شرایط معافیت واریکسل – انواع گرید ها در حین خدمت و تحصیل

معافیت واریکوسل

معافیت های پزشکی یکی از روش های نرفتن به خدمت سربازی است. معافیت واریکوسل یکی از چندین معافیت مربوط به بیماری های جسمی میباشد. برای معافیت همچون بیماری های دیگر صرفا وجود بیماری کافی نیست و مشمول حتما باید شامل شرایط مد نظر وظیفه عمومی باشد.

در این مقاله بطور مفصل و دقیق آخرین قوانین مربوط به معافیت واریکوسل بررسی خواهد داشت تا مشمولانی که قصد اقدام برای معافیت پزشکی حتی در حین تحصیل و حین خدمت سربازی دارند به راحتی بتوانند از شرایط معافیت استفاده کنند.

معافیت واریکسل ۱۴۰۳ 

بیماری واریکوسل بعنوان یکی از بیماری های مربوط به دستگاه ادراری تناسلی ممکن است یک بیضه یا هر دو بیضه را درگیر کرده باشد به همین جهت از اصطلاح یک طرفه و دو طرفه در تشریح این بیماری استفاده میشود.

طبق آخرین قوانین موجود در سال ۱۴۰۳ آیین نامه پزشکی معافیت واریکوسل اینگونه است:

حتمت نیاز به عمل جراحی با وجود هر گرید و درجه ای میباشد و تمامی مشمولان باید حداقل یکبار عمل جراحی انجام داده باشند.

در صورت عدم جراحی و موازی با آن شدت بیماری و نیاز به عمل ۶ ماه معافیت موقت جهت طی مراحل درمان از سوی سازمان وظیفه عمومی صادر خواهد شد.

در صورتی که عمل جراحی در یکی از مراکز درمانی دانشگاهی یا نیروهای مسلح انجام شود و بعد از گذشت ۶ ماه از عمل واریکوسل یک طرفه یا دو طرفه همچنان همراه عوارض وجود داشته باشد مشمول میتواند از خدمت سربازی معاف شود.

نکته

منظور از عوارض در معافیت واریکوسل عود بیماری بعد از گذشت طول درمان بعلاوه تایید واریکوسل گرید ۳ یا بالاتر میباشد و این موضوع حتما باید از طریق سونوگرافی و تایید شورای پزشکی به قطعیت برسد.

واریکوسل چیست؟

واریکوسل یکی از بیماری های دستگاه ادراری و تناسلی است که در آن شبکه وریدی یا همان سیاهرگی دچار پیچیدگی غیر طبیعی میشود. مشکلات مربوط به واریکوسل حتی در افراد متاهل هم ممکن است بوجود بیاید.

این بیماری درمان دارویی ندارد و تنها روش برای درمان آن جراحی باز میباشد. میشود از مشاهدات شبکه وریدی روی بیضه و حالات آن تا حد زیادی از گرید و درجه و در واقع شدت واریکوسل متوجه شد. در موارد غیر مشهود راه تشخیص سونوگرافی است.

عوارض واریکوسل

✔️ مشکلات ناباروری و نازایی

✔️ کاهش کیفیت اسپرم

✔️ درد و تورم

✔️ عدم انجام فعالیت های روزانه

✔️ کیست بیضه

✔️ عفونت و خون ریزی

✔️ خون مردگی

موضوعات مرتبط : هرآنچه که باید از شرایط انواع معافیت پزشکی سربازی بدانید.

انواع گرید های واریکسل ( درجه واریکسل )  

شدت واریکوسل بر اساس درجه بندی تعیین شده مشخص میشود. طبیعتا برای دریافت معافیت واریکوسل هم باید شدت بیماری در درجه بالایی باشد. اگر دچار واریکوسل شده اید با روش هایی که بهتون گفته میشود میتوانید به سادگی گرید بیماری را متوجه بشید.

واریکوسل گرید ۱ ( واریکسل درجه ۱ ) 

در این حالت که خفیف ترین میزان پیچ خوردگی را دارد تنها با زور زدن یا فشار زیاد بر روی بیضه میتوان شبکه وریدی را مشاهده کرد.

واریکوسل گرید ۲ ( واریکسل درجه ۲ ) 

واریکوسل گرید ۲ پیشرفت بیشتری نسبت به گرید قبلی دارد اما همچنان قابل تحمل است. در این حالت در صورتی که شخص ایستاده باشد میتوان از طریق لمس شبکه وریدی متوجه وجود واریکوسل شد.

واریکوسل گرید ۳ ( واریکوسل درجه ۳ ) 

گرید ۳ جز پیشرفته ترین گرید های بیماری است و در این حالت شخص قطعا دچار عوارضی شده است . تشخیص واریکوسل گرید ۳ از طریق مشاهده شبکه وریدی روی بیضه انجام میشود و حتی نیازی به لمس یا سونوگرافی ندارد.

معافیت واریکوسل درجه ۳ 

در صورتی که درگیر واریکوسل گرید ۳ شده باشید احتمال خیلی زیاد بر اساس سن و عوارض موجود تشخیص پزشک عمل جراحی میباشد. در صورتی که عمل انجام شود و دوباره پیچ خوردگی شبکه وریدی صورت گیرد مشمول معاف خواهد شد.

واریکوسل گرید ۴ ( واریکوسل درجه ۴ )  

واریکوسل گرید ۴ هم مانند گرید ۳ در صورتی که شخص در حالت ایستاده باشد به سادگیو بدون لمس قابل تشخیص است. قطعا گرید ۴ شدت زیاد بیماری را نشان میدهد و مشمول برای درمان حتما نیاز به عمل جراحی دارد.

معافیت واریکوسل گرید ۴

معافیت واریکوسل برای گرید ۴ هیچ تفاوتی با گرید ۳ ندارد و در صورتی که این درجه بعد از عمل اتفاق افتاده باشد یا به عبارت دیگر واریکوسل عود کننده باشد مشمول در هر مرحله ای که باشد با ارائه عمل جراحی قبلی میتواند از خدمت سربازی معاف شود. 

معافیت واریکوسل بعد از عمل امکان پذیر است  ؟

همانطور که گفته شده برای دریافت معافیت واریکوسل با هر درجه و گریدی که وجود دارد حتما باید عمل جراحی صورت گرفته باشد یا صورت بگیرد . در واقع اگر شخصی بدون عمل جراحی برای دریافت معافیت واریکوسل اقدام کند یا معاف از خدمت رزمی خواهد شد یا فرصت ۶ ماهه معافیت موقت برای انجام عمل جراحی به او داده میشود. 

بعد از عمل جراحی دوباره معاینات انجام خواهد شد و در صورتی که همچنان واریکوسل به همراه شدت عوارض وجود داشته باشد و درجه آن ۳ یا بیشتر باشد مشمول میتواند از خدمت سربازی معاف شود.

توجه

قوانین معافیت واریکوسل حتی برای مشمولین در حین خدمت یکسان است و حتما باید مراحل گفته شده طی شود.

 بند و ماده معافیت واریکوسل 

بر اساس قوانین تدوین شده در شورای پزشکی وظیفه عمومی میتوانید آیین نامه معافیت واریکوسل را از این آدرس مشاهده بفرمایید:

بخش یازدهم: بیماری های دستگاه ادراری تناسلی

بند ۳۰ : بیماری های مربوط به واریکوسل

به روز ترین قانون معافیت واریکوسل که توسط وظیفه عمومی بر روی سایت نظام قرار دارد این بخش و بند است و قطعا هرگونه آیین نامه دیگری وجهه قانونی ندارد.

موضوعات مرتبط : لیست بیماری های معافیت پزشکی

 شرایط معافیت واریکوسل  

  • ✔️ داشتن واریکوسل یک یا دو طرفه
  • ✔️ عمل کرده باشد و دوباره عود کند
  • ✔️ داشتن واریکوسل گرید ۳ یا بالاتر بعد از عمل
  • ✔️ عمل در مراکز درمانی نیروهای مسلح یا مراکز درمانی دانشگاهی
  • ✔️ اقدام رسمی از طریق پلیس+۱۰
  • ✔️ حضور در شورای پزشکی جهت انجام آزمایشات لازم
  • ✔️ حضور در جلسه کمیسیون جهت ابلاغ رای

نکته

تمامی مشمولین غایب و غیر غایب در حین خدمت سربازی یا قبل از خدمت سربازی با هر مدرک تحصیلی و هر سن و سالی میتوانند برای دریافت معافیت واریکوسل اقدام کنند.

مشمولین دارای مدرک پزشکی تحت هر شرایطی تنها معاف از خدمات رزمی خواهند شد.

شرایط معافیت واریکوسل در حین خدمت  

ممکن است فردی قبل از خدمت سربازی دچار واریکوسل با گرید پایین باشد و برای معافیت اقدام کرده باشد یا اصلا کاری نکرده باشد.به دلیل فعالیت های نسبتا سنگینی که در سربازی وجود دارد امکان عود کردن و بالا رفتن گرید واریکوسل وجود دارد.

در صورت این اتفاق کافیست فرد با تاییدیه یگان خدمتی به بیمارستان اعزام شود و اگر از قبل عمل نکرده باشد مورد عمل جراحی قرار میگیرد و در صورتی که همچنان دچار عوارض یا گرید ۳ و بیشتر باشد با نظر پزشک مربوطه معاف از خدمت سربازی میشود.

بدیهی هست اگر بعد از عمل گرید به ۳ نرسد فرد ملزم است ادامه خدمت سربازی را در یگان تحت امر به پایان برساند. همچنین برای عمل جراحی و فرصت درمانی امکان ۶ ماه معافیت موقت حتی برای سربازان در حین خدمت وجود دارد.

در صورتی که معافیت دائم صادر نشود مشمول میتواند از معافیت از خدمات رزمی بهره مند شود و از یک سری از مسائل مانند مانور های نظامی ، نگهبانی های طولانی مدت و رژه معاف شود.

 شرایط معافیت واریکسل در حین تحصیل

با توجه به سن شیوع واریکوسل افراد زیادی هستند در در زمان تحصیل درگیر بیماری واریکوسل با عوارض شدید میشوند. حتی خیلی از این افراد مجبور به عمل جراحی میشوند و همچنان بعد از عمل درگیری های واریکوسل با آن ها همراه خواهد بود.

در این شرایط فکر معافیت سریعا به ذهن این افراد خطور میکند در حالی که سازمان نظام وظیفه شرایط معافیت پزشکی برای مشمولان در حین تحصیل را نسبت به سایر مشمولین جدا کرده است!

بطور قطع حتی اگر فردی عمل جراحی انجام داده باشد و در حال حاضر در درجه ۳ یابیشتر بیماری باشد نمیتواند در حین تحصیل از شرایط معافیت استفاده کند و حتما باید از تحصیل انصراف دهد یا بعد از اتمام برای معافیت واریکوسل اقدام کند.

نکته

میزان مدرک تحصیلی تاثیری در دریافت معافیت پزشکی واریکوسل ندارد.  

موضوعات مرتبط : شرایط معافیت پزشکی اعصاب و روان ( کارت قرمز )

 مراحل دریافت معافیت واریکوسل

قبل از اینکه مراحل اخذ معافیت واریکوسل را توضیح دهیم ،توصیه می کنیم ابتدا تمام تحقیقات لازم درباره این نوع از معافیت را انجام دهید وسپس برای اخذ آن اقدام نمایید.

مراحل دریافت معافیت واریکوسل به شرح زیر است:

ابتدا به پزشک مراجعه نمایید و در صورت تایید بیماری،مدارک خود را جهت تحویل به سازمان نظام وظیفه، تکمیل نمایید.

به پلیس +۱۰ مراجعه نمایید و مدارک خواسته شده را آماده کنید.

بر اساس زمان بندی اعلام شده به پزشک معتمد نیروی انتظامی مراجعه کنید.

بعد از ثبت در سیستم شما برای تشکیل پرونده پزشکی به یکی از بیمارستان های نیروهای مسلح دعوت خواهید شد.

زمان مراجعه از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد شد.

در بازه زمانی حدودا ۴۰ روزه بعد از انجام معاینات و تشکیل پرونده جهت بررسی نهایی و ابلاغ رای به کمیسیون پزشکی سازمان نظام وظیفه دعوت خواهید شد.

زمان مراجعه به کمیسیون پزشکی از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد شد.

در این مرحله یا از خدمت سربازی بطور دائم معاف میشوید یا معاف از خدمات رزمی خواهید شد یا برای انجام عمل جراحی معافیت موقت ۶ ماهه صادر میشود.

نکته

در صورتی که نسبت به رای نظام وظیفه اعتراضی دارید میتوانید در بازه زمانی ۱۰ روزه اعتراض خود را از طریق پلیس+۱۰ برای بررسی مجدد توسط پزشک و ورود به شورای عالی ثبت کنید.

مدارک مورد نیاز معافیت واریکوسل

  • برای دریافت معافیت واریکوسل داشتن این مدارک الزامی است:
  • تکمیل فرم های ارائه شده در پلیس+۱۰
  • اصل مدارک شناسایی
  • انگشت نگاری در دفاتر پلیس+۱۰
  • عکس برداری در دفاتر پلیس+۱۰
  • آخرین وضعیت تحصیلی( فارغ التحصیلی ، انصراف ، اخراج )
  • نامه اعزام به بیمارستان ( مخصوص مشمولین در حین خدمت )
  • مدارک پزشکی و درمانی
  • خلاصه پرونده جراحی با تایید بیمارستان مربوطه
  • همراه داشتن کارت بانکی در زمان کمیسیون نهایی

نکته مهم

دقت داشته باشید در مورد مدارک پزشکی قبلی تنها سابقه جراحی مورد تایید شواری پزشکی است و مابقی پرونده پزشکی از سوی یکی از بیمارستان های نیرو های مسلح تشکیل خواهد شد.

در پایان

معلفیت واریکوسل جز معافیت هایی است که دریافت آن به سختی انجام میشود و دلیل آن بهبود اکثر افراد بعد از عمل جراحی میباشد یا بهتر است بگوییم عود بیماری تا گرید ۳ تقریبا به سختی اتفاق میوفتد مگر اینکه بیمار رعایت نکند. در هر صورت اگر شامل شرایط گفته شده هستید حتما برای دریافت معافیت اقدام کنید و در غیر اینصورت از هرگونه اقدامی پرهیز کنید!

میتوانید برای مشاوره در زمنیه معافیت واریکوسل همین الان با تخصصی ترین مرکز مشاوره سربازی ایران تماس بگیرید.

بنر معافیت پزشکی

114 پاسخ

  1. سلام واریکوسل گرید ۳ داشتم عمل کردم ولی مجدد عود کرده گرید ۳. بنده در بیمارستان خصوصی عمل‌کردم. مدرک لیسانس هم دارم . آیا معاف میکنن یا معاف از رزم؟

  2. سلام بنده واریکوسل داشتم عمل کردم ولی دوباه عود کرده گرید ۳ شده . مدرک لیسانس دارم معاف میشم یا معاف از رزم؟

  3. سلام بنده واریکوسل دو طرفه داشتم گرید ۳شدید و ۲خفیف عمل کردم یک مدت هم آزواسپرمی داشتم خدارو شکر خوب شدم آیا معاف از رزم می تونم بگیرم ؟!

  4. سلام واریکوسل گرید۳دوطرفه عمل کردم و بازهم اوت کرده دوطرفه گرید۳ و عقیم هستم اسپرم صفر صفره و در حال حاظر باز هم اوت کرده دوطرفه…
    رفتم دکتر گفت مشکل بیضه داری هورمونات بیش از حد ترشح میکنن خطرناکه…
    معافیت دائم داره؟؟؟

  5. سلام
    من‌۲ سال پس واریکوسل گرید ۳ داشت بیثه چپم عمل کردم ۱ سال پیس عود کرد عمل کردم بازم گرید ۳ بود الانم درد دارم وریدگی میبینم
    اگه عود کرده میتونم معاف شم و سایز بیضم از سمت راستیه کوچیک تره

  6. سلام وقت بخیر من واریکوسل با قطر ۴.۵mmداشتم عمل کردم و خوب شدم بعد چند وقت الان دوباره واریکوسل با قطر وریدی ۳.۵mmدارم ایا معافیت بهم تعلق میگره

  7. سلام سال ۹۵ واریکوسل گرید سه چپ رو عمل کردم که دکتر بیضه رو تخلیه کرد الان سمت راستم هم واریکوسل گرید یک داره آیا معاف میشم البته نشم هم نمیرم چون دکترا بهم گفتن باید مراقبت کنی

      1. سلام خسته نباشید من یک ماه پیش عمل واریکوسل با گرید۴انجام دادم والان هم هنوز رگ های رشته ای را با همون حجم ودرد بیشتر را دارم آیا معاف میشم؟

  8. سلام علیکم واریکسل ۳.۲دارم جراحی کردم ولی اوت شده سمت راست ۲نیم هست مشمول غایب هستم اقا معافیت شامل حال مامیشه؟

  9. سلام
    پسر من سال۴۰۱ واریکوسل گرید ۳ داشت طبق سونوگرافی که چند بار انجام دادیم ونظر دکتر عمل کردن بود که ما سمت چپش را عمل کردیم تاچند ماهی خوب بود ولی بعد از۶ماه احساس میکرد که سمت راستش هم مشکل دارد با معاینه پزشکی دکتر نامه عمل را نوشت ولی بعداز سونوگرافی منصرف شد البته نه اینکه نداشته باشد ولی همچنان علاوه براینکه سمت چپ را عمل کرده سمت راستش همچنان درد دارد حالا به نظر شما میتونیم برایدمعافیت اقدام کنیم وآیا معاف میشه واینکه الان دانشجو هست میتونیم اقدام کنیم یا اینکه باید تمام ویا انصراف بده که اقدام کنیم اگر بشه راهنمایی بفرمایید

  10. سلام
    پسر من سال۴۰۱ واریکوسل گرید ۳ داشت طبق سونوگرافی که چند بار انجام دادیم ونظر دکتر عمل کردن بود که ما سمت چپش را عمل کردیم تاچند ماهی خوب بود ولی بعد از۶ماه احساس میکرد که سمت راستش هم مشکل دارد با معاینه پزشکی دکتر نامه عمل را نوشت ولی بعداز سونوگرافی منصرف شد البته نه اینکه نداشته باشد ولی همچنان علاوه براینکه سمت چپ را عمل کرده سمت راستش همچنان درد دارد حالا به نظر شما میتونیم برایدمعافیت اقدام کنیم وآیا معاف میشه واینکه الان دانشجو هست میتونیم اقدام کنیم یا اینکه باید تمام ویا انصراف بده که اقدام کنیم اگر بشه راهنمایی بفرمایید

  11. سلام من سال ۹۵ واریکوسل گرید ۳ داشتم و عمل کردم الان حین خدمتم و دوباره واریکوسل گرید ۳ دارم
    میتونم معاف شم؟ هیچ پرونده ای از عمل قبلی ندارم ولی جای عمل مشخصه

  12. سلام من واریکوسل گرید ۱ دوطرف دارم
    میخواستم بدونم با این شرایط معاف کامل میشم یا معاف از رزم؟
    با تشکر

  13. سلام خسته نباشید
    من چند سال پیش عمل واریکوسل انجام دادم ولی دوباره عود کرده و گرید سه شده ، الانم دانشجوام و خرداد ماه فارغ‌التحصیل میشم ، یعنی برای گرفتن معافیت باید تا خرداد تحمل کنم ؟

  14. با سلام ،
    بنده چند سال (۸ سال تقریبا) پیش قبل از دانشگاه اقدام کردم ب ای گرید ۴ تا مرحله کمسیون پزشکی و تست اسپرم رفتم و دکتر اصلی اونجا به من گفت برو این بیمارسان که میگیم عمل کن اگر عود کرد معاف هستی ، بیمارستانی که اونها گفتن ۸۰۰ تومان هزینه داشت و اونجا نرفتم و من رفتم شهر خودمون در بیمارسانی با دفترچه نیرو های مسلح ( جانبازی پدرم ) رایگان عمل کردم ، الان من در چه شرایطی هستم ؟ معاف هستم یا نیستم ؟ اگر مجددا اقدام کنم باز هم باید عمل کنم ؟ در حال حاضر پس از ۸ سال عود کرده درجه سه هست

  15. باسلام بنده سال قبل عمل واریکوسل دوطرفه داشتم الان هم متاسفانه عود کرده ایا احتمالمعافیت وجود دارد یا خیر؟

      1. سلام من واریکوسل دوطرفه گرید۳داشتم الان ۳۰روزه عمل کردم آیااقدامی انجام بدم معاف میشوم

  16. من ورایکوسل ۳ دارم و دارم خدمت میکنم اگه عمل کنم برای اون شش ماه معافیت برای عمل میرم تو خلا خدمتی یا رو خدمت حساب میشه

  17. سلام این معافیت واریکوسل میگن اصلا صحت نداره اگه داره من همه شرایطاشو دارم که معاف بشم چرا گفتن حتی معاف رزم هم شاملت نمیشه اگه شاملم میشه کجا باید برم کمیسیون پزشکی و بهداری استانه جایی که خدمت میکنم میگه ۱۰۰ بار هم واریکوسل درجه ۳ بگیری معافیت شاید رزم بشی

  18. سلام خسته نباشید
    حالا اگر یه بنده خدا هزینه عمل نداشتن واقعا باید چیکار کنه؟ گرید ۳_۴ هست ولی هزینه عمل نداره

      1. سلام خسته نباشید من یه بار قبل خدمت عمل کردم واریکسل گرید ۲ بیضه چپ
        داخل خدمت دوباره عود کرد و در بیمارستان خانواده عمل کردم والان هم بعد دوماه دوباره برگشته ینی عود کرده گرید ۲ بیضه سمت چپ معاف میشم ایا؟

    1. سلام علیکم واریکسل ۳.۲دارم جراحی کردم ولی اوت شده سمت راست ۲نیم هست مشمول غایب هستم اقا معافیت شامل حال مامیشه؟

  19. سلام ببخشید من مهر ماه اعزام میشم برای آموزشی و تازه متوجه شدم واریکوسل گرید ۳ دارم برای معافیت دائم باید چکار کنم؟

  20. سلام. من واریکوسل درجه ۳ در زمان اول دبیرستان عمل کردم. الان که مشمولم باز عود کرده و درجه ۳ هست معاف میشم یا نه؟

      1. سلام وقت بخیر منم ۱۷ سالگی عمل کردم گرید ۳ دو طرفه بود الان دوباره عود کرده و تشخیص پزشک دوباره گرید ۳ هست ولی اون موقع بیمارستان خصوصی عمل کردم ایا معافیت شاملم میشه ؟

  21. با عرض سلام.
    من واریکوسل گرید ۳ داشتم و عمل کردم.
    الان دوباره گرید ۳ عود کرده.
    با توجه به این مقاله گرفتن معافیت برام ممکنه.
    اما الان دانشجو هستم و معافیت تحصیلی دارم
    میخواستم بدونم از همین الان میتونم اقدام کنم؟
    با تشکر

  22. سلام
    به خاطر اینکه یک بار جراحی واریکوسل انجام دادم منو معاف از رزم کردن
    ایا من شامل گروه ب میشم ؟
    و معاف از رزم واریکوسل مشکلی برای امریه نداره ؟ چون میخوام برای یک نهادی امریه برم

  23. سلام وقت بخیر
    بنده واریکوسل گرید ۳ دارم البته در دو طرف، میخواستم بدونم با وجود این که دو فرزند هم دارم شانسی برای معافیت دارم

  24. سلام بنده واریکسل گرید ۳ داشتم در سمت چپ و واریکسل گرید ۱ درسمت راست
    سمت چپ رو عمل کردم چون بسیار شدید بود و بعد از عمل چند ماهی گزشت و احساس درد کردم و مجدد به سونو گرافی رفتم که دوباره بیضع سمت چپم درگیر واریسکل گرید ۳ شوده بود و عود کرده بود ایا معافیت داعم شامل من میشود
    ۱۹ سال دارم و غیبت هم ندارم ممنونم از راهنماییه شما

      1. سلام این معافیت واریکوسل میگن اصلا صحت نداره اگه داره من همه شرایطاشو دارم که معاف بشم چرا گفتن حتی معاف رزم هم شاملت نمیشه اگه شاملم میشه کجا باید برم کمیسیون پزشکی و بهداری استانه جایی که خدمت میکنم میگه ۱۰۰ بار هم واریکوسل درجه ۳ بگیری معافیت شاید رزم بشی

  25. سلام من واریکوسل گرید ۳ دارم برای معافی اقدام کردم معاینات رو انجام دادم ۶ ماه معاف موثت شدم و برای عمل اقدام کردم و برای کمیسیون دوم نظریه متخصص و سونوگرافیت این بود ک عود رده و گرید ۳ هست در حالی که درد هم داریم کمیسیون شهرستان معاف دائم کرد وقتی پرونده استان رفت مثلا رندومی در اوردن و یه کمیسیون الکی و به ناحقی تشکیل دادن و معاف از رزم کردن بعد گفتن جای اعتراض نداری هفته اول اموزشی درخواست بده اون موقع معاف میشی دکتر کمیسیون شوراعالی پزشکی استان سوال میپرسید میخواستی جواب بدی میگفت حرف نزن

  26. سلام، من ۳۰ سالمه الان، سال ۹۱ بیضه راستم تو لگن بوده آوردم پایین اما سرجاش نیست، سال ۹۵ واریکوسل گرید ۲ داشتم عمل کردم و سال ۹۸ هم واریکوسل گرید ۳ داشتم عمل کردم، آیا شرایط معافی رو دارم؟!

    1. سلام در صورتی که هر کدام از بیماری های گفته شده عود کند و به گرید ۳ برسد بله معافیت داره

  27. سلام وقت به خیر ، حین خدمت واریکوسل گرید ۳ داشتم و عمل کردم ولی همچنان ایستادن برام سخته و دردم میگیره ، به بهداری پادگان هم میگم ، میگن که نمیفرستیم کمیسیون برای معاف از رزمی …
    من باید چیکار کنم ؟ منو معرفی به کمیسیون نمیکنن ، میشه شکایت کرد؟

  28. سلام خسته نباشید من در سن ۱۴ سالگی واریکوسل چپ عمل کردم،الان برگشته و سمت راستمم همونموقع خفیف بود الان نمیدونم تو چه وضعیه،معافیت بهم تعلق میگیره؟مدارک عمل تو بیمارستان دولتی موجود دارم

  29. سلام بنده وارکسل ۳٫۴ سانت یک طرفه دارم و یک بار جراحی انجام دادم ولی خوب نشدم و دوباره عود کرده آیا امکان دریافت معافیت دارم ؟

  30. سلام خسته نباشید من عمل واریکوسل گرید ۳ چپ و راست یک انجام دادم می تونم برای معاف از رزم اقدام کنم تا عود نکند یا ۶ ماه ایست خدمت بگیرم تو عود شدنش مشخص بشه اسن کار شدنیه لطفا پاسخ بدین متشکرم

    1. سلام
      این موضوع اختیاری نیست طبق نظر شورای پزشکی یکی از این موارد اتفاق خواهد افتاد. معمولا جراحی و ۳۰ روز استعلاجی صورت میگیرد.

  31. سلام من واریکوسل و هیدروسل و رماتیستم بیضه داشتم چند سال پیش عمل کردم ولی یه وقتا درد دارم یه مدته یه مقدار رنگ اضافی باز سمت چپ بیضم جمع شده و خیلی رو پام وایسم هم جای بخیه زیر شکمم درد میگیره هم بیضم ایا معاف میشم؟

    1. در صورتی که بعد از سونوگرافی عود کردن بیماری با گرید ۳ یا بالاتر اثبات شود به شما معافیت میدهند

    2. سلام.بنده واریکوسل سکته ایی سمت چپ گرید۳ داشتم و عمل کردم بعد از گذشت چهارماه دوباره عود کرده و بیضه سمت راست هم گرید ۳ شده و این اتفاقات در حین خدمت رخ داده است آیا معافیت دائم شامل من میشه؟

  32. سلام من واریکوسل دارم و اندازه‌اش ۴/۵ میلیمتر هستش
    و درد زیادی هم دارم
    ایا معاف دائم میسوم؟؟؟؟

  33. سلام خسته نباشید من پارسال عمل واریکوسل دو طرفه رفتم ولی امسال باز هم عود کرد وگرید ۳و۴دارم آیا می‌شود معافیت گرفت

    1. سلام ببخشید کسی که فراری ازخدمت باشدواریکوسل داشته باشه شامل معافیت میشه بنظرتون

      1. سلام در صورت بازگشت به یگان و حائز شرایط بودن قطعا امکان پذیر است

  34. سلام من واریکوسل گرید ۳ داشتم تو خدمت عمل کردم بعد سه ماه متوجه عود مجدد با گرید ۳ شدم دوباره عمل کردم الان بازم‌درد دارم میتونم‌ معافیت بگیرم یا ن

      1. بار دومم عمل کردم الان فقط درد دارم سونوگرافی مشکلی نداره اما چون دوبار عمل کردم احتمال معافیت هست یا ن؟

      2. سلام من الان ۳ماه سربازم معاف ار رزم یه بار قبل سربازی عمل کردم ولی دوباره عود کرده گرید سه هستش و نمیتونم زیاد سر پا وایسمم
        امکان ماعفیت هستش یا نه

    1. با عرض سلام
      وقت بخیر
      بنده متولد سال ۶۵هستم و سال ۸۴ فرار کردم
      الان گرید ۳ واریکسل عمل کردم
      دو ماه بعد از عمل باز هم درد دارم
      آیا معافم

      1. بعد از گذشت ۶ ماه از عمل اگر عود کند و به گرید ۳ و بالاتر تبدیل شود معاف میشود.
        حضور در یگان جهت درخواست معافیت الزامی است.

        1. سلام من متولد ۶۴ هستم ودارای فرزند بار اول عمل کردم ولی الان دوباره عود کرده آیا معاف هستم

  35. سلام ببخشید من واریکوسل ۳ دارم خدمتم اقدام نکردم اگه بخوام اقدام کنم معاف داعم میتونم بگیرم یا نه؟ معاف داعم به واریکوسل ۳ تعلق میگیره؟

  36. سلام ببخشید من واریکوسل گرید ۲ تا ۳ داشتم که پارسال جراحی کردم.الان دوباره عود کرده و درد دارم و در حالت ایستاده رگ ها بدون لمس مشهود هست.سر درد شدید میگرنی هم دارم.میخواستم بدونم آیا معافیتم دائم هست یا رزم؟

    1. واریکوسل فقط درصورتی معافیت داره که بعد از عمل همچنان گرید ۳ باقی بمونه همچنین میگرن هم اگر پزشک شدید تشخیص بده میتونه معافیت داشته باشه

      1. سلام
        میخواستم بپرسم اگر واریکوسل گرید ۳ داشته باشه کسی، برای معافیت حتما باید عمل کرده باشه یا بدون عمل هم معافیت میدن؟

          1. قبل از عمل جراحی حتما باید به نظام وظیفه مراجعه کنیم همه مراحلی که نوشتید باید طی بشه ؟
            یا بعد از عمل مراجعه کنیم ؟

            حتما باید تو بیمارستان های ارتش عمل جراحی انجام بشه تا معافیت بشه گرفت ؟

        1. من ورایکوسل ۳ دارم و دارم خدمت میکنم اگه عمل کنم برای اون شش ماه معافیت برای عمل میرم تو خلا خدمتی یا رو خدمت حساب میشه

    2. سلام من تو خدمت دو بار وار‌یکوسل عمل کردن عمل بار دوم بعد عود کردن بود میتونم معافیت بگیرم؟ پرونده های پزشکیمم موجوده

    3. سلام من نزدیک به ۲ساله واریکوسل گرید ۲ تا ۳ دارم و عمل نکردم و همچنین مشکل قلبی دارم که به خاطر اون مشکل قلبی معاف از رزم هستم آیا این دو باهم میتونه باعث معافیت کامل باشه

    4. با سلام خسته نباشید
      من در ۵سالگی عمل فتک بیضه انجام دادم بیضه راست ام رو آوردن….دندون هام هم آهکی هستن تا ۱۸ سالگی اکثرا پوسیده و خرد شدن ولی جمعا ۴ تا دندان کشیدم.سال ۸۹مقطع پیش دانشگاهی بودم خواستم برم نیروی انتظامی بخاطر شرایط ام قبل آزمون و نام نویسی رفتم دکتر نظام وظیفه شهرمون.گف که تو معاینه پزشکی رد میشی استخدام نمیکنن و اینکه برو دفترچه پر کن معافیت‌ات رو بگیر..ولی نرفتم نظام وظیفه معافیت بگیرم
      به امید استخدام رفتم دانشگاه.استخدام ک نشدیم کارگر شدیم
      حالا جمعه ۵تا دندون سالم ندارم همشون پوسیده و خرد شدن و واریکوسل گرید ۳ دارم طرف چپ و بیضه راستم رو درآوردن
      حالا با این شرایط معافیت دائم میتونم بگیرم
      متاهل هستم شرایط برلی زندگی خیلی سخت شده
      ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید