امریه وزارت نیرو

امریه وزارت نیرو

یکی از پر طرفدار ترین وزارت  خانه برای اشتغال وزارت نیرو است. خب طبیعی است که علاقه مندان به امریه وزارت نیرو هم کم نباشند. مشمولینی که قصد امریه شدن در این وزارت خانه و یکی از سازمان های زیر مجموعه آن را دارند باید شرایط امریه داشته باشند.

در این مقاله به معرفی کامل وزارت نیرو و بررسی شرایط امریه وزارت نیرو میپردازیم همچنین نحوه درخواست امریه شدن در این وزارت خانه را بررسی میکنیم. تا انتها با ما همراه شو تا به امریه شدن در این وزارت خانه نزدیک تر شی!

معرفی وزارت نیرو

وزارت نیرو در گذشته یعنی در زمان پهلوی به وزارت آب و برق معروف بود و وظایف آب رسانی و توزیع برق در سراسر کشور را بر عهده داشت.در ادامه سازمان انرژی اتمی هم جزئی از وزارت خانه قرار گرفت که البته در طول زمان به عنوان سازمانی مستقل از وزارت نیرو جدا شد.

در نهایت وزارت خانه برق و آب تبدیل به وزارت نیرو شد و هر گونه فعالیت در رابطه با بخش آب رسانی و دفع فاضلاب و توزیع برق در سراسر کشور و نگهداری منابع آب بر عهده وزارت نیرو قرار گرفت.

پیشنهاد ما به شما : امریه وزارت نفت

البته تمامی نیرو گاه های برق و سده های برقی آبی و شبکه توزیع برق تحت مدیریت این وزارت خانه است.

مهم ترین وظایف وزارت نیرو

👈 اجرای شبکه فاظضلاب و بهبود کیفیت بهداشتی شهر ها و روستاها

👈 حفاظت و نگهداری از تمامی منابع آبی سطحی و زیرزمینی

👈 تامین انرژی بطور مستمر و مداوم در تمام شبکه های توزیع

👈 تامین آب بهداشتی سالم در تمام شهر ها و استان ها

شرکت های زیر مجموعه وزارت نیرو

👈 شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی

👈 شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور

👈 شرکت مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق

👈 شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران

👈 شرکت مادر تخصصی منابع آب ایران

کلیات وزارت نیرو و سازمان های زیر مجموعه که هر کدام نمایندگانی در هر شهر و استانی دارد طبق موارد گفته شده است. پس برای امریه وزارت نیرو قطعا نیاز است تا در یکی از مجموعه های گفته شد مشغول شد.

با مراجعه به هرکدام از شرکت های گفته شده میتوانید کلیات کار و مسولیتی که بر عهده شما خواهد بود را متوجه شوید همچنین با شرایط کاری مانند ساعت کار و فضای اداره آشنا شید.

ورود به وزارت نیرو در هر یک از شرکت های مادر نیاز به تایید معاونت نیروی انسانی وزارت خانه دارد که در ساختمان مرکزی وزارت خانه یعنی در تهران قرار دارد. در ادامه راجع به شرایط و نحوه ورود به امریه وزارت نیرو بیشتر صحبت میکنیم.

شرایط ثبت نام امریه وزارت نیرو

شرایط ثبت نام امریه وزارت نیرو

برای امریه شدن در وزارت نیرو نیاز به یک سری شرایط عمومی و اختصاصی است تا بعد از طی کردن مصاحبه و انجام روال اداری مرسوم بتوانید وارد وزارت نیرو شوید.

شرایط عمومی امریه وزارت نیرو

✅ تابع قوانین جمهوری اسلامی

✅ عدم سو پیشینه کیفری

✅ دارای سلامت لازم جسمانی و روانی برای انجام مسولیت

✅ عدم غیبت سربازی

✅ عضویت در خانواده شهدا و ایثارگران

✅ مدد جویان کمیته امداد امام خمینی

✅ مددجویان سازمان بهزیستی

✅ عدم حضور در هر کدام از گروه های ضد انقلاب

نکته

برای امریه وزارت نیرو صرفا داشتن چند شرط عمومی کافیست و لازم نیست تمام شرایط را دارا باشید. تایید نهایی بر عهده معاونت نیرو انسانی میباشد.

شرایط اختصاصی امریه وزارت نیرو

✔️ داشتن سابقه کار مرتبط

✔️ داشتن تخصص و مهارت های لازم

✔️ داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با شغل درخواستی

✔️ پیگیری فراخوان امریه وزرات نیرو

✔️ داشتن معرف معتبر

✔️ حضور در جلسه مصاحبه جهت جذب

✔️ تطابق محل سکونت و اداره مورد نظر

✔️ تکمیل تعهدنامه امریه

چند نکته در رابطه با امریه وزارت نیرو

👈 طبیعتا اولویت با افرادی است که دارای مدرک تحصیلی بالاتر و مرتبط با شغل های موجود در شرکت های زیر مجموعه وزارت نیرو است.

👈 میزان حقوق دریافتی سربازان امریه معادل سرباز بومی با همان مدرک تحصیلی خواهد بود.

👈 میزان مرخصی ماهانه بر اساس قوانین مرخصی دیگر کارمندان است.

👈 اعزام ماموریتی به ادارات غیر بومی بر اساس نظر مدیریت لازم الاجرا است.

👈 امکان انصراف از امریه حتما با تایید مدیر مربوطه قابل انجام است.

👈 تعیین ساعت کار یا نحوه رفت و آمد حتی با وجود تاهل به نظر مدیر مربوط است.

👈 دریافت هرگونه کسری خدمت سربازی در زمان امریه غیر ممکن است.

👈 مدت امریه سربازی بعلاوه دوره آموزشی ۲۴ ماه است.

👈 دریافت انتقالی بین ادارات زیر مجموعه تنها با نظر مدیر میسر است.

👈 امکان استخدامی بعد از پایان امریه تنها در صورت قبولی در آزمون سراسری دستگاه های اجرایی ممکن است.

سامانه ثبت نام امریه وزارت نیرو

همانطور که میدانید تمامی شرکت های دولتی امکان جذب امریه سربازی با توجه به سهم سالانه ای که از سوی نیروهای مسلح به آن ها تخصیص داده میشود را دارند.سهمیه ها در شرکت های مادر زیر مجموعه و استان های کشور پخش میشود و ممکن است استانی با توجه به نیازش سهمیه بیشتری داشته باشد.

امریه های سربازی شرکت های دولتی به صورت فراخوان های عمومی جهت تکمیل پرونده و دعوت به مصاحبه یا از طریق سایت خود وزارت خانه یا اطلاع رسانی عمومی یا از طریق سامانه جذب امریه دولت به آدرس amriyeh.moe.gov.ir اعلام میشود.

بر اساس تجربه نیاز است حداقل ۳ ماه قبل از ارسال دفترچه مراحل اداری درخواست امریه وزارت نیرو شروع شد.اگر بخواهیم ساده تر بگوییم باید تاریخ اعزام مشخص داشته باشید و بتوانید تاریخ اعزام سربازی را پیش بینی کنید.

برای پیش بینی تاریخ اعزام کافیست بدانید هر زمان که دفترچه آماده به خدمت سربازی را ارسال کنید یک یا دو ماه بعد از ارسال اعزام میشوید با این حساب به سازمان مربوطه تاریخ اعزام قطعی را حتی قبل از ارسال دفترچه باید اعلام کنید هر چند که امکان تمدید و تعجیل در تاریخ اعزام وجود دارد.

نکته مهمی که باید بدانید این است که امریه ها معمولا در ۶ ماه نخست سال انجام میشود و به ندرت پیش می آید سهمیه ای برای نیمه دوم سال خالی بماند. همچنین دو تاریخ اعزام در سال شامل امریه نمیشوند که تاریخ اعزام برج ۱۲ و خود فروردین است که اصلا اعزامی وجود ندارد.

نکته دیگر این است که در فراخوان های اعلام شده صرفا اسم وزارت نیرو ممکن است دیده نشود در واقع شرکت های زیر مجموعه هستند که فرتخوان جذب امریه میدهند پس باید به دقت و بطور مداوم برای اطلاع از فراخوان های امریه شرکت های زیر مجموعه نیرو پیگیر باشید یا از طریق سایت سرباز مشاور و شبکه های اجتماعی ما مطلع شوید.

نتیجه گیری

اگر علاقه مند به فعالیت در حوزه انرژی و فعالیت های نیروگاهی هستید و البته تحصیلات و سوابق کار مرتبط دارید و با هیچکدام از محدودیت های امریه وزارت نیرو مشکلی ندارید قطعا امریه در این وزارت خانه برای شما مناسب است.

برای دریافت مشاوره در زمینه امریه سربازی میتوانید همین الان با تنها مجموعه تخصصی مشاوره سربازی کشور تماس بگیرید و از آخرین اطلاعات و فراخوان های جذب امریه مطله شوید.

بنر امریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید