روش های باور نکردنی معافیت از سربازی

روش های باور نکردنی معافیت از سربازی

👈 روش های باور نکردنی معافیت از سربازی ،بزرگ و کوچیک،پیر و جوون درگیر این موضوع بوده اند،هستند و خواهند بود و خوب یا بد چیزی که باید باهاش مواجه شه و هر طوری شده پشت سر گذاشتش…

همین دیروز یکی از دوست نداران خدمت سربازی که البته اکثریت را تشکیل میدن با سرباز مشاور  تماس گرفت و نا امیدانه درخواست کمک و معافیت از سربازیو داشت. یجور تقاضا میکرد که انگار من پشت سیستم نظام وظیفه نشستم و با یه دکمه میتونم از خدمت سربازی معافش کنم.

یکم از خودش گفت و درباره محل خدمتش که مرزبانی بود و بدتر از این خودش بچه دزفول بود و اعزام شده بود به دهلران.

تقریبا میشد گفت انگار وارد یه کشور جدید با آب و هوای جدید و زبان جدید و فرهنگ متفاوت شده.خلاصه تا دلتون بخواد از این موضوع شکه بود و حالشم بد.

از طرفی پدرش مشکلش کبدی داشت و نمیتونست کار کنه،غیبتم داشت و شاید بدترین اتفاق این بود که در مقابل بقیه سرباز ها نمیتونست از پس خودش بر میاد و بعد از یک هفته آموزشی به بهونه بیمارستان فرار کرده بود برگشته بود خوزستان!

اینقدر وضعیت بد و سخت و البته بد شانسی سراغ این آدم اومده بود که سریع ضرب المثل هرچی سنگه برای پای لنگه و هرکی از هرچی بدش میاد دقیقا همون سرش میاد اومد تو ذهنم.

از اونجایی که خودمم خدمت سربازی سخت با شرایط خاصی رو گذرونده بودم کاملا درکش کردم و خیلی نارحت شدم تا جایی که جدا از مشاوره و کمکی ازم میخواست هرچی بلد بودم گفتم تا آرومش کنم و بهش روحیه بدم.

چطور از خدمت سربازی معاف بشیم؟

👈 همتون میدونید معافیت های اصلی سربازی شامل معافیت کفالت،پزشکی و ایثارگری و یک سری موارد خاص میشه البته ممکنه وقتی در حال خوندن این مقاله باشی دیگه معافیت ایثارگری وجود نداشته باشه.

حالا تمام این معافیت ها سرشار از بند ها و تبصره های مختلف هستند و شما باید شامل یکی از اون ها شی یا خودتو شامل کنی تا معافیت بگیری!

برای معافیت پزشکی که قطعا پیشنهاد نمیکنم بخوای بلایی سر خودت بیاری تا معاف شی.متاسفانه هستند کسانی که فکر قطع کردن انگشت شصت میوفتن یا سعی میکنن چند روز نخوابن و نوار مغز و عملکرد مغز را دچار اختلال کنن تا معافیتی مثل معافیت صرع بگیرند.

یا در موارد عجیب تر طرف قرص قلب میخوره تا با تغیر ضربان قلب و البته آسیب عمدی به قلب معافیت بگیره.قطعا هیچکدوم راه مناسبی نیست و عقلانی هم نیست بخاطر ۲ سال خدمت سربازی ما بقی عمرتو نابود کنی.پس صد در صد این گزینه رو برای معافیت از ذهنت بیرون بنداز.

دریافت معافیت کفالت اگر غایب نیستی راه بهتریه حتی اگر نک پسر خانواده نباشی!

مگه میشه مگه داریم؟!

بله که میشه.معافیتی وجود داره با عنوان معافیت کفالت ماده ۶ که مربوط به مددجویان بهزیستی و کمیته امداده و اگر سرپرست خانواده شما عضو هر کدوم از این دو ارگان باشه حتی اگر ۱۰ برادر هم داشته باشی یکی از برادران میتونه از خدمت سربازی معاف بشه.

یه روش دیگه هم بهت بگم اگر ۳ تا خواهر داری حتی اگر ازدواج هم کرده باشن و پدر یا مادر تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی باشه باز هم میتونی از خدمت سربازی معاف شی البته به شرطی که غیبت نداشته باشی و برادر هم نداشتی باشی.

حالا بشین خوب فکر کن ببین شامل این شرایط هستی یا میتونی باشی بلا فاصله اقدام کن و معاف شو.هم کارت معافیتت خیلی معتبره و هم بلایی سر خودت نیاوردی و از خدمت سربازی هم خلاص شدی.

معافیت ایثارگری که قابل ساختن و تحت شرایطش قرار گرفتن نیست چون تکلیفش مشخصه و نمیشه پدرتو بفرستی جنگ بخاطر معاف شدن ولی در موارد خاصی که وجود داره خرید خدمت سربازی اگر پول داری چون خیلی نسبت به قبل گرون شده!

یا ازدواج با خانوم معلول جسمی که باید حتما ۵ سال از ازدواج بگذره از مواردی هستند که همچنان نسبت به مورد بلا آوردن سر خودت عقلانی تر و بهتر هست. البته هرکدام از این ها قوانین و تبصره های خودشو داره و ما اینجا فقط داریم تیتر وار میگیم تا نگاه کلی به این موضوع داشته باشید.

بر میگردیم به همون عزیزی که نا امیدانه بهمون زنگ زده بود. تمام این مواردو بهش گفتم و کامل باهاش بررسی کردیم و خدارو شکر مورد کمیته امداد رو شامل میشد و تا به الان نمیدونست.

متاسفانه تعداد این افراد که اطلاعات کافی ندارند و با وجود معافیت وارد خدمت سربازی میشن کم نیست.

دلیلشم کاملا واضحه مقاومت ما ایرانی ها در مقابل مشاوره و راهنمایی خواستن از آدم متخصص!چرا؟چون هممون خودمونو متخصص در همه چی میدونیم و میشینیم ملت هم راهنمایی میکنیم و آخرش هم این میشه وضعیتمون!

بگذریم…

در انتهای صحبتم خواستم بدونید سربازی چیزی نیست که بشه نادیدش گرفت و حتما باید گذرانده و سپری شه یا معافیت گرفت وگرنه تا حداقل سن ۴۶ سالگی که معافیت رهبری بهتون بخوره از دستش خلاص نمیشید.

اگر شامل این راه های شگفت انگیز و خاص هستید که خدارو شکر و اگرم نیستید سر و سینه تو بده بالا مثل یه مرد قوی قدرتمند و با اعتماد بنفس برو تو دلش و تمومش کن و برگرد.

در این مقاله روش های باور نکردنی معافیت از سربازی را به طور مفصل برای شما شرح دادیم امید می رود که بهره برده باشید. برای مشاوره و راهنمایی گرفتن هیچ وقت دیر نیست پس اگر سوالی داری همین الان تماس بگیرد.

4 پاسخ

  1. سلام.طرح هاتون خوبه.کمک به نیازمندان خاص هست.
    اگرمیتونید من هم یک فرزنددارم که میخوام معاف بشه.باتشکر

  2. سلام وقتتون بخیر

    بنده متولد سال ۱۳۷۳ هستم و الان ۲۹ ساله هستم. بنده غایب هستم. البته شرایط معافیت از خدمت سربازی از طریق کمیته امداد را داشتم به دلیل اینکه پدرم فوت شده بود می‌تونستم معاف شوم. دقیقاً از همان روز که به سن مشمولیت رسیدم ، درخواست معافیت دادم. واکسن های لازم نظیر منژیت و … رو هم در همان سال زدم. مدارک را کامل کرده و پرونده ام را به نظام وظیفه تحویل دادم. مسئول سابق نظام وظیفه به من یک برگه داد که روی آن یک شماره
    تلفن نوشته شده بود و به من گفت که پنجشنبه هفته بعد با این شماره تماس بگیر تا اگر کمیسیون معافیت تشکیل شد ، بهت خبر بدیم بیای. من در روز پنجشنبه تماس گرفتم گفت که هنوز کمیسیون تشکیل نشده و مجددا هفته آینده تماس بگیر. هفته آینده هم تماس گرفتم و مجدد گفتن هفته آینده تماس بگیر و به همین ترتیب هفته آینده تماس بگیر. چند بار حضوری مراجعه کردم و دوباره همان برگه حاوی شماره را داد به من و گفت پنجشنبه تماس بگیر. چندین و چند بار خودم حضوری مراجعه کردم و چندین و چند بار هم مادرم حضوری مراجعه کرد برای پیگیری پرونده. چون خودم تهران مشغول کار بودم ، مادرم مراجعه کرده بود چندبار. باز همان داستان پنجشنبه های خیالی که هرگز از راه نمی رسید. حدود یک سال و اندی من حیران و سرگردان معافیت بودم. بعداً متوجه شدم که احتمالاً پرونده من رو گم کرده بودن یا بلاخره یک بلایی سر پرونده من اومده بود.

    دوباره یک پرونده دیگر تشکیل دادم و به مسئول نظام وظیفه تقدیم کردم. ایشون گفت که شما دیر اقدام کردی برای معافیت و مشمول غایب هستی. بنابراین معافیت شامل حال شما نمیشود.

    البته بنده دقیقا از همان روزی که مشمول شدم اقدام کردم. اما پیگیری های من و جواب های سربالا و پنجشنبه ای مسئول وقت نظام وظیفه باعث شد من یک سال و اندی سرگردان بشم و غیبت بخورم.

    دوباره به نظام وظیفه مراجعه کردم که متوجه شدم مسئول نظام وظیفه عوض شده. وضعیت پرونده خودم رو از ایشان پیگیری کردم و ایشان گفتن که پرونده شما راکد هستش و غایب مطلق هستی و معاف نمیشی.

    ماجرا را برای ایشان شرح دادم و ایشان متعجب شد و گفت که کمیسیون معافیت اصلا روز های پنجشنبه تشکیل نمیشه ، بلکه روز های سه شنبه تشکیل میشه. و همینطور گفت که اصلا نیازی نیست که شما تماس بگیری و هنگامی که پرونده مشمول به کمیسیون می‌ره ، از خود اداره تماس میگیرن و روز و ساعت تشکیل کمیسیون رو اطلاع میدن.

    اینجا بود که من حدس زدم احتمالا در دوران مسئول سابق نظام وظیفه بلایی سر پرونده من آمده.

    ضمنا یک برادر کوچکتر دارم که چهار سال از من کوچکتره و اونم سربازی نرفته. البته اون موقع که من در سن مشمولیت رسیدم ، برادرم فقط ۱۴ سالش بود و من معاف میشدم. اما الان معافیت تعلق نمیگیره.

    من که کلا از معافیت نام امید شده بودم ، رفتم دنبال خرید خدمت. اون موقع اما گفتن که باید برای خرید خدمت ۸ سال غیبت داشته باشی. اما من تا اون روز فقط ۵ سال غیبت داشتم. به امید خرید خدمت نشستم تا غیبت وارد هشتمین سال بشه که کلا در سال ۱۴۰۰ خرید خدمت لغو شد.
    الان هم برای معافیت مشمولان غایب شرایط عجیب و غریبی مثل تاهل و داشتن بچه و سن بالای ۳۵ سال گذاشتن.

    با توجه به توضیحاتی که دادم ، امکانش هست که بابت عدم رسیدگی به پرونده معافیت ، از نظام وظیفه شکایت کنم؟!

    لطفاً راهنمایی کنید.

    سپاسگزارم

  3. با سلام، پدرم عمل قلب باز کرده و ۵۵ سالشه.
    دکتر تو پروندش زده از کار افتاده مدد جو عه .
    یه داداش بزرگتر دارم که مشمول غایبه ولی من غیبت ندارم.آیا شرایط معافی برای من ممکنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !