بخشش اضافه خدمت سربازان غایب

👈 بعضی از مشمولین هستند که بموقع خود را برای خدمت سربازی معرفی نمیکنند.اگر بعد از ورود به سن ۱۸ سالگی کسی در حال درس خوندن باشد که هیچ در غیر اینصورت تا ۶ ماه بعد از ۱۸ سالگی زمان دارد خود را به نظام وظیفه معرفی کند.

برای اشخاصی که مدرک تحصیلی دیپلم را در خرداد ماه گرفته اند این زمان یک سال و سه ماه بعد از تاریخ اخذ دیپلم است و برای فارغالتحصیلان دیگر مقاطع حداکثر تا ۱ سال بعد از دریافت مدرک باید معرفی صورت گیرد.

چنان چه در زمان های گفته شده مشمول خود را برای خدمت سربازی معرفی نکند قطعا وارد غیبت میشود و علاوه بر یکسری محدودیت ها مثل خروج از کشور بین ۳ تا ۶ ماه هم اضافه خدمت میخورد.در این مقاله نحوه بخشش این اضافه خدمت توضیح داده میشود.

تمام مشمولین ممکن است غیبت کنند اما گروهی از مشمولین هستند که بنا به شرایط غیبت آن ها بسیار زیاد است.

مددجویان کمیته امداد به دلیل مشکلات مالی سرپرست خانواده و مددجویان سازمان بهزیستی با توجه به شرایط جسمی و ذهنی سرپرست خانواده شانس بیشتری برای توجیخ غیبت حتی با غیبت های طولانی دارند و کافیست با ارائه گواهی عضویت در جلسه توجیه غیبت شرکت کنند.

بخشش اضافه خدمت

بخشش اضافه خدمت

👈 متاسفانه در حال حاضر حدود ۳ میلیون نفر غایب سربازی داریم که بیش از چند سال است که غیبت دارند و تقریبا با هیچ دلیلی نمیتوانند این غیبت را توجیه کنند و وارد دوره سربازی شوند.به دلیل غیبتی که صورت گرفته است اکثر این افراد باید ۶ ماه نسبت به سایرین بیشتر خدمت کنند همچنین اجازه گرفتن کسری خدمت سربازی یا امریه شدن یا حتی معافیت کفالت هم ندارند.

کمتر از دو سال قبل هر چند سال یکبار از سوی رهبری بخششی بریا اضافه خدمت غایبین در صورت معرفی بموقع صادر میشد اما در حال حاضر تنها راه بخشش اضافه خدمت از طرف یگان میباشد و مشمول باید خود را برای سربازی معرفی کند و دوره آموزشی را بگذراند و زمانی که وارد یگان شد از فرمانده خود درخواست بخشش کند.

توسط یگان نامه ای برای سازمان نظام وظیفه ارسال میشود و حداقل دو سوم این اضافه خدمت بخشیده خواهد شد.

متاهلین و افرادی که در دوران سربازی وظایف خود را بخوبی انجام میدهند و مشکل انضباطی ندارند در اولویت بخشش کامل اضافه خدمت هستند.سند نهایی بخشش غیبت باید روی برگه سبز مشمول ثبت شود و میزان اضافه خدمت که معمولا به روز بر روی برگه سبز ثبت میشود به عدد صفر تغیر یابد.

ممکن است اضافه خدمت در همان اوایل خدمت سربازی بخشیده نشود و فرماندهان یگان میتوانند تا آخرین لحظات ممکن اینکار را انجام دهند.

پس شما بجای اصرار و خواهش بی مورد سعی داشته باشید تا طبق روال خدمت سربازی را بگذرانید و مهمتر از این ها خود را بموقع برای انجام خدمت سربازی معرفی کنید تا مابقی بخش نامه ها و قوانین روال قانونی خود را طی کنند.

👈در این مقاله تنها روش های توجیه غیبت و بخشیده شدن اضافه خدمت سربازی توضیح داده شد و شما میتوانید با استفاده از این روش ها به زمان خدمت عادی برگردید.در صورت وجود سوال میتوانید با مجموعه مشاوره سربازی سرباز مشاور تماس بگیرید تا تمامی سوالات شما برطرف شود.

بخشش اضافه خدمت سنواتی ۱۴۰۳

با توجه به فراخوان های داده شده به تعداد زیادی از مشمولین غایب از سال ۱۴۰۰ بطرز چشم گیری افرادی که به خدمت سربازی اعزام شدند زیاد شد. با توجه به این موضوع و داشتن اضافه خدمت های ۱۸۰ روزه تصمیم گیری هایی برای بخشش اضافه خدمت صورت گرفت.

بخشش اضافه خدمت سربازان غایب از نظر نظام وظیفه خارج و بر عهده یگان خدمتی مشمولان قرار داده شد بطوری که فرماندهان یگان اجازه پیدا کردند در صورت نبود مشکلات انضباطی و در نظر گرفتن شرایط مشمول از جمله سن ، معیشت و تاهل حتی بتوانند تمام ۱۸۰ روز را مورد بخشش قرار دهند.

آخرین اخبار از بخشش اضافه خدمت

آخرین اخبار از بخشش اضافه خدمت

خبر خوب سال ۱۴۰۳ برای مشمولان غایب باعث تعجب بسیاری از سربازان و حتی کسانی که دارای غیبت هستند و اصلا هیچ اقدامی انجام نداده اند شد. در این خبر آمده است با موافقت رهبری و فرمانده کل نیروهای مسلح تمامی مشمولان اعزامی تا مهر ماه ۱۴۰۳ شامل بخشش اضافه خدمت شوند.

البته با توجه به استقبال مشمولان غایب ممکن است این بخشش تمدید شود تا افراد بیشتری بتوانند از این موقعیت استفاده کنند. در هر صورت اگر در حال خواندن این خبر هستی و غیبت هم داری دیگه زمان را از دست نده و سریعا برای اعزام به خدمت سربازی اقدام کن.

تمامی سربازان در حین خدمت سربازی که دارای اضافه خدمت پشت دفترچه ای هستند شامل بخشش اضافه خدمت خواهند شد و فقط در مدت زمان مشخص یگان مربوطه خدمت خواهند کرد.

بخشش اضافه خدمت دفترچه ای

اضافه خدمت دفترچه ای یا اضافه خدمت سنواتی یا همان ۹۰ روز و ۱۸۰ روز اضافه خدمت مرسوم مشمولان با شرایط مختلفی بخشیده میشده و میشود که در زمان های مختلف تغییراتی داشته است.

👈 بخشش با توجیه غیبت سربازی

👈 بخشش با توجه به مناسبات و اعیاد

👈 بخشش با توجه به نظر فرماندهی یگان خدمتی

👈 بخشش با تعیین ضرب العجل برای اعزام به خدمت سربازی

تمام این موارد در بخشش اضافه خدمت تاثیر گذار بوده است و شما در هر دوره ای که مشمول سربازی باشید قطعا با یکی از این موارد مواجه شده اید. در کل بهتر است در صورت انتشار اخبار بخشش اضافه خدمت پشت دفترچه ای سریعا برای خدمت سربازی اقدام کنید تا شامل عفو شوید.

نامه بخشش اضافه خدمت توسط فرمانده

کسانی که فرصت های بخشش اضافه خدمت را از دست میدهند بر اساس آخرین قوانین بخشش باید منتظر بخشش از سوی فرمانده یگان باشند. در این حالت معمولا حداقل یک سوم اضافه خدمت یعنی ۱ یا ۲ ماه بخشیده میشود .

️✔️ اگر سربازی مشکل انضباطی نداشته باشد

✔️ بموقع تردد کند

✔️ درگیری با سربازان دیگر ایجاد نکند

✔️ به درستی به وظایفش عمل کند

✔️ نهست و غیبت و فرار نداشته باشد

✔️ متاهل باشد

✔️ دارای مشکلات معیشتی باشد

✔️ سن و سال بالایی داشته باشد

قطعا از سوی فرماندهان یگان مورد عفو و بخشش بیشتری قرار میگیرد و میزان بیشتری از اضافه خدمت حتی تمام ۳ یا ۶ ماه بخشیده خواهد شد.

بخشش اضافه خدمت سربازان متاهل

سربازان متاهل زیادی داریم که غایب بوده اند یا مشمولان غایب زیادی هستند که متاهل هستند و ورود به خدمت سربازی و مدت زیاد خدمت سربازی ترس دارند . البته حق هم دارند چون وارد زندگی متاهلی شده اند و علاوه بر مدت خدمت باید از پس هزینه های زندگی هم بر بیان !

برای سربازان متاهل و سربازان متاهل دارای فرزند ستاد کل نیروهای مسلح تصمیمات خوبی گرفته است که همگی در حال اجرا هستند.

✔️ بخشش تمام اضافه خدمت سنواتی

✔️ اعطای کسری تاهل

✔️ اعطای کسری فرزند

✔️ حقوق سربازی معادل حقوق وزارت کار

✔️ پوشش بیمه نیروهای مسلح برای مشمول و افراد تحت تکفلش

✔️ تقسیم در محل سکونت بومی همسر

✔️ میزان مرخصی ماهانه حداقل ۳ روز

✔️ مرخصی روز برگ روزانه

✔️ امکان استفاده از کسری ایثارگری حتی با غیبت

✔️ امکان استفاده از کسری بسیج

✔️ امکان اضافه کردن بیمه سربازی به بیمه تامین اجتماعی

با قیاس کردن این شرایط نسبت به چند سال گذشته به سادگی متوجه میشوید سربازان متاهل غایب نه تنها شامل بخشش اضافه خدمت بلکه شامل امتیازات دیگری هم شده اند و تقریبا میتوانند به راحتی خدمت سربازی را پشت بگذرانند.

حتی میتوان گفت اگر شخصی غیبت دارد و متاهل است و دارای فرزند نیز میباشد اما در معیشت و کار دچار مشکل است میتوان با اعزام به خدمت سربازی دقیقا وارد کار سازمانی شود حقوق کافی و بیمه دریافت کند و نسبت به ساعت کار که معمولا تا ۲ بعد از ظهر است شرایط کاری خوبی داشته باشد.

93 پاسخ

  1. سلام درسته که کسانی که غیبت دارند اگر قبل مهرماه ۱۴۰۳ معرفی واعزام شوند مورد بخشش می شوند وروی براشون مورد بخشش شدید

  2. سلام من ۶ماه اضافه خدمت داشتم اعزام مهرماه هستم وه بخشیده شد اضافه خدمتم ایا میتوانم از کسری جبهه و بسیجی استفاده کنم

  3. سلام خسته نباشید سوالی دارم من اعزام دی ماه هستم ولی قبل از مهر ماه درخواست اعزام دادم که روی برگه ی اعزامم نوشته که اضافه خدمت شما مورد بخشش قرار گرفته درواقع اون بخشش مهر ماه شامل حالم شد و باتوجه به اینکه سربازان غیبتی نمی‌توانند از کسری استفاده کنند آیا من با توجه به اینکه قبل از اعزام شدنم بخشیده شده این اضافه خدمتم آیا میتونم از کسری هایی نظیر ایثارگری پدر و یا بسیج استفاده کنم؟

    1. سلام قانون استفاده از کسری با وجود غیبت تقریبا یک سالی است که تصویب شده!

  4. سلام من یک سال وپنج ماه غیبت دارم تاریخ اعزام من اردیبهشت ۱۴۰۳ اضافه خدمت دارم ۱۸۰ روز حتی پدرم هم زیر نظر بهزستی است ایا می توانم عفو رهبری بگیرم

    سپاس از راهنمایی شما

  5. سلام من یک سال وپنج ماه غیبت دارم تاریخ اعزام من اردیبهشت ۱۴۰۳ اضافه خدمت دارم ۱۸۰ روز حتی پدرم هم زیر نظر بهزستی است ایا می توانم غفو رهبری بگیرم

    سپاس از راهنمایی شما

  6. سلام من متاهل هستم دارای یک فرزند هستم من دی ماه سال ۱۳۹۰ رفتم خدمت و ۹ماه خدمت انجام دادم ولی بعدن بخاطر قبولی دانشگاه ایست خدمت زدم و تاریخ فارغ تحصیلیم سال ۱۳۹۷و الان دی ماه سال ۱۴۰۲ب خدمت اعزام شدم و امروزم تاریخ تصفیه بوده و گفتن ک اضافه خدمت سنواتی داری الان آیا این اضافه خدمتم بخشیده میشه یانه باتشکر

  7. سلام من جز کسای بودم که تا قبل مهر اعزام شدم. خاسم بدونم کسری بسیج کارت سبزو فعالیمم شامل حالم میشع

  8. درود،،من اعزامی ۹۱ هستم ،بعد ۱۶ ماه خدمت ب مشکل برخوردم و ب دلایلی باعث شد ترک خدمت کنم،خواستم بدونم ایا توی ده سال گذشته ای ک من نبودم و الان اومدم،” الانم توی اضافه خدمت هستم ،۲۲ ماه خدمت کردم” بخشش اومده ؟ یا اگه اومده شامل من میشه ک خدمتم رو تموم کنم برم؟ درضمن من متولد ۷۰ هستم،،
    ممنون میشم اگه جواب بفرمایین، تشکر

    1. برادر من چرا خودترو بدبخت میکنی فوقش شش ماه خدمت میکنی و سربازیت تموم میشه و الا تا اخر عمر پشیمونی میکشی

  9. سلام وقت بخیر خسته نباشین من خودم متاهلم و دارای یک فرزند هستم و پایه خدمت آبان ماه ۱۴۰۲ هستم و ۶ماه اضافه خدمت سنواتی دارم شرایطش چجوری بخشیده شده یا اینکه متاهلم بخشیده میشه طرح ماه مهر برام نخورد ممنون میشم توضیح بدین.

  10. سلام پسر من برج ۱۱ ,۱۴۰۲ خدمت اعزام شده واکنون در آموزش نظامی است آیا اضافه ۱۸۰ روز خورده مشمول عفو رهبری می‌شود لطفآ راهنما یی بفرمائید

  11. با سلام و عرض خسته نباشید
    بنده یک موقعیت امریه برام جور شده ولی با توجه به اینکه چندسال غیبت دارم، مطابق قانون امکان استفاده از امریه را ندارم. سوالی که دارم این است که در صورت بخشش غیبت توسط رهبری به مناسبت اعیاد یا ۲۲ بهمن، آیا شرایط استفاده از امریه مهیا میشود؟ یعنی غیبت پشت دفترچه ای پاک میشود یا فقط اضافه خدمت بخشیده میشود و باز هم امکان امریه گرفتن نیست؟
    پیشاپیش از پاسختون متشکرم

    1. سلام غیبت بخشیده نمیشه
      فقط اضافه خدمت بخشیده میشه
      بعلاوه اینکه ۲۲ بهمن کی گفته قراره ببخشن؟!

  12. سلام…وقت بخیر…بنده تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۳۰ تاریخ فارغ التحصیلی لیسانسم خورد و یک سال معافیت پس از تحصیلم به پایان رسیده از ۳۰ تیر ۱۴۰۲ تا به الان به خاطر افسردگی ای که داشتم دفترچه را پست نکردم و وارد غیبت شده ام، برای بخشودگی غیبت الان باید قبل ارسال دفترچه اقدامی کنم؟یا در حین خدمت باید اقدام کنم؟یا به طور خودکار معمولا غیبت ها بخشوده میشود؟؟؟ممنون میشم راهنمایی کنید، چون به خاطر این ۶ ماه اضافی که میگن میزنن، شدیداً دو دلم برای رفتن به خدمت، ممنون میشم راهنماییم کنید

  13. سلام وقت بخیر.من برج ۱۱سال۱۴۰۰اعزام ب خدمت شدم و تا برج ۹سال ۴۰۱خدمت کردم بخاطر متاهل بودن درای ی فرزند .و بیماری خاص خانمم ب مشکل مالی برخوردم باعث شد ترک خدمت کنم و سر کار رفتم تا الان تو غیبت ام آیا برا رفتن ادامه خدمت چقد غیبت میخورم و امکانش هست بخشیده بشم اگه پرونده پزشکی خانمم رو ببرم .ممنون میشم راهنمایی کنید

  14. سلام خسته نباشید من ۲۴ سالمه الان در حین خدمت سربازی هستم پایه خدمتی ۱۴۰۲/۰۴/۰۱هستم.
    و موقعی که دفترچمو میخواستم بفرستم گفتن ۶ماه اضافه سنواتی داری .
    الان میگن رهبر بخشیده اضافه سنواتی هارو .
    واسه بنده هم شامل میشه
    یعنی ۶ماه سنواتی من بخشیده شده

      1. سلام:کسیکه ۲۵سال سن داره وباتوجه به مصوبه‌ اسفند۱۴۰۲مجلس که خدمت سربازی را۱۴ماه اعلان کردند باتوجه به۶ماه اضافه خدمت کلاًباید۲۰ماه خدمت کند؟یابیشتر ممنون از راهنماییتان.

  15. سلام من ۲ سال غیبت دارم و پدرم ۱۰ ساله که فوت شده و تک فرزند هستم و در کنار مادربزرگ پدریم زندگیم میکنم مادرم ازدواچ کرده. میشه معافیت بگیرم یا غیبتم بخشیده شه یا کثری بگیرم؟

  16. سلام پسرم دوسال خدمت شو تموم کرده اما با ۹ماه اضاف دلیل اضافش به دو دلیل یه دلیلش این پسر میرفت پادگان ۵ماه از خدمتش گذشته بود اخرای ۵ماه این اقارو اول گفتن باید تو فلان ارگان باشی بعدش بلافاصله تعغیرش دادن که این بچه چون یه سرباز تقریبا صفر کیلومتر تود نه سوالی کرد نه کسی بهش چیزی گفتن بعد ۲۰روز یه سرباز بهش اطلاع داد که اونا واسش فرار زدن که این بچه از لحاظ تلاش کردن که این غیبت واسش نزنن نتونست از خودش دفاع کنه که کلا ۱۳۸روز اضاف خورد …دلیل دوم بعد اون ماجرا این اقا به مشکل اعصاب روان خورد که حتی به بستری منجر شد که منه مادر نزاشتم بستریش کنن گفتم خودم حتی اگه جلو در پادگان داروهاشو دونه دونه تو دهانش بزارم اما نباید بستری شه که دکتر خیلی سفارش کرد که حتما دارو تا یه هفته بخوره اروم میشه که بدها خودش میخوره این دارو خوردن باعث کسالت خواب الودگیش شده بود که صبحها به سختی میرفت پادگان غیبتش کار دقیقه بود حتی به یک ساعت کاملم نرسیده بود که اینجا ۶ماه اضاف زدن راهنمایی بفرمایید من چکار گنم؟ممنون میشم

  17. سلام همسر من ۶ ماه اضافه خدمت خوردن و تاریخ اعزامشون دی ماه امساله ایا بخاطر متاهلی اضافه خدمت بخشیده میشه

  18. سلام خسته نباشید
    من متولد ۷۳هستم نزدیک به ۷سال غیبت دارم و غیبتم مانع گرفتن کفالت فوت پدرم شده چون میگن بعداز بخشودگی غیبت توسط رهبری آثار غیبت بخشیده نشده.
    چطوری میتونم آثار غیبت رو رفع کنم.
    خیلی لطف بزرگی میکنید اگر بفرمایید راه های حل این مشکل رو
    ممنون از تمام عزیزانی که برای این سایت زحمت میکشن

  19. سلام
    من ۱۱مهر ۴۰۱ فارغ التحصیل شدم و ۵ مهر ۴۰۲ دفترچه پست کردم. بخاطر اینکه نامه سنوات ترم اول ۴۰۲ رو از دانشگاه نگرفتم و اصلا حواسم نبود که ۳۱ شهریور ۴۰۲ فراغت از تحصیلم تموم میشه بخاطر همین ۵ روز غیبت خوردم
    هر کاری کردم هم نبخشیدن
    پروژه کسری خدمت هم دارم کسری بسیج هم دارم آیا راهی هست که بتونم کسری هامو اعمال کنم

  20. سلام من ۶ماه‌اضاف خدمت سنواتی دارم درمرزجکیگورخدمت کردم درطول۲۰ماه خدمت کردم۲ماسنوات کشیدم ۴مادیگه داشتم ب‌علت مشکلات خانوادگی نتونستم برم اعزامی ۹۸بودواگ‌برم بخشیدمیشن سنواتم ممنون‌ازراهنماییاتون

  21. سلام من آذر پارسال ۱۴۰۱ پست کردم به دلایلی نتونستم برم و دوباره امسال آذر پست کردم ۶ ماه اضافه خدمت دارم
    الان خوردم مرزبانی نمیخوام برم و میخوام دوباره دفترچه پست کنم برا ماه بعدی آیا بیشتر از ۶ ماه اضافه میخورم؟؟

  22. سلام من ۳۵ سال سن دارم متاهل و دارای یک فرزند سال ۸۷ رفتم خدمت ۱۱ ماه خدمت کردم بعدش دانشجو شدم و تا سال ۹۷ معافیت تحصیلی داشتم بعدش دیگه نرفتم الان بخوام برم شرایط غیبت و میزان خدمتم چند ماه میشه؟

  23. سلام من سه ساله غیبت کردم والان می‌خوام برم اضافه خدمت۶ماه بخشیده میشه؟؟؟

    1. سلام خسته نباشید.من دانشگاهمو سال ۹۴ تموم کردم کاردانی گرفتم ولی بعدش اقدامی نکردم برای خدمت.الان اقدام کنم ایا کسری بخشیده میشه؟۲۷ سالمه متاهلم دوتا هم فرزند دارم.چقد خدمت باید برم

  24. سلام من اضافه خدمت سنواتی دارم و تاریخ تسویه ام ۱/۷ هست رفتم کارگزینی میگن به تو تعلق نمیگیره میشه یه راهنمایی بکنین؟

    1. سلام کسانی که درحین خدمت یعنی بعد اموزشی از یگان خود فرار کنن بعد سه سال دوباره خودشونو معرفی کنن به یگان خدمتیشون اضاف دفتر چهای بخشیده میشود

    2. سلام من برادری دارم غیبت خورد ولی بخشیده شده امروز هم رفت آموزشی به نظر تون می تونه برای دانشگاه افسری اسم بنویسع

  25. من از سال ۱۳۹۰ تا‌الان‌مشمول سربازیم ولی هیچ اقدامی نکردم‌برا اعزام حتی دفترچم‌نگرفتم دانشجو بودم حتی دانشگاه رو هم نیمه کاره رها کردم ولی الان تصمیم گرفتم برم خدمت چقدر اضافه خدمت میخورم؟

  26. سلام من دفترچه پست کردم افتاده بودم مرز بانی نرفتم دوباره دفترچه پست کردم افتادم ارتش اون سنواتی یا قایب ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام سنوات خدمتی از تاریخ ۱۰ تیر ۱۴۰۲ تا اعزامی های اول مهرماه بخشیده شده و خدمت شما ۲۴ ماه در نظر گرفته میشه

  27. من نزدیک به ۵ سال غیبت دارم. آیا میتوانم پس از شروع دوره خدمت با تکمیل شرایط از بخشودگی غیبت استفاده کنم و پس از بخشیده شدن غیبت، درخواست معافیت تحصیلی برای ادامه تحصیل در ایران یا خارج از ایران کنم؟

    1. با غیبت امکان ادامه تحصیل ، امریه و کفالت نیست مگه اینکه قانون تغییر کند

  28. سلام خسته نباشید میگم کسی که ۲۱سن دارد اضافه خدمت چقدر میزنند ممنون میشم که بگین سپاس تشکر…

  29. سلام من اعزامی ۱۴۰۰بودم اضافه دفترچه بشخیده شد بود من فرار داشتم دباره ۱۴۰۱برگشتم سر خدمتم الان من اضافه خدمت ددارم یانه ممنون میشم پاسخ بدهید

    1. سلام قطعا اضافه خدمت دارید چون اون زمان که بخشیده شد خدمتو تموم نکردید همچنین اضافه خدمت نهست هم دارید

    2. سلام من ۱۴۰۲/۵/۲۵ درخواست اعزام دادم ولی تاریخ اعزامم رو زدن برج ۹ این بخششی که امسال گزاشتن تا مهر ماه شامل من میشه؟

  30. سلام خسته نباشید،من سرباز فراجا هستم پایه خدمتی مرداد ۱۴۰۱ ،۶ ماه سنوات پشت دفترچه دارم،بدلیل مشکلات مالی و کهولت مادر و پدر ۸۰ ساله بومی هم هستم،ایا این خبر صحت دارد اگر پدر بالای ۶۰ سالش باشه شامل عفو سنوات میشم یا باید سنوات رو طی کنم ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام
      بخشش اضافه خدمت سنواتی تنها بر عهده یگان خدمتی است و میتوانند با هر دلیلی اضافه خدمت شمارو ببخشند .

  31. سلام من ۶ماه اضافه خدمت داشتم یگانی که توش خدمت میکردم به من گفته که تمام اضافه خدمتهاتو بخشیدیم یعنی توسیستم ودجا ثبت نشده (اضافه هام )ولی تو سیستم ناجا مونده. درحال حاضرخدمتم رو تمام کردم(۲۴ماه)برگه تسویه گرفتم امضاهامو جمع کردم بعد از گذشت ۱ماه به من زنگ زدند که آقا پاشو بیا اضافه هاتو بکش من الان باید برم اضافه هامو بکشم نمیتونم کار دیگه ای بکنم ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    1. شما میتونید از فرماندهی یگان به طور مستقیم نامه بخشش دریافت کنید و با مراجعه حضوری به نظام وظیفه این موضوع را حل کنید

      1. سلام سربازی ک فرار کرده واسش اضافه خدمت بزنن تو مدت اضافه خدمت بهش حقوق و بیمه تعلق میگیره یا ن چون خیلی از سربازا وارد اضافه خدمت ک شدن هم حقوق و هم بیمشون قطع شده و هرچی پیگیری کردن متأسفانه حقوق و بیمشونو واریز نکردن!!

        1. سلام شما خودت داره میگی اضافه خدمت یعنی خارج از زمان مشخص خدمت پس چرا باید کسی که در دوران تنبیه است حقوق بگیره ؟

    2. سلام‌من‌۷ماه خدمتم مونده‌اوپراتورم تو ۱۱۰ ارومیه و ۶ ماه اضافه سنواتی‌دارم‌ چکار کنم بخشیده شه نامه بنویسم‌بدم‌ سردار یا رهبر خودش عفو‌داده‌کلا‌بخشیده شده نیازی‌نیس‌برم‌ک‌ خودش بخشیده میشه چون تو اینترنت اخبار همه جا اومده ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ /۷مهر بخشیده شده هیچی از چیزی نگفته شده فقط همین گفته شده پس ینی شمال منم میشه یا لطفا دقیقا مطمئنم کنید متشکر

      1. سلام من اعظامی۶/۱بودم اما نرفتم دوباره پست کردم برا ماه بعد باتوجه به بخشش رهبری تا۷/۱ اضافه دفترچه من بخشیده میشود؟

  32. سلام من ۶ ماه سنوات رو دارم و دارای شرایط کفالت هستم اگه بخشش بگیرم از فرمانده یا توجیه کنم میتونم معافیت رو بگیرم

      1. سلام و خسته نباشید بنده ۳۰ شهرویور سال ۹۸ از دانشگاه فارغ التحصیل شدم و تا اول تیر سال ۹۹ برای امریه سرباز معلمی اقدام و طبق قانونی که یک سال فرصت دارم صبر کردم ولی بعد از ۵ سال رفت و امد به اداره اموزش و پرورش که قبل از اینکه لیسانس و تمام کنم و تا اتمام فوق لیسانسم پیگیری کردم ولی به علت نداشتن پارتی که خود رئیس در آخرین روزهای خرداد ماه به صورتم گفتند تنونستم برم و بعد از ان هم به علت بیماری سنگ کلبه و سنگ شکنی و سپس به علت پارگی تاندون اشیل پای راستم نتونستم برم حال عرض بنده این هست آیا اضافه خدمت بنده بخشوده میشه یا نه ؟ واینکه ایا باز میتونم به عنوان امریه اقدام کنم یا خیر ؟ بازم ممنون از لطفتون ولی لطفا جواب بدین به ایلیلم چون اینجا نمیشه پیام هارو پیدا کردو فیلد خاصیم نیست که بریم توشو پیامامونو ببینیم.
        تشکر از لطفتون

        1. سلام
          بخشش اضافه خدمت به یگان های خدمتی سپرده شده.
          قطعا امریه نمیتونید بگیرید

    1. سلام من پارسال رفتم پلیس +۱۰برای گرفتن استعلام معافیت تحصیلیم چون اون برگه رو برا استخدام تو ارتش لازم داشتم برگه رو بهم داد روش نوشته بود تا ۱۴۰۲/۴/۲۷معافیت داری
      منم برگه رو بردم و کارامو انجام دادم و الان دو هفته پیش اومدن برام تحقیقات
      احتمال ۹۹درصد قبول بشم
      منم دیروز رفتم ک تا تاریخ قبولیم معلوم بشه کارامو کرده باشم برا سربازی اضافه نخورم با توجه ب برگه ای ک گرفته بودم تا ۲۷وقت دارم دفترچه رو پست کنم
      خدت کارمند اونجا هم میگه اون برگه رو من دادم بهت من بهت معافیت دادم
      ولی چون شهریور ۱۴۰۰دیپلم گرفتی و ثبت شده تا شهریور پارسال معافیت داشتی و الان تو اضافی ۱۵۰روز اضافه
      ولی من با توجه به برگه خدت پلیس ک بهم معافیت تا ۲۷م یعنی پایان ۲۰سالگیم بوده خیالم راحت بوده
      الان با این توجه اضافه هام پاک نمیشه از سیستم هر کاری کرد نشد
      و سیستم منو دارای اضافه می‌دونه در صورتی ک من اصلن قصد اینو نداشتم
      الان برای استخدامی قطعا رد میشم
      چیکار باید بکنم

  33. سلام ۴ماه دیر دفترچه تکمیل کردم و
    من بخاطر مشکلات مالی خانواده و تحت پوشش کمیته امداد هم هستیم آزمون دانشکده افسری شرکت کردم قبول شدم ولی بخاطر ۶ماه که اضافه خدمت که دارم رد شدم آیا میشه کاری کرد

      1. سلام من غیبت ۶ماه سربازی دارم خودم ۲۰خدمت کردم هیچی نبخشیدن علت دیر رفتن خدمت به خاطره که ما خانوداه فقیری هستیم پدرم مریضی قلبی داشته خودم به عنوان سرپرست خانواده مدرسه رو ویل کردم رفتم خرج خانواده م رو در بیارم

        1. سلام من ۶ماه اضافه خوردم در تاریخ ۱۴۰۲٫۷٫۸دفترچه رو پست کردم تاریخ اعزام هم ۱۴۰۲٫۹٫۱هستش آیا اضافه پشت دفترچه ای من بخشیده می‌شود

      2. سلام وقت بخیر
        من متولد ۷۵ هستم دو بار دفترچه پست کردم برام مدت اضافه خدمت صفر زدن (بخشیده شدن) و اعزام هم ۱۴۰۲/۸/۱ بود و بخاطر یه سری مشکلات خانوادگی نرفتم و الان ۱۴۰۲/۸/۱۵ مجدد دفترچه پست کردم آیا ۶ ماه بخشدیده شده سنواتی دوباره برام افزوده میشن؟

        لطفاً راهنمایی کنید 🙏🙏🙏

        1. سلام ۳۸ ساله متاهل هستم ۴۰۲/۱۰/۰۱ اعزام شدم ۱۸۰ روز بخشیده میشه
          ۲۰ سال سابقه بسیج فعال هم دارم

  34. سلام من سال ۹۱به خدمت رفتم و۵ماه بعدش به خاطر از هم پاشیده شدن خانواده ام و طلاق و اوضاع بخیم بیماری مادرم و مسعولیتی خواهر بزرگتر از خودم و مستأجری و غیره مشکلات تصمیم به مرخصی و کارهای معافی افتادم که دادگاه به من حکم امین عاجز به دلیل وضعیت دشوار و سختی که مادرم داشت بهم دادند کارهای معافی ام را کردم اما نشد برگردم خدمت و به خاطر نیاز شدید به پول مجبور شدم شبانه روز کار کنم جایی که خوب پول بدند رفتم سنگ بری اما به خاطر فشار . کار زیاد الان چند سالی میشه دچار پارگی دیسک کمر. مهره ۴و۵شدم و دیگه قادر به کار کردن و راه رفتن نیستم میخام بدونم چه طوری معافیت پزشکی بگیرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید