سربازی در نیرو انتظامی

یکی از دغدغه های مشمولینی که در نیرو انتظامی تقسیم میشوند یا قصد رفتن به خدمت سربازی را دارند این است که سربازی در نیرو انتظامی چگونه است و چه تفاوت هایی با دیگر یگان های مسلح کشور دارد؟

در این مقاله به معرفی کامل یگان های زیر مجموعه نیرو انتظامی و نحوه پذیرش و تقسیم سرباز در این نیرو میپردازیم همچنین در رابطه با تفاوت های خدمت در نیرو انتظامی با ارتش و سپاه هم توضیحات مفصلی خواهیم داد.

سربازی در نیرو انتظامی چطور است؟

سربازی در نیرو انتظامی

👈 نیرو انتظامی در بخش های مختلفی از کشور از کلانتری ها و پاسگاه های پلیس گرفته تا فرود گاه و راه آهن حافظ نظم و امنیت در کشور است و به اختصار فراجا نامیده میشود.در حال حاضر فرماندهی کل نیرو انتظامی بر عهده سردار رادان است.

نیروی انتظامی دارای بخش های متعددی است و از تمام اقشار مشمولین نیرو میگیرد.پس تفاوتی ندارد مدرک تحصیلی شما چی هست و اینکه متاهل هستید یا مجرد!

بر اساس قوانین تقسیم سرباز ممکن است در یکی از زیر مجموعه های فراجا خدمت کنید.سربازی در اکثر یگان های نیرو انتظامی بصورت شیفتی است و کمتر پیش می آید که سرباز بصورت اداری خدمت کند.

منظور از خدمت شیفتی این است که میزان ساعت مشخص و روزهای مشخصی برای خدمت کردن تعین میشود.با این حساب ممکن است روزی که سرباز باید سر خدمت باشد روز تعطیل یا امثال این باشد.

نکته درباره ساعت خدمت سربازی در نیرو انتظامی

خدمت کردن بصورت شیفتی برای مثال ۲۴-۲۴ به این معنی نیست که سربازان نیرو انتظامی مثلا از سربازان ارتش یا سربازان سپاه یا سربازان با خدمت در ساعت اداری بیشتر خدمت میکنند.بلکه ساعت خدمت برای تمام مشمولین کشور بر اساس قوانین یکسان است.

نیروی انتظامی جز یگان هایی است که تقریبا در تمام بخش ها در ارتباط مستقیم با مردم است به همین دلیل سربازان در این نیرو باید از روابط عمومی خوبی برخوردار باشند و کم حوصلگی را کنار بگذراند.

بر خلاف دیگر یگان های نیروهای مسلح در نیرو انتظامی مدرک تحصیلی سربازان آنچنان مورد توجه قرار نمیگیرد.در واقع درجه نظامی که بر اساس مدرک تحصیلی تخصیص میشود تاثیر زیادی در نحوه خدمت و اصطلاحا برش خدمتی ندارد.

مدرک تحصیلی و رشته تحصیلی بیشتر در تقسیم درون سازمانی نیرو انتظامی تاثیر گذار است.برای مثال افرادی که دارای مدرک تحصیلی بالاتر هستند میتوانند بعنوان منشی یا مسول دفتر خدمت کنند.خیلی از مشمولین دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر هم در پلیس راهور تقسیم میشوند.

عزیزانی که دارای مدراک تحصیلی مربوط به رشته های پزشکی و پیراپزشکی هستند هم ممکن است در نیرو انتظامی تقسیم شوند.در این نیرو بیمارستان ها و درمانگاه های متعددی در سطح کشور وجود دارد.

درکل خدمت در نیرو انتظامی خدمت ساده ای نیست و سربازان از چند جبهه تحت فشار قرار میگیرند. از طرفی ممکن است از جانب بالا دستی یا دیگر سربازان تحت فشار باشند و از طرفی هم تحت فشار ماموریت هایی هستند که در آن با قشر خاصی از جامعه در ارتباط میشوند.

سربازی در نیرو انتظامی روحیه و توانایی خاص خود را میخواهد و اگر شخصیت محکم و صبوری داری و قدرت تطابق با شرایط محیط را دارید و البته اگر دارای روحیه منعطفی هستید قطعا نیرو انتظامی برای شما مناسب خواهد بود.

موضوعات مرتبط : شرایط گرفتن معافیت پزشکی درحین خدمت

سربازی در نیرو انتظامی بهتر است یا ارتش و سپاه؟

👈 سربازانی که در ارتش و سپاه خدمت میکنند در اکثر یگان های خدمتی زیر مجموعه این دو ارگان حتی اگر دارای مدرک تحصیلی بالایی نباشند بصورت اداری خدمت خواهند کرد.ساعت اداری از حدود ۷ صبح آغاز و تا ساعت ۲ ظهر میباشد.

همچنین در ارگان های ارتش و سپاه موارد بومی و غیر بومی با دقت مد نظر قرار میگیرد و معمولا اگر مشمولین در محل سکونتشان آن یگان مستقر باشد در همان جا تقسیم خواهند شد.از طرفی مدرک تحصیلی در ارتش و سپاه بسیار تاثیر گذار است و خیلی خیلی میتواند سرباز را کمک کند.

سربازانی که دارای مدرک تحصیلی بالاتری هستند درجه نظامی بالاتری میگیرند و تا جای امکان از انجام فعالیت های بدنی و یدی و پست های نگهبانی با اسلحه معاف میشوند!

در حالی که در نیرو انتظامی چنین چیزی وجود ندارد و مسولیت بین سربازان در یگان های مختلف زیر مجموعه نیرو انتظامی حداقل فاصله را باهم دارد.برای مثال اگر دیدی شخصی با مدرک فوق لیسانس در خیابان است یا کسی که لیسانس دارد راننده شده است اصلا تعجب نکنید!

موضوعات مرتبط : هرآنچه که باید در مورد سربازی در ارتش بدانید

در نتیجه اگر بخواهیم قیاس کلی بین یگان های نیرو مسلح از نظر راحتی خدمت و شرایط و نحوه خدمت داشته باشیم باید بگوییم از خوب به بد به این صورت میتوان تقسیم بندی کرد:

👈 سپاه

👈 ارتش

👈 نیرو انتظامی

نکته

باید در نظر داشته باشید در اینجا تنها عناوین کلی یگان ها مطرح شد و ممکن است شخصی در نیرو انتظامی خدمت کند و سرباز زندان هم باشد و با توجه به پستی که در یگان دارد از سربازی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد است و در یگان تکاور ارتش خدمت میکند بسیار راحت تر و کم دغدغه تر باشد.

نحوه پذیرش سربازان در نیرو انتظامی به چه صورت است؟

به دو صورت تقسیم در نیرو انتظامی انجام میشود :

👈 رندوم

👈 درخواست پذیرش

حالت تقسیم رندوم در نیرو انتظامی

در تقسیم رندوم با توجه به محل بومی مشمول تقسیم انجام میشود.این حالت تقریبا قابل پیش بینی است و اکثر در شهر هایی اتفاق میوفتد یگان ارتش در آن شهر نباشد یا مشمول برای امریه سربازی یا پذیرش در سپاه اقدامی نکرده نباشد.

حالت تقسیم رندوم بیشتر در شهرهای شمال غربی و شهر هایی که بعنوان شهر مرزی هستند صورت میگرد دلیل این موضوع هم وجود یگان مرزبانی در نیرو انتظامی است که در دور تا دور ایران مستقر است.

همچنین شهر هایی که دارای زندان هستند هم در اولویت پذیرش رندوم قرار میگیرند پس جای تعجب ندارد شهری مثل کرج مشمولین زیادی دارد که در نیرو انتظامی خدمت میکنند.

همچنین نیرو انتظامی جز یگان هایی است که بیشترین نیرو با مدرک تحصیلی کمتر از کارشناسی جذب میکند.مشخص است با توجه به فعالیت ها و ماموریت های این یگان نیاز به این قشر از مشمولین است و اکثرا سربازان دارای مدرک تحصیلی وارد یگان پلیس راهور میشوند.

پیشنهاد ما به شما : پذیرش خدمت سربازی در سپاه

👈 حالت تقسیم پذیرشی در نیرو انتظامی

گاهی اوقات است که بر اساس شرایط، خود مشمول خواستار خدمت در نیرو انتظامی میباشد.در این صورت میتوان با مراجعه به فرماندهی انتظامی شهرستان یا استان محل سکونت درخواست پذیرش داد یا با استفاده از معرف این کار را انجام داد.

چند نکته مهم درباره سربازی در نیرو انتظامی

✅ خدمت سربازی در این یگان از ۲۴ ماه محاسبه میشود مگر اینکه سرباز بصورت غیر بومی تقسیم شود یا در یگان مرزبانی خدمت کند.

✅ نیرو انتظامی جز یگان هایی است که سربازان با مدت خدمت ۱۸ ماه دارد.قطعا این سربازان در مناطق مرزی در حال انجام وظیفه هستند.

✅ تمامی قوانین کسری خدمت در نیرو انتظامی مشابه دیگر یگان های نیرو های مسلح است.

✅ با توجه به فعالیت های سخت تر در نیرو انتظامی حقوق سربازی در این یگان بیشتر است مخصوصا اگر سرباز در یگان مرزبانی خدمت کند.

✅ با توجه به شرایط اخیر بعضی از مشملین و خانواده ها نگران حضور سربازان در درگیری ها هستند که این موضوع اصلا صحت ندارد و تقریبا از هیچ سربازی در این مواقع استفاده نمیشود.

معرفی ارگان های خدمتی نیرو انتظامی

شما بعنوان سرباز نیرو انتظامی در یکی از این ارگان ها تقسیم خواهید شد:

👈 فاتب

تمامی کلانتری ها و پاسگاه های پلیس در این مجموعه قرار میگیرند و سرباز بطور مشخص در یگی از کلانتری ها تقسیم خواهد شد.

👈 پلیس راهور

پلیس راهور وظیفه نظم عمومی بین وسایل نقلیه در شهر ها و بین شهر ها را بر عهده دارد و معمولا مشمولین دارای مدرک تحصیلی حداقل فوق دیپلم وارد این یگان خواهند شد.

👈 مرزبانی

بطور قطع سخت ترین محل خدمت برای سربازان مرزبانی است همچنین بیشترین مدت مرخصی و حقوق و کم ترین میزان خدمت را به خود اختصاص داده است.

👈 سازمان زندان ها

مسولیت نظم زندان های سراسر کشور بر عهده نیرو انتظامی است و ممکن است سرباز در یکی از زندان های کشور تقسیم شود.بر خلاف اسم و محیط خدمتی سختی چندانی ندارد!

👈 پلیس راه آهن

اگر دقت کرده باشید در تمامی ایستگاه های راه آهن کادر انتظامی برای برقراری نظم وجود دارد. میتوان گفت سرباز نیرو انتظامی در راه آهن یکی از بهترین حالت ها تقسیم را دارد.

👈 پلیس فرودگاه

فرودگاه ها هم در گیت اول ورودی از کادر نیرو انتظامی استفاده میکنند که قطعا خدمت در این مجموعه هم بسیار خوب و راحت است.

👈 اماکن

برای انجام خیلی از فعالیت های صنفی نیاز به تاییدیه نیرو انتظامی میباشد که مسولیت اینکار بر عهده اماکن است.تمامی شهر ها دارای امامن هستند و با توجود حجم ارباب رجوع زیاد مشمولین خدمت ساده ای را در امامن تجربه میکنند.

👈 سازمان نظام وظیفه

سازمان نظام وظیفه عمومی بعنوان متصدی مدیریت تقسیم سربازان و همچنین صدور معافیت های سربازی اقدام به جذب سرباز میکند.اگر در این یگان تقسیم شوید میتوان گفت خدمت چندان سختی نخواهید داشت بعلاوه اینکه ساعت خدمت در نظام وظیفه بصورت اداری است.

چند نکته درباره ارگان های سربازی در نیرو انتظامی

✅ بیشترین پذیرش سرباز در ۴ ارگان اولی که نام بردیم انجام میشود.

✅ نیروی انتظامی دارای یگان های زیر مجموعه دیگری مانند پلیس گذرنامه هم هست که کمترین پذیرش سرباز را دارند.

✅ بیمارستان ها و درمان گاه های نیروی انتظامی هم جز ارگان های پذیرش سرباز هستند.

بهترین قسمت برای خدمت در نیرو انتظامی

بر اساس توضیحاتی که داده شد اگر شما سرباز بومی شوید و بصورت اداری خدمت کنید و کمترین ارتباط را با قشر سارق و خلافکار و قاچاقچی داشته باشید میتوان گفت در نقطه ای خوب برای خدمت در نیرو انتظامی تقسیم شده اید.

در نتیجه بهترین جاهای سربازی در نیرو انتظامی به این ترتیب است:

👈 پلیس راه آهن

👈 پلیس فرودگاه

👈 اماکن

👈 اداره گذرنامه

👈 پلیس راهور

اگر بتوانید از یکی از جاه های گفته شده پذیرش بگیرید یا بصورت رندوم تقسیم شوید بطور قطع باید گفت دیگه از سختی خدمت در نیرو انتظامی خبری نیست و حتی سربازان این یگان از خیلی از سربازان امریه و سربازان شاغل در ارتش و سپاه شرایط بهتری دارند.

گفته های ما به این معنی نیست که اگر کسی سرباز زندان شد یا در مرزبانی تقسیم شد با جهنم باور نکردنی رو به رو میشود بلکه هدف معرفی یگان های خدمتی ساده تر در نیرو انتظامی میباشد.

بهترین پادگان آموزشی نیرو انتظامی

اولین جایی که مشمولین سربازی برای ورود به خدمت با آن مواجه میشوند پادگان های آموزشی است که آموزش های اولیه با توجه به یگان های زیر مجموعه در آن ها انجام میشود.

دوره آموزشی در هیچ ارگانی ساده نیست و نباید با تصور سخت ترین و راحت ترین پادگان های آموزشی وارد خدمت شد یا با فرض اینکه کسی دارای مدرک تحصیلی بالا است یا متاهل است بین او و دیگران فرق گذاشته میشود وارد دوره آموزشی شود.

در کل دوره آموزشی در اوایل دوره کمی سخت بنظر میرسد و اکثر سربازان تحت تاثیر قرار میگیرند البته کاملا طبیعی است و هر کسی از شرایطی به یکباره وارد شرایط دیگر شود تا عادت کند کمی طول میکشد.معمولا بعد از یکی دو هفته همه چی عادی خواهد شد.

تنها موردی که برای راحتی دوره آموزشی میشه بیان کرد این است که اگر در برج ۱۲ اعزام شوید کمترین مدت آموزشی یعنی حدود ۱ ماه را تجربه میکنید.

لیست پادگان های آموزشی سربازی در نیرو انتظامی

مرکز آموزش کهریزک تهرانمرکز آموزش کرج
مرکز آموزش ولیعصر تبریزمرکز آموزش شهید بهشتی اصفهان
مرکز آموزش مالک اشتر اراکمرکز آموزش شهید مدنی اصلاندوز
مرکز آموزش مرزن آبادمرکز آموزش مشکین شهر
مرکز آموزش شهید درویش اهوازمرکز آموزش بیرجند
مرکز آموزش شهید دستغیب جهرممرکز آموزش شهید با هنر کرمان
مرکز آموزش ولیعصر سیستان و بلوچستانمرکز آموزش سعید اباد آذربایجان شرقی

معمولا سربازان به نزدیک ترین پادگان آموزشی به منطقه بومی خود تقسیم میشوند و بر این اساس در نزدیک ترین یگان انتظامی در منطقه خود مستقر خواهند شد.کمتر پیش می آید شخصی از جنوب کشور در شمال تقسیم شود یا بین شرق و غرب این اتفاق رخ دهد.

نتیجه گیری سربازی در نیرو انتظامی

اگر نگران سربازی در نیرو انتظامی هستی باید بگویم سربازی دوره ای بوده است که از حدود ۱۰۰ پیش تا الان در حال اجرا است و به در گذشته به آن اجباری میگفتند.خود نیرو انتظامی را ژاندارمری می نامیدند و در حال حاضر اسم آن فراجا است.

پس درگیر اسم ها نباش و با قدرت وارد این دوره شو.بر اساس توضیحاتی که داده شد اگر بتونید در یگان های گفته شده پذیرش بگیرید که عالی خواهد شد در غیر اینصورت هم فقط کافیه بخودت بقبلونی که باید این دوره از زندگی را بگذرانم پس بدون ترس و نگرانی میگذرانم…

اگر در رابطه با خدمت سربازی در نیرو انتظامی همچنان سوالاتی در ذهنتان است کافیست همین الان با تنها مرکز تخصصی مشاوره سربازی در ایران تماس بگیرید.

96 پاسخ

  1. سلام و ادب، وقت بخیر
    برادرمن معاف از رزم نیست ولی در تقسیمات آموزشی برای اینکه ظرفیت گردان معاف از رزمها (یاسر) پر بشه اینو دادن به معاف از رزمی ها
    الان وضعیت آموزشی ایشون چگونه حساب میشه
    ممنون میشم ازتون پاسخ بدید

  2. سلام وقت بخیر سربازای مالک اشتر اراک نیروانتظامی بیشتر کدوم شهرا تقسیم میشن اگرکسی اطلاعات مناسبی داره لطفا بیادبگه
    مثلا ازاراک به مرزنیرومیدن؟

  3. سلام وقتتون بخیر. بنده پدرم بازنشسته نیرو انتظامی هست. با کارت بازنشستگی میتونم یگان رو نیرو انتظامی تعیین کنم. آیا راهی هست که بتونم توی کلانتری جایی توی شهر خودم پذیرش بگیرم؟
    باید برم کارگزینی بگم کدمو ثبت کنن؟ چیکار باید بکنم؟

  4. سلام میخواستم بدونم میتونم از یگان ویژه به کلانتری یا یگان امداد انتقالی بگیرم

  5. باسلام بنده به مدت ۱۹ ماهه دارم در نیروی انتظامی خدمت میکنم اینجوری بگم فرمانهان نیروی انتظامی از فرمانده شهرستان تا رییس کلانتری همه مافیا هستن اگر با ترز فکر درست کار کردن به نیروی انتظامی میخواین بیاین اشتباهه در اخر زیر ابتونو میزنن و حسابی اذیتتون میکنن بنده روز هایی بوده که خدمت کردم و عدله دارم که در آن روزها در حال خدمت کردن بودم ولی غیبتم رو در سیستم سالک ثبت کردن چونکه در دزدی کردناشون مشارکت نکردم در کل یکی از فاسد ترین سیستم های ما نیروی انتظامی هستش بسیار هم در قانون وارد هستن به نهوی که اصلا گیر نمیوفتن و اگرم لازم باشه صورتجلسه کذب مینویسن که زیر سوال نرن فقط بی حاشیه خدمت کنین و از سازمان بیاین بیرون بسیار سیستم خطرناک و عالوده ای هستش این سیستم

  6. سلام چرا در مورد یگان ویژە صحبت نکردید من برای داوطلبی اسم نوشتم و الان پشیمونم لطفا بگید چیکار کنم الان آموزشیم فعلا

  7. سلام پسرم اموزشی تمام کرده وبعداز تقسیم افتادم کنارک سیستان وبلوچستان باید ۲۱حاضری بزنه ولی تا۳۰نمیتونه بره چون میخوادانتقالی بگیره بیاد نزدیکترین جای زندگی شرایط مالی وچون گروه ب هست اعصاب نداره جای دوراز خانواده خدمت کنه به استشهاد محلی هم گرفته کجا باید مراجعه کنه نیروی انسانی تهران یا کنارک اموزشیش هم سیرجان بوده وبچه خوزستان بندر ماهشهر ه لطفا راهنمایی کنید

  8. اینو هم بنویسید که سخت ترین جا بعد مرزبانی یگان ویژه است ک اصلا ذکر نکردید با این سایت مسخرتون و من دارم توش خدمت میکنم و واقعا سخته

    1. سلاام داداش من فردا نه پس فردا اعظامم آموزشی نیرو انتظامی همین اهواز افتادم شهر خودم
      مدرکم زیر دیپلم و ۶ ماه یا ۱۸۰ روز اضافه خدمت دارم
      خیالت راحت همچی به شانست بستگی داره

  9. داداش من شهید مدنی اصلاندوز افتادم مرزبانی انتقالی دارم میفتم داخل شهر من ارومیه هستم و اصلاندوز اردبیل

  10. سلام میخواستم بدونم سربازی که رستش انتظامیه میتونه بره مرزبانی یا بلعکس؟؟
    و اگه بره کسری چند ماهه بهش تعلق میگیره؟؟

  11. باسلام و وقت بخیر، پسر من اعزامی ۱/۹/۱۴۰۱ در مرکز آموزشی مرزن آباد نیروی انتظامی هست میشه بفرمایید مدت آموزش اونها دوماهه هست یا ۴۵ روزه؟

  12. سلام من‌ اعزام ۱۴۰۲/۱۰/۱دوست دارم برم مرکز اموزش بیرجند اهواز نیرو انتظامی او خود کلانتری برم

        1. پسر من مدرک کارشناسی داره تک پسر اعزامی ۱۴۰۲/۱۰/۱ اموزشی شهید باهنر کرمان بعد اموزشی اصفهان محل زندگی می افته

        2. سلام من لیسانس پرستاری دارم خواستم بدونم امکانش هست کسی که آموزشی رو تو یه پادگان مرزبانی گذرونده با اعلام نیاز از بیمارستان بتونه بعد آموزشی بره بیمارستان خدمتشو ؟

          1. سلام من لیسانس پرستاری دارم خواستم بدونم امکانش هست کسی که آموزشی رو تو یه پادگان مرزبانی گذرونده با اعلام نیاز از بیمارستان بتونه بعد آموزشی بره بیمارستان خدمتشو ؟

      1. پسر من اموزشی شهید باهنر مدرک کارشناسی داره شهر اصفهان می افته تو شهر اصفهان تک پسر

  13. سلام منظور از یگان خدمتی شهرستانی است که در آن خدمت میکنی یا پاسگاهی هست که در آن هستی؟
    چون فاصله پاسگاه ما تا ستاد شهرستان ۱۷۰ کیلومتر است.

  14. نویسنده ی محترم من سرباز سازمان زندان بودم این ارگان خدمتش ارتباطی به نیروی انتظامی نداره و زیر نظر قوه ی قضاییست رنگ لباسشونم سورمه ای تیرست و بر خلاف چیزی که تو متن گفتین خدمت خیلی تو این یگان سخته بهترین جا برای خدمت تو سازمان زندانها به ترتیب خود سازمان زندانها- اداره کل زندانهای هر شهر که البته تعداد کمی سرباز میگیرن و کانون اصلاح و تربیته که مخصوص زندانیای زیر ۱۸ ساله مگر اینکه تو زندان بزرگسالان یا ارشد بشی یا راننده یا مسئول دفتر

    1. من شوهرم تو نیروی انتظامی افتاده تو زندان قراره خدمت سربازیشو بگذرونه بعد ساعت کاریش میدونین چجوریه به احتمال زیاد قراره اردوگاه یا کانون اصلاح وتربیت بیفته

  15. سلام خسته نباشید من تاریخ اعزامم
    ۴۰۲/۶/۱نیروی انتظامی پادگان مالک اشتر اراک متاهل هستم محل سکونتم هست لرستان شهرستان کوهدشت ، اول اینکه مدت آموزشی ام چند روز هست -دوم :مرخصی که میگن از چهارشنبه ساعت ۱۷ تا صبح روز شنبه بهمت میدن راسته واسه متاهل ها ، ممنون میشم جوابمو بدید تورو خدا

  16. با سلام و خسته نباشید
    بنده اعزامی ۱۴۰۰/۶/۱ هستم نیروی انتظامی اصلاندوز و مرزی زدن تو برگه و معاف از رزمم آیا من بعد اموزشی هم به مناطق مرزی میوفتم؟

  17. سلام عرض ادب برادرم آموزشی افتاده اصلاندوز اردبیل ، از ۱۴۰۲.۵.۱ رفته اونجا ،مدرک لیسانس داره و تک پسر خانواده هست و بچه آخر ،خانواده الان یکماه شب روز گریه و نگران که تقسیم بشه به پادگان‌های مرزی ، چقدر این احتمال وجود داره ،بچه لاهیجان هست خودش

  18. سلام وقت بخیر ، یه سوال داشتم اگر زحمتی نیست پاسخ بدید ممنون میشم ازتون
    با مدرک ارشد میکروبیولوژی و با داشتن معاف از رزم در استان البرز که پادگان ارتش نیست به نظرتون و با تجربه ای که در این زمینه دارید کدوم ارگان احتمالا خدمت خواهم کرد؟ سپاس از سایت خوبتون

  19. سلام من اهل ارومیه هستم،دوره اموزشیم افتاده مرزبانی اصلاندوز،تقسیم احتمال داره کجا بیوفتم؟و اینکه چرا دوره اموزشیم توی استان خودم نیست؟

  20. سلام وقت بخیر
    برادر من اعزام یک تیر ۱۴۰۲ نیروانتظامی هستش، میخوام بعد آموزشی بیاد پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان ، الان برام سواله که توی برگ امریه اش در پایان آموزشی بگم چی بنویسن ؟‌ همون پلیس راهور شهرستان ؟
    یوقت نفرستنش راهور بین شهری چون پلیس راه هم داریم اینجا و یا اینکه اول میفرستن‌شون ستاد فرماندهی شهرستان بعد اونجا تقسیم شون میکنن؟

    1. سلام جسارتا شما سمتی در نیرو انتطامی دارید که به اونا بگید چی بنویسن ؟

      1. فکر میکنم شما باید به سوال پاسخ میدادین تا اینکه بپرسین بنده چه سِمتی دارم، حتما میتونم این کارو کنم که پرسیدم البته الان دیگه جوابمو از واحد مربوطه گرفتم و نیازی به پاسخ شما نیست.

        1. سربازان نیروی انتظامی که دارای معافیت از رزم دارند بعد از آموزشی به چه صورت هست ممنونم

    2. سلام
      یگان من افتاده به پلیس فرودگاه تهران و الان هم تو پایان دوره هستم خودم اهل تبریزم
      خواستم بدونم که وظایف ما تو این اورگان چجوریه؟
      با تشکر

  21. سلام من ۱۴۰۲٫۴٫۱ اعزامی نیروی انتظامی هستم برای آموزشی امکان داره قبل تقسیم بندی به مرکز فرماندهی شهرستان برم و درخواست خدمت در اینجا رو داشته باشم.؟

    1. سلام من‌ اعزام ۱۴۰۲/۱۰/۱دوست دارم برم مرکز اموزش بیرجند اهواز نیرو انتظامی او خود کلانتری برم

  22. سلام آیا سربازی در زندان و اداره هایش تایم اداری دارد و امکان روز برگ شدن هست؟

    1. عقیدتی سیاسی اونطور که از اسمش پیداست جهنم روحی روانیه درسته؟ مگه اینکه مذهبی و بسیجی باشی…

        1. سلام من٢۵سالمه ساکن خوزستانمتاهل داری٢فرزند مدارکـ دیپلم ۶سال غایب هستم میخام بری خدمت .ایا چه نوع خدمتی خواهم افتاد اموزشی کدوم شهر بیفتم میشه راهنمایی کنید ممنونم

  23. مهدی خواجوند هستم ،سربازپلیس دیپلماتیک سعادت آباد پایه خدمتی،اسفند۱۴۰۱،بچه شهرقیدار شهرستان خدابنده استان‌ زنجان هستم،هرکسی مایل به جایه جایی باشه باشماره ۰۹۱۹۳۴۷۳۶۴۸یا اینستاگرام mahdi_khajevand2@بامن تماس بگیره،

    1. سلام پلیس فرودگاه احتمالا کم دردسر ترین حالت هست
      اماکن هم خوبه
      هرچقدر اداری تر باشه راحت تره

      1. سلام، محل آموزشی من مرزبانی زابل هست، آیا مدت آموزشی ۲ ماه هست؟ و مدت خدمت هم ۱۸ ماه؟ و آیا درکل ۲۰ ماه میشه یا خیر؛ درمورد این که با قطعیت گفته شده مرزبانی سخت ترینه هم توضیحاتی بدین ممنون میشم

    2. سلام آموزش افتادم مشگین شهر نیرو انتظامی (میشه حدس زد یگان کدوم شهرا ممکن هست بیفتم،؟کارشناسی هستم)

  24. سلام
    الا پادگان ولیعصر سیستان مال مرزبانی یا نیروانتظامی
    اگر کسی میدونه خوشحال میشم اعلام کنین

  25. سلام من میخوام سربازی در مرزبانی خدمت کنم چطور میتونم وارد این یگان شوم
    ایا متونم در نیروی انتظامی پذیرش بگیرم؟
    و اگه یگان دیگری افتادم میتونم انتقالی مرزبانی بگیرم

    1. با عرض سلام و ادب پسرم دیپلم دارد آیا میتوانم به واسطه دوستی در پلیس راهور برای خدمتش امریه بگیرم

  26. از نظر دین وشریعت اسلامی و قانون درست نیست یه سرباز ۴۸ ساعت بدون استراحت وخواب مجبور به خدمت کنند، مانند سرباز ما در کلانتری….؟

    1. سلام خوبین وقتتون بخیر من شوهرم تو نیروی انتظامی افتاد بعد قراره تو زندان خدمت سربازیشو بگذرونه ساعت کاریش چجوریه آیا ۲۴ ۲۴ هست الان ۲ هفته آموزشی عملی داره میگذرونه که ۲۴ ۲۴ هست بعد اینکه به احتمال زیاد قراره تو کانون اصلاح وتربیت یا اردوگاه خدمت کنه ساعت کاریش نمیدونین چجوریه

  27. سلام من پایه خدمتی اسفند ۱۴۰۱ هستم بچه شیراز هستم الان تقسیم شدم افتادم وزارت اطلاعات تهران باید چکار کنم بیوفتم داخل استان فارس کسی میتونه راهنماییم کنه

      1. سلام من‌ اعزام ۱۴۰۲/۱۰/۱دوست دارم برم مرکز اموزش بیرجند اهواز نیرو انتظامی او خود کلانتری برم

  28. سلام من توی مرکز آموزش محمد رسول الله بیرجند هستم خواستم بدونم وقتی دوره آموزشی تموم شد سرباز مرزبانیم یا امکان داره تغییر کنه

  29. با سلام
    اینجانب محمد تاج دین هستم از نیروی انتظامی اراک کلانتری ۱۳ به علت جا به جایی شغل بنده به شهر تهران، درخواست جا به جایی دارم. بنده یکسال خدمت می باشم. لطفا هر کسی مایل به جا به جایی بود با بنده تماس بگیرد. با تشکر
    لطفاً با شماره ۰۹۱۸۴۳۴۴۹۴۰ تماس حاصل فرمائید.

    1. سلام وقتتون بخیر
      من سرباز نیروی انتظامی مشگین شهر هستم. میخواستم بدونم که آیا این امکان وجود داره که حین دوره آموزشی و قبل از تقسیم شدن برای تقسیم شدن به یگان های مرزبانی و یا مناطق محروم نیروی انتظامی درخواست داد؟ ممنونم.

  30. سلام من بچه تهران هستم پایه خدمتی ۱۴۰۱/۹/۱ الان یگانم داخل تهران افتادم میخواستم بدونم خدمت برا ما ۲۱ ماه هست یا ۲۴ ماه؟

    1. سلام
      من پدر فوتی هستم مگه نباید شهر خودم بیوفتم پس چرا یگان ویژه افتادم باید چیکار کنم راهنمایی کنید

        1. سلام من ۱۸ ساله از سراوان میخواهم خدمت سربازی تو کلانتری من برم پلیس +۱۰ چجوری بگم میخواهم تو کلانتری خدمت کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !