سربازی طلاب ( روحانیون )

سربازی طلاب - سربازی روحانیون

افرادی که در حوزه مشغول به تحصیل هستند را اصطلاحا طلبه می نامند.تحصیلات حوزوی دارای سطوح مختلف است که البته قابل معادل سازی با تحصیلات دانشگاهی میباشد.حتی طلاب هم باید به خدمت سربازی بروند البته مدل و نحوه خدمت سربازی آن ها متفاوت است.

معمولا بدین صورت است که طلبه بعد از پایان تحصیل در حوزه و اعلام آمادگی برای ورود به خدمت سربازی در یکی از ارگان های زیر نظر حوزه همچون مدرسه های حوزوی یا مساجد یا مناطق محرومی که نیاز به روحانی دارند حاضر میشوند و خدمت سربازی را سپری میکنند.

طلاب هم باید به دوره آموزشی بروند البته در دوره آموزشی همه دارای مدرک تحصیلی حوزوی هستند و طلبه محسوب میشوند و بعد از آن بدون حضور در مکان نظامی و بدون داشتن الزام برای پوشیدن لباس نظامی در جبهه ای دیگر مشغول بکار میشوند.

مطلب پیشنهادی به شما : معافیت تحصیلی

طلاب با توجه سختی و محرومیت منطقه ای که در آن مشغول به خدمت هستند زمان خدمت متفاوت خواهد بود همانطور که برای سربازان مناطق عملیاتی و غیر بومی ۶ ماه کسری خدمت در نظر گرفته میشود.

طلاب برای اقدام کافیست به همراه گواهی تحصیلی حوزوی برای تشکیل پرونده به پلیس+۱۰ مراجعه کنند و در صورت نامه پذیرش از ارگان مشخص بعنوان سپاه نامه را ارائه دهند و بعد از گذراندن دوره آموزشی وارد یگان شوند و دوره سربازی را سپری کنند.

فراموش نکنید که برای طلاب همچون دانشجویان قوانین معافیت های تحصیلی مشخص وجود دارد و در صورتی که رعایت نشود فرد وارد غیبت میشود و طبق قانون با او رفتار میشود. در صورت وجود هر گونه سوال با سرباز مشاور تماس بگیرید.

یک پاسخ

  1. باسلام اتفاقا طلبه هاهم باید به خدمت اعزام بشن ودرکنارسایرسربازان سایر مکانهاوپادگانها حضور داشته باشند وحتمالباس سربازی بپوشند وسن وسطح تحصیلی مشخصی رامشخصی راهم تعیین کنند برای اعزام به سربازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !