معافیت سربازی دو تابعیتی

معافیت سربازی افراد دو تابعیتی

قانون جدید معافیت سربازی دو تابعیتی چیست و چگونه می توان از آن استفاده نمود؟ قبل از هر چیز باید بیان کنیم که برخی از افراد به دلایل مختلف تابعیت دو کشور را دارند.

آن ها بنا به شرایط زندگی و کاری خود به عنوان شهروندهای دو تابعیتی شناخته می شوند. در این مقاله در مورد قوانینی که در مورد شرایط سربازی اینگونه افراد مطرح است صحبت خواهیم نمود. همراه ما باشید.

معافیت افراد تابعیتی از رفتن به سربازی

در پاسخ باید گفت که دو تابعیتی بودن به هیچ عنوان امتیازی برای معاف شدن محسوب نمی شود. بر اساس قوانین ایران شخصی که دو تابعیتی هست می تواند بعنوان یک فرد خارجی با گرفتن ویزا به ایران رفت و آمد کند و حتی اگر سربازی نرفته باشد قطعا مشکلی برای او پیش نخواهد آمد.

اما در رابطه با سربازی قطعا تنها تابعیت ایرانی او مدنظر قرار خواهد گرفت و طبق قوانین افراد مشمول ساکن ایران با وی برخورد می شود.

مطلب پیشنهادی به شما : غیبت سربازی

به زبان ساده تر یعنی این شخص برای دریافت معافیت پزشکی، کفالت، ایثارگری یا هر چیز دیگری باید در سازمان نظام وظیفه عمومی حضور پیدا کند و مدارک مستند جهت معافیت را ارائه دهد.

در این مقاله در مورد قانون جدید معافیت سربازی دو تابعیتی ها صحبت کردیم. اگر سوالی در مورد دارید میتونید همین حالا با سرباز مشاور تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !