منظور از معافیت سربازی زن معلول چیست؟

معافیت سربازی زن معلول بر اساس ماده ۶ قانون حمایت از حقوق معلولین میتواند شامل افراد مشمول نظام وظیفه که با این مسله مواجه هستند شود. بر اساس این ماده اگر فرد مشمول دارای همسری معلول باشد و در خانواده فرزند ذکور بالا ۱۸ سال را نداشته باشند براساس یکسری قواعد شامل معافیت سربازی می شود تا بتواند از همسر ناتوان خود مراقبت نماید. در این نوشته با ما همراه شوید تا بتوانیم به شما اطلاعات لازم را در این زمینه ارائه نماییم.

مدت زمان معافیت سربازی زن معلول

با توجه به این قانون، مشمولانی که با معلول دارای معلولیت جسمی حرکتی ازدواج می کنند، در صورتی که فاقد غیبت باشند به طور موقت از خدمت سربازی معاف می گردند.

این معافیت موقت تا حدود ۵ سال می باشد. بر این اساس  برای این دسته از مشمولان معافیت در مقاطع زمانی ۳۰ ماهه صادر و پس از به اتمام رسیدن مهلت داده شده، در صورتی که بنیاد شهید و امور ایثارگران استمرار ازدواج را تایید نماید، از طریق وظیفه عمومی این موضوع قابل تمدید می باشد.

در صورتی معافیت موقت تبدیل به معافیت دائم میشوئد که بعد از ۵ سال این ازدواج تداوم داشته باشد در این صورت برای این دست از مشمولان معافیت دائم صادر خواهد شد.

برای رزرو وقت مشاوره تلفنی کلیک کنید

شرط بهره مندی از معافیت سربازی زن معلول

زندگی با فرد معلول بسیار سخت است چرا که این افراد توانمندی های لازمه را برای مراقبت از خود مانند سایر انسان های سالم را ندارند و در ندگی روزمره خود با مشکلاتی مواجعه هستند.

با توجه به اینگونه ناتوانی ها اگر فردی که مشمول خدمت به نظام وظیفه عمومی است در صورت داشتن همسری معلول میتواند در صورتی از خدمت معاف گردد که خود کار مراقبت از همسر را بر عهده گرفته باشد.

اما اگر فرد یا افراد معلول خانواده در مراکز شبانه روزی تحت پوشش سازمان بهزیستی در حال نگهداری است ، فرد مشمول نمی تواند از معافیت پزشکی سربازی بهره مند گردد.

موضوعات مرتبط : شرایط و مراحل گرفتن انواع معافیت کفالت

مدارک لازم جهت انجام مراحل اداری معافیت سربازی زن معلول

۱-در دست داشتن برگه شماره ۱ وضعیت مشمول

۲-برگه شماره ۲ که در آن وضعیت معانیه اولیه مشمول در آن نوشته می شود

۳-برگه شماره ۴ به عنوان اطلاعات محل تحصیل و در دست داشتن آخرین مدرک تحصیلی

۴-گواهی اشتغال به خدمت سربازی برای مشمولینی که حین خدمت متاقضی استفاده از ماده ۶ بهزیستی هستند

۴-کپی از تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی فرد مشمول

۵-یک قطعه عکس پرسنلی ۴*۳ که دارای پس زمینه سفید

۶-کپی برابر اصل شده تمام صفحات شناسنامه پدر، مادر، خواهران، برادران و همسر

۷-فرم سه برگی بهزیستی که مربوط به تعیین وضعیت معلولیت جسمی و ذهنی معلولان است.

اهمیت مشاوره معافیت سربازی زن معلول

بر اساس تبصره های که در زمینه معافیت سربازی و تغییر قواعد نظام وظیفه عمومی وجود دارد باید به خاطر داشته باشید که همه افراد دارای اطلاعات لازم در این زمینه نیستند به همین خاطر باید به فردی اگاه در این حوزه مراجعه کنند تا بتوانند ضمن اخذ اطلاعات کافی در این زمینه در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند بتوانند از معافیت سربازی برخوردار گردند.

مشاورین ما در مرکز سرباز مشاور با تخصص و آگاهی های لازم در زمینه معافیت سربازی آمادگی این را دارند تا به شما اطلاعات لازم در این زمینه را ارائه نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمیبنه معافیت با مشاوران ما برای مشاوره سربازی تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !