معافیت سربازی با سنگ کلیه

معافیت سربازی با سنگ کلیه
معافیت سربازی با سنگ کلیه

👈 مشمولان نظام وظیفه در برخی از شرایط جسمی یا روانی قادر به انجام خدمت نمی باشند. سازمان نظام وظیفه این افراد را از خدمت مستثنی کرده است که معافیت سربازی با سنگ کلیه از جمله این بیماری ها می باشد.

لذا در صورتی که شما از مشکلات سنگ کلیه رنج می برید می توانید برای دریافت معافیت پزشکی سنگ کلیه اقدام کنید.

مطلب پیشنهادی به شما : معافیت پزشکی 

با توجه به پیچیدگی های شرایط معافیت پزشکی سربازی و آیین نامه معافیت پزشکی مختلف نظام وظیفه پیشنهاد می شود برای اقدام مؤثرتر مشاوره معافیت پزشکی خدمت سربازی انجام شود.

برای درک بهتر این مسله ابتدا شما را با این بیماری آشنا میکنیم و توضیحاتی کوتاه در این زمینه به شما می دهیم.

شرایط معافیت سربازی با سنگ کلیه

شرایط معافیت سربازی با سنگ کلیه

معافیت سربازی برای کسانی که مشمول این قانون هستند بسیار حایز اهمیت است. این معافیت ممکن است بنا به دلایل مختلف جسمی و روانی برخی از افراد مشمول معافیت می شوند یکی از این معافیت ها به دلیل داشتن سنگ کلیه است.

بر اساس بند ۴ از بخش یازدهم بخشودگی پزشکی که دربرگیرنده شرایط بخشودگی کلیه سنگ ساز می شود، چنین ذکر شده است :

✅ در صورتی که سنگ کلیه هیدرونفروز درجه ۳ به هستی آورده باشد و علی رغم شفا شدن سنگ، هیدرونفروز یک طرفه و یا دو طرفه همچنان پایدار باشد با عث معاف دائم میشود.

✅ سنگ های شاخ گوزنی که عمل نشده بوده و عارضه دار هستند معاف دائم را ایجاد می کنند.

✅ در صورت وجود سنگ های انبوه که در فرد علامت دار هستند و به اتفاق با هیدرونفروز خفیف می باشند بیمار از خدمات رزم معاف می شود.

✅ در صورتی که فرد پیشینه ی هستی سنگ های حالب یا کلیه یا مثانه را داشته باشد که عمل شده و بدون عارضه هستند نیز باعث میشود بیمار معاف از خدمات رزمی را بگیرد.

✅ در صورتی که مشمول با سنگ و یا دشوار هیدرونفروز مراجعه کرده و البته بیماری قابل بهبود باشد بیمار تا ۶ ماه به صورت موقت معاف می شود.

✅ توجه کنید که در بند ۱ از قوانین مربوط به شرایط معافیت پزشکی در سال ۹۸ هدف از هیدرونفروز استوار آن است که با وجود بهبود قطعی سنگ، به شکلی که سنگی سایر در مجرا هستی نداشته باشد، کمینه ۶ ماه پس از عمل جراحی نیز هیدرونفروز درجه ۳ به صورت برپا باقی مانده باشد.

معافیت از سرباز بنا به شرایطی که در مورد داشتن سنگ کلیه مطرح شد به سه صورت انجام می شود.

این معافیت ممکن است به صورت دائم، موقت یا معاف از رزم باشد.

بنر معافیت پزشکی

معافیت سربازی با بیماری سنگ کلیه به صورت دائم

👈 معافیت دائم، معافیتی است که در آن فرد هم از دوران آموزشی رزمی و هم دوران خدمت سربازی معاف می گردد. به همین دلیل سوالی که برای بسیاری از مشمولان سربازی مطرح است این است که آیا می توانند از معافیت دائم بیماری های نظام وظیفه استفاده کنند یا خیر؟

طبق قوانین نظام وظیفه افرادی که به عنوان مشمولین معافیت دائم پزشکی در نظر گرفته می شوند بایستی دارای بیماری روانی و یا جسمی باشند که به سبب این بیماری توانایی های لازم برای انجام فعالیت های سنگین سربازی را از دست داده باشند.

با توجه به نوع و درجه سختی بیماری سنگ کلیه، در صورت تایید پزشکان سازمان وظیفه، افراد می توانند معافیت پزشکی سنگ کلیه را دریافت نمایند.

معافیت سربازی با سنگ کلیه به صورت موقت

👈 بعضی از بیماری ها امکان درمان دارند و می توان با در نظر گرفتن درمان مناسب، مشکلاتی را که برای فرد ایجاد می کند برطرف کنند.

به همین دلیل نظام وظیفه نیز برای بیماری سنگ کلیه چنین امکانی را با عنوان معافیت موقت پزشکی سنگ کلیه برای مشمولان نظام وظیفه در نظر گرفته است. همان طور که از عبارت معافیت موقت پزشکی مشخص می باشد، این نوع معافیت به صورت دوره ای و موقت است.

در این حالت کسانی که می خواهند عازم خدمت شوند، به طور موقت امکان خدمت کردن ندارند. به همین دلیل نظام وظیفه به این افراد به صورت موقت معافیت می دهد تا جهت درمان سنگ کلیه اقدام نمایند و در صورت بهبود به خدمت اعزام خواهند شد.

معافیت از رزم با سنگ کلیه

👈 برخی از بیماری ها از جمله سنگ کلیه به گونه ای هستند که توان بدنی و جسمی افراد را کاهش می دهد. به همین دلیل این افراد قادر به انجام کارهای سنگین و قرار گیری در شرایط سخت را ندارند.

به همین دلیل سازمان نظام وظیفه با در نظر گرفتن شرایط جسمی این افراد نوعی از معافیت به نام معافیت از خدمات رزمی که به اختصار معاف از رزم می گوییم اختصاص داده است.

در نتیجه در دوران سربازی افراد دارای شرایط معافیت از رزم بیماری سنگ کلیه در دوره آموزشی خود از انجام برخی امور سنگین رزمی، هم چون رژه های گروهی، اردوهای دوره ای مختلف، حمل اسلحه، دوره های نگهبانی و … معاف خواهند بود.

مطلب پیشنهادی به شما : معافیت سربازی

افراد دارای این نوع معافیت به جای انجام خدمات رزمی، بیشتر در امور اداری و خدماتی مشغول به خدمت می شوند. در نتیجه معافیت پزشکی سنگ کلیه از نوع معافیت از رزم به این صورت خواهد بود.

توجه داشته باشید که کارت پایان خدمت از خدمت وظیفه عمومی، عموماً در زمان صلح می باشد و در صورت نیاز از آن ها در امور رزمی بهره گرفته خواهد شد، اما سربازان معاف از رزم از این امتیاز برخوردار می باشند که بعد از پایان خدمت سربازی، از آن ها در امور رزمی استفاده نمی کنند.

مراحل دریافت معافیت سربازی با سنگ کلیه

در اینجا قصد داریم تا به صورت کاملاً مفصل درباره مراحل اقدام برای دریافت معافیت پزشکی سنگ کلیه و قوانین معافیت پزشکی توضیح دهیم…

✔️ دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) به منظور تنظیم و تکمیل مدارک مورد نیاز دریافت کنید.

✔️ قبل از مراجعه به پزشک معاینه کننده اولیه، باید ابتدا برگه خود اظهاری سوابق بیماری را که در پشت برگ معاینه اولیه قرار دارد، به دقت تکمیل کنید تا در هنگام مراجعه به پزشک معاینه کننده آن را به او ارائه نمایند.

👈 توجه داشته باشید که مشمولانی که مشکلات پزشکی خود را به هنگام معاینه اولیه بیماری خود عنوان نکنند، چنانچه در دوران آموزش یا خدمت به دلیل اعلام نکردن مشکل پزشکی، دچار حادثه شوند مسئولیت آن بر عهده خود مشمول می باشد .

✔️ به یکی از پزشکان معاینه اولیه مراجعه نمایید و برگه معاینه اولیه توسط پزشک را تکمیل نمایید. (شما می توانید آدرس پزشکان معاینه کننده را از دفاتر پلیس +۱۰ دریافت کنید).

✔️ در این مرحله درخواست شما توسط کاربر پلیس +‌۱۰ در سیستم ثبت می گردد. شما باید کلیه مدارک را از کاربر پلیس +۱۰ گرفته و به شورای پزشکی ارائه نمایید.

✔️ برگ معرفی به بیمارستان از طریق پست به آدرس شما ارسال می شود. ذکر این نکته ضروری است که مشمولانی که دارای نقص عضو یا بیماریهای قابل مشاهده می باشند نیازی به مراجعه به بیمارستان نخواهند داشت.

✔️ جهت انجام معاینات تخصصی به بیمارستان مراجعه کنید.

✔️ جوابیه بیمارستان (‌نظریه تخصصی) به حوزه رسیدگی کننده ارسال می شود.

✔️ دعوتنامه به آدرس شما جهت حضور در شورای پزشکی ارسال می شود.

✔️ جلسه شورای پزشکی برگزار می گردد.

برای مشاوره در زمینه شرایط معافیت سربازی با سنگ کلیه و هیدرونفروز با مشاورین مرکز مشاوره سرباز مشاور در تماس باشید.

بنر معافیت پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !