دریافت معافیت تحصیلی برای تحصیل در خارج از کشور + وثیقه مورد نیاز

دریافت معافیت تحصیلی برای تحصیل در خارج از کشور + وثیقه مورد نیاز

اگر به دنبال معافیت تحصیلی برای تحصیل در خارج از کشور هستید و می خواهید از مدت زمان معافیت تحصیلی و وثیقه مورد نیاز آن اطلاع پیدا کنید حتما این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

خیلی از افراد هستند که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های مطرح دنیا میباشند یا نتوانسته اند طبق قوانین تحصیلی کشور در رشته و دانشگاه دلخواه قبول شوند و به همین علت تصمیم به مهاجرت تحصیلی میگیرند.

همانطور که میدانید طبق قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی خروج از کشور حتما نیاز به کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دارد مگر اینکه مشمول در حال تحصیل باشد حال با توجه به اینکه برای مهاجرت تحصیلی کارت معافیت نداشته باشیم یا در حال تحصیل نباشیم.

👈 چه شرایطی برای خروج وجود دارد؟

👈 آیا مدت زمان مشخصی برای اقامت خارج از کشور تعین شده است؟

👈 آیا هزینه ای برای خروج به نظام وظیفه پرداخت میشود و مقدار آن چقدر است؟

👈 آیا در هر رشته و مقطع تحصیلی میشود پذیرش گرفت؟

👈 آیا مورد تایید بودن دانشگاه مقصد تاثیری در گرفتن معافیت تحصیلی دارد؟

👈 اگر بعد از تحصیل به ایران برنگشتیم چه؟

در این مقاله به تمام سوالات شما بطور کامل پاسخ میدهیم تا اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید و هنوز سربازی نرفته اید بدون مشکل و بصورت اصولی اینکار را انجام دهید.

تا انتها با سرباز مشاور همراه باشید و در صورت نیاز میتوانید همین الان با ما تماس بگیرید.

شرایط دریافت معافیت تحصیلی برای تحصیل و خروج از کشور

برای تحصیل در خارج از کشور میشود از چندین روش جلو رفت اما افرادی که سربازی نرفته اند یا کارت معافیت ندارند تنها دو راه برای اینکار دارند.

👈 راه غلط!

میشود در صورت نداشتن غیبت سربازی با گذاشتن وثیقه بعنوان سفر تفریحی از کشور خارج شد و همانطور که میدانید میزان مدت مجاز ۲۰ روز است.با ا ین روش فرد بصورت قانونی از کشور خارج میشود و میتواند در رشته و دانشگاهی که احتمالا از قبل در نظر گرفته ثبت نام کند و مشغول به تحصیل شود.

قاعدتا در صورتی که طبق زمان مشخص برنگردد اولین اتفاق ضبط وثیقه خواهد بود و در صورتی که مدت زمان طولانی تر شود غیبت خوردن هم به مشکلات اضافه میشود.

مطلب پیشنهادی به شما : هر آنچه که باید در مورد معافیت تحصیلی بدانید

با تمام این ها فرد میتواند به ایران برگردد و مدرکش را معادل سازی کند و بعنوان فارغ التحصیل غایب دقیقا مانند بسیاری از غایبین داخل کشور برای سربازی رفتن یا معافیت اقدام کند.

یا اگر میزان غیبت و حضور در خارج از کشور بیش از ۳ سال شود میتواند بعنوان مشمول غایب با تایید سفارت خانه یا کنسولگری بدون هیچ مشکلی سالی ۲ بار و جمعا بمدت ۹۰ روز به ایران رفت و آمد کند!

👈 راه درست!

میشود با نداشتن غیبت سربازی بطرز صحیح و اصولی از کشور خارج شد و در حین تحصیل بدون مشکل و به تعداد دفعات دلخواه به کشور رفت و آمد داشت و پولی هم بعنوان وثیقه از دست نداد!

برای اینکار کافیست تا مراحل زیر انجام شود:

✅ دریافت تاییدیه پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر

✅ دریافت ویزای تحصیلی از کشور مورد نظر

✅ تاییدیه وزارت علوم یا وزارت بهداشت در رابطه با رشته و دانشگاه پذیرش شده

✅ دریافت معافیت تحصیلی از سازمان نظام وظیفه عمومی با ارائه مدارک گفته شده

✅ قراردادن وثیقه ۳۰ میلیون تومانی و صدور مجور خروج از کشور بعنوان دانشجو

دقت کنید سازمان نظام وظیفه عمومی فقط برای مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد، دکتری عمومی و رشته های پزشکی معافیت تحصیلی صادر میکند پس شخصی که از مقطع کارشناسی حتی بورسیه شده باشد و سن او از ۱۸ سالگی گذشته باشد به هیچ عنوان با این روش اجازه خروج نخواهد داشت و ناچار به استفاده از روش اول است!

چگونه برای تحصیل در خارج از کشور معافیت تحصیلی بگیریم؟

چگونه برای تحصیل در خارج از کشور معافیت تحصیلی بگیریم؟

👈 وقتی تصمیم نهایی شد و با قوانین آشنا شدیم و قصد داشتیم بعنوان دانشجوی ارشد یا دکتری یا رشته های پزشکی برای تحصیل مهاجرت کنیم باید یک سری مقدمات طی شود تا در سامانه نظام وظیفه عمومی دقیقا مانند شخصی که در ایران مشغول به تحصیل است برایمان معافیت تحصیلی ثبت شود.

بعد از اینکه دانشگاهی در هر جای دنیا با توجه به شرایطی که دارد ما را بعنوان دانشجوی خود پذیرفت در قدم بعدی باید به سفارت آن کشور مراجعه کنیم تا کشور برایمان ویزای تحصیلی صادر نماید در واقع اجازه دهد تا در کشورش مشغول به تحصیل شویم.

سفارت ممکن است در ایران یا خارج ایران باشد در هر صورت ملزم هستیم با گرفتن وقت سفارت بصورت حضوری برای مصاحبه مراجعه کنیم.برای کشورهایی همچون آمریکا و کانادا چون در ایران دارای سفارت نیستند قطعا کارمان سخت تر است!

مطلب پیشنهادی به شما : معافیت سربازی

حالا تاییدیه پذیرش دانشگاه و ویزای تحصیلی کشور مقصد را داریم و باید برای تایید دانشگاه و رشته به وزارت بهداشت یا علوم در قسمت امور دانشجویان مراجعه کنیم.

بدیهی است اجازه معافیت تحصیلی برای تحصیل در هر رشته و دانشگاهی داده نخواهد شد و تنها این معافیت برای دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت و علوم صادر میشود.

بعد از دریافت تاییدیه وزارت خانه به پلیس+۱۰ مراجعه میکنیم.البته میتوانید با استفاده از سامانه epolice  و نرم افزار پلیس من بسیاری از مراحل را غیر حضوری انجام دهید.

وثیقه ۳۰ میلیون تومانی گذاشته میشود و بعد از آن اجازه خواهیم داشت طبق سنوات تحصیلی در مقطع مشخص از کشور خارج شویم.در صورت بازگشت در موعد مقرر وثیقه در کمتر از ۱ هفته مرجوع میشود.

دقت کنید این پایان کار نیست و لازم است بعد از طی تمام این مراحل و ثبت نام نهایی دانشگاه خارج از کشور در سامانه میخک اطلاعات خود را ثبت کنید تا فرایند ثبت نام و خروج از کشور بطور کامل انجام شود.لزوم انجام اینکار برای این است که ایران از ثبت نام قطعی شما مطمعن شود تا برای تردد مشکلی بوجود نیاید.

وثیقه لازم برای خروج از کشور با معافیت تحصیلی

وثیقه لازم برای خروج از کشور با معافیت تحصیلی

👈 برای خروج از کشور بدون داشتن کارت معافیت یا کارت پایان خدمت سربازی وثیقه هایی تعرف شده است که البته ممکن است تغیراتی داشته باشد.

در حال حاضر برای سفرهای غیر زیارتی یعنی تفریحی و تحصیلی مبلغ ۳۰ میلیون وثیقه باید قرار داده شود و افرادی که قصد سفر زیارتی دارند با گذاشتن وثیقه ۵ میلیون تومانی میتوانند از کشور خارج شوند.وثیقه حتما باید پول نقد باشد و نمیتوان سند یا سفته یا چیز دیگری را بعنوان وثیقه قرار داد.

دریافت و مرجوع کردن وثیقه بصورت سیستمی است و در صورتی که طبق زمان مشخص شده بازگشت به کشور صورت نگیرد وثیقه بصورت اتوماتیک ضبط میشود و امکان دریافت آن وجود نخواهد داشت. علاوه بر امکان مراجعه حضوری به پلیس+۱۰ برای مراحل قرار دادن وثیقه میتوانید از سامانه های غیر حضوری نیروی انتظامی مانند سامانه epolice.ir اقدام کنید.

مدت زمان معافیت تحصیلی برای تحصیل در خارج از کشور

مدت زمان معافیت تحصیلی یا همان سنوات تحصیلی برای تحصیل در خارج از کشور هیچگونه تفاوتی با سنوات تحصیلی داخل کشور ندارد و برای مقاطع تحصیلی مختلف به شرح زیر است:

👈 معافیت تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته برای خارج از کشور

حداکثر ۳ سال یا ۶ ترم

👈 معافیت تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد پیوسته برای خارج از کشور

حداکثر ۶ سال یا ۱۲ ترم

👈 معافیت تحصیلی مقطع دکتری ناپیوسته برای خارج از کشور

حداکثر ۶ سال یا ۱۲ ترم

👈 معافیت تحصیلی مقطع پزشکی پیوسته

حداکثر ۸ سال یا ۱۶ ترم

شما طبق این زمان اعلامی که از قبل به شما اطلاع رسانی میشود میتوانید در خارج از کشور با معافیت تحصیلی اقامت داشته باشید و در این مدت بدون محدودیدت تردد داشته باشید.

نکته مهم دیگر این است که بعد از پایان تحصیلات در این زمان و بازگشت به ایران همچون فارغ التحصیلان داخل کشور یک سال فرجه برای رفتن به سربازی یا دریافت یکی از انواع معافیت خواهید داشت.

تمامی اطلاعات لازم برای دریافت معافیت تحصیلی و مدارک مورد نیاز و سامانه های تایید مدارک برای تحصیل در خارج از کشور با معافیت تحصیلی بطور کامل به شما عزیزان و مخاطبان مجموعه مشاوره تخصصی سربازی سرباز مشاور ارائه شد.

اما همچون سنوات گذشته در صورت نیاز میتوانید با شماره های مرکز سرباز مشاور تماس داشته باشید تا مشاورین با تجربه و متخصص در زمینه معافیت تحصیل خارج از کشور در کمترین زمان ممکن با شما صحبت کنند.برای مشاوره همین الان تماس بگیر!

بنر معافیت تحصیلی

8 پاسخ

  1. سلام
    ممنون از راهنمایی ها و سایت خوبی که دارید.بنده یک سوال داشتم که خیلی هم برام مهمه اگه راهنمایی کنید ممنون میشم.من از یک موسسه ای در خارج از کشور (فرانسه)برای مقطع دکتری (رشته جامعه شناسی)پذیرش و بورسیه به صورت فول فاند گرفتم ولی اون موسسه در لیست دانشگاه ها و موسسات مورد تایید وزارت علوم نیست و از طرفی هم خدمت سربازی ام رو نرفتم حال سوالم اینه که اگر دانشگاهی در خارج از کشور مورد تایید وزارت علوم نباشه ایا به هیچ عنوان معافیت تحصیلی صادر نمیشه؟حتی به قرار دادن وثیقه مالی؟

  2. سلام، اگر دانشگاهی داخل لیست مورد تایید وزارت علوم باشه، یعنی تمامی رشته های اونجا در مقطع ارشد مورد تایید هستند؟

  3. سلام.

    اگه کسی معافیت تحصیلی خارج از کشور بگیره برا مقطع ارشد و در دو سال درسش تموم بشه، آیا لازمه حتما بعد از فراغت از تحصیلی بلافاصله به ایران بیاد یا میتونه یک سال در خارج اقامت کنه و بعد برگرده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !