انتقالی سربازی – شرایط و مراحل انتقال و تغییر یگان

انتقالی سربازی - شرایط و مراحل انتقال و تغییر یگان

👈 انتقالی سربازی به این معنی است که سربازی بتواند از یگانی که در آن مشغول به خدمت است به دلایل مختلفی به یگانی دیگر در شهر خود یا جای دیگر منتقل شود.انتقالی سربازی ممکن است بنا به درخواست سرباز انجام شود یا یگان بنا به شرایط سرباز را به یگانی دیگر منتقل کند.

انتقالی سربازی چه از جانب یگان و چه از جانب سرباز درخواست داده شود دارای شرایط و قوانین مخصوص خود است که در این مقاله به بررسی کامل شرایط انتقالی خواهیم پرداخت.تا انتها همراه سرباز مشاور باشید.

آیا میشود در سربازی انتقالی گرفت و یگان خدمتی را عوض کرد؟

👈 بسیاری از سربازانی که بعد از پایان دوره آموزشی یا دوره کد در مناطق مرزی یا عملیاتی تقسیم میشوند معمولا به دلیل دوری مسافت از محل زندگی یا شرایط سخت آن یگان به اولین چیزی که فکر میکنند انتقالی گرفتن است.

اما آیا انتقالی امری اختیاری است و به راحتی انجام میشود؟

انتقالی سربازی دارای شرایط خاصی است درواقع شخص باید شرایط خاصی داشته باشد تا با انتقالی او توسط یگان موافقت شود و یگان جدید انتقالی سرباز را تایید کند.

رایج ترین دلایل برای گرفتن انتقالی سربازی

رایج ترین دلایل برای گرفتن انتقالی سربازی

👈 متاهل بودن یا متاهل شدن در حین خدمت

با این روش میتوان بر اساس قوانین تقسیم سرباز به نزدیک ترین یگان به محل زندگی همسر منتقل شد.دقت کنید گفتیم نزدیک ترین یگان به محل زندگی همسر چون انتقالی حتما باید در رسته خدمتی صورت گیرد و ممکن است در محل زندگی همسر آن یگان یا زیر مجموعه های آن وجود نداشته باشد.

برای مثال شخصی که در نیرو زمینی ارتش خدمت میکند باید به یکی از یگان های نیروی زمینی ارتش منتقل شود پس نزدیک ترین یگان نیرو زمینی با توجه به محل زندگی همسر ملاک انتقالی است.

👈 اثبات بیماری های اعصاب و روان

سربازانی که معاف از رزم اعصاب و روان هستند یا در حین خدمت دچار مشکلات اعصاب و روان شده اند بعد از تایید کمیسیون پزشکی میتوانند به نزدیک ترین یگان به محل زندگی منتقل شوند.

👈 اثبات بیماری های خاص یا لاعلاج و سخت علاج

در صورت اثبات بیماری هایی که دارای عوارض است اما با نظر کمیسیون پزشکی معافیت دائم ندارد سرباز میتواند درخواست انتقالی یا معافیت موقت دهد تا روند درمان و حفظ سلامتی سرباز راحت تر صورت گیرد.

👈 داشتن مهارت یا توانایی

ممکن است سربازی با وجود داشتن مهارت یا توانایی خاص در جایی غیر مرتبط تقسیم شود در صورتی که فرمانده یگان توانایی را تایید کند میتوان برای استفاده بهینه به یگان مرتبط با توانایی فردی منتقل شد.

برای مثال اگر سربازی در تیر اندازی مهارت داشته باشد یا رشته تحصیلی با توانایی کمک به یگان نظامی را داشته باشد میشود از این طریق انتقالی گرفت.

👈 اعلام نیاز نیرو توسط یگان های دیگر

در این مورد اختیار از سرباز سلب است و با توجه به شرایط کشور و شرایط منطقه ای خود یگان سربازان را به محل مورد نیاز منتقل میکند.برای مثال در زمان حضور داعش در مرزهای غربی کشور سربازان بطور مقطعی از سراسر کشور به یگان های غرب کشور منتقل میشدند.

👈 تبعید به دلیل مشکلات انضباطی

مواردی هر چند اندک وجود دارد که سربازان به دلیل ایجاد مشکل انضباطی شدید به یگان های دور افتاده و مرزی و البته عملیاتی منتقل میشوند تا بعنوان تنبیه ادامه خدمت را در آنجا بگذرانند.

شرایط انتقالی سربازی

👈 برای گرفتن انتقالی سربازی همانطور که گفته شد چند حالت وجود دارد و برای هر کدام قطعا شرایطی هم باید داشت. مثلا اگر سربازی ادعای بیماری میکند باید حتما مدارک پزشکی و سابقه درمانی ارائه دهد یا مدتی را تحت نظر کمیسیون پزشکی یگان مربوط باشد تا بیماری اثبات شود و مراحل انتقالی صورت گیرد.

در واقع حتی در صورت اثبات بیماری نمیتوان از یگان خارج شد یا فرار کرد و توقع انتقالی گرفتن داشت. به هر حال هرکاری روال اداری و قانونی مشخص دارد و تا نامه نگاری اداری صورت نگیرد انتقالی انجام نمیشود.

مطلب پیشنهادی به شما : پذیرش سربازی در سپاه

سربازان متاهل هم برای گرفتن انتقالی در حین خدمت نیاز است عقد نامه و سند ازدواج و همچنین اجاره نامه قول نامه بنام خودشان یا همسر برای اثبات شهر محل سکونت ارائه دهند و از این طریق ظرف کمتر از یک ماه انتقالی صورت میگیرد.

انتقالی گرفتن در کل کار سختی است و واقعا یک در صد انجام میشود.در واقع تا مدارک قرص و محکمی ارائه داده نشود و شرایط شخص موجه نباشد انتقالی صورت نخواهد گرفت حتی اگر سرباز مجبور به فرار از آن یگان شود.

مخصوصا در حال حاضر که کمبود سرباز وجود دارد و بسیاری از مشمولین غایب هستند ممکن است حتی با داشتن بعضی از شرایط انتقالی به راحتی انجام نشود پس بهتر است قبل از اعزام با پذیرش گرفتن در یگانی مناسب وارد پروسه عجیب و غریب انتقالی نشوید.

روش های انتقالی سربازی

برای گرفتن انتقالی سربازی از یکی از روش های زیر استفاده کنید :

👈 سابقه بیماری و بستری در بیمارستان روانی ارائه دهید همچنین گواهی پزشک اعصاب روان برای الزام مصرف دارو داشته باشید تا بعد از گروه ب شدن با انتقالی شما موافقت شود. قطعا بدون داشتن مدارک یا بدون تایید یگان با تمارض به بیماری روانی نمیشود انتقالی گرفت.

👈 در حین خدمت ازدواج کنید تا از آسان ترین روش انتقالی استفاده شود.واقعا راحت ترین و بی دردسر ترین روش برای گرفتن انتقالی در حین خدمت ازدواج و تاهل است.

👈 در گذشته روشی مرسوم بود که الان به دلیل تقسیم بومی کمتر میشود از آن استفاده کرد البته گرفتن موافقت فرمانده یگان هم در این روش شرط است. میشود با سربازی دیگر بصورت توافقی جا به جایی انجام داد تا هر دو به شهر محل سکونت منتقل شوید.این جا به جایی بین یگان شما و آن سرباز انجام میشود.

👈 اگر دوستان یا اشخاصی در یگان های دیگر برایتان ریش گرو میگذارند قطعا میتوانند با نامه نگاری اداری برایتان انتقالی بگیرند این مسیر هم کمتر رخ میدهد اما به هر حال روشی است.

انتقالی سربازی با پارتی ممکن است؟

انتقالی سربازی با پارتی ممکن است؟

👈 متاسفانه یا خوشبختانه در کشور ما بسیار از کلمه پارتی در انجام امور مختلف از استخدام تا انجام کارهای اداری استفاده میشود.معرف یا پارتی شخصی است که دارای قدرت انجام کارهای خارج از روال اداری میباشد.

معمولا در نیروهای مسلح چنین موضوعی کمتر دیده میشود اما اینکه بگوییم اصلا نیست شاید دور از واقعیت باشد.

اگر سربازی در یگان مرزبانی تقسیم شده باشد کد مرزبانی خورده است پس با داشتن پارتی حتی در حد فرماندهی هم نمیتواند وارد یگان دیگر مثلا ارتش یا سپاه شود حتی نمیتواند وارد یگان های دیگر نیرو انتظامی شود.

مطلب پیشنهادی به شما : نحوه به تعویق انداختن تاریخ اعزام

بوده اند سربازانی که در محل های سخت و رزمی و بد آب و هوا یا کلا دور از محل سکونت تقسیم شده اند و کمک درجه داران مشغول در ستاد فرماندهی یا قسمت تقسیم نیروی آن یگان توانسته اند انتقالی بگیرند و به محل سکونت یا جای دلخواه منتقل شوند.

نامه انتقالی سربازی چیست؟

نامه انتقالی در فرآیند انتقالی در دو نوبت باید نوشته شود.

👈 اول اینکه سرباز درخواست انتقالی را با طی مراحل اداری و ارائه سند و مدرک کافی به فرمانده میدهد تا پرونده سرباز ثبت شود.این نامه باید توسط فرمانده یگان و فرمانده نیروی انسانی پادگان تایید شود تا فرآیند انتقالی آغاز شود.

متن نامه درخواست انتقالی توسط سرباز

با سلام

احترما به استحضار میرساند

فرماندهی محترم یگان جناب …

اینجانب سرباز وظیفه …… جمیع گروهان ……

به دلایلی همچون بیماری ….. یا تاهل …… قصد انتقالی به محل یگانی در محل سکونت و شهر بومی خود را دارم.مدارک لازم و کافی ضمیمه نامه شده است.

لطفا با درخواست بنده موافقت فرمایید.

سپاس از لطف و همکاری شما

امضا و تاریخ

-دوم نامه تایید یگان برای انتقالی سرباز و معرفی به یگان جدید است که توسط سلسله مراتب یگان تایید و امضا میشود و مهر نیروی انسانی تحویل سرباز خواهد شد.این نامه حاوی سابقه خدمتی سرباز و اطلاعات شناسایی کامل او و نام یگان مشخص شده برای انتقالی میباشد.

بعد از این سرباز فرصت دارد تا خود را به یگان جدید منتقل کند تا اطلاعات در سامانه ثبت شود و مابقی خدمت سربازی در یگان جدید سپری شود.

اگر شما در زمینه انتقالی سربازی سوالی دارید میتونید همین حالا با سرباز مشاور تماس بگیرید.

46 پاسخ

  1. سلام من و برادم به فواصل حداقل یک سال دفترچه پست کردیم و هر دو غیر بومی خدمت میکنیم ایا امکان این هست که یکی از ما انتقالی بگیره راهنمایی کنید

  2. سلام سرباز جزیره هستم نیروی دریای سپاه پایه خدمتی بهمن ۱۴۰۱ اهل یاسوج هستم کسی بچه بندر هست یاسوج خدمت کنه بخواد جا ب جا بشه اگه هست تماس بگیرید۰٩۰١۵٧٩٩١٧۵

  3. سلام من سرباز سپاهم تو زنجان رشتم پرستاریه میخام تبریز انتقالی بگیرم کسی هست تو رشته ی پرستاری که بخاد با من جابه جا بشه؟ ۰۹۹۰۴۳۷۲۸۷۴ تماس بگیرین

  4. سلام کسی مهابادی -مراغه-میاندواب-ارومیه هست که تو اردبیل یا مشکین شهر خدمت کنه جابجایی میزنم
    شماره۰۹۹۲۷۸۳۹۷۴۶

  5. سلام
    وقت بخیر
    بنده یک برادر معلول اوتیسم که مشکلش متصل به صغر هست، دارم و ایشان تحت پوشش سازمان بهزیستی هست.
    کمک خرج خانواده هستم با این حال خانواده (پدر و مادر) زنده هستند و از کار افتاده و تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نمی باشند.
    بنده به دلیل گرفتن امریه که الان مشخص نیست جور بشه یا نه، مجبور شدم از تهران دفترچه رو پست کنم
    میخواستم بدونم که آیا بواسطه نامه ای که از بهزیستی میگیرم، میتونم به شهر خودم (کاشان) منتقل شوم؟
    تشکر

  6. با سلام
    پسر من سرباز پایگاه هوایی بندر عباس هست کسی هست از اصفهان جابجا بشه با ایشان؟

  7. سلام خسته نباشید،ببخشید اگه دو برادر به صورت هم زمان سرباز باشند آیا یکی از اونا میتونه در شهر خود یا نزدیک ترین پادگان خدمت خود را به پایان برساند؟

  8. سلام از بندرعباس به خرمشهر انتقالی گرفتم گفتن به ازای هرماه ۷روز کسری میگیری درسته؟؟؟؟

  9. امیرهستم جابجایی با سرباز بومی زاهدان سراوان بچه مشهدم ۰۹۹۱۹۰۶۴۸۶۴

  10. سلام
    من مشکل زانو دارم و منیسک زانوم گش اومده و گاه گداری زانوم قفل میشه آیا امکانش هست ک انتقالی بگیرم؟

  11. سلام سرباز نیروانتظامی مرزبانی اعزام۱۴۰۱/۰۸/۰۱ تو شیلات بندر کوهستک استان هرمزگان هیچ کاری ندارم فقط بخور بخواب
    با سرباز بوشهر یا کرمانشاه یاخوزستان عوض میکنم
    شماره تلفن همراه ۰۹۳۷۹۶۸۷۵۱۶

  12. سلام سرباز ستاد فرماندهی نیرو انتظامی فارسم (شیراز) پایه خدمتی دی ۱۴۰۱جابجایی با بندرعباس
    ۰۹۳۸۷۰۲۸۴۸۰

  13. سلام اعزامی ۱برج ده ۱۴۰۱ هستم شهرستان خمین پاسگاه حمزه لو نیرو انتظامی هستم به تهران جابه جا میکنم ۰۹۱۰۶۹۱۳۷۱۲
    ۰۹۳۹۸۸۴۸۴۲۴

  14. سلام آیا بعد اتمام خدمت میشود انتقالی گرفت برای شهر خودت که کلا سرباز شهر خودم باشم پادگان ارتشم داریم چون ما ارتش هستیم ۸سال احتیاط برای جنگ داریم خواهشاً جواب بدید من افسردگی گرفتیم دست خودم نیست

  15. سلام من سرباز هوانیروز کرمانشاه هستم میتونم به عنوان مامور به نیروی زمینی انتقال بدن؟

  16. سلام دوستان من سرباز دادگستری سنندج هستم پایه خدمتی ابان ۱۴۰۱ گفتم ببینم کسی میخواد جابجایی انجام بده بامن از تهران یا اطراف تهران باشه ۰۹۹۰۱۹۰۹۶۳۶

    1. سلام داداش من سرباز ارومیه هستم اگذکه میخوای بیالاهم جامونو عوض کنیم من پایه خدمتی دی۱۴۰۱هستم اگرمیخوای بیاباهم جامونو عوض کنیم

  17. سلام دوستان عزیزی تو کرج نیرو انتظامی خدمت میکنن واهل اشتهارد یا بوئیین زهرا هستن (بوئیین زهرا سرباز اینجا زیاده)توجه کنن من سرباز ستاد فرماندهی اشتهاردم میخوام یه سربازو باهم جا به جا کنیم من برم کرج اینجا بخدا همچیش عالیه خودتون میتونید ببینید فقط من از لحاظ مالی مشکل دارم باید کار کنم نزدیک خودمون ولی هرکسی قبول کنه این جابه جاییرو حاظرم ماهی پونصد بهش بدم۰۹۰۱۶۸۹۲۲۶۰ اینم شماره تروخدا کمک کنید

  18. سلام دوستان من سرباز نیرو انتظامی هستم شهرستان اشتهارد تو ستادفرماندهی خدمت میکنم دنبال یه سربازم که تو کرج خدمت کنه باهم جابه جا کنیم بیاد اشتهارد من برم کرج پایه خدمتی دی ۱۴۰۰ هستم اگه کسی دوسداشت یا بچه اشتهاردمه بهم زنگ بزنه جون عزیزتون خیلی مشکل دارم حاظرم ماهانه پولم بهش بدم ۵۰۰ تومن
    ۰۹۰۱۶۸۹۲۲۶۰ اینم شمارمه

  19. سلام علیک من کرمانشاه خدمت میکنم ولی پدرم فوت شده بخوام انتقالی بگیرم چی کار باید بکنم برای شهر خودم

      1. سلام
        جابجایی سرباز سپاه نیرو زمینی تیپ ۳۸ذلفقار کرمان
        با سپاه ناحیه شهرستان رودبار جنوب

      2. سلام من سرباز سپاه شهر کرمانشاه خدمت میکنم اعزامی۱۴۰۱۰۸۰۱ بچه استان آذربایجان غربی منطقه ارومیه هستم کسی هست که برات جابه جا شیم مناطق نزدیک ارومیه فرقی نداره

  20. سلام من سرباز لوشان هستم پادگان قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) لوشان
    نیروی زمینی سپاه
    و دنبال جابه جایی به رشت هستم کسی از شهرهای لوشان،منجیل،رودبار بود
    ۰۹۹۶۲۱۹۰۴۵۷.

    1. سلام من در نیروی زمینی ارتش خدمت می کنم چگونه میشه به پدافند هوایی ارتش انتقال بگیرم من اعزامی ۱۴۰۱ مردادماه هستم من در سلماس استان آذربایجان غربی خدمت می کنم منطقه آنجا ۱۸ ماه هستش ومن ۳ماه کسری بسیج دارم آیا انتقال من به پدافند هوایی ارتش بهتره یا نه لطفا راهنمایی ام کنید

  21. سلام سرباز نیروانتظامی کرجم پایه خدمتی آبان ۱۴۰۱ درخواست جابجایی با اصفهان دارم. ۰۹۳۶۹۱۵۹۲۵۸

      1. سلام من شهر کرمانشاه ۳ ماه هست که خدمت میکنم و کمیسیون رفتم و ج نامه من هم گروه ب اعصاب روان شده الان باید چیکار کنم واسه انتقالی
        لطفاً راهنمایی کنید.

  22. سلام خسته نباشید من در مشهد سکونت دارم من داداشم ۲۳ ساله هست و دچار مشکل معلولی شدید است و تحت پوشش بهزیستی است
    و من نامه از طرف بهزیستی استان خراسان رضوی دریافت کردم دقیقا مثل همین نامه این که شما در بالا مثال زدید
    من الان در(((( یگان تکاوری ۱۲۷ لار در مرز پاکستان ))) مشغول به مخدمتم خواستم بدونم با وجود اون نامه انتقالیم تایید میشه یا خیر
    سپاس

    1. سلام
      سرپرست خانواده که تخت پوشش نیست پس دلیلی بر انتقالی وجود ندارد.

  23. سلام من سرباز مرزن آباد چالوس هستم شهید ادیبی واریس پا دارم معاف رزمم امکانش هست بیام ساری خدمت کنم

    1. شرایط خدمت در منطقه بومی خیلی مفصل است.
      لطفا تماس بگیرید.

  24. سلام وقت بخیر اگه بنده فاصله شهرم با فاصله ی شهر خدمتم ۳۰۰ کیلومتر یا بیشتر باشه میشه انتقالی گرفت ؟ شرایطیم داره ؟ لطفا راهنمایی کنید.

    1. معیار های انتقالی موارد دیگری است؟
      جهت کسب راهنمایی تماس بگیرید.

  25. سلام بنده از لحاظ روحی خیلی دلتنگ خانه هستم و نمی توانم دور از شهر خودم در یک یگان دیگر در شهر دیگه خدمت کنم و هیچ گونه بیماری ندارم و این چند مدت که مشغول خدمت هستم از لحاظ روحی آسیب دیده ام لطفا کمکم کنید که چیکار کنم ؟

    1. تقریبا از هر ۱۰ سرباز غیر بومی حتی اگر هر ۱۰ سرباز قبل از خدمت آرنولد بوده باشند ۹ تاش دلتنگ میشه و از نظر روحی بهم میریزن
      پیشنهاد میکنم بجای اینکه غصه بخوری شرایط را بپذیر و با تمام سختی ها سربازی رو مثل مرد تموم کن

    2. سلام وقت بخیر من درخواست امریه دادم قرارگاه خاتم چابهار تایید شده الان تازه ازدواج کردم میخوام انتقالی بگیرم برای قرارگاه خاتم ایرانشهر امکانش هست
      تاریخ اعزامم ۱۴۰۲/۰۲/۰۴هستش محل آموزشی آباده شیراز هستش

  26. سلام خسته نباشید من تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستم و پسر آموزش سربازی در پادگان ۰۱ تهران بود ولی الان تقسیم شد به سنندج نامه کمیته امداد امام خمینی با امیر ملاقات داشتم نامه دادم الان سوال من این است که چقدر طول می‌کشد نامه لره به سنندج پسرم با کجا مراجعه کنه تا با انتقالش

  27. سلام سرباز سپاه هستم ۱۴۰۱/۸/۱ ناحیه پردیس بومهن هستم جام خوبه چون تک پسرم میخام جابجا شم خود تهران درجه رزم اور یکم هر کی خواست ب شماره ۰۹۱۹۸۷۲۵۹۳۴ زنگ بزنه

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !