امریه دانش بنیان

امریه دانش بنیان

👈 احتمالا افراد زیادی هستند که دوست ندارند در محیط نظامی خدمت کنند و راهی جز امریه شدن برای این اتفاق جلوی خود نمیبینند.افرادی دیگر هستند که نه تنها دوست ندارند در محیط نظامی خدمت کنند بلکه به دلیل داشتن مهارتی خاص یا شاغل بودن در شرکت های دانش بنیان و فناوری نمیخواهند برای مدتی حتی از کار خود دور بمانند.طبق قانون برای این افراد هم مسیری روشن مشخص شده است تا مانعی در پیشرفت شخص و حتی کشور پیش نیاید.این افراد میتوانند بعنوان امریه دانش بنیان در شرکت های دانش بنیان مورد تایید خدمت سربازی را بگذرانند.

برای امریه شدن در شرکت های دانش بنیان هم شخص و هم شرکت باید شرایط مشخصی را جهت صلاحیت این موضوع داشته باشند.

بعد از داشتن شرایط تعین شده که درباره آن مفصل صحبت خواهیم کرد حالا باید درخواست امریه شدن را داد تا بعد از تایید از سوی نیروهای مسلح مشمول برای گذراندن خدمت سربازی وارد شرکت شود.

مزایا و معایب امریه دانش بنیان

مزایا و معایب امریه دانش بنیان

👈 در ابتدا معایب این کار را بررسی میکنیم.میتوان گفت هیچ عیبی در امریه دانش بنیان شدن جز اینکه در زمان امریه شرکت حقوقی جز حقوق سربازی برای مشمول در نظر نگیرد وجود ندارد.

البته این موضوع توافقی است و خیلی از شرکت ها طبق قرارداد های کاری قبلی در پرداخت حقوق و مزایا جدا از اینکه شخص سرباز است متعهد هستند.پس واقعا جز این موضوع که این هم حتی نمیشود عیبی در نظر گرفت نمیتوان عیبی پیدا کرد!

در رابطه با مزایای این امریه مشخص است بهترین امریه موجود از بابت اینکه شخص در محیط غیر نظامی و غیر دولتی خدمت میکند و مهم تر اینکه سر کار تخصصی خودش است و از کار دور نشده و محیط طوری است که همکاران و اطرافیان حتی مدیران شرکت هم سطح و هم سبک او هستند پس چی از این بهتر!

مطلب پیشنهادی به شما : معافیت سربازی

شما میتوانید در ساعت کاری که طبق قرار داد برایتان مشخص شده در سمت مورد علاقه خودتان در شرکت کار کنید و در رابطه با نحوه مرخصی ها و ساعت کاری و حتی حقوق با شرکت به توافق برسید.

همچنین بعد از پایان دوره امریه شما دارای سابقه بیشتری در کار خود برای انتقال به شرکتی دیگر یا ثبت قرارداد جدید با همان شرکت هستید.

در هر صورت اگر بتوانید برای دوران سربازی در شرکت های دانش بنیان امریه شوید مطمئن باشید یکی از بهترین و راحت ترین دوره های سربازی را پشت سر گذاشته اید.

شرایط دریافت امریه شرکت های دانش بنیان

شرایط دریافت امریه شرکت های دانش بنیان

👈 تا اینجا خیلی از این مدل خدمت تعریف و تمجید کردیم اما دریافت این امریه به همین سادگی ها هم که فکر میکنید نیست.مدیر عامل و رییس هیئت مدیره و کارمندان شرکت های دانش بنیان اجازه دارند امریه شوند اما برای اینکه این اتفاق بیوفتد امتیاز بندی دقیقی مشخص شده و مشمول با کسب امتیازات لازم مجوز درخواست امریه دانش بنیان را بدست می آورد.

همچنین نیاز است شرکتی که برای امریه شدن در آن درخواست داده اید از تعداد پرسنل و گردش مالی سالانه مشخصی برخوردار باشد تا شرایط امریه گرفتن داشته باشد در غیر اینصورت درخواست شما رد میشود.

برای امریه شدن در این شرکت ها نیاز دارید حداقل ۶ ماه سابقه بیمه کار در شرکت های دانش بنیان داشته باشید.

اما فقط این سابقه برای امریه شدن کافی نیست چون حداقل امتیاز مورد نیاز ۸۰ است که به ازای هر ماه سابقه بیمه ۷ امتیاز میباشد پس شخصی که قصد امریه شدن دارد باید حدود ۱ سال در آن شرکت دانش بنیان مشغول بکار بوده باشد.

مطلب پیشنهادی به شما : امریه سربازی

همچنین در صورت شاغل بودن در دیگر شرکت های دانش بنیان به ازای هر ماه سابقه بیمه ۴ امتیاز به مشمول تعلق میگیرد تا در نهایت با کسب امتیازات لازم بتواند دوران سربازی را بعنوان امریه دانش بنیان بگذراند.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان بودن یا حتی رئیس هیت مدیره بودن مزایای بیشتری برای مشمولین دارد و با توجه به  سوابق و شرایط شرکت امتیازات حتی تا دو برابر حالت عادی لحاظ میشود پس شخص مدیر عامل بعنوان راس یک شرکت دانش بنیان و تولیدی میتواند از شانس بسیار بالاتری برای امریه برخوردار باشد.

در تمام این حالت رفتن به دوره آموزشی الزامی است و بعد از گذراندن دوره ۲ ماهه آموزشی امریه در شرکت دانش بنیان برای مشمول شروع میشود.

مدت خدمت سربازی هم مانند دیگر امریه ها ۲۴ ماه است و به هیچ عنوان از هیچ گونه کسری خدمت این نوع امریه نمیشود استفاده کرد!

مراحل دریافت امریه دانش بنیان

👈 بعد از اینکه طبق شرایط گفته شده امتیازات لازم را کسب کردید لازم است در سامانه سینا یا سایت معاونت فناوری ریاست جمهوری درخواست امریه را ثبت کنید تا تاییدیه ابتدایی درخواست از سوی سامانه برای شما صادر شود.

بعد از آن لازم است تا تاییدیه پذیرش شرکت هم در سامانه به همراه دیگر مدارک بارگذاری شود تا مراحل به درستی پیش رود. پروسه ممکن است بین ۱ تا ۳ ماه زمان ببرد و طبق اعلام خود سامانه نیاز است مشمول حداقل تا ۳ ماه قبل از تاریخ اعزام احتمالی اقدام به انجام فرآیند کند.

بعد از اینکه مراحل به درستی در زمان مشخص انجام شد با وجود تاریخ اعزام و داشتن برگه آماده به خدمت اقدام نهایی در ثبت مدارک در سامانه گفته شده انجام میشود.

در آخرین مرحله بعد از تایید نهایی میتوان برای استعلام وضعیت قطعی به پلیس+۱۰ مراجعه کرد تا درخواست امریه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بررسی شود.

در نهایت طبق تاریخ اعزام مشخص مشمول وارد دوران سربازی میشود و بعد از گذراندن دوره ۲ ماهه آموزشی برگه امریه دانش بنیان برای معرفی به شرکت ثبت شده و شروع رسمی امریه تحویل داده میشود.

پیشنهاد میشود قبل از درخواست تمامی شرایط را به دقت مطالعه کنید و تا جایی که میشود با سابقه کار طولانی تر درخواست خود را ثبت کنید. همچنین قبل از اقدام با مدیر عامل یا مدیر منابع انسانی شرکت دانش بنیان توافقات و هماهنگی های لازم را بعمل آورید.

اگر همچنان سوالی دارید کافیست با یکی از شماره های مرکز مشاوره سرباز مشاور تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان به مشاور وصل شوید یا وقت مشاوره خود را رزرو کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

جدول امتیاز امریه دانش بنیان

همانطور که میدانید باید شروطی رعایت شود که یکی از آن ها داشتن حداقل امتیازات لازم برای تایید توسط معاونت علمی ریاست جمهوری و در نهایت ستاد کل نیروهای مسلح میباشد.

نحوه امتیاز گیری دانش بنیان چندان سخت نیست و تمام داوطلبان میتوانند با داشتن شرایطی که در ادامه به آن اشاره میکنیم شامل امتیاز بندی امریه دانش بنیان شوند.

جدول امتیاز بندی امریه دانش بنیان
نوع فعالیتکارشناسی کارشناسی ارشد دکتری
سابقه کار دانش بنیان۱۳۰ امتیاز۱۴۰ امیتاز۱۵۰ امتیاز
اعضای هیئت مدیره شرکت۱۰۰ امتیاز۱۰۰ امتیاز۱۰۰ امتیاز
هیئت موسس۲۰ امتیاز۲۰ امتیاز۲۰ امتیاز
مدیر عامل۱۵۰ امتیاز۱۵۰ امتیاز۱۵۰ امتیاز
فروش رسمی شرکت۲۰ امتیاز۲۰ امتیاز۲۰ امتیاز

                                        

چند نکته طلایی امریه دانش بنیان

✔️ امتیاز گفته شده حداکثر امتیاز قابل دریافت با توجه به نوع مدرک تحصیلی و نحوه فعالیت است.

✔️ داشتن حداقل ۸۰ امتیاز برای قرار گرفتن در اولویت بندی امریه کافیست.

✔️ در میان متقاضیان بالاترین امتیاز مورد تایید نهایی قرار خواهد گرفت.

✔️ داشتن حداقل ۶ ماه سابقه بیمه دانش بنیانی الزامی است.

✔️ شرکت دانش بنیان جهت امریه کردن حتما باید گرید ۱ باشد که خود این موضوع ۱۵ امتیاز دارد.

✔️ تاهل به تنهایی ۵ امتیاز و هر فرزند ۱۰ امتیاز برای مشمول دارد.

✔️ فارغ التحصیلان وزارت بهداشت امکان امریه دانش بنیان ندارند.

✔️ میشود طبق جدول امتیاز بندی شامل چند بند امتیازی قرار گرفت.

استخدام امریه دانش بنیان به چه صورت است؟

در پاسخ به این سوال دو موضوع مطرح است:

اول کسانی که قبل از خدمت سربازی قصد استخدام در شرکت های دانش بنیان و استفاده از موقعیت های امریه را دارند که در این حالت باید با توجه به رشته تحصیلی و البته مدرک و تخصص سراغ شرکت های دانش بنیان در سراسر کشور برید و مثل تمام شرکت های دیگر بعد از مصاحبه استخدام شوید.

برای اطلاع از لیست شرکت های دانش بنیان که معمولا به سرعت آپدیت میشود میتوانید وارد سایت daneshbonyan.isit.ir شوید یا با سرباز مشاور تماس بگیرید تا بهترین شرکت های دانش بنیان که امکان امریه سربازی را دارند به شما معرفی کنیم.

دوم کسانی هستند که بعد از امریه میخواهند در همان شرکت استخدام و مشغول به کار شوند خب طبیعی است که قبل از سربازی این افراد استخدام بوده اند و سابقه بیمه داشته اند که موفق به دریافت امریه شدند پس قطعا بعد از گذراندن دوره امریه سربازی هم با مشکل مواجه نخواهند شد.

نحوه ثبت نام امریه دانش بنیان

برای ثبت نام بعد از قطعیت کسب امتیازات لازم طبق جدول امتیاز بندی فقط کافیه وارد سامانه سینا یکی از زیر مجموعه های بنیاد ملی نخبگان است شوید و مراحل ثبت نامی را انجام دهید. آدرس سامانه sina.bmn.ir  میباشد.

👈 مرحله اول ورود به سامانه و انتخاب گزینه نام نویسی متقاضی

نحوه ثبت نام امریه دانش بنیان

👈 مرحله دوم وارد کردن اطلاعات خواسته شده

ثبت نام امریه دانش بنیان
مراحل ثبت نام امریه دانش بنیان

بعد از وارد کردن اطلاعات و ثبت نام میتوانید به سامانه ورود کنید و درخواست خودتان را ثبت کنید.

دقت داشته باشید حداقل ۳ ماه قبل از تاریخ اعزام به سربازی باید درخواست امریه ثبت شود.

ثبت اطلاعات شرکت ، تاییدیه شرکت جهت امریه و سوابق بیمه در آخرین مرحله انجام میشود.

مشمولین غایب امکان ثبت نام امریه دانش بنیان ندارند.

ثبت نام اولیه به منزله تایید امریه نیست و ستاد کل نیروهای مسلح باید با تقاضا موافقت کند.

تمامی نظارت های انجام شده زیر نظر معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری میباشد.

حقوق سرباز امریه دانش بنیان چقدر است؟

یکی از سوالات پر تکرار متقاضیان میزان حقوقی است که در طول گذراندن امریه پرداخت میشود. باید بدانید حقوق کسانی که وارد امریه دانش بنیان میشوند مانند حقوق تمام سربازان امریه معادل حقوق سرباز در مناطق غیر عملیاتی میباشد.

با توجه به مدرک تحصیلی و تاهل و داشتن فرزند به سربازان حقوق پرداخت میشود و این حقوق از بودجه کلی ستاد کل نیروهای مسلح میباشد در واقع شرکت های دانش بنیان تعهدی در پرداخت حقوق سربازی به مشمولان ندارند.

توجه

با توجه به صلاح دید مدیر عامل شرکت امکان پرداخت حقوق مازاد به امریه های دانش بنیان وجود دارد که این موضوع خارج از بحث حقوق قانونی سربازی است و اگر شرکت حقوق مازادی پرداخت نکند اصلا دچار تخلف نشده است و هیچگونه تعهدی در قبال این موضوع ندارد.

بنر امریه

8 پاسخ

  1. سلام، امریه دانش بنیان شامل کسری های ایثاگران و ازدواج و فرزند میشه، تو متنتون اشتباها دارید میگید که هیچ کسری نداره.

      1. ببخشید اگه یه‌ شرکت دانش‌بنیان ما رو استخدام کرد، برای گرفتن امریه حتما باید با رشته مورد نظر انطباق داشته باشه

  2. سلام وقت بخیر داشتن تیک عصبی و عمل شانه در اثر تصادف میتونه باعث معافی بشه یا عمل چشم لایزیک-و اینکه من اموزشی رفتم و ادامه ندادم الانم ۳۸ سالمه میتونم برای معافی کاری کنم

  3. سلام من برج ۱۱ سال قبل برای معافیت اقدام کرده بودم چون دکترا گفتن که من قوز قرنیه دارم ( ۲۳ سال سن، لیسانس کامپیوتر IT هستم و شماره آستیگمات من ۶٫۵ هستش ) وتقریبا ۵ ماه طول کشید و گفتن معاف از رزم شدی و ۱۰ روز بعد باید برم برگ اعزامم را بگیرم ولی من خواستم اعتراض بزنم، تا برم دوباره بیمارستان مدارک جم کنم ۱۸ روز طول کشید و خواستم اعتراض بزنم دیگه نمیتوستم و برگه اعزام من هم ارسال شده بود و دیگه حق اعتراض نداشتم و تاریخ ۱۴۰۲/۵/۱ تاریخ اعزامم هستش و جالبیش اینجاست که زده بودند سالم نه معاف از رزم.
    حال این به کنار من به مدت ۸ ماه امریه شرکت دانش بنیان هم هستم.
    ولی هیچ کودم از ماه های امریه من ثبت نشده.
    و پیگیری لازم رو هم برای امریه انجام دادم اون ها گفتن که تاریخ اعزامم جلو تر انجام شده و ثبت شده و دیگه ما نمیتونیم کاری انجام بدیم.
    الان من فقط یه هفته وقت دارم (یعنی امروز ۱۴۰۲/۴/۲۵ هستش) ، ایا میشه توی این یه هفته تاریخ اعزام رو به عقب بندازم تا امریه من ثبت بشه؟ و اینکه راهی هست که بتونم اعتراض بزنم؟

  4. سلام
    من تو به شرکت فعالیت میکنم الان از یک سال گذشته و داره دانش بنیان میشه

    آیا امیتاز من از دورانی که دانش بنیان شد حساب میشه یا از ابتدای رد شدن بیمه من و فعالیتم تو شرکت ؟؟

    1. سلام
      اولا گرید شرکت مهمه
      دوما از زمانی که دانش بنیان میشه سابقه بیمه لحاظ خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید