شرایط خرید خدمت سربازی + هزینه آن

خرید خدمت سربازی

خرید خدمت سربازی موضوعی است که بسیاری از مشمولان داخل و خارج از کشور به شدت منتظر تصویب آن هستند و با توجه به اینکه تا به حال چندباری این قانون تصویب و اجرا شده است این احتمال را میدهند که دوباره بتوان از شرایط خرید خدمت سربازی استفاده کرد.

گروه سرباز مشاور با در نظر گرفتن شرایط موجود و سیگنال هایی که از سوی مجلس شورای اسلامی می آید خرید خدمت سربازی را مورد بررسی قرار داده است تا شما مخاطبان عزیز با مطالعه این مقاله بتوانید تصمیم بهتری بگیرید.

آیا خرید خدمت سربازی امکان پذیر است؟

بعد از پایان جنگ تحمیلی ۸ ساله و وجود جمعیت جوان در کشور تا به امروز ۲ بار قانون خرید خدمت سربازی اجرایی شده است که آخرین بار مربوط به سال ۹۵ میباشد.خرید خدمت سربازی در این سال اجرایی شد و تا سال ۹۸ وجود داشت.

بر اساس این قانون مشمولانی که دارای ۸ سال غیبت یا بیشتر بودند میتوانستند با پرداخت مبالغی بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان بر اساس نوع مدرک تحصیلی خدمت را بخرند.حتی مشمولان غایب دارای همسر و فرزند شامل تخفیف میشدند و امکان پرداخت قسطی این مبلغ در بازه زمانی ۲ ساله وجود داشت.

بعد از سال ۹۸ تا به امروز خرید خدمت هرگز وجود نداشته است.البته در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی بار دیگر قانون خرید خدمت سربازی را به تصویب رساند که بر اساس آن مشمولان دارای ۵ سال غیب میتوانستند از شرایط خرید استفاده کنند.

در قانون جدید مبالغ خرید به طرز چشم گیری افزایش پیدا کرد و با توجه به مدرک تحصیلی بین ۲۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان شد!

همچنین مشمولان خارج از کشور دارای ۵ سال غیبت برای خرید باید مبلغ ۱۵ هزار یورو پرداخت میکردند که با توجه به قیمت یورو در سال ۱۴۰۰ مبلغ بالایی بود!

با رد این قانون توسط ستاد کل نیروهای مسلح و تلاش چند باره مجلس و البته وضعیت بحرانی خاورمیانه تصور فروش خدمت سربازی بسیار سخت است هر چند که مشمولان غایب بسیار زیادی وجود دارد.

یکی از دلایلی هم که ستاد کل مبنی رد مصوبه مجلس مطرح کرد مبلغ بالای فروش خدمت سربازی و بی عدالتی در حق کسانی بود که قادر به پرداخت این مبلغ نیستند از طرفی فروش خدمت با مبالغ کمتر شاید اصلا منطقی و مقرون به صرفه نباشد.

موضوعات مرتبط : انواع راه های معافیت از سربازی

قیمت خرید خدمت سربازی

اگر بخواهیم معیارهای قیمت گذاری فروش خدمت سربازی در فاصله سال های ۹۵ تا ۹۸ را تورم در نظر بگیریم باید بگوییم در این سال ها قیمت دلار حدود ۳۵۰۰ تومان بود همچنین میشد با پرداخت حدود ۱ میلیون تومان یک سکه تمام بهار آزادی خرید یا کف حقوق وزارت کار ۹۵۰ هزار تومان بود که میشد با ۱۰ برابر آن خدمت سربازی را خرید.

در حال حاضر با دلار حدود ۶۰ هزار تومان (رشد ۲۰ برابری دلار) و سکه بیش از ۳۰ میلیون تومان (رشد ۳۰ برابری سکه) و تورم بیش از ۴۵ درصدی و افزایش حقوق های پایه اگر بخواهیم قیمت را پیش بینی کنیم باید قیمتی بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان بر اساس مدرک تحصیلی در نظر گرفته شود.

با توجه به اینکه قانون خرید خدمت سربازی در سال ۱۴۰۳ وجود ندارد و در لایحه بودجه اصلا اشاره ای به آن نشده است باید پیش بینی قیمت در نزدیک ترین زمان برای سال سال ۱۴۰۴ در نظر گرفته شود.امیدوارم تورم و افزایش قیمت درجا بزند تا با همین قیمت های حدودی گفته شده خرید خدمت سربازی امکان پذیر شود.

توجه !

تمامی موارد گفته شده صرفا تحلیل و بررسی و نوعی پیش بینی است و هیچگونه قطعیتی وجود ندارد.تصمیم گیرنده نهایی ستادکل نیروهای مسلح و فرمانده کل قوا میباشند.

پیش بینی امکان خرید خدمت سربازی در آینده

گروه سرباز مشاور میتواند این پیش بینی را کند که به این زودی ها خرید خدمت سربازی مقدور نباشد.از نظر تعداد غایبین در بحرانی ترین زمان قرار داریم بطوری که برای بسیاری از غایبیین ابلاغیه صادر شده همچنین اختلاف طبقاتی به قدری زیاد شده است که ۳۰۰ میلیون تومان برای بسیاری اصلا به چشم نمی آید و هستند افراد زیادی که حتی داشتن این مبلغ را در قالب وام هم نمیتوانند تصور کنند!

اگر به لطف خدا و تلاش مسولان و شکست استکبار جهانی شرایط خوب و عالی پیش رود و وضعیت اقتصادی عموم جامعه بهبود پیدا کند هم از تعداد غایبین کم خواهد شد و هم با رشد تولید و افزایش درآمد عمومی این فاصله طبقاتی کم و بسیاری قدرت خرید خدنت سربازی را خواهند داشت بنابراین اینجاست که عدالت اجتماعی رعایت خواهد شد و فروش خدمت سربازی دوباره امکان پذیر میشود.

با توجه به موارد گفته شده و پیشرفت همه جانبه شاید تا ۵ سال آینده شرایط محیا شود!

موضوعات مرتبط : شرح کامل دوره آموزشی سربازی

توصیه

با توجه به اینکه داشتن کارت پایان خدمت و معافیت در مسائل مختلفی از استخدام گرفته تا شرایط خروج از کشور و ادامه تحصیل تاثیر گذار است توصیه میکنیم منتظر فروش خدمت سربازی که تنها در حد حدس و گمان است نمانید و روندی که باید طی شود را طی کنید.انجام هرکاری در زمان خودش بهترین تصمیم ممکن است!

در پایان

آرزو مندیم تا تمام مشمولان و مردان این سرزمین بزرگ و پاک روزی بدون دغدغه خدمت سربازی در مسیر پیشرفت قرار بگیرند و شرایط بطوری محیا شود که با خرید خدمت سربازی یا رفتن به خدمت با دریافت حقوق مناسب هیچ جوانی بر سر دوراهی قرار نگیرد!

2 پاسخ

  1. من یک فرزند دارم ۳ماهشه زنم مریضه خونه نداریم کارگر هستم کسی بهم کمک نمی کند نمی توانم ازشون دور باشم زندگیم خیلی سخت هست چطور بتونم سربازی برم یا به این وضعیت کارت پایان خدمت بخرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !