معافیت کفالت افراد نیازمند مراقبت از اعضای خانواده

معافیت کفالت افراد نیازمند مراقبت خانواده

👈 مراقبت و نگهداری از نظر هرکسی ممکنه معنای متفاوتی داشته باشه. مثلا اگر کسی برای یکی از اعضای خانوادش خرید کنه تو ذهن خودش اینکارو مراقبت میدونه یکی دیگه هم هست که کارهای مربوط به رفت و آمد بیمارستان و در کنار بیمار بودنو انجام میده که این هم از نظر شخص مراقبت محسوب میشه.

اما اول باید بدونیم مراقبت از نظر نظام وظیفه چیه بعد تازه بریم سراغ شرایط و آیین نامه های کفالت!

از نظر سازمان نظام وظیفه فردی نیاز به مراقب یا کفیل داره که راحت تر بگیم نظام وظیفه مراقبی را معافی میکنه که یک سری شرایط حداقلی داشته باشه و این ها دقیقا همون شرایطی هستند که در جلسات کمیسیون بررسی میشن.

شرایط معافیت کفالت افراد نیازمند مراقبت

👈 شخصی که قراره بخاطر اون به کسی دیگه معافیت سربازی داده شه باید بیمار باشه اونم نه هر بیماری یا مشکلی!بیماری باید طوری باشه که اون شخص زمین گیر شده باشه و انجام کارهایی مثل حمام رفتن هم واسش سخت باشه یا در کل نیاز به نگهدارنده دائمی داشته باشه.

مطلب پیشنهادی به شما : معافیت کفالت مادر

یا اگر کسی از نظر جسمی سالم بود و همچین بیماری سختی نداشت وضعیت مالیش بررسی خواهد شد و اگر اثبات شه در قضیه مالی آدم توانگری نیست و کمیته امداد هم این موضوع را تایید کنه یعنی حتما نیاز به کمک داره و چه کمکی بهتر از پسر خانواده.

اگر شخصی سالم بود و حتی مشکل مالی هم نداشت دیگه حداقل باید از نظر سنی دچار پیری و کهولت باشه که نیاز به مراقب داشته باشه وگرنه وقتی نیاز به مراقبت نداره پس شخصی هم بخاطر او معاف نمیشه.

معافیت کفالت افراد نیازمند مراقبت از اعضای خانواده

آخرین مورد هم که ممکنه هیچکدوم از موارد بالا نباشه اینه که یه نفر هم سالمه و هم مشکل مالی نداره و تازه جوان هم هست اما میتونه باعث معافیت شه.مگه میشه؟

بله اگر این شخص خانوم فاقد همسر باشه با وجود تمام امکانات و سلامتی و جوانی چون همسری نداره و حتما بوجود یک مرد تو زندگی نیاز داره که بعد همسر پسر محسوب میشه قطعا میتونه باعث معافیت از سربازی پسر شه.تمام موارد بالا به معنای معافیت سربازی با کفالت است و البته به همین سادگی هم نیست و هرکدوم یه عالمه قانون و تبصره داره که درباره آن صحبت میکنیم.

مطلب پیشنهادی به شما : معافیت کفالت

الان که متوجه شدیم معنای کفالت و کفیل چیه و نظام وظیفه چه کسانی را بایت این موضوع معاف میکنه باید چند تا قانون هم بلد باشی و بعد اقدام به اینکار کنی.

👈 اول اینکه مهم ترین شرط گرفتن کفالت نداشتن غیبت غیر موجه هست و کسی که غیبت داره و غیبتش غیر موجه هست چه یک ماه چه ۱۰ سال قطعا نمیتونه از هیچکدوم از کفالت ها استفاده کنه حتی اگر در سخت ترین شرایط باشه.

👈 دومین قانون تک پسر بالای ۱۸ سال یا تک نگهدارنده سرپرست خانواده بودن هست پس اگر برادر داری و حتی پدر بیمار یا مسن داری چون اگر بری سربازی برادرت هست که بخواد از خانواده نگهداری کنه حتی اگر ازدواج هم کرده باشه پس دیگه دنبال معاف شدن نرو.

👈 سومین نکته درباره کفالت مادر هست که باید همسری نداشته باشه یعنی از همسرش جدا شده باشه یا همسرش فوت کرده باشه و مهم تر اینکه از فوت یا طلاق حداقل ۳۰ ماه گذشته باشه وگرنه نظام وظیفه با فرض ازدواج مادر بعد از فاقد همسر شدن قطعا معافیت نمیده.

معافیت کفالت افراد نیازمند مراقبت از اعضای خانواده

شرایط کلی و قوانین کفالت هم این ها هستند.میخوام یک تبصره یا قانون طلایی برای کسایی که تک پسر نیستن بگم و اون اینه اگر برادر داری و غیبت نداری و پدر یا مادر دچار بیماری یا مشکلات مالی شدید هست هنوز یک راه برای معافیت با استفاده کفالت داری.

اگر سرپرست خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی یا سازمان بهزیستی باشه با استفاده از بند معافیت مدد جویان حتی اگر ۱۰ تا برادر هم باشید یکیتون میتونه از خدمت سربازی معاف شه.این تنها روش معافیت کفالت برای افرادی هست که دارای برادر هستند.

با خوندن این مقاله الان دیگه میدونی میشه کفالت چه کسانیو گرفت یا کسی که قرار کفیل شه باید چه شرایطی داشته باشه یا به طور کلی تر با این موضوع که معافیت کفالت افراد نیازمند مراقبت از اعضای خانواده به چه صورت است آشنا شدید.

پس سعی نکن تحت هر شرایطی که هستی قانونو با خودت همسان کنی و در نظر داشته باش قانون جنبه عمومی داره و شما باید با قانون همسان بشی.

اینو از این بابت میگم که خیلی ها با شکایت از قانون و ناراضی بودن از قانون سعی دارند از خدمت سربازی معاف شن و عجیب تر اینکه سازمان نظام وظیفه عمومی را زیر سوال میبرن در حالی که سازمان نظام وظیفه بعنوان یکی از زیر مجموعه های نیرو انتظامی تنها مجری قانون است و به هیچ عنوان قانون گذار نیست.

احتمال میدم همچنان سوالاتی در ذهنت باشه که میتونی همین الان برای مشاوره سربازی تماس بگیری تا در مورد معافیت کفالت افراد نیازمند مراقبت راهنماییت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !