معافیت سربازی زخم معده

معافیت سربازی زخم معده یکی دیگر از مباحثی است که در این مقاله قرار است به آن بپردازیم . بیماری زخم معده، یکی از بیماری های دستگاه گوارش و جراحی عمومی محسوب می شود که در صورتی که مشمول خدمت سربازی، طبق آئین نامه ی اجرایی معاینه و معافیت پزشکی مشمولان خدمت وظیفه ی عمومی، شرایط معافیت پزشکی زخم معده ی خدمت سربازی را دارا باشد، می تواند جهت دریافت کارت پایان خدمت از طریق معافیت پزشکی زخم معده، اقدام کند.

معمولا تمام افرادی که مشمول نظام وظیفه هستند نمیتواند بنا به دلایلی همچون موارد پزشکی این کار را به انجام برساند یا حضور دایم در این نوع وظیفه مقدس داشته باشند.

لذا سازمان نظام وظیفه این افراد را از خدمت مستثنی کرده است از جمله بیماری های که افراد را از این نوع خدمت معاف می کند معافیت سربای بیماری زخم معده است برای دریافت اینگونه معافیت یکسری بندها و تبصره های وجود دارد که ما در ادامه ان را با شما دریمان می گذاریم.

مطلب پیشنهادی به شما : معافیت پزشکی

برای درک بهتر علت معافیت سربازی زخم معده باید اشاره کنیم که زخم معده به معنی نوعی آسیب خوش‌خیم به مخاط و زیرمخاط دستگاه گوارش می باشد که انجام خدمات محوله بر مشمول را با مشکل رو به رومی سازد.

معمولاً بین ترشح اسید معده و این آسیب ارتباط وجود دارد ولی امروزه عامل اصلی این زخم‌ها را وجود و تکثیر باکتری هلیکوباکترها هستند که از راه‌های مختلفی از جمله آسیب به لایه محافظ مخاط معده موجب ایجاد زخم معده می‌گردند. زخم معده ممکن است به راحتی اتفاق اتفاق بیفتد، اما بدون درمان مناسب می تواند بیشتر شود. در زیر به چند مورد از علایم معمول زخم معده اشاره خواهیم کرد.

درد خفیف در معده

کاهش وزن

عدم تمایل به خوردن غذا به درد معده

داشت حالت تهوع یا استفراغ

نفخ های پی در پی

به راحتی احساسی سیری می کنید

سوزش یا رفلاکس اسید دارید

احساس سوزش در قفسه سینه

دردی که ممکن است هنگام خوردن، نوشیدن و یا مصرف آنتی اسیدهای کم خونی افزایش یابد

مدفوع تیره و قیرمانند

استفراغی که خونی

مراحل دریافت معافیت پزشکی زخم دستگاه گوارش

برای دریافت معافیت سربازی زخم معده باید یکسری مراحل رو طی کرد اینکه شماچه مراحلی را باید طی کنید مهم است تا بتوانید به راحتی ان ها را پشتسر بگذارید در زیر میخواهیم به شما مراحل این کار را به صورت مختصر اشاره کنیم :

۱-دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) به منظور تنظیم و تکمیل مدارک مورد نیاز دریافت کنید.

۲-قبل از مراجعه به پزشک جهت معاینه کننده اولیه، باید ابتدا برگه خود اظهاری سوابق بیماری را که در پشت برگ معاینه اولیه قرار داشته، به دقت تکمیل کنید تا در هنگام مراجعه به پزشک معاینه کننده آن را به او ارائه دهید.

توجه داشته باشید که مشمولانی که مشکلات پزشکی خود را به هنگام معاینه اولیه بیماری خود را مطرح نکنند، چنانچه در دوران آموزش یا خدمت به دلیل اعلام نکردن مشکل پزشکی، دچار حادثه شوند مسئولیت آن بر عهده خود فرد است.

۲-به یکی از پزشکان معاینه اولیه مراجعه نمایید و برگه معاینه اولیه توسط پزشک را تکمیل کنید. شما می توانید آدرس پزشکان معاینه کننده را از دفاتر پلیس +۱۰ دریافت نمایید.

۳-در این مرحله درخواست شما توسط کاربر پلیس +‌۱۰ در سیستم ثبت می گردد. شما باید کلیه مدارک را از کاربر پلیس +۱۰ دریافت نمایید. شما باید این مدارک را همراه داشته باشید و به شورای پزشکی ارائه کنید.

۴-برگ معرفی به بیمارستان از طریق پست به آدرس شما ارسال می شود. ذکر این نکته ضروری است که مشمولانی که دارای نقص عضو یا بیماریهای قابل مشاهده می باشند نیازی به مراجعه به بیمارستان ندارند.

۵-جهت انجام معاینات تخصصی به بیمارستان مراجعه کنید.

۶-جوابیه بیمارستان (‌نظریه تخصصی) به حوزه رسیدگی کننده ارسال می شود.

۷-دعوتنامه به آدرس شما جهت حضور در شورای پزشکی ارسال می گردد.

۸-جلسه شورای پزشکی برگزار می شود.

مدارک مورد نیاز برای معافیت سربازی زخم معده

عکس ۴*۳ از مشمول

فرم اولیه پزشکی

کپی برابر اصل آخرین مدرک تحصیلی

اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی فرد مشومل شده

فرم وضعیت سوابق تحصیلی

شرایط معافیت پزشکی زخم معده

زخم معده از جمله مواردی است در آیین نامه های پزشکی نظام وظیفه دارای معافیت میباشد و این مورد در صورتی امکان پذیر است که پس از آندوسکوپی یا کلونسکوپی در یکی از مراکز پزشکی نیرو های مسلح اثبات بر وجود زخم دستگاه گوارشی باشد.

اگر وجود زخم موجب عارضه یعنی خونریزی یا سوراخ شدگی باشد رای بر معافیت دایم داده خواهد شد و در غیر اینصورت یعنی عدم وجود عارضه یا بهبود یافتگی معاف از خدمات رزمی داده خواهد شد.

مطلب پیشنهادی به شما : معافیت سربازی

در شرایطی که اثبات بر وجود زخم باشد اما عارضه ای وجود نداشته باشد شورای پزشکی شش ماه معافیت موقت صادر خواهد کرد تا بعد از گذشت این زمان دوباره شواری پزشکی برگزار شود و اگر شامل موارد ذکر شده باشد معافیت دایم صادر خواهد شد.

زخم معده و معافیت پزشکی

زخم معده در صورتی دارای معافیت پزشکی است که باعث خونریزی ویا سوراخ شدگی یا مواردی که موجب عارضه است شده باشد و در غیر اینصورت شورای پزشکی تنها رای به معافیت از خدمات رزمی میدهد.

معافیت پزشکی زخم دستگاه گوارش

پس از تایید پزشک اولیه و برگزاری شورای پزشکی با توجه به مورد اقدام شده آندوسکوپی یا کولونسکوپی صورت خواهد گرفت که حتما باید در بیمارستان های نیرو های مسلح یا بیمارستان های مورد تایید صورت گیرد و در صورت اثبات وجود زخم یا عارضه در دستگاه گوارش برای اشخاص حین تحصیل یا فارغ التحصیل یا مشمولین غایب معافیت دایم صادر میشود.

معافیت بیماری های گوارشی

هر کدام از قسمت های دستگاه گوارش با توجه به عارضه های پیش آمده قوانین و آیین نامه های مختص خود را دارد و در این مقاله به عمده مواردی که برای معافیت اقدام میشود اشاره خواهد شد.

۱-وجود زخم و ایجاد عارضه

۲-انجام عمل جراحی روی دستگاه گوارش که دارای عارضه مزمن و غیر قابل علاج باشد

۳-تومورها و کیست های بدخیم دستگاه گوارش

۴-فقدان طحال

معافیت پزشکی رفلاکس معده

رفلاکس معده از جمله مواردی است که میتواند دلایل مختلفی از جمله دلایل عصبی داشته باشد اما اگر این مورد عارضه خاصی ایجاد نکند قطعا شامل معافیت نخواهد شد و رای شورای پزشکی معاف از خدمات رزمی خواهد بود.

معافیت پزشکی بیماری معده

بیماری های معده از جمله زخم معده،وجود تومور و کیست های بدخیم که موجب عارضه و خون ریزی هستند و قابل علاج نیستند و عارضه های ناتوان کننده ایجاد میکنند شامل معافیت دایم پزشکی میباشد.

مطلب پیشنهادی به شما : معافیت کفالت سربازی

جهت کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن مشاوره رایگان ، و راهکارهای کسری از خدمت توسط بهترین مشاوره های سطح کشور هستید به سایت سرباز مشاوره مراجعه کنید.

بنر معافیت پزشکی

6 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر،و روز مرد و پدر رو به تمامی مردهایه روزگار و پدرهایه فداکار و نظامی های کشور عزیزمون ایران تبریک میگم،خدا قوّت،عرضم به خدمتتون که بنده سه جا معده ام سوراخ شد عمل کردم الان با گذشت یکسالونیم از روزی عمل کردم تا به العان رفلاکس معده دارم،سوزش معده دارم،نفس میکشم یهو تیر میکشه قفسه سینه ام از معده،و حالت تهوع و غیره،خلاصه با مدارک و مستندات فوق تشخیص کادر پزشکی به عرضتون میرسونم ایا بنده معاف میشم؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !