قوانین نظام وظیفه برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته

قوانین نظام وظیفه برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته

اگر قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته وزارت علوم یا وزارت بهداشت را دارید باید در مورد قوانین نظام وظیفه برای آزمون کارشناسی ارشد اطلاعات کافی را داشته باشید تا در زمان ثبت نام کد نظام وظیفه را درست وارد کنید.

در این مقاله سرباز مشاور به شرایط و قوانین مربوط به شرکت در کنکور سراسری کارشناسی ارشد میپردازد.تا انتها با ما همراه شو تا فرصت ادامه تحصیل را از ندی!

شرایط و قوانین نظام وظیفه برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته

همانطور که میدانید هر ساله آزمون سراسری کارشناسی ارشد بطور مجزا در رشته های زیر مجموعه وزارت علوم و وزارت بهداشت برگزار میشود تا علاقه مندان ورود به تحصیلات تکمیلی برای دریافت مدرک کارشناسی بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

از آنجایی که بعد از دریافت مدرک تحصیلی کارشناسی فرجه زمانی مشخصی برای شرکت در آزمون و ورود به دانشگاه وجود دارد یا افرادی هستند که در سنوات ارفاقی موفق به دریافت لیسانس شدند یا حتی در شرایط دیگری بعضی از افراد خودشان دانشجوی کارشناسی ارشد هستند و قصد انصراف دارند.

باید به درستی بر قوانین مسلط بود تا برای هر اقدامی مشکلی پیش نیاید.مخاطبین زیادی با ما تماس میگیرند و متاسفانه به دلیل عدم اطلاعات کافی یا راهنمایی های غلط در زمان ثبت نام دانشگاه دچار مشکل میشوند.

هشدار ❗❗

قوانین نظام وظیفه برای کارشناسی ارشد بطور کامل و واضح مشخص است و هیچ گونه بهانه ای از سوی وظیفه عمومی قابل قبول نیست حتی اگر فردی رتبه تک رقمی کنکور ارشد شده باشد.

برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد باید یکی از شرایط زیر را دارا باشید :

✅ داشتن کارت پایان خدمت

✅ مشمولینی که شامل بخشودگی سنی میشوند.

✅ مشمولینی که شامل معافیت فرزندآوری میشوند.

✅ مشمولینی که دارای کارت معافیت کفالت هستند.

✅ مشمولینی که دارای کارت معافیت پزشکی هستند.

✅ مشمولینی که دارای کارت معافیت ایثارگری هستند.

✅ مشمولینی که دارای کارت معافیت موارد خاص هستند.

✅ مشمولینی که در سنوات مجاز تحصیلی فارغ التحصیل شده باشند و در صورت داشتن برگه آماده به خدمت بدون غیبت سربازی تا قبل از تاریخ اعزام در دانشگاه ثبت نام کنند.

✅ دانشجویانی که بتوانند تا پایان تاریخ ۳۱ شهریور سالی که در آن کنکور میدهند فارغ التحصیل شوند ثبت نام آن ها در دانشگاه بلا مانع است.

✅ مشمولینی که از دانشگاه فارغ التحصیل شده باشند حداکثر تا یک سال بعد از فارغ التحصیلی مجاز هستند تا در دانشگاه ثبت نام کنند.

✅ مشمولینی که دارای معافیت موقت پزشکی یا کفالت یا موارد خاص هستند و البته غیبت سربازی ندارند میتوانند در حین معافیت موقت در آزمون کارشناسی ارشد ثبت نام کنند.

افرادی که از دانشگاه انصراف دهند و انصراف آن ها در سنوات مجاز تحصیلی باشد همچنین اولین انصراف دانشجو در کل دوران تحصیلش باشد اجازه دارد در آزمون کارشناسی ارشد ثبت نام کند.

در ادامه مقاله بررسی قوانین نظام وظیفه برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته به سراغ برخی از سوالات متداول میرویم…

کارکنان دولت میتوانند در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنند؟

در صورتی که کارکان سازمان ها و ادارت و وزارت خانه ها گواهی اشتغال به خدمت با تایید بالاترین مقام اجرایی سازمان مربوطه ارائه دهند منعی برای ادامه تحصیل نخواهند داشت.

کارکنان نیروهای مسلح میتوانند در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنند؟

در صورتی که کارکنان پایور بخش های مختلف نیروهای مسلح گواهی اشتغال به خدمت با تایید فرماندهی یگان ارائه دهند منعی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نخواهند داشت.

طلاب میتوانند در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنند؟

طلاب با داشتن مدرک کارشناسی یا معادل سازی سطح مدرک حوزه با مدرک معادل وزارت علوم میتوانند در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنند. شما میتونید مقاله سربازی طلاب رو بطور کامل مطالعه کنید.

نکات مهم قوانین نظام وظیفه برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته

در صورتی که طلاب تاییدیه از مدیریت حوزه های علمیه ، مدیریت حوزه علمیه خراسان یا مدیریت حوزه های علمیه اصفهان داشته باشند میتوانند بطور همزمان هم در تحصیلات حوزوی و هم در دانشگاه بطور همزمان تحصیل کنند.ارائه گواهی تایید حوزه برای هر ثبت نام در هر ترم الزامی است.

در صورتی که شخصی در آزمون کارشناسی ارشد ثبت نام کرده باشد اما تاریخ اعزامش قبل از ثبت نام دانشگاه باشد و نتواند تمدید تاریخ اعزام انجام دهد باید به خدمت سربازی اعزام و بعد از اعلام نتایج از قانون ایست خدمت استفاده کند.

دانشجویانی که از دانشگاه انصراف میدهند و قصد کنکور مجدد دارند تنها اجازه دارند در فرجه یک ساله بعد از انصراف اینکار را انجام دهند و در صورت ثبت غیبت صدور معافیت تحصیلی غیر ممکن خواهد بود.

اینارو باید بدونید!

👈 مشمولان غایب به هیچ عنوان و تبصره ای مجاز به ادامه تحصیل نیستند و هیچ دانشگاهی اجازه ثبت نام آن ها را ندارد.

👈 دانشجویان اخراجی محروم از تحصیل هستند و تنها در صورت معافیت از خدمت سربازی یا داشتن کارت پایان خدمت میتوانند دوباره ادامه تحصیل دهند.

👈 هیچ مشمولی اجازه تحصیل مجدد در یک مقطع تحصیلی را ندارد.

👈 سنوات مجاز کارشناسی ارشد ۶ ترم یا ۳ سال میباشد.

👈 دانشجویان موظف هستند بعد از ثبت نام در دانشگاه برای ثبت معافیت تحصیلی به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنند در غیر اینصورت تحصیل آن ها ملغی محسوب میشود.

قوانین نظام وظیفه برای آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

قوانین نظام وظیفه برای آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

وزارت بهداشت قوانین و شرایط خاص دانشگاهی دارد.مثلا افرادی که از یکی از رشته های زیر مجموعه وزارت بهداشت فارغ التحصیل میشوند موظف هستند در طرح اجباری شرکت کنند. دوره طرح برای آقایون همان سربازی است.

در هر صورت بعد از اینکه شخصی توانست مدرک کارشناسی وزارت بهداشت دریافت کند برای ورود به کارشناسی ارشد بعد از گذراندن فیلترهای وزارت بهداشت به قوانین نظام وظیفه برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد میرسد.

جالب است بدانید قوانین وزارت بهداشت و علوم از نظر نظام وظیفه با یکدیگر کاملا یکسان است و شما عزیزان با در نظر گرفتن قوانین گفته شده میتوانید در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرکت کنید.

کد نظام وظیفه برای شرکت در آزمون ارشد

کد نظام وظیفه برای شرکت در آزمون ارشد

در ادامه بررسی قوانین نظام وظیفه برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد کد نظام وظیفه ارشد بیان میکنیم. زمانی که میخواهید در آزمون کارشناسی ارشد ثبت نام کنید در دفترچه ثبت نام قسمتی با عنوان کد نظام وظیفه وجود دارد. لازم است تا حتما گزینه مرتبط با خودتان را ثبت کنید تا در زمان ثبت نام و راستی آزمایی دچار مشکل نشوید.

👈 کد (۰۱)

مربوط به کسانی است که کارت پایان خدمت دارند.

👈 کد (۰۲)

مربوط به کسانی است که دارای کارت معافیت دائم هستند.

👈 کد (۰۳)

مربوط به فارغ التحصیلان در سنوات مجاز است که در فرجه یک ساله قرار دارند.

👈 کد (۰۴)

مربوط به دانشجویان سال آخر کارشناسی که تا تاریخ ۳۱ شهریور فارغ التحصیل میشوند است.

👈 کد (۰۵)

مربوطه به فارغ التحصیلینی میشود که در از فارغ التحصیلی آن ها بیش از یک سال نگذشته باشد.

👈 کد (۰۶)

این کد مربوط به کارکانان سازمان ها و وزارت خانه ها میباشد.

👈 کد (۰۷)

این کد مربوط به کارکنان پایور نیروهای مسلح میباشد.

👈 کد (۰۸)

این کد مربوطه به طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور میباشد.

👈 کد (۰۹)

مروبطه به مشمولینی میشود که معافیت موقت پزشکی یا کفالت دارند.

👈 کد (۱۰)

مربوطه به سربازانی است که در حین خدمت هستند و غیبت سربازی نداشته اند.

👈 کد (۱۱)

مربوطه به دانشجویان انصرافی مقطع کارشناسی ارشد برای شرکت مجدد در کنکور میباشد.

خلاصه مطالب قوانین نظام وظیفه برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته

خوشبختانه یا متاسفانه برای ادامه تحصیل در ایران آقایون حتما باید دارای شرایط مشخصی باشند که در قانون تدوین شده است در غیر اینصورت سربازی همیشه بعنوانی سدی سر راه این افراد است. پس با اطلاع دقیق از قوانین سعی کنید مسیر را به درستی و بدون مشکل پیش ببرید.

برای مشاوره در زمینه قوانین نظام وظیفه برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته میتوانید همین الان با سرباز مشاور تماس بگیرید و در کمترین زمان به مشاورهای متخصص ما متصل شوید.

17 پاسخ

  1. باسلام
    من بهمن ۱۴۰۲مقطع کارشناسی روتموم کردم الان می‌خوام برای مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور ثبت نام کنم که برام توی فرم گزینه نظام وظیفه میاره که مشمول هستین یا معافیت موقت یامعافیت دایم یاچندگزینه دیگررومینویسه منم ورودی ۹۹بودم وتاسال ۱۴۰۴معافیت تحصیلی دارم حال کدام گزینه را انتخاب کنم گزینه مشمول یا معافیت موقت؟

  2. سلام من ۳۰ اسفند۱۴۰۳ فارق التحصیل میشم ۵ سال میشه میتونم امسال ارشد ازمون بدم۱۴۰۳

  3. سلام من ۳۰ اسفند ۱۴۰۳ فارغ التحصیل میشم ۵سال میشود من میتونم برای ارشد ناپیوسته ازمون بدم ازمون ۴ اسفند ۱۴۰۳ هستش

  4. سلام وقت بخیر
    اگر کسی خدمتش تا قبل از اعلام نتایج تموم بشه میتونه کنکور ارشد رو شرکت کنه ؟ مثلا پایان خدمت اردیبهشت ۱۴۰۴ یاشه و ما ارشد ۱۴۰۳ رو شرکت کنیم !
    اگر امکان شرکت هست موقع ثبت نام باید کد ۰۱ رو بزنیم یا کد ۱۰ ؟

  5. سلام من فارغ التحصیل لیسانس رشته ادبیات انگلیسی هستم. توی مقطع لیسانسم یکبار تغییر رشته داده بودم. اگر الان بخوام برای کارشناسی ارشدم رشته ی روانشناسی بخونم امکانش هست؟

  6. سلام
    من ۹ ترمه فارغ‌التحصیل شده ام. برای ثبت نام کنکور کد چهار را وارد کرده ام. آیا این مورد درست است؟
    همچنین معدل من در زمان ثبت نام کنکور و پس از فارغ‌التحصیلی متفاوت است. چه زمان می توانم آن را اصلاح کنم؟

  7. سلام من ترم ۹ یعنی بهمن ۱۴۰۲ فارغ میشم
    میخوام سال بعد ارشد بدم که مثل گذشته میره تا بهمن ۱۴۰۳
    کد ۰۳ یعنی فقط تا بهمن ۱۴۰۳ فرصت دارم یا میره تا نتایج ارشد که شهریور ۱۴۰۴ میاد؟

  8. سلام وقتتون بخیر
    در رابطه با کد ۰۵ چند سوال داشتم (پیشاپیش از تعداد زیاد سوالاتم عذرخواهی می‌کنم).
    ۱٫ این قانون شامل تمامی رشته‌ها میشه یا برخی رشته‌های خاص می‌تونن ازش استفاده کنند؟
    ۲٫ آیا با اتمام تاریخ درج شده در برگۀ نظام وظیفه همچنان میشه از این قانون استفاده کرد؟
    یعنی برفرض اگر در برگۀ نظام وظیفه درج شده که تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ مهلت تحصیل وجود داره و از تمام اون مدت استفاده بشه، همچنان میشه از این قانون یکساله بهره برد؟ یا حتما باید به اندازۀ یکسال هنوز فرجه وجود داشته باشه؟
    ۳٫ آیا در این یک سال غیبت رد میشه؟ و بعد موقع استعلام از دفتر پلیس ۱۰+ امکان ادامۀ تحصیل هست؟
    ۴٫ آیا کسی که از این قابلیت استفاده می‌کنه، می‌تونه بلامانع در مقطع دکتری تحصیل کنه؟
    ۵٫ اگر از این یکسال فاصله بین مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد استفاده کنیم، آیا از یکسال بین کارشناسی ارشد و دکتری هم میشه بهره برد یا خیر؟
    ۶٫ و در کل تمام این پروسه حداکثر سن داره یا خیر؟ یعنی محدودیت سنی وجود داره برای این قوانین یا نه؟
    پیشاپیش از پاسخی که میدید کمال تشکر رو دارم.

      1. سلام، من به تازگی در مقطع کارشناسی فارغ تحصیل شدم، و چند ماه دیگه اعزام سربازی میشم،
        آیا امکانش هست حین خدمت سربازی در آزمون ارشد شرکت کنم و دانشگاه برم؟ چونکه من در طول تحصیل در مقطع کارشناسی یک بار انصراف دادم

  9. سلام من ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ لیسانس مکانیک بعد از ۱۰ ترم معادل ۵ سال میگیرم آیا میتوانم کنکور ارشد ۱۴۰۴ که اسفن ۱۴۰۳ برگزارمیشه شرکت کنم سربازی به مشکل نمیخورم ؟؟

  10. سلام کسی که مدرک درجه ۳ معادل لیسانس حفظ قرآن رو داشته باشه ولی سربازی غیبت داشته باشه میتونه تو این آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته شرکت کنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !