یک راه عالی برای معافیت سربازی + {ساده ترین و بهترین راه}

یک راه عالی برای معافیت سربازی + {ساده ترین و بهترین راه}

تاریخ آخرین بروز رسانی اطلاعات یک راه عالی برای معافیت سربازی: مرداد ۱۴۰۳

اگر فرصت خواندن متن را ندارید، حتما به فایل صوتی زیر گوش دهید:

امان از خدمت سربازی که تقریبا تمام آقایون از بچگی خوابشو میبینن و دائما در حال تصور جهانی بدون خدمت سربازی هستند.

نهایت کار یکه قراره در سربازی بکنی اینه که تو پادگان یا محیط نظامی وقتتو بگذرونی و شاید سخت ترین کاری که باید انجام بدی نگهبانی دادنه. بعضی ها علاوه بر این مسائل یه بهونه دیگه هم دارن و میگن اگر بریم سربازی عمرمون تلف میشه!

به هر حال سربازی هر چی که هست خیلی ها نمیخوان برن و دوست دارن معافیت خدمت سربازی بگیرن واسه همین ما در گروه سرباز مشاور سعی کردیم یک راه عالی برای معافیت سربازی بهتون نشون بدیم که کمتر راجع بهش صحبت شده. پس تا انتها با ما همراه باش !

راه عالی برای معافیت سربازی

در هر کدام از انواع معافیت که حتما اسمشون به گوش شما هم خورده تبصره هایی وجود داره که میشه از همون ها بعنوان راه حل خوب برای معافیت نام برد.

معافیت کفالت ماده ۶

بر خلاف تمام قوانینی که برای معافیت کفالت وجود دارد مثل کفالت مادر مطلقه یا کفالت پدر مسن و کفالت هایی که تقریبا همه با اون ها آشنا هستند و حتما میدونن که دو شرط اصلی کفالت نداشتن غیبت سربازی و تک پسر بالای ۱۸ سال بودنه.

یجور دیگه از معافیت کفالت داریم که دیگه تک پسر بودن در آن مطرح نیست و اگر یکم زرنگ و باهوش باشی سریعا برای گرفتن معافیت اقدام میکنی و از خدمت سربازی معاف میشی اما یک راه عالی برای معافیت سربازی از طریق کفالت چیه؟

اگر تک پسر بالای ۱۸ سال نیستی میتونی کسیو که میخوای کفالتشو بگیری هرجور که خودت صلاح میدونی تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی قرار بدی و با اینکار نظام وظیفه از تک پسر نبودنت چشم پوشی میکنه و بهت معافیت کفالت ماده ۶ میده!

معافیت با طلاق سوری!

البته درباره کفالت کارهایی میشه کرد که شامل قانون شود. مثل طلاق سوری! که قطعا سازمان نظام وظیفه با وسواس زیادی شما رو بررسی میکنه و از هر ۱۰۰ مورد طلاق سوری متوجه ۹۹ تاش میشه ، به هر حال اینم راهی برای معاف شدنه که خیلی ها هم از اون استفاده میکنند در کل تصمیم گیرنده شمایید!

معافیت با ضربان قلب بالا

 با مصرف دارو میشه ضربان قلب را بالا برد و از بند بیش از ۱۲۰ ضربان قلب استفاده کرد. بدون شک مصرف دارو برای اینکه عمدی ضربان قلب بالا بره کار درستی نیست و عقلانی هم نیست اما بعضی ها انجامش میدن!

معافیت با صرع و تشنج

یکی دیگه از راه هایی که میشه عمدی در بدن ایجاد کرد تا اختلال پیش بیاد استفاده از دارو برای تغییر در نوار مغز است. این روش هم عقلانی نیست ولی بعضی ها با اینکار وانمود میکنند مشکل مغز و اعصاب یا تشنج دارند. در واقع خود زنی میکنند تا معاف شن.

معافیت با عمل جراحی

بعضی از افراد معروف که نمیخوایم نام ببریم از این روش برای معافیت استفاده کرده اند. مثلا عمل دیسک کمر کردن یا اینکه طحال یا کیسه صفراشونو دراوردن تا معاف شن و اینکارهارو یک راه عالی برای معافیت سربازی میدونن. این کارها هم در عین اینکه عملیه اما عقلانی نیست!

معافیت با اهدای کلیه

در قوانین معافیت پزشکی راهی با عنوان اهدای کلیه وجود دارد تا کسانی که اینکار را میکنند بعنوان پاداش از خدمت سربازی معاف شوند. درست است که با یک کلیه هم میشه زندگی کرد اما قطعا اینکار یک تصمیم شخصی هست و تصمیم گیرنده شمایید!

توجه

در رابطه با راه حل های عالی معافیت پزشکی قطعا پیشنهاد هیچ کاریو به شما نمیدیم تا خدایی نکرده بخاطر معافیت از سربازی کلا از زندگی معاف نشید!

ازدواج با همسر معلول

اگر هرطور شده نمیخوای به خدمت سربازی بری یکاری باید بکنی که خیلی هم سادست، فقط کافیه یه خانوم معلول جسمی پیدا کنی و راضیش کنی باهات ازدواج کنه اگر تونستی ۵ سال این ازدواجو نگه داری قطعا میتونی بدون کوچکترین مشکلی از سربازی معاف شی.

کفالت فرزند صغیر یا بیمار

اگر همسر شما خدایی نکرده فوت کنه و فرزندی داشته باشی میتونید با استفاده از کفالت فرزند صغیر حتی با داشتن غیبت سربازی معاف شی. یا اگر همسر شما در قید حیات است اما فرزندتان بیماری خاص مثلا بیماری های مورد تایید بهزیستی داره بازهم از خدمت معاف میشی.

این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد: معافیت کفالت

معافیت با بچه دار شدن

یک راه عالی برای معافیت سربازی اینه که طبق قانون جدید فرزند آوری داشته باشید. در قانون جدید اگر ۳ تا بچه داشته باشی و بالای ۴۰ سالت باشه یا اینکه با سن کمتر از ۴۰ سال حداقل ۴ تا بچه داشته باشی از خدمت سربازی معاف میشی.

بهترین راه برای معافیت سربازی

بهترین راه برای معافیت سربازی

معافیت از سربازی با هر روشی بهترین راه محسوب میشه در واقع میشه گفت بهترین راه برای معافیت سربازی یک موضوع نسبی هست و برای هر کسی قطعا متفاوته. یعنی ممکنه کسی با اختیار خودش کلیه اهدا کنه و معاف شه و یکی هم دست به کار عجیبی مثل خارج کردن کیسه صفرا بزنه!

در کل ما بر اساس تجربه سال های اخیر روش هایی را به شما معرفی کردیم که با آن ها آشنا بشید و اگر خواستید اقدام کنید اما بدون شک هیچکدام را تجویز نمیکنیم چون بهترین راه در صورتی که هیچکدام از شرایط معافیت را ندارید اینه که سربازی را بگذرانید کارت پایان خدمت بگیرید.

هشدار!

در این مسیر ممکنه افراد سود جویی سراغ شما بیان که ادعا کنند مبلغی کم یا زیاد میگیرند و برای شما بطور قانونی معافیت درست میکنند. قطعا این روش قانونی نیست و در اکثر موارد کلاهبرداری بیش نیستند. همچنین خیلی از کسانی که با این راه معاف شدن بعد از سال کارت معافیتشان باطل شده است. لطفا به هر کس و ناکسی اعتماد نکن!

ساده ترین راه برای معافیت سربازی

ساده ترین راه برای معافیت سربازی

در ادامه مقاله یک راه عالی برای معافیت سربازی یک راه ساده دیگه برای معافیت است که البته این راه هم صرفا جهت اطلاع رسانیه و از این نظر میگیم ساده که نظام وظیفه نسبت به این معافیت دیگر سخت گیری کمتری داره اما باید مدارک لازم ارائه شه.

این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد: معافیت کفالت پدر

معافیت اعصاب و روان با ارائه مدارک پزشکی که مهم ترینش سوابق بستری هست. میشه گفت یک راه عالی برای معافیت سربازی هست . حالا ممکنه شما واقعا بیماری داشته باشید یا اینکه بتونید به هر روشی سوابق بستری آماده کنید و از خدمت معاف شید.

توجه

در این روش حداقل ۶ ماه معافیت موقت صادر میشه تا در این ۶ ماه شرایط کاملا تحت نظر قرار بگیره اما معمولا بعد از ۶ ماه و با داشتن سوابق بستری و مدارک کافی و لازم رای شورای پزشکی معافیت از سربازی است.

هشدار!

کسانی که به دنبال راه حل های عالی برای معافیت سربازی هستند باید بدانند معافیت با بیماری های اعصاب و روان حتما دارای محدودیت است به همین دلیل سازمان وظیفه عمومی کمتر سخت میگیرد. محدودیت هایی که در گواهینامه یا شرایط استخدام وجود دارد را میتوان جز مهم ترین ها دانست. حالا تصمیم و تشخیص اینکه دچار محدودیت میشوید یا خیر با خودتان است.

این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد: معافیت پزشکی

در پایان باید بدانید…

تمامی مواردی که گفته شد فقط در حد پیشنهاد هستند و قطعا هیچ کدام بطور قطع به شما توصیه نمیشود چون هرکدام بخودی خود عواقبی هم دارند.

ولی اگر دیگه هیچ نور  امیدی برای معافیت در شما وجود نداره شاید همین موارد بتونند شما رو از ۲ سال خدمت سربازی نجات بدن و یک راه عالی برای معافیت سربازی باشن.

البته همچنان طبق صحبت های اولی که کردیم سربازی شتری هست که در خونه همه پسرا میخوابه و هرکاریو در زمان خودش انجام دادن بهترین و موفقیت آمیز ترین روش انجام است حتی اگر در سخت ترین شرایط باشی پس برای معافیت دست به هرکاری نزن!

ما همیشه آماده هستیم تا بهترین روش ها و بهترین مشاوره ها رو به شما بدیم پس هر زمان خواستی میتونی برای مشاوره سربازی با ما تماس بگیری

167 پاسخ

  1. سلام من بیماری پسوریازیس سر دارم فقط زی موهام همش پوستش می‌ریزه خونی میشه و ۱۵ماه خدمت کردم دیگه نمی‌خوام خدمت کنم و غیبت خیلی دارم میتونم معافیت پزشکی بگیرم ؟

  2. سلام‌دختر معلول دارم مشکل زهنی شدید داره بهذیستی اقدام کنم برای کفالت دختر معاف میشم

  3. سلام من تقریبا یک سال و نیم غیبت دارم
    من سندروم کلاین فلتر دارم میتونم برای معافیت اقدام کنم؟

  4. سلام من ٢٣سالمه و گواهیه اشتغال به تحصیل دارم مشگلم کفه پای صاف و انگشته حلقم دو بندش قطع شدع می خواستم بدون معاف از رزم هستم یا نه

  5. سلام من چندسال غیبت دارم و متاهل و دارای یک فرزندم دیسک کمر و دیسک گردن شدید دارم و همچنین مچ پام جراحی شده چون کیست داشتم و دکتر احتمال اینکه دوباره در بیاد گفت ۵۰ ۵۰ هستش آیا معاف از رزم میشم

  6. سلام بنده فرزند آخر هستم و پنجتا داداش دارم و ۳۰سالم خدمت نرفتم بخاطر سن پدر و مادرم و سرپرستی از پدر و مادر ۲۰سالی هم هست که هم پدرم و هم مادر تهت پوشش کمیته امداد هستند و پدرم دوسال پیش فوت کردن میتوانم معافی کفالت مادرم رو بگیرم

  7. پسرم غیبت داره خیلی اذیت شده .دچار افسردگی واختلالات رفتاری شده .نمیشه باقی خدمتشو خرید

  8. سلام وقت بخیر من مشکل پوستی دارم و تمام بدنم خارش میگیره و جوش می زنه ۵ سال که اینطوریه پیش هر دکتری که رفتم فایده نداشت حتی خیلی هاشون می گفتن ممکنه تا ابد بمونه در تابستان خیلی بدتر میشه به نظرتون می تونم معافیت بگیرم؟

      1. سلام وخت بخیرکسی که پدرش فوت شده الان یه خواهرمجردومادربی سرپرست داره معافیت شامل حالش میشه ممنونم

  9. سلام ببخشید فیبرو میالژیا باعث معافیت میشه؟
    چن بیماری معاف از رزم داشته باشی باعث معاف دائم میشه؟

  10. سلام
    من پاهام پرازنتزی هستش و دفورمیتی مچ پا هم دارم امکان معافیت برای من وجودداره؟

      1. سلام من ۷سال پیش فرار کردم و تنها بعداز آموزش یک هفته در یگان موندم اگه الان برگردم تجدید دوره میشم یانه

    1. آقا سلام
      من الان ۲۵ سالمه و تاالان خدمت نرفتم .
      پدرم هم عضو کمیته امداد هستش میشه از طریق کمیته معافیت گرفت ؟

  11. سلام وقت بخیر آیا بیماری روانی از جمله افسردگی شدید وجنون شدید و یا بیماری های مانند همجنس گرایی سبب معافیت میشود یا خیر؟؟

  12. سلام وقت بخیر بنده کیسه صفرامو عمل کردم و مشکل گوارشی دارم و سنگ مثانه هم دارم و پدرم فوت کرده و چند سالی غیبت دارم یک برادر بزرگتر دارم ک مجرده از طریق کفالت یا پزشکی میتونم برا معافیت اقدام کنم ؟

  13. سلام. خرداد امسال ۱۸ سالم میشه پدرم ۱۵درصد جانبازی داره و ۲۱ ماه هم داخل جبهه بوده یعنی جمعا بالا سی میشن و معاف میشم ولی برای دریافت کارت پایان خدمت و معافی باید حتما اموزشی برم ؟ خواهش میکنم جواب بدید کلا گیج شدم

        1. سلام
          من ازدواج کردم و الان یک ماهه صاحب فرزند شدم و خدمت نرفتم
          میتونم پیگیر معافیت بشم با این شرایط

  14. سلام من انگشت کوچیک دست راستم قطع شده و پیوند زدم و این که خود دست راستمم سه بار عمل جراحی شده و این که زیاد دیگه مثل قبل نمیتونم از دستم استفاده کنم و انگشتمم کلا تکون نمیخوره به نظرتون شانسی واسه معافیت دارم

  15. سلام من ۱۱ ماه خدمت کردم و دیگه نمیتونن خدمت کنم مشکلاتم زیاده اعصاب وروانی دچار مشکل شده مریضی پوست ریزی سر دارم یا تقریبا همون پسوریازیس کلا اگه خدمت شمش طلا بشه نمیخوام چطوری خودمو معاف کنم

  16. سلام خدا قوت من ۲۲ سالمه در حال حاضر دانشجوم پدر ۵۶ ساله از کارافتاده و معتاد به شیشه که از لحاظ روانی داغون و حدود۱۲ سال که بیکارن و خودم خرج خونواده رو میدم یک برادر ۱۸ساله ام دارم ک دیابت نوع یک داره ک انسولین میزنه و بخاطر شکستگی پا حدود دو سه سانت کوتاهی پا داره و ی خواهر۲۶ساله مجرد دارم ک اونم دیابت نوع یک داره قبلاً بخاطر از کار افتادگی پدر یکبار درخواست دادم ک رد شد چون تو معافیت پزشکی از لحاظ فیزیکی گفتن مشکلی نداره میخواستم بدونم راهی برای گرفتن معافیت خودم یا برادرم وجود داره ممنون میشم کمکم کنید

  17. سلام . من دارای دو خواهر هستم که یکی مطلقه و یکی ازدواج نکرده و پدر و مادرم فوت کردن و هزینه زندگی آنها گردن من هستش آیا معافیت خدمت به من تعلق می‌گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !