معافیت به دلیل پدر از کار افتاده و بیمار

معافیت به دلیل پدر از کار افتاده و بیمار

👈 معافیت به دلیل پدر از کار افتاده و بیمار برای معافیت از سربازی روش های مختلفی وجود دارد یکی از این روش ها کفالت است که البته خود چندین نوع دارد و شامل تبصره های زیادی میشود.

در اینجا کفالت پدر از کار افتاده را بررسی میکنیم.برای گرفتن کفالت چند قانون ثابت وجود دارد که به نوع کفالت ربطی ندارد.

اولین قانون نداشتن غیبت غیر موجه است که البته در بعضی موارد با داشتن غیبت هم میشود از معافیت کفالت استفاده کرد.

دوم تک پسر بالای ۱۸ سال بودن است و در غیر اینصورت نیز تبصره هایی برای معافیت وجود دارد.
اگر شامل این دو مورد هستید برای گرفتن کفالت پدر از کار افتاده در نظر داشته باشید.

مطلب پیشنهادی به شما : معافیت کفالت

از کار افتادگی بدین معنا میباشد که امکان کار کردن و کسب درامد به دلیل وجود بیماری های سخت یا صعب العلاج یا معلولیت های شدید حرکتی مقدور نمیباشد و فرد به این دلیل نیاز به کمک و همراه همیشگی حتی برای انجام اموری همچون حمام و دستشویی رفتن دارد.

در بیشتر موارد مورد تایی سازمان نظام وظیفه عمومی فرد معلولیت حرکتی، جسمی یا ذهنی دارد و یا بر اثر بیماری هایی سختی همچون سرطان بدلیل قرار گرفتن در روند درمان از روال طبیعی و کاری زندگی خارج شده است.

با توجه به این توضیحات باید متوجه شده باشید که آیا بیماری پدر شما برای معاف شدن از خدمت سربازی و گرفتن کفالت کافی است یا نه!
در ابتدای صحبت گفتیم یکی از قوانین ثابت گرفتن کفالت تک پسر بالای ۱۸ سال بودن است اما اگر پدر از کار افتاده باشد و بیماری سختی داشته باشد اما چند پسر داشته باشد بازهم میتوان از معافیت کفالت استفاده کرد یا نه؟

سازمان نظام وظیفه عمومی دقیقا همین مورد را پیش بینی کرده است و در صورتی که پدری از کار افتاده باشد و مورد تایید سازمان نظام وظیفه عمومی نیز قرار بگیرد و دارای چندفرزند پسر بالای ۱۸ سال باشد در صورتی که عضو ارگان حمایتی بهزیستی باشد و سازمان بهزیستی نامه ای مبنی بر تایید عضویت فرد بعنوان بیمار شدید به سازمان نظام وظیفه عمومی ارسال کند

وجود پسرهای دیگر از سوی سازمان نظام وظیفه نادیده گرفته میشود و یکی از فرزندان پسر میتواند از این معافیت استفاده کند و به خدمت سربازی نرود.

معافیت سربازی به دلیل فوت پدر

معافیت سربازی به دلیل فوت پدر

با فوت پدر بعنوان نون آور و سرپرست خانواده وظیفه اصلی نگهداری از اعضای خانواده به عهده پسر میباشد در نتیجه با وقوع چنین اتفاقی مشمول میتواند با عنوان کفالت مادر فاقد همسر از خدمت سربازی معاف شود.

اما قطعا این مورد از معافیت های کفالت خم تبصره ها و قوانین خود را دارد.طبق قوانین ثابت کفالت که در تمام کفالت های موجود وجود دارد نداشتن غیبت غیرموجه و تک پسر بالای ۱۸ سال بودن از شرایط اصلی این معافیت است.
اگر شامل دو مورد گفته شده هستید میتوانید برای گرفتن معافیت و تشکیل پرونده به پلیس+۱۰ مراجعه کنید تا کمیسیون کفالت برای شما تشکیل شود اما تا قبل از گذشت ۳۰ ماه از فوت پدر قطعا معافیت دائم به شما داده نمیشود.

مطلب پیشنهادی به شما : معافیت سربازی

ولی با گرفتن معافیت موقت میتوانید از تمامی خدمات کارت پایان خدمت استفاده کنید تا ماه سی ام و تشکیل کمیسیون دوم کفالت که واضح است مادر باید همچنان فاقد همسر باشد و پسر بالای ۱۸ سال دیگری نیز با گذشت ۳۰ ماه از طلاق وجود نداشته باشد.

شاید برایتان سوالی پیش بیاید که اگر پدر خانواده فوت شد و تمامی شرایط بجز وجود تک پسر بالای ۱۸ سال وجود داشت آیا بازهم میشود از معافیت کفالت استفاده کرد؟

در پاسخ به این سوال که برای بسیاری از افراد پیش می آید سازمان نظام وظیفه تبصره ای دارد با این توضیح که در صورت عضویت مادر خانواده در کمیته امداد امام خمینی به دلیل مشکلات مالی یا عضویت در سازمان بهزیستی به دلیل بیماری وجود چند پسر بالای ۱۸ سال نادیده گرفته خواهد شد و یکی از پسرها بنا به توافق میتواند از معافیت کفالت استفاده کند و از رفتن به خدمت سربازی معاف شود.

دوباره تاکید میکنم که داشتن غیبت سربازی حتی با وجود داشتن شرایط کامل معافیت مانع از گرفتن کارت پایان خدمت خواهد شد و تحت هیچ شرایطی غیبت غیر موجه اجازه حتی تشکیل پرونده و بررسی اولیه را نخواهد داد.
برای اطلاع از روش های توجیه غیبت میتوانید همین الان با سرباز مشاور تماس بگیرید.

56 پاسخ

  1. سلام پدر من سرطان داشت و درمان شد ولی از کار افتادگی داره تک پسر هستم و خواهرم متاهل معافیت تعلق میگیره ؟؟؟

  2. سلام وقت بخیر
    بنده ۲برادر بزرگتر از خود دارم که هردو ازدواج کردن یکی از برادران در شهر دیگر و برادر دیگر در شهری که بنده و پدر زندگی میکند ،زندگی میکنند .
    پدر بنده ۶۸ سال سن دارند و خودم ۲۴ سال
    پدر بنده هر دو زانوی خود را عمل تعویض مفصل انجام داده اند و بنده هزینه خانه را پرداخت میکنم آیا بنده میتوانم از طریق از کار افتادگی پدرم معافیت بگیرم یا خیر؟

  3. سلام من پدرم ازکارافتاده است حقوق کارافتادگی میگیره دوبار جراحی قلب باز انجام داده ماهیچه ها ودریچهای قلبش فلزی گذاشتن خیلی صدا میده تک فرزندم هستم غیبتم ندارم بهم تعلق میگیره تشکر

  4. سلام وقت بخیر پدرم۶۰ ساله هستن در دودست چسبندگی عصب شدید دارد و دیسک کمر هم دارند و مادرم دیسک کمر و تنگی نخاع و دیابت چندساله و چند سال پیش دوتا چشم عمل آب مروارید انجام دادند و هردو از کارافتاده و نیازمند مراقبت هستند سوالم این است برادرم ۶ ماه اضافه خدمت خوردند به دلیل غیبت. الان در مرحله آموزشی هستن با وجود این شرایط امکان معافیت هست یا خیر؟؟

  5. سلام خسته نباشید پدر من از کار افتاده شده بعد من تک پسر خانواده هستم و مادر در پایش آتوروز دارد یکدانه خواهر ۱۳سال دارم برای معافیت بگیرم

  6. سلام پدر من محتاد است تعویض مفصل کرده کم خونی شدید۳بار خون زدیم بنیش ضعیف توانایی کار کردن را ندارد کار افتاده بهزیستی هم است یگانه پسر هستم خواهردانشجو وبرادرم ۱۳ ساله است بنده خرجی اونا را میدم به من معافیت میدن

  7. سلام خسته نباشید من متاهل هستم ۴ سال غیبت دارم و یه داداش ۱۹ ساله.
    پدرم بیماری لا علاج سرطان بد خیم دارن من خرجی ۲ خانواده رو میدم تورو خدا کمک بفرماید اگر راهی داره من بتونم کفالت پدرم رو بگیرم اعزامی ۱.۷ هم هستم چند روز دیگ اعزامم هست

  8. سلام وقتتون بخیر ، ببخشید پدر من عشایری بودن شناسنامه ش رو دیر گرفتنه توی شناسنامه ۵۰ سالشه ،
    اما قطعا بالای ۶۵ سال سن حقیقتی شون هست ، پدرم الان بیش از ۳ ماه میشه که سکته ی مغزی کرده و دو تا کلیه اش سنگ ساز هستن و هم سنگ ریز دارن ، مشکل دیسک کمر هم داره ، دیکه نمیتونه کار بکنه تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی هم نیستیم ، من باید هم از پدرم مراقبت کنم و هم کار بکنم و نون در بیارم برای خانواده ام، به نظرتون میتونم کفالت پدرم رو بگیرم و معاف بشم با توجه به شرایطم ؟؟؟

    پاسخ

      1. درود خسته نباشید
        من دوتا برادر دارم
        ۲۵ساله و ۱۴ ساله
        پدرم بازنشسته اموزش پرورش هستش
        ایشون سکته کرده و طرف چپ بدنشون از کار افتاده ضمن اینکه ناراحتی قلبی و قندخون هم دارن + پا راستشون هم فلج اطفال هستش
        بردار بزرگترم خدمت کرد وسط خدمت معافیت اعصاب روان گرفت
        خود من ۲۳ سالمه و از ۱۸سالگی غیبت دارم
        ایا معافیت شامل من میشه؟
        اقدام کنم یا ریسکه اقدامم؟

  9. سلام من پدرم ۶۵ سالشه و یک پاش بر اثر تصادف شدید و گذر زمان استفاده از پای ناقص از کار افتاده ایا برای تاییدیه پزشکی باید به مرکز استان بریم یا نظام وظیفه شهر میتونه تایید کنه از کار افتادگیشو؟

  10. سلام و خسته نباشید
    ببخشید پدر من از پای خون لختگی داره و نمیتونه سرپا وایسه و چن سال پیش ام تو بیمارستان بستری شده بود
    الانم پاش سیاه شده تک فرزند اول خونواده هستم و یه خواهر ۵ ساله دارم
    انکانس هی معاف بشم

    1. سلام خسته نباشی پدرم من کار افتاده شده من تک پسر هست یکدانه خواهر کوچک دارم و مادر پایش آتوروز دارد من میتوانم معافیت بگیرم

  11. سلام .پدرم ۵۶ سالش هست جفت لگنش ۳ تن بار ریخته بود ۸ ساله پیش جفت لنگش ۱۴تا پلاتین بوده ۳ سال پیش لنگش پلاتیناشو در آوردیم. پدرم انسولین هم میزنه .چشمش آب مروارید داره ک ۴ ماه پیش عمل کردیم قلبشم توی عید آنژیو کردیم .من تک فرزند پسر هستن با ی خاهر کوچیکتر .پدرم بخاطر قند جوری لاغر شده ک توانایی کار کردن نداره .آیا امکان معافیت من وجود داره؟

    1. سلام در صورتی که از کار افتادگی پدر اثبات شه و شما غایب نباشید حتما معاف میشید . پیشنهاد میکنم مقاله مربوط به بیماری های کفالت پدر را مطالعه کنید

  12. سلام خسته نباشید،پدر من سرطان مری داشتند و مری ایشون رو برداشتن و اینکه الان از کار افتاده تامین اجتماعی هستن من هم تک فرزند هستم و سنم ۲۳ و دارم کار میکنم و خرج خونه رو میدم حتی دانشگاه هم نرفتم تا از پس هزینه های خانه و زندگی بر بیام میخواستم بدونم امکان معاف شدن بنده هست یا خیر

  13. سلام
    پدر بنده بازنشسته هستند از نوع از کار افتادگی خودمون زودتر اقدام کردیم و بازنشسته‌ش کردیم و الان حقوق از کار افتادگی می گیریم آیا امکان داره بنده به این دلیل از خدمت معاف بشم؟

  14. سلام من پدرم سرطان ریه داره از نوع بدخیم
    تک فرزندم و ۲۱ سالمه آیا امکان کفالت و معافیت هست؟

  15. سلام وقتتون بخیر،عذرخواهم من ۲۳سالم هست و به تازگی فارغ التحصیل شدم وغیبت سربازی نداشتم..تک پسرهستم و یک خواهربزرگترومتاهل دارم
    پدرم مبتلابه دیابت هستند طوری که بدنشون زخم هست و عصب دست راستشون از کار افتاده و سنشون زیر۷۰هست
    ومن کمک خرج خانواده هستم
    ایاامکان گرفتن معافیت کفالت پدرم هست؟شانسی دارم که اقدام کنم؟

  16. سلام عرض ادب من مشغول سربازی هستم ۵ ماه خدمت هستم پدرم سرطان پوست دارد از کار افتاده هست مادرم تومور مغزی دارد ب طوری ک طرف راستش کاملا بی حس برادر بزرگ تر دارم ولی نا تنی هستش پیش مادرشه سرپرستی اونو ب عهده گرفته آیا شانسی برای معافیت دارم یا ن ممنون میشم اگر کمکم کنیم .

  17. سلام من پدرم ۵۷ سالش هست دیگ توان کار کردن ندارد خرجشونو من میدم ایا الان ۱ ماه هست اموزشی تموم شده اما بخاطر خانوادم نمیتونم

    1. قوانین معافیت کفالت پدر مطالعه کنید یا برای بررسی بیشتر تماس بگیرید

  18. سلام خسته نباشید
    من پدرم قلبش باتری داره و کلن نباید به خودش فشار بیاره و این که حقوق از کارافتادگی میگیره یه مقداری میخواستم بدونم که منم معاف میشم یا خیر؟

  19. سلام،پدر من بیماری اعصاب و روان داره و ۴بار در بیمارستان چمران بستری شده،و در شورای پزشکی وزارت دفاع سطح سلامتی ۴ رو گرفته و بازنشسته شده، ایا معاف میشم؟تنها پسر ذکور بالای ۱۸سال هستم

  20. سلام خسته نباشید میبخشید من قبل از اینکه مهلت معرفیم تموم بشه درخواست کفالت دادم کاراشم انجام دادم ومعاف تشخیص داده شدم اما بهم میگن غیبت خوردی یه مدتی رو و نیاز به توجیه غیبت هست امکانش هست مشکلم حل شه؟؟

    1. به نظام وظیفه بستگی داره و دلایلی که شما برای توجیه غیبت میارید

      1. سلام
        پدر من دیالیزی هست و جفت کلیه هاشو از دست داده
        ولی کارمند بانکه و بیمه داریم
        آیا شرایط کفالت پدر بیمار شامل ما میشه ؟

  21. سلام
    تک فرزندم
    پدرم ۶۴ سال و حقوق بگیر تامین بیماری پسوزیازیس مفصلی پوستی داره مشمول معافیت کفالت میشم؟!

  22. سلام خسته نباشید
    پدرم سرطان دارن و از سمت کمیسیون پزشکی رای از کارافتادگی بالای ۶۶ درصد و مستمری بگیر تامین اجتماعی شدن
    من دو سال غیبت دارم
    و یه برادر بزرگتر دارم متاهل هستش
    امکان گرفتن کفالت هست یا نه؟

    1. سلام
      با وجود غیبت و داشتن برادر بزرگ تر امکان معافیت کفالت وجود ندارد

  23. سلام من پدرم دو مهره از کمرش عمل شده و پلاتین داخل ستون فقراتشه
    امکانش هست معافیت بگیرم؟

  24. سلام وقت بخیر. پدرم دیسک کمر داره به طوری که نشستن خیلی سخته برای و یه پاش لخته خون داره و بعد یک ساعت سرپا ایستادن ورم میکنه و نمیتونه راه بره و تنگی عروق قلبی داره. شانس معافیتم چقدره؟
    مراحل آزمایش ها رو باید قبل درخواست کفالت انجام بدم یا در حین درخواست هم میشه؟

    1. سلام وقت شما هم بخیر
      شما اول باید درخواست بدید بعد نظام وظیفه خودش از پدر تون آزمایش های لازم میگیره.
      شانس معافیت هم بستگی به شرایط بیماری پدرتون داره که نظام وظیفه اگر تشخیص بده ایشون به تنهایی نمیتونن کارهاشون انجام بدن شما معاف میشید.

      1. ممنونم. در حین این مدت که پدرم آزمایش میده من باید برم سربازی یا زمان اعزام تا مشخص شدن نتیجه عقب میوفته؟چون اخرای زمان معافیت موقتمه

        1. سلام خسته نباشید
          من پدرم قلبش باتری داره و کلن نباید به خودش فشار بیاره و این که حقوق از کارافتادگی میگیره یه مقداری میخواستم بدونم که منم معاف میشم یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !