دیگر سوابق ..
    باتوجه به سن اینجانب۱۳۵۰_ باتوجه به رآی دیوان عدالت اداری که قانون شرایط سنی و شرط معدل را ابطال نموده آیا مورد پذیرش توسط هسته گزینش قرار میگیرم؟ لطفن راهنمایی و مشاوره دهید.تشکر.
    ۰۹۱۱۶۸۱۲۵۱۶

    1. باسلام و خسته نباشید برادر گرامی
      من هیچ مشکلی ندارم
      فقط دندانم هایم۱۴تاش مصنوعی هست
      به نظر شما چطور میشه
      ممنونم که یع نظر قطعی بهم بدین

  11. سلام
    چرا هسته گزینش توجهی به رآی دیوان عدالت اداری در مورد ابطال شرایط سنی و ابطال شرط معدل نداره؟
    فرزند جانباز هستم به دلیل عدم شرایط سنی ام هسته گزینش ثبت نام نمیکنه لطفن اطلاع رسانی و راهنمایی کنید.

  12. سلام ،من وقتی میرم جایی که حساس باشه دستام شروع به لرزیدن میکنه از استرس ،ولی میترسم برم، میگم امکان داره این لرزش دست کار دستم بده ،لطفا راهنمایی کنید تشکر

  13. سلام ببخشید مزاحم شدم من هنگام بستن دوتا پام که روش میشنم تو تست پزشکی هم اینو تستو میگیرن نمیتونم بشینم رو دوتا پام البته وقتی جفت باشه نمیشه نشست ولی یکم از هم جدا کنم میتونم بشینم کامل خواستم بدونم امکان ردم هست یا ثبت نام کنم؟

  14. سلام خسته نباشید من همه شرایطو دارم ولی یکی از پام حین دویدن کمی اذیت میکنه مشکلی برای استخدام داره یا نه

          1. سلام من تا کلاس یازدهوم تجربی خوندم و یک تتوی ریز روی ژصتم دارم لطفا بهم بگین میتونم برم نظام یا مثلا برم سربازی همونجا بمونم چندین سال که بالاخره منو قبول کنن چون من علاقه شدیدی ب پلیس شدن دارم لطفا بهم بگین چکار کنم تا وارد نظام بشم

        1. سلام بنده یکم از وزنی که اونجا زده بود ۱۷ الا ۳۵ .۹۰ کیلو گرم هستم و همه شرایط درجه داری رو هم دارم

          1. سلام دیپلم نهال کاری هم میتونن درجه داری نیروی انتظامی ثبت نام کنن

          2. سلام وقت بخیر استخدام افسری برای انسانی معدل کل و کتبی هر دو باید ۱۴ باشد یا فقط کتبی

          3. سلام خسته نباشید من دندونام جلو ها ۴ تاش شکسته و عقب ها ۶ تاش خرابه دکتر گفت باید جلو ها گشیده بشه و روپوش بزنیم دندونای عقب رو هم درست میکنم آیا گشیدن دندانها مشکل ساز میشه واسم؟

  15. سلام
    من سرباز ارتش هستم باید از کجا پیگیری کنم برای استخدام درجه داری نیروی انتظامی؟؟؟

      1. سلام من ۱۹ سالمه و بسیج هم فعالیت کردم میخوام برم سربازی بعد از گرفتن کارت پایان خدمت میخوام برم برای استخدام درجه داری نیروی انتظامی با مدرک دیپلم چه درجه ای بهم تعلق میگیره؟؟؟

  16. سلام من متولد سال ۷۶ هستم دی ماه مدرک دیپلم فنی و حرفه ای سربازی هم رفتم آیا شرایط استخدامی نیروی انتظامی شامل من میشود ( افسری یا درجه داری ) در صورت امکان راهنمایی کنید ..

      1. من پدرو مادرم از هم جدا شدن نزدیک ۱۵ساله
        دوتا برادر بزرگ تر دارم از خودم
        سربازی هم نرفتم بخوام میتونم استخدام نیرو انتظامی بشم؟ شرایطش چیه

        1. سلام
          رشته ریاضی هستم
          بسیجی فعال دارم
          واسه درجه داری معدل کل ۱۲ ملاکه یا کتبی؟؟
          بی زحمت راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

امریه صدا سیما 1403 + نحوه ثبت نام و شرایط دریافت

امریه صدا سیما ۱۴۰۳ + نحوه ثبت نام و شرایط دریافت

امریه صدا و سیما یکی دیگر از انواع امریه سربازی است که توسط سازمان صدا و سیما بعنوان یک نهاد غیر دولتی ارائه میشود و تمامی مشمولان حائز شرایط این شانس را دارند تا خدمت سربازی را در سازمان صدا و سیما سپری کنند.

ادامه مطلب »
نیاز به مشورت داری کلیک کن !