امریه بانک ها

امریه بانک ها

یکی از جذاب ترین جاهایی که مشمولین میتوانند در آن دوره سربازی خود را بگذرانند بانک ها هستند.میشود با گرفتن امریه بانک در یکی از بانک های دولتی یا خصوصی دوران خدمت را با شرایط نسبتا خوبی سپری کرد.

در اینجا در رابطه با امریه انواع بانک ها و شرایط و مراحل ورود به آنها صحبت میکنیم همچنین رشته هایی را که بیشترین شانس برای امریه شدن در بانک ها را دارند نام میبریم. تا انتها با سرباز مشاور همراه شو تا این موقعیت خوب امریه را از دست ندی!

شرایط امریه بانک چگونه است؟

برای ورود به هر امریه ای مشمولین باید یک سری شرایط عمومی و اختصاصی داشته باشند تا سازمان مربوطه با امریه شدن آن ها موافقت کند.

شرایط عمومی امریه بانک

✅ اعتقاد به دین اسلام یا یکی از دین های مصوب قانون اساسی

✅ عدم سو پیشینه

✅ عدم همکاری و ارتباط با گروه های معاند جمهوری اسلامی ایران

✅ عدم غیبت سربازی

✅ تحصیل در رشته های مورد نظر بانک عامل

✅ داشتن برگه آماده به خدمت(برگه سبز)

شرایط اختصاصی امریه بانک

✅ شرکت در مصاحبه بانک جهت پذیرش

✅ کسب رضایت مسول امریه بانک

✅ وجود مشمول و بانک در یک شهر حتی الامکان فاصله کمتر از ۳۰ کیلومتر

✅ عدم ارتباط رابطه درجه ۱ فامیلی با کارمندان بانک مورد نظر

✅ داشتن معرف جهت تسهیل در پذیرش

✅ اقدام بموقع طبق فراخوان بانک ها

✅ انجام مصاحبه های اولیه حداقل ۳ ماه قبل از تاریخ اعزام

معرفی مجموعه بانکی کشور

تمامی بانک های دولتی و خصوصی و موسسات مالی اعتباری زیر نظر بانک مرکزی مشغول بکار هستند و امریه شدن در بانک ها در واقع نوعی ورود به وزارت اقتصاد و دارایی است.در نتیجه میتوان در تمامی ساختمان های مدیریتی و اداری و شعب بانکی امریه شد.

حتی میتوان در بانک مرکزی و ادارات زیر مجموعه بانک مرکزی امریه سربازی گرفت.سازمان برنامه و بودجه هم جزئی از این ساختار است پس امریه های وزارت اقتصاد و دارای صرفا محدود به بانک ها نمیشود و زیر مجموعه های گسترده ای در سراسر ایران را شامل میشود.

توجه

امریه سازمان امور مالیاتی بعنوان بخشی از این وزارت خانه را میتوانید از طریق همین سایت مشاهده کنید.

چه بانک هایی امریه دارند؟

در اکثریت امریه هایی که توسط بانک ها انجام میشود بانک های دولتی اقدام به جذب امریه میکنند و کمتر پیش می آید امریه بانک در بانک های خصوصی و موسسات مالی اعتباری انجام شود.خب طبیعی هم است سهمیه ای که نیروهای مسلح جهت امریه به وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی میدهد بسیار محدود است.

همین سهمیه محدود در جهت به خدمت گیری مشمولین در راستای سیاست های دولت مورد استفاده قرار میگیرد پس میتوان گفت اولویت پذیرش امریه بانک با بانک های دولتی است و در شرایط خاص که بانک خصوصی با کمبود نیرو مواجه باشد میتواند با مجوز بانک مرکزی اقدام به جذب امریه کند.

از مجموع تمامی بانک های کشور بیشترین شعب و بالاترین گردش مالی مربوط به بانک های دولتی است در نتیجه جهت مدیریت منابع انسانی این بانک ها اقدام به جذب سرباز امریه میکنند.

بانک های دولتی امریه سربازی

👈 بانک ملی

👈 بانک ملت

👈 بانک رفاه

👈 بانک مسکن

👈 پست بانک

👈 بانک صادرات

توجه

بانک های خصوصی و غیر دولتی ای که با سازمان و ارگان های دولتی و نظامی همکاری دارند راحت تر میتوانند جذب امریه داشته باشند.مانند بانک شهر که بدنه ای از شهرداری است اما بانک خصوصی محسوب میشود.

شاید باورتان نشود بانک های رفاه و ملت هم در کل غیر دولتی هستند اما به دلیل افکار جمعی و جهت تسهیل در اقدام مشموملین ما در لیست بانک های دولتی قرارشان دادیم.بانک سپه هم بعنوان بانک مختص گردش مالی پرسنل نظامی کشور از جمله بانک هایی است که امکان جذب سرباز امریه دارد.

هشدار

امریه بانک ها بسیار محدود است و بسیار کم فراخوان جذب امریه بانک اعلام میشود.پیشنهاد میکنیم در صورت علاقه به امریه بانک حتما به منابع انسانی بانک های گفته شده مراجعه کنید.

رشته های مورد نیاز امریه سربازی در بانک

رشته های مورد نیاز امریه سربازی در بانک

همانطور که در امریه های دیگر ملاک مدرک و رشته تحصیلی است در این امریه هم این معیار برای جذب سرباز امریه وجود دارد. پس لازم است شغل مورد نظر در بانک یا شعب آن با مدرک تحصیلی مشمول تطابق داشته باشد.

👈 مدیریت بانکی

👈مدیریت مالی

👈 مدیریت بازرگانی

👈 مدیریت کسب و کار

👈 حسابداری

👈 حسابرسی

👈 حسابداری مالی

👈 آمار و زیر مجموعه های آن

👈 رشته مهندسی عمران

این رشته ها بیشترین پذیرش را هم بعنوان امریه و هم بعنوان استخدام در بانک ها دارند.در رابطه با رشته مهندسی عمران هم تعجب نکنید.در مقاطعی بانک ها مهندسین عمران را در فعالیت هایی همچون کارشناس ملکی یا نوسازی شعب و ساختمان های اداری به کار میگیرند.

البته جذب شدن با رشته مهندسی عمران در بانک کار بسیار مشکلی است اما ممکن است خوش شانس باشید و در فراخوان جذب امریه بانک یمی از بانک های دولتی و غیر دولتی نیاز به این رشته تحصیلی داشته باشد.

نکته

طبیعی است علاوه بر معرف هرچقدر مدرک تحصیلی مشمول و معدل و دانشگاهی که در آن درس خوانده است بهتر باشد مشمول در اولویت بالا تری برای جذب امریه قرار میگیرد.

مزایا و معایب امریه شدن در بانک ها

مزایا و معایب امریه شدن در بانک ها

همچون امریه سربازی دیگر ارگان هایی که توضیح دادیم امریه بانک ها هم دارای مزایا و معایب مختلفی است و با در نظر گرفتن آن ها نسبت به خدمت سربازی معمولی باید اقدام کنید تا در میان راه پشیمان نشوید.

مزایای امریه بانک

👈 امکان استخدام راحت تر بعد از قبولی در آزمون استخدامی

👈 ساعت کار مناسب

👈 فضا و شرایط کاری نسبتا خوب

👈 کسب تجربه و سابقه کار مرتبط

معایب امریه بانک

👈 انجام فعالیت های ارباب رجوعی در اکثر شاخه های شغلی

👈 حساسیت کارهای بانکی

👈 هم اندازه بودن حقوق امریه و حقوق سربازی عادی

👈 عدم امکان استفاده از کسری خدمت در صورت وجود شرایط کسری

👈 عدم امکان انصراف از امریه جز با تایید بانک

👈 الزامی بودن دوره آموزشی

👈 محاسبه میزان مرخصی و ساعت کار طبق نظر بانک

👈 الزامی بودن اعزام به ماموریت های کاری طبق نظر بانک

درکل میتوان گفت امریه بانک جز امریه های خوب و مناسب است و اشخاصی که حساسیت زیادی نسبت به فعالیت هایی که به آن ها محول میشود ندارند میتوانند دوران سربازی خوبی در این امریه داشته باشند.

مراحل امریه بانک

👈 پیگیری فراخوان های اعلام شده توسط بانک

👈 مراجعه به بانک جهت ثبت درخواست و بررسی اولیه

👈 شرکت در جلسه مصاحبه تخصصی

👈 ارائه مدارک تحصیلی و مهارت های مرتبط

👈 مراجعه به پلیس+۱۰ و ارسال دفترچه آماده به خدمت سربازی

👈 تعیین تاریخ اعزام طبق تاریخ اعزام اعلامی بانک

👈 تقدیم برگه سبز به بانک جهت نامه نگاری بانک و نیروهای مسلح

👈 گذراندن دوره آموزشی

👈 حضور در محل اعلام شده جهت نهایی شدن مراحل امریه

هشدار

عدم حضور بموقع در هر کدام از مراحل گفته یا ایجاد مشکل در طی روند امریه شدن به منزله انصراف از امریه بانک است و تمامی مسولیت اقدامات با خود مشمول میباشد.

در آخر

اگر رشته تحصیلی شما طبق رشته های گفته شده است و از فعالیت ها و مشاغل بانکی خوشتان می آید و در ضمن میخواهید در محیط کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود خدمت کنید قطعا امریه بانک جز امریه های بسیار مناسب برای شما است.

میتوانید همین الان با سرباز مشاور تماس بگیرید تا در خصوص امریه بانک یا دیگر امریه های سربازی جدید ترین اخبار و اطلاعات را کسب کنید.

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید