سن کفالت برای گرفتن معافیت سربازی

سن کفالت برای گرفتن معافیت سربازی

👈 همانطور که میدانید کفالت یعنی نگهداری از شخصی که دچار بیماری و مشکلات جسمی یا روحی باشد یا اینکه از نظر مالی به قدری ضعیف باشد که نیاز به کمک داشته باشد. ممکن است فردی نه بیمار باشد و نه از نظر مالی دچار مشکل باشد ولی دچار کهولت سن و پیری شده باشد پس این شخص هم نیاز به مراقب دارد.

برای خانوم ها هم خارج از تمامی موارد بالا وجود یک مرد در زندگی کاملا به چشم می آید پس زنی که فاقد همسر است در لیست دریافت کنندگان کفیل قرار میگیرد.

ممکن است تحت شرایطی خواهر و برادر هم نیاز به کفیل داشته باشند و بر اساس قانون این مورد هم بطور کامل پیش بینی شده است.

سن کفیل و شخصی که قرار است کفالت او بر عهده گرفته شود در بعضی از موارد بسیار مهم و ضروری و در بعضی دیگر از موارد کفالت اصلا مهم نیست و در واقع سن هیچ تاثیری در رای کمیسیون کفالت سازمان نظام وظیفه عمومی ندارد. در این مقاله تمامی موارد مربوط به سن کفالت برای معافیت بطور کامل بررسی میشود. تا انتها با سرباز مشاور  باشید.

سن کفالت برای معافیت کفالت پدر

سن کفالت برای معافیت کفالت پدر

👈 برای گرفتن کفالت پدر نیاز هست پدر بیمار باشد و زمین گیر،در واقع به قدری مشکل داشته باشد که به تنهایی نتواند حتی از انجام امور شخصی بر بیاید.

در این حالت ممکن است پدر جوان باشد و بر اثر اتفاق دچار این شرایط شده باشد پس این موضوع چون کاملا غیر ارادی بوده قانون سن را برای کفالت در نظر نمیگیرد.

پدری که مدد جو کمیته امداد یا بهزیستی است و میتواند از کمیته امداد یا بهزیستی با توجه به ضوابط و شرایط تاییدیه عضویت بیاورد هم نیاز به کفیل و نگهدارنده دارد.

مطلب پیشنهادی به شما : معافیت کفالت پدر

چون این موضوع غیر ارادی است و دوباره بر اثر اتفاقات و شرایط پیش آمده است و فرد دخالت ارادی برای پیش آمدن شرایط ندارد سنی برای کفالت مطرح نیست.

در مورد آخری که درباره کفالت پدر میشه بررسی کرد پدر مسن است که کاملا از عنوان کفالت مشخص است این کفالت با سن ارتباط مستقیم دارد و اصلا ربطی به وضعیت مالی یا جسمی فرد ندارد.

زمانی که پدر به ۷۵ سال برسد پسرش میتواند بعنوان کفیل و نگهدارنده او از خدمت سربازی معاف شود.پس با این حساب در این مورد بر خلاف دو مورد دیگر پیش بینی شده است حتی اگر فردی سالم و ثروتمند اما کهن سال باشد نیاز به کفیل دارد.

سن کفالت مادر

👈 مادر برای اینکه نیاز به کفیل داشته باشد حتما باید فاقد همسر باشد پس مادری که شوهر دارد از نظر نظام وظیفه تنها شوهرش کفیل اوست.

مطلب پیشنهادی به شما : معافیت کفالت مادر

پس فاقد همسر بودن تقریبا تنها شرط برای کفالت مادر است و در هیچ جای قانون درباره سن یا وضعیت جسمانی خاص یا حتی وضعیت مالی مادر چیزی نیامده است و تنها کافیست مادر از همسرش جدا شده باشد یا همسرش فوت کند تا پسرش با استفاده از کفالت مادر از خدمت معاف شود.

سن کفالت برای معافیت کفالت برادر و خواهر

👈 برای گرفتن کفالت برادر و خواهر شرایطی همچون در قید حیات نبودن پدر یا فاقد همسر بودن خواهر وجود دارد. در رابطه با سن برادر حتما باید زیر ۱۸ سال باشد ولی خواهر مهم نیست چه سنی داشته باشد حتی میشود کفالت خواهر مطلقه هم گرفت و اصلا محدودیت سنی در این موضوع وجود ندارد.

با توجه به توضیحات بالا درباره مواردی که بیشترین تقاضا برای کفالت را دارد متوجه شده اید که تنها برای کفالت پدر و برادر شرط سنی وجود دارد و در هیچ حالت دیگه ای از کفالت ها شرط سنی برای کسی که قرار است کفالتش بر عهده گرفته شود وجود ندارد.

خود شخص کفیل هم مهم نیست در چه سنی باشد کافیست ۱۸ سالگی را رد کرده باشد و البته غیبت هم نداشته باشد حتی اگر در حین تحصیل باشد هم مشکل و مانعی برای معافیت کفالت وجود نخواهد داشت.

در این مقاله در خصوص چگونگی سن کفالت برای معافیت سربازی به طور کامل توضیح داده شد، امیدواریم که بهره کامل را برده باشید.

2 پاسخ

  1. سلام متولد ۶۲ هستم دارای ۳برادر و یک خواهر برادر بزرگم وبرادر کوچکتراز خودم متاهل میباشن کوچکترین برادرم معاف از خدمت و مجرد است پدرم فوت کرده خود نیز مجردم آیا میتوانم کفالت خواهر یا مادر خودرا بگیرم ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !