معافیت سربازی با غده تیروئید

معافیت سربازی با غده تیروئید
معافیت سربازی با غده تیروئید

معافیت سربازی با غده تیروئید همانطور که از نامش پیداست، برای گروهی از مشمولان خدمت وظیفه در نظر گرفته شده است. که از بیماری های مربوط به غدد تیروئید رنج میبرند. اگر بخواهیم به طور کلی بیان کنیم. بیماری های مربوط به معافیت های پزشکی در هفده دسته قرار  دارند. که بیماری های غدد تیروئید مربوط به دسته ای از بیماری ها تحت عنوان بیماری های غدد مترشحه داخلی است.

همانطور که میدانید غده تیروئید نیز یکی از مهم ترین غدد مترشحه ای است. که اختلال در عملکرد آن باعث بروز بیماریهای مختلفی میشود. تشخیص و درمان این بیماری ها برای افرادی که به سن مشمولیت میرسند و میخواهند به خدمت سربازی بروند، اهمیت زیادی دارد. چرا که لازمه ی انجام دوره سربازی داشتن صحت و سلامت کامل جسمی و روانی است.مشاوره سربازی

معافیت از سربازی در نظام جمهوری اسلامی

معافیت از سربازی در نظام جمهوری اسلامی. بر اساس قانون مشول خدمت سربازی با دلیل مشکلات جسمی و روانی است. برای معافیت سربازی با غده تیروئید نیز باید این مراحل طی شود. مشمولان خدمت سربازی به لحاظ سلامت و توان جسمی و روانی در ۴ دسته ی زیر طبقه بندی می شوند:

  • مشمولانی که دارای سلامت جسمی و روانی کامل هستند و قادر به انجام کامل خدمت می باشند.
  • مشمولانی که دچار بیماری، نقص عضو و یا اختلال روانی جزئی هستند که به علت عدم برخورداری از سلامت کامل، بر حسب نوع بیماری و تحصیلات، معاف از رزم خواهند شد.
  • مشمولانی که دارای بیماری های جسمی و روانی ای هستند که قابل درمان است به علت درمان و معالجه، معاف موقت پزشکی می شوند.
  • مشمولانی که دچار اختلال روانی و یا نقص عضو غیرقابل درمان هستند که توانایی انجام خدمت سربازی را ندارند، معافیت دائم پزشکی دریافت می نمایند.

مراحل دریافت معافیت سربازی با غده تیروئید

در اینجا مراحل دریافت معافیت سربازی با غده تیروئید را بازگو کرده و بررسی میکنیم:

ابتدا متقاضی باید دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را از دفاتر پلیس + ۱۰ دریافت کرده و مدارک مورد نیاز را تهیه کنید.

در مرحله ی دوم متقاضی بایستی برگه خود اظهاری سوابق بیماری را که در قسمت پشتی برگه معاینه اولیه قرار دارد را به درستی تکمیل نماید.

متقاضی بایستی به یکی از پزشکان معاینه کننده اولیه مراجعه کرده. و برگه معاینه اولیه را (که قسمت پشتی آن را خود تکمیل کرده) توسط پزشک معاین تکمیل کند.

پس از آن متقاضی باید درخواست خود را به وسیله دفاتر پلیس +‌ ۱۰ ثبت نموده. و سپس تمام مدارک خود را برای ارائه به شورای پزشکی دریافت کند.

یکی دیگر از مراحل معافیت سربازی با غده تیروئید این است. که متقاضی برگه ی معرفی به بیمارستان را از سازمان نظام وظیفه دریافت کرده و به وسیله ی پست با آدرس متقاضی ارسال گردد.

متقاضی برای انجام معاینات تخصصی به بیمارستان مراجعه می کند.

نظر تخصصی بیمارستان به حوزه ی رسیدگی کننده ارسال می گردد.

برای متقاضی دعوت نامه ای مبنی بر حضور در شورای پزشکی ارسال می شود.

جلسه ی شورای پزشکی برای متقاضی تشکیل می گردد.

چنانچه بیماری جزو بیماری های معاف دائم شناخته شود، به متقاضی کارت معافیت دائم ارائه میگردد . و چنانچه سرباز و یا معاف از رزم شناخته شود، برگه ی آماده به خدمت برای متقاضی صادر و ارسال می گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن مشاوره رایگان و راهکارهای کسری از خدمت توسط بهترین مشاوره های سطح کشور هستید به سایت سرباز مشاوره مراجعه کنید .

بنر معافیت پزشکی

40 پاسخ

  1. سلام من چند سال پیش تیروئید بدخیم داشتم و کامل در آوردم و هر روز قرص میخورم
    ید درمانی هم شدم وهر ۶ماه دکتر باید برم
    میخواستم ببینم معاف دائم میشم با اینکه ۳سال گذشته؟
    جای بخیه هم وجود دارد

  2. سلام.بنده تیرویید کم کار دارم از سن ۱۰ سالگی شروع شده و الان ۳۰ سالم هست همیشه قرص مصرف میکنم لووتیروکسین روزی ۲ عدد کامل.بعضی اوقات تپش قلب بسیار تندی دارم حتی توی خواب.میزان قرص هم با درمان کم نمیشه.ایا شامل معافیت دائم میشه یانه؟
    درضمن من در سن نوزده سالگی معافیت از رزم گرفتم.ولی وضعیت اینجوری نبود و فقط نصف قرص میخوردم و عوارض بدنی نداشتم.ولی چند سالی هست که اوضاع بد شده

  3. سلام وقت بخیر من سال ۱۴۰۰ سرطان تیروئید گرفتم و بدلیل بد خیم بودن کلا تیروئیدم رو در اوردن و هنوز کلسیم و قرص لبتروکسین میخورم و یک بار هم یود درمانی شدم و اینکه رویه گردنم از بغل تا وسط بخیه داره شرایط معاف دائم شامل من میشه؟

  4. سلام من سه ساله تیروئید پرکار دارم قرص متی مازول هر روز ب چهار تا هم رسیده
    آیا شامل معافیت میشه یا ن
    TSH هم ۰/۲۴ هستش

  5. سلام
    بنده یک سال و نیم پیش به دلیل بیماری سرطان تیروئید (ptc)، عمل تیروئیدکتومی انجام دادم. و در حال حاضر قرص لیووتیروکسین مصرف میکنم.
    ضمنا به دلیل عوارض تیروئیدکتومی گزگز دست و پا هم دارم که براش کلسیم مصرف می کنم.
    در حال حاضر هم سرطان بنده متاستاز زده به غدد لنفی گردنم، تحت نظر پزشک هستم تا در صورت گسترش بیشتر مجددا عمل کنم.
    امکان معافیت دائم بنده وجود دارد؟
    ۲۷ ساله هستم

      1. سلام وقت بخیر من هم سرطان تیروئید و همین شرایط رو داشتم ولی الان فعلا خبری ازش نیست و دزمان شدم یود هم گرفتم آیا منم شامل معافیت دائم میشم من ۲۰ سالمه

  6. سلام من ده ساله تیروئید پرکار دارم و به صورت داعم قرص متی مازول مصرف میکنم ایا باعث معافیتم میشه؟

  7. سلام من کم کاری تیروئید هاشیماتو دارم قرص خارجی لیووتیریکسین مصرف میکنم حدود ۳ ساله آیا من معاف میشوم یا خیر ؟؟

  8. سلام من کم کاری تیروئید دارم ۶سال قرص لووتیروکسین مصرف میکنم آیا احتمالش هست معاف شم لطفا زودتر جواب بدین؟

  9. سلام . من تیروئید کم کار دارم . و الان قبل از اعزام معافیت از رزم گرفتم . میشه راهنمایی کنید که چطور این معافیت از رزم رو لغو کنم؟

      1. سلام من غده تیروئید ندارم از زمان مادرزادی و جزو کم کار حساب میشه و باید تا اخر عمرم قرص بخورم ایا شامل معافیت میشه؟

  10. سلام‌ چنانچه فرد غیبت خورده باشد تیرویید هم داشته باشه بازم معافیت شامل فرد مشمول میشه ؟

  11. باسلام. بنده تیروئید هاشیموتو دارم و باید تا آخر عمر قرص تیروئید مصرف کنم. معافیت دائم شامل بنده می‌شود؟

      1. سلام پسرم الاان ۱۹سالش تیرویید پر کار داره ۳ساله که زیرنظر پزشک قلبش تندتندمیزنه بیشتر اوقات خوابه توی خواب راه میره یک وقتهای،،،، دارو هاش هم میخوره هر ماه هم به پزشک مراجعه می‌کنه شما بگین مافیعت دایم تعلق میگیره به کجا مراجع کنیم

  12. سلام من در ماه ششم خدمت و امریه هستم.
    پرکاری تیروئید دارم و سال ها تحت نظر و درمان پزشک بوده ام ولی همچنان تیروئید پرکار دارم. آیا معافیت شامل حال بنده می شود؟
    آخرین مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد

      1. سلام قبلا به خاطر اینکه یه سری غده توی تیروییدم دراومد عمل کردم و نصف تیروییدم‌ رو درآوردن این شامل معافیت نمیشه ؟

  13. سلام و خسته نباشید، ببخشید من چند سال پیش عمل تیروئیدکتومی کامل انجام دادم و در واقع الان غده تیروئید ندارم اصلا، برای جبرانش هم باید مادام العمر هر روز قرص لووتیروکسین مصرف کنم، ایا مشمول معافیت میشم و اگه میشم معافیت کامل بهم میدن یا معافیت از رزم؟ با تشکر

      1. سلام وقتتون بخیر.
        من از سن ۱۲ سالگی تا الان که ۲۲ سالم هست تیروئید پرکار دارم ، هر سه یا ۶ ماه چک اپ کامل میشم و وقتی هم تیروئیدم میاد توی رنج کافیه یک ماه قرص نخورم باز از رنج خارج میشه و تمام حالات پرکاری تیرویید رو تجربه میکنم ، توی چند سال اخیر سونوگرافی تیروئید انجام دادم و چندتا نودول روی تیروییدم هستن که سایزشون هر سال بزرگ تر میشه ، میخواستم ببینم با این شرایط معاف از زرم میتونم بگیرم یا معافیت دائم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !