راه های پیچوندن سربازی

راه های پیچوندن سربازی - چگونه سربازی نرویم؟

👈 نمیتوان پسری را پیدا کرد که دنبال راه های پیچوندن سربازی نباشه یا از سربازی رفتن لذت ببره. قطعا سربازی نقطه عطفی برای تمام مشمولین است و تمام پسرهایی که وارد سن ۱۸ سالگی میشن بلافاصله بفکر راه های پیچوندن سربازی میوفتن!

در این راه بعضی ها خوش شانس هستند و از خدمت سربازی معاف میشوند و بعضی دیگر مجبور خواهند بود تا ۲ سال در نیروهای مسلح خدمت کنند.احتمالا پیش خودتون میگید ۲ سال زمان زیادیه و میشه خیلی کارها تو این دو سال کرد.

بنظر شما راه های پیچوندن سربازی چیه؟

راه های پیچوندن سربازی

برای پیچوندن سربازی چند راه حل وجود داره که به نوبت بررسی میکنیم:

👈 معافیت های موارد خاص

در این روش که از اسمش هم مشخصه و احتمالا خیلی ها از قوانین و تبصره های آن اطلاع ندارند میشه از خدمت سربازی معاف شد.چند مورد برایتان مثال میزنم:

👈 ازدواج با همسر معلولی که معلول ذهنی نباشد و حداقل ۵ سال از مدت عقدتان بگذرد

👈 داشتن ۳ خواهر به شرطی که تک پسر باشید و خانواده تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی قرار داده باشد.

👈 خرید خدمت سربازی که البته در حال حاضر چنین قانونی در کشور وجود ندارد اما در گذشته بوده پس ممکنه دوباره رونمایی شود.

👈 معافیت کفالت

یکی از راه های پرکاربرد در معافیت سربازی که حتی میشود آن را ساخت معافیت با استفاده از کفالت پدر یا مادر یا خواهر و برادر است حتی میتوان کفالت مادر بزرگ یا پدر بزرگ هم گرفت و از خدمت سربازی معاف شد.

در معافیت کفالت نباید غیبت سربازی داشته باشید و حتما باید تک پسر بالای ۱۸ سال خانواده باشید البته اگر تک پسر نیستید یا غیبت سربازی دارید تبصره هایی برای دریافت معافیت کفالت وجود دارد.

مطلب پیشنهادی به شما : معافیت کفالت

فقط یادتون باشه درسته که میشه با روش هایی مثل طلاق سوری از قوانین معافیت استفاده کرد یا اینکه بیماری پدر یا حتی خواهر و برادر را ملاک معافیت قرار داد و لی دیگه واسه پیچوندن خدمت سربازی سراغ کفالت عمه و خاله و عمو و دایی نرو چون وجود نداره.

اگر جز کسانی هم هستی که دنبال گرفتن کفالت همسایه پیر یا پدر زن یا امثال این ها هستی اصلا سراغ نظام وظیفه نرو چون ممکنه همون جلو در ترور شی!

👈 معافیت ایثارگری – یکی از راه های پیچوندن سربازی

احتمالا تمام ایران حتی خانوم ها هم میدونن معافیتی تحت عنوان معافیت ایثارگری وجود داره یا میشه با ایثارگری کسری گرفت اما همچنان بعضی ها هستند که یا کارت ایثار نگرفتن یا اصلا نمیدونن چجوری باید معافیت گرفت.

معافیت ایثارگری در صورتی داده میشود که شخصی اعضای درجه ۱ خانوادش حداقل ۳۰ ماه در جبهه بوده باشند یا حداقل ۲۵ درصد جانبازی داشته باشند یا ۱۲ ماه اسارت تحمل کرده باشند.

حالا نکته اینجاست که هر تعداد از اعضای درجه ۱ شامل موارد گفته شده باشد قابل تجمیع است همچنین اگر اعدادی که گفتیم به حد نصاب نرسد اما بعد از جمه آن ها باهم عدد ۳۰ بدست بیاد بازهم مشمول یا مشمولین معاف میشن!

مطلب پیشنهادی به شما : کسری خدمت ایثارگری

برای مثال پدری که ۲۰ درصد جانبازی دارد و ۲۸ ماه در جبهه بوده نمیتواند به تنهایی از هرکدام از شرایط باعث معافیت شود اما چون جمع جانبازی و جبهه ۴۸ میشود و بالای ۳۰ است یک نفر معاف خواهد شد و نفر بعدی هم از مابقی یعنی ۱۸ ماه باقیمانده میتواند استفاده کند.

در این مورد هم جای مانور زیا است حتی طبق اعلام سازمان امور ایثارگران میشه برای بعضی از سال هی جنگ در بعضی مناطق ۵ درصد ایثارگری گرفت یا اینکه در سال های بعد از جنگ تا سال ۷۵ از کسری خدمت استفاده کرد.

ولی دنبال موارد عجیب غریبی مثل معافیت با جانبازی عمو یا کسری با ایثارگری پدر زن نباش یا فکر نکن چون پدر بزرگت شهید شده شما از خدمت سربازی معاف میشی!

👈 دریافت معافیت پزشکی برای نرفتن به سربازی

معافیت های پزشکی ۱۷ تا بخش داره و هر بخش هم حداقل ۲۰ بند داره پس عناوین بیماری های معافیت پزشکی نزدیک به ۳۴۰ عنوان است.با این آب و هوا و این همه حرص و جوش مگه میشه کسی حتی ۱ مورد هم شامل نشه؟!

اگر به  لطف خدا هیچکدومو شامل نمیشی پس باید یچیزی بسازی البته اون قدیما بود که با ساختن بیماری سوری معافیت میدادن الان منظور از ساختن یعنی یه بلایی سر خودت بیاری!

چند تا پیشنهاد غیر عقلانی داریم که قطعا درست و منطقی نیست اما اگر دلت میخواد معاف شی باید انجامش بدی!

👈 دراوردن طحال

👈 دراوردن کیسه صفرا

👈 قطع انگشت شصت دسن یا پا

👈 کور کردن یا ضعیف کردن چشم

👈 اهدا کردن کلیه

👈 تظاهر به مشکلات صرع و تشنج

👈 تظاهر به اختلالات روانی

و ده ها مورد دیگه میشه مثال زد.آیا عقلانی و درسته که چنین کارهایی بکنیم برای معافیت؟

تصمیم گیرنده و انجام دهنده خود شمایید و قطعا بودن کسانی که با این کارهای عجیب و غریب و آسیب زدن به خودشون از خدمت سربازی معاف شدن.اما آیا ارزش داره بخاطر ۲ سال خدمت سربازی خودمونو تا آخر عمر ناکار کنیم؟

👈 پول دادن به کسایی که معافیت درست میکنند

👈 پول دادن به کسایی که معافیت درست میکنند

این وسطا تو این همه قانون و تبصره هستند کسایی که ادعا میکنند میتونن برای شما انواع معافیت ها رو در قبال دریافت پول بگیرند.یکی میگه ۱۰۰ میلیون یکی ۲۰۰ میلیون یکی هم ۴۰۰ میلیون!

لازم به ذکره به بعضیا عدد ۱ یا ۲ میلیون هم گفته شده که دیگه عقل خود اون شخص باید تشخیص بده که با ۲ میلیون میشه معافیت گرفت یا نه!

نمیشه گفت این روش تو ایران وجود نداشته یا حتی الان وجود نداره ولی یچیزو قطعی میشه گفت و اون اینه که این راه آخر و عاقبت خوشی نداره بلخره ماه پشت ابر نمیمونه و وای از روزی که اون دلال لو بره و بیوفته دست نیرو انتظامی…

تو چند وقت اخیر افراد زیادی تماس گرفته اند و ازشون خواسته شده برای کمیسیون مجدد اقدام کنند و در غیر اینصورت کارت آن ها باطل میشه حالا جالبش اینه این افراد دقیقا همونایی هستند که با پول تونسته بودن کارت پایان خدمت بگیرند!

عجیب تر اینکه خیلی از این افراد چندین سال از دریافت کارت پایان خدمتشون میگذره و چندین بار هم به خارج از کشور رفت و آمد داشته اند اما الان یدونه پیامک به دوران معافیت با پول آن ها خاتمه داده و چاره ای نیست جز سربازی رفتن!

خیلی مراقب باشید تا گیر افراد سود جو و کلاه بردار نیوفتید و اگر آدم مطمعنی پیدا شد فکر چند سال بعدم بکنید.صلاح مملکت خویش خسروان دانند!

عواقب نرفتن به سربازی

عواقب نرفتن به سربازی

👈 اگر هیچکدوم از راه های بالا جوا ب نداد خب مشخصه باید تحت هر شرایطی وارد سربازی شی اما خب هستن کسانی که هیچجوره نمیخوان برن سربازی که البته تعداد آن ها کم نیست از مجرد و متاهل گرفته تا افراد زیر دیپلم و پزشک!

اگر نری سربازی چندتا اتفاق واست میوفته:

👈 بهت جواز کسب یا پروانه صنفی داده نمیشه.

👈 نمیتونی به هیچ عنوان حتی با وثیقه از کشور خارج شی.

👈 بعضی از بانک ها هم واسه دادن وام امتناع میکنند.

اما در حال حاضر اتفاقی که شاید برای اولین بار بعد از جنگ برای غایبین در حال رخ دادنه اینکه برای بسیاری از غایبین از طریق پیامک ابلاغیه رفته و ظرف مدت یک ماه به آن ها فرصت داده میشه تا خودشونو به سازمان نظام وظیفه معرفی کنند.

این ابلاغیه ها ممکنه چند باری ارسال شه و حتی چند ماهی هم این روند ادامه پیدا کنه ولی کسانی که بازهم از مراجعه به نظام وظیفه امتناع کنند وارد مرحله مسدودی کد ملی خواهند شد!

وقتی کد ملی مسدود باشه یعنی حساب بانکی یا گواهی نامه شما تعلیق شده حتی مال و اموالی هم اگر داشته باشی قابل خرید و فروش نیست.خیلی ها هنوز به این موضوع باور ندارند امیدواریم تا برای اثبات این قضیه نیروی انتظامی ابلاغیه ای برای شما نفرستد!

تمام راه های موجود برای پیچوندن سربازی و اینکه چگونه سربازی نرویم را به شما توضیح داده شد ولی ما اینجا هستیم تا اگر سوالی راجع به انواع معافیت ها دارید از ما بپرسید.فاصله شما با ما تنها یک تماس است همین الان برای مشاوره با سرباز مشاور تماس بگیر.

67 پاسخ

  1. سلام .. من انگشت شصت پام تاندون پاره کردو هیچ حرکتی نداره .. معافیت کامل ک بعید میدونم داده بشه ولی معاف از رزم چی؟ معاف از رزمم نمیدن ک مثلا کار اداری ای چیزی بخان بدن؟

  2. سلام من دوازدهمم خرداد قبول نشدم و باید شهریور امتحان بدم با این حال میتونم معافیت تحصیلی بگیرم ؟

  3. سلام ، من مشکلی از بابت اینکه برم سربازی ندارم اما بخاطر پانیکم میترسم دوره آموزشی شرکت کنم چون دو ماه خارج استان محل سکونتم هست راهی برای آموزشی هست که نرم ؟ با بقیش مشکلی ندارم
    اگر راهی هست بگین تا مشاوره بگیرم ازتون 🙏🏻

    1. سلام وقتتون بخیر ، ی سوال داشتم
      من دانشجو هستم در حال تحصیل و هنوز دو سال از معافیت ام مونده ، آیا کسی بدون اجازه من میتونه بره منو ثبت نام سربازی کنه اون شخص هیچ اطلاعاتی از من نداره ، ی شخص مریض و روانی هست

  4. سلام من تازه وارد ۱۸ شدم و هنوز نه کارت معافیت تحصیلی گرفتم نه بردمش پلیس+۱۰ ایا در حال اضاف خوردن هستم و باید هر چه سریع تر کارت معافیت تحصیلیمو بگیرم ؟

  5. سلام
    چنتا سوال
    ۱) اگر متاهل بشیم ، سربازی کامل کنسل میشه؟ یا تایمش کمتر میشه؟ چقدر؟
    ۲) چنتا فرزند باید داشته باشیم تا معاف بشیم؟
    ۳) به غیر از تایم آموزشی ، میشه به جای اون ۲ سال سربازی ، با توجه به شغلمون ( که اصلا ربطی به مدرک نداره) برای سپاه یا ارتش کار انجام بدیم ؟
    ( به طور مثال بنده کارآفرینم و شرکت های خودم رو دارم، میتونم به جای ۲ سال سربازی ، کاری توی این زمینه انجام بدم ؟)
    ۴) درسته که اگر بری مناطق مرزی کلا ۸ ماه خدمتته؟

  6. سلام من حین خدمت سربازی هستم الان ۳ ماهه سربازم تاره رفتم یگان و ۶ ماهم سنتوات پشت دفترچه دارم و الان ۲۰ روزه هم اومدم مرخصی ولی نرفتم غیبت زدم الان منو دادگاه نظامی میبرن و جریمه باید بدم یا فقط اضاف میزنن؟

  7. سلام خسته نباشین من تک فرزند خوانواده هستم و پدرم میگوید چون تک فرزندی میشود سربازیت رو خرید آیا این حرف درست است

  8. 😡😡😡چرا درباره بسیج صحبت نکردین
    اگه دوره تکمیلی بسیج رو برین ۳ ماه و به ازای هرسال فعال بودن بسیج یک ماه و در صورت فعال با مسولیت بودن سالی سه ماه کسر میشه و سقفش شیش ماهه

  9. سلام وقت بخیر اگه دفترچه پر نکنیم پدر میتونه بر خلاف میل ما به جای ما دفترچه پر کنه و به زور مارو بفرسته

      1. سلام من به سن.۱۸ نرسیدم ولی من چشمام خیلی ضعیفه جوری که گفتین بالا ولی هم هم گاهی وقت ها فراموشی دارم وچشمام هم ضعیفه میتونم با این وضعیت معافیت بگیرم ؟ نرم وقتی تو کلاس می‌شینم از میز سوم اصلا تخته رو نمی‌بینم

          1. سلام ببخشید من سال آخر دبیرستان هستم یعنی دوازدهم امسال درس نخوندم و خرداد رد میشم و شهریور امتحان میدم و قبول میشم و بهد از اون میخام دو سال درس بخونم برای کنکور که رتبم بالا بشه حالا راهی برای پیچوندن سربازی تو این دو سال نیست؟؟؟؟؟

            لطفاً جواب بدید….

          2. سلام اینطوری بود همه دو سال درس میخوندن تا قبول شن
            چیزی هم بعنوان معافیت تحصیلی وجود نداشت

        1. سلام ی سوال داشتم ، من هنوز دانشگاه هستم و معافیت تحصیلی دارم تا دو سال دیگه ، آیا شخصی بدون اجازه من میتونه منو ثبت نام کنه یا نه نمی تونه هیچ اطلاعات هم در مورد من نداره نه شناسنامه نه کارت گروه خونی نه مدرک دیپلم
          تورو خدا جواب بدین ی شخص مریض داره تهدیدم میکنه

  10. سلام . خسته نباشید ممنون میشم این سوال بنده رو پاسخ بدین با تشکر . من تک فرزند هستم . کمی در سمت چپم شبا میخوام بخوابم دستم تیر مبکشه گوشم سوت میکشه بیشتر مواقع
    مادر بیماری ms یا همون بیماری خود ایمنی داره
    پدرم بازنشسته شده سنش ۵۵هست حالا میخواستم بببنم ایا ممکنه بتونم با این موارد معاف بشم مثلا (کفالت مادرو بگیرم یا نه)و اینکه هنور معافیت تحصیلی دارم و سنم ۲۴ دارم.

      1. سلام من سرباز نیرو انتظامی هستم که از شهر خودمون خیلی دور افتادم و واقعن نمیتونم ادامه بدم و فقط دنباله راهی هستم برای انتقالی راهی شما در نظر دارین کمک کنید

        1. باسلام پسرم ۲۴ساله هست واقامت کشوراروپایی روداره ودانشجوهست البته تک پسرهس پدرش ۲۷ماه درجبهه ودرسپاه خدمت کرده چطورمیشه ازسربازی معاف بشه همسرم ۵۸سالش هست وتوی جبهه موج انفجارگرفتش اما هیچ مدرک رسمی دلیل بر بیماری روحی نداره

  11. سلام مشاور عزیز من می خواستم بدانم کسی پای کج و انحراف داره و مینیسک زانو هم پاره شده و دیابت و فشار خون و چربی خون بالا داره از خدمت معاف دائم میشوم کی جواب را می دهید

  12. سلام تو خونه ما چهار نفر سربازی رفتن الان من پنجمی ام خودمم اعصابم تخمیه برم اونجا قطعا هر روز دعوا میکنم شایدم اصن یکیو کشتم چطوری میتونم معاف شم؟ سریع ج بده

  13. سلام، بدون اینکه سربازی رفت یک فرد هجده سال از طریق سرمایه گذاری می‌تونه مهاجرت کنه ؟

    1. داداشم بهترین کار اینه که بری دانشگاه تا معافیت تحصیلیت تمدید بشه. بعدش میتونی به صورت دانشجویی مهاجرت کنی. نهایتاً یه وثیقه میزاری میری. چند سال که اقامت داشتی تو هر کشوری بعدش میتونی درخواست خرید سربازی مشمولین مقیم خارج از کشور رو بدی که قیمتش به یورو هست یکم زیاده اما فعلأ تنها راه خرید سربازیه. سایت وزارت خارجه رو چک کن یا زنگ بزن بهشون.

  14. سلام برادر من ۸ سال غیبت داشته حالا بخشیدن اما گفتند باید توجیه بیاری و ایشون هیچ توجیهی نداره راهی نیست بشه این ۸ سال رو توجیهی بزنند براش؟

  15. سلام بهترین نوع معافیت کفالت یگانه فرزندذکور بالای ۱۸سال پدرنیازمندمراقبت

  16. سلام من ۲۹سالمه نزدیک۴سال هست والدینم حدا شدند برادری دارم که ۲۴سالش هست و خدمت رفته
    پدرم هم مشکل شدید اعتیاد داشتن و مریضی های مختلف ریوی و کبدی مثل هپاتیت و توانایی نکهداری از خودش نداره ولی خب غیبت هم دارم ولی احتمال اینکه خودم هم دیابت داشته باشم هستش با فشار خون از کدوم طریق میشه معافیت گرفت؟

        1. سلام من دچار پوکی استخوان در قسمت ستون فقرات هستم و درصد آن منفی سه می باشد اما در قسمت گردن پوکی استخوانم در حدود منفی ۱.۹ می باشد آیا از خدمت معاف هستم

        2. اگر رشته تحصیلی معلمی باشع نیازی بع سربازی رفتن نیست ولی به جای سربازی باید چندسالی توی یکی از روستاهای اطراف شهر خدمت کنید که بازم خیلی بهتر از سربازی هست هم حقوق داره هم مزایای دیگه

  17. سلام من ۲۲ سالمه نرفتم سربازی معافیتم نگرفتم اضافه خدمت دارم فکر کنم و پدرم ۲ ساله الان مریضه هیچی هم به اسم خودش نداره حتی خونه ای که الان داریم توش زندگی میکنیم به اسم خودمون نیست یدونه هم خواهر کوچیک دارم ولی خرج مخارج خونه رو خودم با اسنپ میدم معافم؟

  18. سلام من ۱۸سالمه و پدر بزرگم فوت شده مادر بزرگم زندست و توی دلش پلاتین هستش و نمیتونه خوب راه بره و ۴تا بچه داره ک هموشو ازدواج کردن و بچه دارن میتونم کفالت بگیرم؟

  19. سلام من پدربزرگ و. مادربزرگ مادریم هر دو زنده هستن
    البته ۴ پسر و ۳دختر دارن
    و همه بچه هاشون ازدواج کردن و همه بچه هاشون بالای ۳۵سال هستن
    الان من میتونم کفالت پدر بزرگ و مادربزرگم رو به عهده بگیرم؟!

      1. سلام خسته نباشید ببخشید در سربازی میشه فوتبال بازی کرد چون من میخوام فوتبالیست بشم اگه برم سربازی شانس فوتبالیست شدنم کمه ؟

        1. سلام من پدرم فوت کرده ومتهلم وهم یه برادر دارم ک زیر پوشش بهزیستی هست وبرادر دارم ولی اونا سرخونه زندگیشونن چون من بچه اخر هستم مادر وبرادرم بامن هستن میشه ماف شد یا نه جواب

  20. سلام من ی بار معافیت کفالت مادر گرفتم از طرف کمیته سال ۹۷ولی دنبال کاراش نرفتم الان ۲تا بچه دارم سرباز فراری ام امورشی ۱ماهه رفتم راهی براش دارید

    1. سلام پدر من ۳۶ ماه جبهه بوده ولی جانباز نیست میتونم معافیت رو بگیرم؟
      ( بقیه بچه هاش هم نگرفتن این معافیت ررو)

  21. من پدربزرگم فوت کرده و مادر بزرگم زندس و تهت پوشش کمیته امداده اما ۲ تا دختر داره ۴ تا مسر میتونم با این روش معاف بشم ۱۸ سالمه

    1. شما خرج زندگی مادر بزرگ را میدید؟
      با مادر بزرگ زندگی میکنید؟
      بقیه فرزندان دچار مشکل هستند؟
      نوه پسر ندارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !