معافیت قضات چگونه است؟

معافیت سربازی قضات

👈 معافیت قضات چگونه است؟ همان طور که میدانید رشته حقوق به چندین مدل شغلی تقسیم میشود که وکالت معروف ترین آن است اما شاخه شغلی دیگری در حقوق با نام قضاوت وجود دارد و بعد از فارغ التحصیلی میتوان در این شاخه ادامه تحصیل داد و یا زیر نظر قوه قضاییه مشغول بکار شد.

مطلب پیشنهادی به شما: معافیت سربازی

بعد از ورود به این پروسه باید مرحله ای با نام کاراموزی را گذراند و همانطور که روابط عمومی قوه قضاییه اعلام کرده است گذراندان کارآموزی حتی با اینکه زیر نظر قوه قضاییه میباشد معافیت تحصیلی ندارد.هر زمان اسم معافیت تحصیلی آمد یعنی پای خدمت سربازی در میان است و مشمول بدون داشتن کارت پایان خدمت نمیتواند بطور رسمی مشغول بکار شود.
با توجه به شرایط و مراحل سخت پذیرش در قوه قضاییه و استخدام بعنوان قاضی تعداد افراد بسیار اندکی میتوانند تمامی مراحل را با موفقیت سپری کنند از این رو قوه قضاییه تعهد میدهد در صورتی که پذیرش فرد نهایی شد دوران سربازی خود را در همان جا بگذراند.

درسته معافیتی مبنی بر معافیت قاضی بودن در کار نیست اما خب خدمت در قوه قضاییه و شروع سنوات خدمتی بعنوان قاضی حتی در دوران سربازی و نبودن در محیط نظامی یا از دست ندادن موقعیت شغلی از مزایای این قانون میباشد.
اگر این مسیر را برای گذراندن خدمت سربازی راحت انتخاب کرده اید لطفا ابتدا تمامی آیین نامه های اجرایی و استخدامی قوه قضاییه را مطالعه کنید و از تعداد متقاضیان و نحوه پذیرش مطلع شوید و بعد قدم در این مسیر بگذارید،چرا که ممکن است با صرف زمان و تلاش بسیار صرفا با هدف معافیت از سربازی موفق به پذیرش نشید و غیبت بخورید!

معافیت سربازی قضات و هیئت علمی

معافیت سربازی قضات و هیئت علمی

👈 همانطور که در این مقاله بطور کامل درباره معافیت و مزایای قاضی بودن در رابطه با خدمت سربازی صحبت شد شاید برایتان سوال باشد موارد دیگری که مراحل و آزمون های سختی را برای رسیدن به مراتب شغلی مهم گذرانده اند و بعنوان نخبه علمی معرفی میشوند چگونه خدمت سربازی را سپری میکنند یا اینکه معافیتی به آن ها تعلق میگیرد؟

بطور مفصل در رابطه با سرباز نخبگی و انجام پروژه های کسری خدمت در سایت سرباز مشاور صحبت کرده ایم که میتوانید از آن ها استفاده کنید، در اینجا نیز توضیحاتی را برای شما عزیزان میدهیم.

شخصی که نخبه است و از نظر علمی فرد فعال و شناخته شده ای است میتواند با انجام پروژه حتی در حین تحصیل از خدمت سربازی معاف شود یا اینکه در زمان سربازی پروژه جایگزین خدمت انجام دهد.

بعضی از دوستان بنا به دلایلی این دو کار را انجام نمیدهند و با قدرت و انگیزه ادامه تحصیل میدهند و حتی به درجه هیئت علمی هم میرسند و غافل از آن که حتی اگر برای ادامه تحصیل به خارج از کشور هم رفته بودند و در مطرح ترین دانشگاه های جهان هیئت علمی میشدند بازهم چیزی به اسم معافیت هیئت علمی وجود نداشت!
واضح است برای معافیت از سربازی با استفاده از تحصیلات یا مدارج تحصیلی چاره ای جز انجام پروژه ای که مورد تایید یکی از ارگان های نظامی باشد و در واقع کمک به پیشرفت عملیاتی و نظامی کشور کند وجود ندارد.

پس همانطور که قبلا هم گفته شده بجای اینکه تا مرحله دکتری پیش بروید و درنهایت در سن بالا و با وجود مشغله دنبال گرفتن معافیت باشید در همان مقطع کارشناسی ارشد که از ترم ۳ مجاز به انجام پروژه هستید مراحل گرفتن کسری خدمت را آغاز کنید.

نکته مهم دیگری نیز وجود دارد شما حتی اگر بعنوان نخبه ترین فرد کشور معرفی شوید و اگر حتی بابت پروژه و کارهای ارزشمندی که انجام داده اید ۲۴ ماه کسری خدمت گرفته باشید حتما باید برای تثبیت نهایی معافیت سربازی دوره آموزشی را بگذرانید. این موضوع معافیت قضات چگونه است؟ برای دوستان به تفصیل شرح داده شد، امید می رود که بهره کافی را برده باشید.
اگر همچنان سوالی در مورد معافیت سرباز قضات ( قاضی ها ) دارید همین الان برای مشاوره سربازی با سرباز مشاور تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !