قوانین جدید معافیت سربازی + خبرهای فوری معافیت سربازی

قانون جدید معافیت سربازی

سرباز مشاور بعنوان تنها مرکز تخصصی مشاوره سربازی در ایران شما را در جریان قوانین جدید معافیت سربازی و البته خبرهای فوری معافیت سربازی که از سوی ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان نظام وظیفه عمومی منتشر میشود خواهد گذاشت.

خبر فوری معافیت سربازی مشمولان بالای ۳۰ سال دارای ۲ فرزند

در جدید ترین اقدام مجلس شورای اسلامی نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه اعلام کرد بعد از انجام رای گیری در این کمیسیون مقرر شد تا اصلاح قوانین معافیت سربازی در رابطه با مشمولان بالای ۳۰ سال به اجرا در بیاید و تمام مشمولان بالای ۳۰ سالی که حداقل دارای ۲ فرزند هستند از خدمت سربازی معاف شوند.

۱۴ آبان ۱۴۰۳

مشمولان دارای ۳ و ۴ فرزند با تصویب قانون جدید معافیت سربازی از خدمت معاف میشوند

۲۸ مهر ۱۴۰۳

این قانون چند ماهی است که به انواع مختلف اطلاع رسانی شده است و در نهایت با اعلام سازمان وظیفه عمومی به تمام مشمولان غایب و غیر غایب که دارای حداقل سن ۴۰ سال و ۳ فرزند یا سن کمتر از ۴۰ سال و ۴ فرزند هستند فراخوان اقدام و تشکیل پرونده در مراکز پلیس+۱۰ داده شده تا بتوانند به سادگی از این شرایط معافیت استفاده کنند.مشمولان در حین خدمت و سربازان فراری در صورت داشتن گواهی اشتغال به خدمت شامل این قانون خواهند بود.

قانون جدید معافیت سربازی در خصوص مشمولان دارای خالکوبی

۱۵ مهر ۱۴۰۳

داشتن خالکوبی در هر جای بدن بدون شک مشمول را در گروه ب سربازی یا همان معاف از رزم بیماری های اعصاب روان به همراه بعضی از محدودیت ها قرار میدهد.اما در قوانین جدید معافیت سربازی در صورتی که مشمول وسعت زیادی از بدنش یا نقاط قابل مشاهده مانند دست ها و پاها و در نهایت سر و صورت گردنش دارای پوشش خالکوبی باشد با یکی از بند های معافیت اعصاب و روان از خدمت سربازی معاف میشود و قطعا در مواردی مانند استخدامی های رسمی و قراردادی و گواهینامه رانندگی پایه ۱ ، ۲ و ۳ شامل محدودیت خواهد شد.

خبر فوری معافیت سربازی ساکنان جزایر خلیج همیشه فارس

۱۳ شهریور ۱۴۰۳

تمامی ساکنان جزایر خلیج فارس با احراز محل سکونت توسط نهادهای ذی صلاح و ارائه مدارک سکونتی حداقل ۱۲ ساله میتواند از شرایط معافیت سربازی یکی از اعضای خانواده یا پدر خانواده در صورت مراجعه به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ منطقه و در نهایت تایید این موارد در کمیسیون نظام وظیفه استان هرمزگان از خدمت سربازی معاف شوند.

۳۵ ساله های دارای فرزند با قانون جدید معافیت سربازی از خدمت معاف خواهند شد

۱۲ مرداد ۱۴۰۳

بعد از تصویب طرح معافیت مشمولان بالای ۴۰ سال دارای ۳ فرزند طرح جدیدی در مجلس شورای اسلامی کلید خورد که در صورت تایید شورای نگهبان و ستاد کل نیروهای مسلح تمام مشمولان غایب و غیر غایبی که دارای حداقل ۳۵ سال سن و ۲ فرزند یا کمتر از ۳۵ سال سن و ۳ فرزند هستند میتوانند از خدمت سربازی معاف شوند.

خبر فوری معافیت سربازی مددجویان سازمان بهزیستی

۲۴ خرداد ۱۴۰۳

اگر جز مشمولانی هستید که تنها فرزند ذکور خانواده اید و خواهر و برادری دارید که به دلیل انواع معلولیت های جسمی ، ذهنی یا اعصاب و روان تحت پوشش بهزیستی هستند میتوانید از خدمت سربازی معاف شوید همچنین اگر تنها فرزند ذکور نیستید اما دو نفر از اعضای خانواده تحت پوشش هستند بازهم از خدمت سربازی معاف خواهید شد.داشتن غیبت سربازی طبق اعلام کمیسیون نظام وظیفه مانع از معافیت مشمول میشود.سربازان فراری و حین خدمت در صورت ارائه گواهی اشتغال به خدمت میتوانند از شرایط معافیت استفاده کنند.

قانون جدید معافیت سربازی در مورد معافیت پزشکی تراکم استخوان

۱۷ اردبیهشت ۱۴۰۳

طبق اعلام سازمان نظام وظیفه عمومی و اصلاح برخی از بند های معافیت پزشکی مقرر شد تا در مورد بیماری پوکی استخوان ملاک مدرک تحصیلی برای معافیت حذف گردد پس از این پس با هر مدرک تحصیلی قانون برای تمام مشمولان یکسان است و امکان معافیت با کاهش تراکم بیش از ۲٫۵ درصد نسبت به متراکم ترین توده استخوانی بدن امکان پذیر خواهد بود.

21 پاسخ

  1. سلام من برای مشاوره انلاین پول پرداخت کردم از حسابم کم شد ولی کسی برام زنگ نزد چطور باید پیگیر کنم

      1. سلام من ۳۱سالمه وه چهار برادر هستیم همه سربازی انجام دادن من تنها خدمت نرفتم وه پدرم سال ۹۷فوت کرده الان مادرم مستعمره بگیر کمیته امداد هست ایا ولی معاف نشدم بع دلیل غیبت ارایشگر هستم راه وچاره ای وجود داره برا معافیت یا خودم بع عنوان یک ارایشگر میتونم در نهاد های انتظامی سپاه وبسیج به جای خدمت ارایشگری انجام بدم

        1. سلام شما کجا واریز کردید؟
          کجا نوشته مشاور زنگ میزنه؟
          شما واریز کردی زنگم نمیزنی بعد نشستی کامنت میزاری؟!

  2. سلام خسته نباشید من یک دستم کامل فول تتو هست با بعضی جاهای پام میخواستم ببینم شامل معافیت میشود

  3. سلام علیکم بنده ۳۲سالم هست دو فرزند دارم و دو فرزند خونده آیا بنده معافیت شامل می شود

  4. سلام وقتتون بخیر…این قانون جدید در مورد مشمولی که تنها فرزند مجرد خانواده باشه و دارای چهار برادر سالم و متاهل و یه برادر که بدلیل معلولیت شدید جسمی و حرکتی و گفتاری که تحت پوشش بهزیستی هست هم صدق میکنه و شانسی برای معافیت داره؟

  5. سلام قراربود تاپایان مهرماه قانون سربازی ۳۵سال دوفرزند برای معاف شدن اجرای بشه ولی ابان ماه هم نزدیک بره ولی خبری نیست من ۴۴سالم بادوتا فرزند بخاطرمعافیت ازکاراخراج شدم به سلامتی اونایکه طرح دادن نان هزاران خانواده مثل منوبریدن بیکارکردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید