فرار از خدمت و مجازات سرباز فراری ۱۴۰۳

فرار از خدمت

فرار از خدمت سربازی موضوعی شایع از سال های بسیار دور تا همین امروز است که معمولا در هر یگانی چند نفری سرباز فراری هستند . در گذشته های خیلی دور یعنی در زمان رضا شاه مجازات فرار از خدمت بسیار سنگین بود و در هر برهه زمانی با توجه به حساسیت ها قوانین تا حدی تغییر کرد.

در این مقاله ما به بررسی کامل فرار از خدمت سربازی و مجازات هایی که در پی خواهد داشت میپردازیم تا فکر فرار به سرتان نزد یا اگر فراری هستید زودتر خودتان را به یگان خدمتی معرفی کنید و دنبال راه چاره بهتری بجز فرار باشید.

مجازات فرار از خدمت

سربازی بیش از ۱۰۰ سال است که به شکل امروزی با اسم های مختلفی از اجباری گرفته تا دوره احتیاط و ضرورت و سرباز وظیفه در ایرا وجود دارد . طبیعی است از این جمعیت کثیر جوان کشور عده ای باشند که به دلایل مختلف از خدمت سربازی فرار کنند.

سرباز فراری نام بدی است که روی این افراد گذاشته میشود و همیشه با آن ها همراه خواهد بود . حتی اگر شخصی از فرار به یگان برگردد بازهم بعنوان سرباز فراری در میان سربازان دیگر شناخته میشود . در کل میخوام بگم که فرار نکن!

مجازات های سرباز فراری

  • ۲ روز اضافه خدمت به ازای هر روز غیبت + روزهایی که جز خدمت بوده است.
  • در صورت تکرار فرار یا فرار به دلیل مشکلات انضباطی حکم زندان صادر میشود.
  • جریمه نقدی که بر اساس تعداد فرار و مدت فرار محاسبه میشود.
  • عدم امکان دریافت معافیت کفالت در صورت طولانی شدن فرار
  • اقدام برای دستگیری سرباز فراری توسط دژبان
  • مسدود سازی کد ملی

توجه

در صورت رای قاضی به زندان باید توجه باشید که مدت زمان مشخص شده برای زندان جز خدمت سربازی محاسبه نمیگردد و این رای تنها نوعی مجازات محسوب میشود.

در صورتی که سرباز فراری در دسترس نباشد و پس از مراجعه های مکرر و صدور ابلاغیه توجهی برای بازگشت به یگان خدمتی نشود کد ملی سرباز فراری مسدود خواهد شد و اصطلاحا محروم از خدمات میشود.

مقالات مرتبط : اطلاع از انواع معافیت ها برای سربازان فراری

بخشش فرار از خدمت

ممکن است سربازی با توجه به شرایط سخت زندگی شخصی و یا بیماری بدون هیچ مشکل انضباطی خاصی مجبور شود از خدمت سربازی فرار کند و بعد از مدتی دوباره برای ادامه خدمت به یگان مراجعه کند.

همانطور که میدانید برای مشخص شدن وضعیت لازم است ابتدا به یگان مراجعه کرد و با معرفی به دادسرای نظام و تحمل جرایم امکان ادامه خدمت بوجود می آید . این دسته از سربازان بعد از اینکه به دادسرای نظام مراجعه کنند تا حد زیادی مورد بخشش قرار میگرند.

منظور از بخشش این موارد است

  • عدم صدور رای زندان توسط قاضی
  • تخفیف در جریمه نقدی
  • امکان انتقالی از یگان به دلیل تغییرات شرایط سرباز
  • امکام انتقال مستقیم به کمیسیون پزشکی در صورت اثبات بیماری

اگر بعد از دوران فرار مشمول دچار بیماری شود میتواند بازهم برای معافیت پزشکی اقدام کند البته به شرطی که به یگان مراجعت داشته باشد و در مراحل اداری قرار گیرد.

سربازانی که فرار از خدمت داشته اند و بعد از فرار متاهل شده اند یا دارای فرزند هستند علاوه بر بخشودگی های فرار از خدمت سربازی میتوانند از مزایای تاهل و فرزند مانند کسری ، انتقالی و افزایش حقوق بهره مند شوند.

مدت خدمت سربازان فراری طبق مدت خدمت در تاریخ اعزام خودشان تعیین میشود . برای مثال اگر سربازی در سال ۹۴ فرار کرده باشد طبق مدت خدمت سربازی در سال ۹۴ که ۲۱ ماه بوده است محاسبه میگردد.

طبق آیین نامه صادره از سوی وظیفه عمومی در صورتی که مدت فرار از خدمت از مدت باقیمانده خدمت بیشتر باشد حتی در صورت وجود شرایط معافیت های کفالت سرباز شامل معافیت نخواهد شد و تصمیم گیرنده نهایی سازمان نظام وظیفه عمومی است.

آیا سربازان فراری میتوانند خدمت را بخرند؟

تا این لحظه ۲ بار قانون خرید خدمت سربازی با شرایط مختلف در کشور اجرایی شده است . آخرین بار قرار شد مشمولینی که دارای ۸ سال غیبت سربازی هستند با مبالغی که بر اساس مدرک تحصیلی مشخص شده بود خدمت سربازی را بخرند که عده زیادی هم اینکار را کردند.

در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ دوباره قانون فروش خدمت سربازی به رای گذاشته شد و اینبار مشمولین با ۵ سال غیبت میتوانستند خدمت سربازی را بخرند که البته مبالغ فروش با توجه به مدرک تحصیلی مشخص شده بود و جالب اینجا بود که فروش خدمت به مشمولین خارج از کشور بر اساس یورو قیمت گذاری شده بود.

این قانون در مجلس تصویب شد اما زمانی که به شورای نگهبان رفت در کمتر از ۴۸ ساعت با وتو ستاد کل نیروهای مسلح به سرعت حذف گردید . البته ممکن است در آینده در صورت ثبات شرایط فروش خدمت سربازی دوباره اجرایی شود.

در هر حال اگر حتی شخصی سرباز فراری باشد و از مدت فرارش به اندازه ای که قانون اعلام میکند گذشته باشد میتواند خدمت سربازی را با مبلغ مصوب آن بخرد همانطور که بسیاری از سربازان فراری بین سال های ۹۵ تا ۹۸ توانستند خدمت را بخرند و معاف موارد خاص شوند.

فرار از خدمت سربازی برای بار اول ، دوم و سوم

خدمت سربازی برای تمام مشمولین حتی کسانی که دارای مدارک تحصیلی بالا هستند با توجه به نیرو و یگانی که در آن خدمت میکنند سختی هایی به همراه دارد. خدمت دوران خوبی برای محک شخصی و مواجه شدن با سختی ها و بهتره بگوییم با سخت گیری هایی است که تا آن زمان تجربه نشده است.

انواع سرباز فراری وجود دارد از دندان پزشکی که حتی با وجود خدمت در بهداری یا بیمارستان تاب تحمل ادامه خدمت سربازی را نداشته تا سربازان مناطق مرزی که بدون اغراق سخت ترین و خطرناک ترین شرایط خدمتی را تحمل میکنند.

اگر سربازی رفته باشید یا از خاطرات بقیه شنیده باشید در طول خدمت سربازانی میبینید که کسانی با حتی بیش از ۳۵ سال سن و با زن و بچه برای ادامه خدمت به یگان مراجعت کرده اند . اصلا تعجبی ندارد این ها همان کسانی هستند که بعد از چند بار فرار مجبور به ادامه خدمت شدند.

در هر صورت ممکن است شخصی برای چندین بار از خدمت سربازی فرار کند و دوباره به یگان برگردد که این موضوع سودی به حال این افراد ندارد.

 جز اینکه

  • اضافه خدمت بیشتری بخورند
  • جریمه بیشتری پرداخت کنند
  • زندانی شوند
  • سال های جوانی بی هدف بگذرد
  • از ادامه تحصیل محروم شوند
  • از دریافت جواز و پروانه کسب محروم شوند
  • حتی موقع ازدواج هم دچار مشکل شوند
  • نتونن از بعضی بانک ها وام بگیرند
  • امکان انجام کار حقوقی و قضایی نداشته باشند.
  • استخدام نشوند.

اگر دوست داری در این شرایط قرار بگیری خب فرار کن کسی جلوتو نمیگیره ولی اگر میخوای از زندگی عادی دور نشی فقط بخاطر حداکثر ۲ سال خدمت سربازی واقعا کار احمقانه ایه که جز کسانی باشی که فرار از خدمت سربازی داشته اند.

خوب گوش کن

این برهه زمانی هم قسمتی از زندگی تو هست مثل مدرسه رفتن ، بلوغ ، دانشگاه ، کار پیدا کردن و ازدواج کردن و الی آخر…

تو قراره مرد خانواده باشی

تو قرار ستون زندگی همسر و فرزندات باشی

روی تو قراره حساب باز کنن

قراره زندگی خوبی داشته باشی و همه چیت رو روال عادی و رو به پیشرفت باشه

قراره بدون ترس و آزادانه زندگی کنی

پس مرد باش و این خدمت لعنتیو تموم کن و به ادامه زندگیت برس!

خیلی ها قبل از تو در شرایط وحشتناک جنگ خدمت کردن و شهید و جانباز شدن ، سالی یبار به زور میومدن مرخصی ولی خدمت کردن و تموم شد و هیچ اتفاقی هم نیوفتاد…

اگر تو باشرایط فعلی خدمت که اکثر سربازا روز برگ هستند

که اکثر سرباز ها بومی هستند

که در شرایط صلح کامل هستیم

که حقوق و مرخصی و کسری ها و تشویقی ها خوب شده

بازهم از خدمت سربازی فرار میکنی و نمیتونی برای چند ساعت محیط سربازی را تحمل کنی حتما لازمه با مشاور صحبت کنی تا ریشه یابی بشه و مشکل حل شه . باید درک کنی خدمت نکردن غیر طبیعیه مگه اینکه مشکلی غیر طبیعی وجود داشته باشد!

علل و عوامل فرار از سربازی

عوامل فرار از سربازی

کسانی فرار از خدمت سربازی انجام میدهند و در واقع سرباز فراری محسوب میشوند قطعا دلایلی برای اینکار دارند که مهم ترین و شایع ترین این دلایل را بر اساس تجربه چند ساله بیان میکنیم تا در  صورت برخورد با این شرایط از قبل برنامه ریزی مناسب انجام دهید.

بیماری

بسیاری از سرباز فراری ها به این دلیل که قبل از خدمت سربازی بیماری داشته اند و قبل و حین خدمت نتوانسته اند معافیت پزشکی بگیرند خدمت سربازی را نیمه کاره رها میکنند و سربازی فراری میشوند.

یکی از بیماری هایی که بسیار بین سربازان فراری شایع است بیماری های اعصاب و روان است یعنی ممکن است سرباز در حین خدمت دچار مشکل روحی شود و تاب و تحمل خدمت را نداشته باشد و فرار کند!

البته بیماری های اعصاب و روان بیشتر جنبه ارثی دارند و از قبل در سربازان وجود داشته است اما کسانی که از قبل هیچ منشا بیماری روانی در خودشان و خانواده نبوده قطعا به دلیل تلقین و ضعیف بودن روحیه دچار بیماری میشوند.

معافیت های اعصاب و روان خوب نیست و محدودیت های زیادی دارد اما میتوان با در جریان قرار دادن یگان خدمتی از شرایط روحی از معافیت از خدمات رزمی استفاده کرد و شامل این مزیت ها شد .

روز برگ شدن

عدم نگهبانی با اسلحه

معافیت از حضور در اردوگاه

امکان دریافت انتقالی

نگهبانی در شرایط ساده تر مانند پاس بخش

تذکر

حتما در صورت وجود هر گونه بیماری جسمی یا روانی بهداری یگان و فرمانده گروهان را در جریان بزارید.

بیماری اعضای خانواده

بعضی از مشمولین هم هستند به این دلیل که پدر یا مادر و حتی دیگر اعضای خانواده دچار بیماری های سخت و صعب العلاج میشوند از خدمت سربازی فرار میکنند . این موضوع کاملا طبیعی است و هر کسی جای این سربازان باشد خانواده را در اولویت قرار میدهد.

اما عزیزان در این شرایط هم ستاد کل نیروهای مسلح پیش بینی های لازم را انجام داده است و میتوان با ارائه مدارک به فرمانده و استفاده از مرخصی های استحقاق برای مدتی در کنار خانواده بود و دوباره به یگان بازگشت.

میدونم و درک میکنم کسانی که در این شرایط قرار میگیرند روزهای سختی را سپری میکنند اما بهتر است منطقی عمل کنیم و به دور از احساسات شرایط را بپذیریم و از راه درستش یگان را ترک کنیم تا دچار مشکلات احتمالی بعدی نشید.

مشکلات مالی

موضوعی که این روزها اکثر مردم ایران با آن دست و پنجه نرم میکنند مشکلات مالی است . بسیاری از سربازان بعنوان نون آور و کمک خرج خانواده هستند و در صورتی که نباشند شاید بنیان خانواده از هم بپاشد.

تا حد زیادی در ۳ سال اخیر حقوق سربازی افزایش پیدا کرده است که البته بازهم نمیتواند تمام هزینه ها را جبران کند اما میشه با کمی مراعات و صرفه جویی این مدت را گذراند یا بعد از ساعت خدمت کار پاره وقت انجام داد.

سختی های مالی برای سربازان متاهل هم وجود دارد اما چاره ای نیست چون شما وارد مسیری شدید که راه پایان آن گرفتن پایان خدمت است در غیر اینصورت این مسیر هیچ وقت تمامی ندارد و در یک راه بی پایان باید بدون هدف حرکت کنید.

یگان مرزی و عملیاتی

بعضی از سربازان در یگان هایی تقسیم میشوند که هم منطقه عملیاتی است یعنی ممکن است مورد تهاجم قرار گیرد هم منطقه مرزی و بد آب و هوا محسوب میشود که از نزدیک ترین شهر کیلومتر ها فاصله دارد و سربازان امکان رفت و آمد ندارند.

انصاف هم در نظر بگیریم باید بگوییم مرد ترین سربازان ایران همین عزیزان هستند که از مرزها دفاع میکنند و سختی های زیادی تحمل میکنند و بارها شنیده اید که سربازان مرزی شهید شده اند خب واقعا هم ترس دارد و سخت است!

با توجه به این سختی ها مدت خدمت سربازی این عزیزان ۶ ماه کمتر از دیگر سربازان است بعلاوه اینکه مرخصی ها هم کمی متفاوت است . معمولا با حضور ۶۰ تا ۹۰ روز در یگان خدمتی بین ۱۵ تا ۲۵ روز مرخصی به سرباز تعلق میگیرد.

با این وجود باید تحمل کرد تا این دوران سپری شود و فرار از خدمت اتفاق نیوفتد . از همینجا برای تمام کادر و سربازان وظیفه در سراسر مرزهای کشورمان آرزوی سلامتی دارم و خواهان این است که سالم و سلامت این دوران را سپری و به آغوش خانواده برگردند.

جریمه نقدی فرار از خدمت

جریمه فرار از خدمت

همانطور که گفتیم زمانی که شخصی سرباز فراری میشود در صورت که بخواهد دوباره به خدمت سربازی ادامه دهد شامل جریمه خواهد شد یکی از این جریمه ها بصورت نقدی میباشد و نقدا با دستور قاضی برای تکمیل پرونده باید پرداخت شود.

جریمه نقدی بر اساس تعداد فرار از خدمت سرباز و مدتی که فراری بوده است محاسبه میشود که البته جریمه چندان زیادی نیست و معمولا مبالغ کمتر از ۵ میلیون تومان میباشد . اما اگر سربازی قادر به پرداخت همین میزان هم نباشد میتواند به قاضی سند و مدرک ارائه دهد تا تخفیف برای او قائل شوند.

معمولا سربازانی که به دلیل بیماری از خدمت فرار کردند یا متاهل هستند یا سربازانی که تحت پوشش کمیته و امداد و بهزیستی هستند از بیشترین تخفیف برخوردار میشوند همچنین سربازان ساکن مناطق محروم و کم برخوردار هم شامل بخشودگی مالی خواهند شد.

در هر صورت همه چیز دست قاضی و طبق رای و نظر اوست و بر اساس آیین نامه اجرایی سازمان قضایی نیروهای مسلج عمل خواهد شد . پس قبل از بازگشت به یگان مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید تا تخفیف شامل شما هم باشد!

سرباز فراری کیست؟

در یگان های نظامی قانونی وجود دارد که بر اساس آن اگر شخصی بیش از ۱۵ روز غیبت داشته باشد و در یگان حاضر نشود فراری محسوب خواهد شد. در واقع یگان خدمتی تا ۱۵ روز برای سرباز نهست رد میکند و منتظر میماند تا به یگان بازگردد و بعد از ۱۵ روز طبق قانون فرار به وظیفه عمومی اعلام میشود.

بعد از اعلام این موضوع حقوق و مزایا و حتی بیمه سربازی راکد خواهد شد تا دوباره بعد از طی روند قضایی وضعیت سرباز مشخص شود . در ادامه در مورد جرایمی که سرباز فراری باید متحمل شود صحبت خواهیم کرد.

تفاوت سرباز فراری و غایب

سرباز فراری شخصی است که دفترچه آماده به خدمت ارسال کرده و وارد دوره سربازی شده و بعد از ۱۵ روز غیبت در هر مرحله از سربازی دوباره به یگان مراجعه نکرده است اما مشمول غایب شخصی است که یا اصلا دفترچه خدمت نفرستاده یا اگر فرستاده خود را به پادگانی معرفی نکرده است.

تذکر

با توجه به ابلافیه های صادر شده برای غایبین و تحت پیگرد قرار دادن آن ها میشه گفت بر خلاف گذشته دیگر تفاوتی بین سربازان غایب و فراری وجود ندارد . پس اگر بعنوان سرباز غایب ابلاغیه اعزام به خدمت دریافت کردید یا تحت پیگرد با مسدود سازی کد ملی برای شما اتفاق افتاد تعجب نکنید!

سرباز فراری متاهل

فرار از خدمت سربازی و سرباز فراری شدن حتی برای متاهل ها هم اتفاق میوفتد یا ممکن است سربازی فرار کرده باشد و متاهل شده باشد اما بعد از مدت ها برای او پیگرد قانونی صادر و دژبان به درب منزل مراجعه کند.

متاسفانه راه فراری نیست و این افراد باید در زمان فرار فکر چاره میکردند . اما سازمان قضایی نیروهای مسلح برای سربازان فراری متاهل تخفیفاتی از جمله کسری خدمت ، بخشودگی اضافه خدمت انضباطی و تخفیف در جرایم نقدی و عدم صدور حکم زندان قائل میشود.

همچنین در صورتی که سربازان فراری در منطقه غیر بومی تقسیم شده باشند میتوانند با استفاده از تاهل به محل بومی سکونت همسر انتقالی بگیرند . متاهلین دارای فرزند به ازای فرزند اول ۳ ، فرزند دوم ۴ و فرزند سوم ۵ ماه کسری خدمت دریافت خواهند کرد.

انواع معافیت سربازان فراری

خیلی از سرباز فراری ها تصور میکنند چون فرار از خدمت سربازی داشتند نمیتوانند از معافیت های سربازی که وجود دارد بهره مند شوند در حالی که اینطور نیست و سرباز فراری در صورت رعایت قوانین و طی مراحل اداری میتواند از قوانین معافیت استفاده کند.

معافیت پزشکی سربازان فراری

در صورتی که سرباز فراری حتی بعد از فرار از خدمت دچار مصدومیت و بیماری های جسمی یا روحی روانی شود میتواند بر اساس آیین نامه های سازمان وظیفه عمومی از خدمت سربازی معاف شود . برای اینکار کافیست تا سرباز فراری به یگان خدمتی مراجعه کند و بعد از پرداخت جریمه از حالت فرار خارج شود.

با استفاده از نامه اعزام به بیمارستان مربوطه معرفی و شورای پزشکی برای او تشکیل میشود در صورت تایید نهایی شورای پزشکی یا کمیسیون عالی پزشکی سرباز میتواند از یگان خدمتی تسویه کند و با استفاده از معافیت پزشکی از ادامه خدمت معاف شود.

معافیت کفالت سربازان فراری

طبق قانون مشمولانی که غایب نباشند میتوانند کفالت یکی از اعضای درجه ۱ خانواده یا کفالت مادر بزرگ و پدر بزرگ را بگیرند و از خدمت سربازی معاف شوند . پس سرباز فراری که دارای پشت دفترچه ای یا غیبت قبل از خدمت سربازی نباشد هم میتواند از شرایط معافیت کفالت استفاده کند.

البته هر کدام از قوانین معافیت کفالت دارای تبصره و بند های زیادی است که بطور مجزا میتوانید در همین سایت مشاهده کنید همچنین فراموش نکنید بر خلاف معافیت پزشکی سربازان فراری که یگان تصمیم گیرنده است در مورد معافیت کفالت نظام وظیفه رای نهایی را صادر خواهد کرد.

طبق قانون اگر سرباز فراری مدت فرارش از مدت باقیمانده خدمتش بیشتر نباشد میتواند از معافیت استفاده کند و در غیر اینصورت لازم است با دریافت نامه اشتغال به خدمت و حضور در جلسه کمیسیون منتظر رای کمیسیون ماند.

تذکر

حضور در یگان خدمتی در تمامی مراحل کمیسیون های کفالت به هر میزان که زمان ببرد الزامی است و سرباز باید در یگان حضور داشته باشد تا رای صادر شود بعد از آن با تسویه از یگان از ادامه خدمت معاف میشود.

معافیت ایثارگری سربازان فراری

افرادی که فرار از خدمت انجام داده اند یا سرباز غایب هستند با تسهیل در قانونی که از سوی فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام شد میتوانند از قوانین کسیر و معافیت های ایثارگری استفاده کنند.

کسری و معافیت ایثارگری بر اساس مدت حضور در جبهه یا درصد جانبازی و مدت آزادگی و اسارت دارای قوانین مشخصی است که نظام وظیفه در این مورد تصمیم گیرنده خواهد بود . از طریق همین سایت قوانین را بصورت کامل مشاهده نمایید.

با بزگشت به یگان و طی مراحل اداری رفع فرار و دریافت نامه اشتغال به خدمت سربازی میتوان مدارک را به سازمان وظیفه عمومی ارائه داد تا بعد از نهایی شدن مراحل و تایید معافیت با تسویه از یگان خدمتی تسویه شد.

معافیت سربازان فراری دارای فرزند

اگر سرباز فراری بالای ۴۰ سال هستید و ۳ فرزند دارید یا سرباز فراری زیر ۴۰ هستید و ۴ فرزند دارید شامل معافیت عفو رهبری خواهید شد و کافیست به یگان خدمت برای نهایی کردن معافیت مراجعه کنید هر چند که سربازان فراری دارای چند فرزند اگر حداقل ۶ ماه خدمت کرده باشند با قوانین کسری خدمت متاهلی و فرزند نیازی به این معافیت نخواهد داشت.

آیا سربازان فراری شامل ممنوعیت های اجتماعی میشوند؟

در صورتی که فرار از خدمت اتفاق افتاده باشد و بعد از ارسال ابلاغیه های متعدد یا مراجعه حضوری دژبان سرباز فراری از مراجعت به خدمت خودداری کند بر اساس ماده قانون سربازان فراری سازمان قضایی نیروهای مسلح با وی برخورد میشود.

با محروم از خدمات کردن فرد کد ملی مسدود و بلا استفاده میشود و تمامی اموال یا اسنادی که به نام سرباز فراری است قابل استفاده نخواهد بود حتی گواهینامه و حساب های بانکی هم مسدود میشود .

طبیعی است سربازان فراری از وام یا موقعیت افتتاح حساب یا حتی درخواست دادخواست قضایی محروم شوند تا اینکه وضعیت خدمتی را مشخص کنند . امیدوارم در این مرحله قرار نگرفته باشید و در صورت وجود چنین اتفاقی راهی جز رجوع به خدمت سربازی وجود ندارد.

در پایان

اگر سربازی فراری هستی یا قصد فرار از خدمت داری و فقط منتظر تایید کسی هستی که بهت بگه فرار کن تا انجامش بدی باید بعنوان کلام آخر بگم که لطفا اینکارو نکن چون مثل باتلاق فرو میری بدون اینکه راه فراری داشته باشی همچنین فرار از خدمت واست عادت میشه!

لطفا با قدرت آرامش ذهنیتو بدست بیار و به ادامه خدمتت برگرد و اگر فرار کردی دوباره وارد سربازی شود و این شتری که در خونه هر پسری میخوابه رو سلاخی کن!

میتونید برای مشاوره در زمینه فرار از خدمت با سرباز مشاور تماس بگیرید تا مشاورین با تجربه ما بهترین کمک و راهکار و آرامش ذهنی را برای شما داشته باشند.

بنر مشاوره سربازی تماس

132 پاسخ

  1. سلام من ۸ساله فرار کردم الانم تازه ازدواج کردم ممنوع الخدمات شدم حتی حساب بانکیمم بستن دوران نامزدی هستم الان اگه برم شرایطم چه جوریه اضاف میخورم زندانی هم داره آیا لطفا راهنماییم کنید

  2. سلام من سال ۹۴ از خدمت فرار کردم بخاطر مشکلات شخصی و مصرف داروی اعتیاد آور ۲ ماه آموزشی رفتم بعدش ۱ ماه یگان خدمت کردم و بعد فرار کردم الانم متاهلم و ممنوع الخدمات شدم حتی حساب بانکیمو بستن الانم پشیمونم و خداروشکر وضعیت روانیم خوبه میخوام برگردم خدمت خواستم بدونم چقد اضاف میخورم و جریمه نقدی چنده و آیا زندانی هم داره چون اگه زندانی داشته باشه واقعا خیلی بد میشه واسم و حتی منی که تازه ازدواج کردم اونم تو خطر میوفته لطفا راهنمایم کنید

  3. سلام من سال ۸۱ رفتم خدمت ۱۳ ماه خدمت کردم بعد فرار کردم الان متهلم وسه فرزند دارم آیا می توانم معاف بشم یا خیر ممنون میشم راهنماییم کنید

  4. سلام. من بعد از اموزشی دیگه پادگان نرفتم.سال ۹۹٫ الان شرایط برگشت و مدت جریمه و خدمت و… چطوره ؟

  5. دژبان ۳بار میاد دنبالت
    درب باز نکن به یه ورت حسابشون نکن خوشون دکمه سیکتیر میزنن.
    من سینه سوخته هستم ۷بار فرار کردم
    هیچ غلطی نمیتونن بکنن.
    همه بخشیدگی الکی وقتی میری پیش قاضی ورق برمیگرده یا جریمه یا زندان البته دفعه دوم به بعد…
    کلا سربازی نروید دوسال عمر و جوانی به فنا میره…
    گوه خورده هرکی میگه خدمت ادم مرد بار میاره جز …‌مالی و اعصاب خوردی و لاشی بازی چیز دیگه ای نداره.

    1. اره بابا میری پیشه قاضی همه چی فرق میکنه به منم میگفتن باره اول زندان نداره و…ولی زندان داشت و خوبم داشت

  6. سلام من سال ۸۹,به مدت ۱۲ماه خدمت کردم بعد فرار کردم والان زن و بچه دارم .تا حالا هم دنبالم نیومدن .آیا من میتونم معاف شم یا عفو بخورم .چون خودم کسی رو ندارم پدر و مادرم فوت کردن خواهر و برادرم ندارم .خانواده خانومم هم که پدرش سرطان داره با دوتا برادراش .مادرم مریضه .اگه من برم خدمت خرج خانوادمو نمیتونم تامین کنم

      1. سلام خسته نباشید .من ۲بار فرار کردم بار اول که فرار کردم و بعد رفتم دادگاه ۱سال تعلیقی بهم حکم داد و برگشتم سر خدمت ولی دوباره فرار کردم الان چی میشه برم دادگاه چه. حکمی میدن بهم متاهلم هستم و ۲تا بچه دارم

  7. سلام. ممنونم. ازبرنامه. نویس. محترم. این. برنامه. مشاورین. عزیزخیلی. برنامه..یاسایت.خوبی.هست.کسانیکه.ازقانون.سربازی.چیزی.نمیدانندیامثل.من.فراری.هستن.میتوانندازمطالب.این.سایت.بهترین.استفاده.راببرندمن.خودم.بعدازخاندن.این.مطالب.تصمیم.گرفتم.خودم.رابه.یگان.خدمتی.معرفی.کنم.۲۱ساله.فراری.هستم.۱۰ماه.خدمت.کردم.الان.۴۰سالمه.۲تابچه.دارم.آن.زمان.یک.بچه.داشتم.محل.خدمتم.هم.قصرشیرین.بودکرمانشاه.خودم.هم.بچه.آذربایجان.هستم.ارمیه.باتشکراززحماتی.که.میکشید

    1. سلام
      من ۲ بار بخاطر مشکلات مالی و…. از سربازی فرار کردم هر۲ بارم جریمه نقدی دادم ایا اضاف میخورم لطفا بگین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !