معافیت پزشکی ژنیکوماستی

معافیت پزشکی ژنیکوماستی

ژنیکوماستی در واقع رشد خوش خیم سینه مردان است و ممکن است در کودکی یا هر سنی دیگری حتی در سنین بالا اتفاق بیوفتد و دلایل مختلفی از جمله انتقال هورمون های زنانه از مادر به کودک تا استرس بلوغ یا تغییر رویه کاری غدد بدن در سنین بالا را  شامل می شود.

برای بررسی میزان ژنیکوماستی در ابتدا سونوگرافی گرفته خواهد شد و در صورتی که با اعداد مشخص سازمان نظام وظیفه تطابق داشته باشد دارای معافیت است.

شرایط معافیت پزشکی ژنیکوماستی

اگر شما هم دچار ژنیکوماستی هستید می توانید با دانستن چند نکته ساده از خدمت سربازی معاف شوید.

اول اینکه باید بدانید این بیماری بر خلاف اکثریت بیماری های سازمان نظام وظیفه عمومی ربطی به در حین تحصیل بودن یا مدرک تحصیلی ندارد و شما در هر زمانی حتی با داشتن غیبت سربازی می توانید از طریق پلیس+۱۰ برای دریافت معافیت اقدام کنید.

نکته دیگری که باید بدانید این است که در صورت مشکوک بودن به ژنیکوماستی یعنی داشتن بافت چربی که معمولا در بلوغ رخ می دهد و بعد از مدتی ناپدید می شود رای شورای پزشکی قطعا معافیت دایم نخواهد بود.

اگر از خودتان می پرسید چطور متوجه خواهند شد باید بگم که با یک سونوگرافی ساده همه چی روشن می شود.

اگر بعد از سونوگرافی پزشک مربوطه تشخیص به ژنیکوماستی داد وقت آن است که درجه آن مشخص شود و زمانی که به حد تانر ۳ یا بالاتر برسد دارای معافیت دایم پزشکی می باشد.

معافیت پزشکی ژنیکوماستی تانر۳

ژنیکو ماستی دارای معافیت پزشکی دایم است اما نه با هر درجه و اندازه ای!

بعد از مراجعه به پلیس+۱۰ و تایید پزشک معتمد زمان کمیسیون پزشکی تعین خواهد شد و شورای پزشکی قبل از هرکاری جهت اطمینان سونوگرافی خواهد کرد تا مطمعن شود بافت رشد کرده چربی نباشد و مربوط به غدد شود.

در صورت چنین تشخیصی اگر فرد دارای ژنیکوماستی با درجه تانر۳ یا بالاتر(جنس مونث) باشد رای شورای پزشکی معافیت دایم خواهد بود و در غیر اینصورت یعنی درجات پایین تر یا وجود بافت چربی و مصنوعی رای بر معافیت پزشکی سربازی از خدمات رزمی داده می شود.

13 پاسخ

  1. سلام من ژنیکوماستی گرید ۳ داشتم و حدودا چهار سال پیس اقدام به جراحی کردم و برداشتمش
    الان میتونم برای معافیت اقدام کنم ؟

  2. سلام من وزنم بالای ۱۰۰ هستش و قدمم یگو هفتاده سینه هامم افتادس آیا از خدمت معاف میشم یا نه

  3. سلام
    منظور از تانر ۳ (جنس مونث) همون گرید و اندازه ظاهری پستان است یا مربوط به رشد بیضه در مردان است؟! یعنی مقایسه با تانر مونث انجام میشه؟
    ممنون میشم جواب بدین

      1. سلام من برای معافیت ژنیکوماستی اقدام کردم ، قبل اون دکتر رفته بودم بهم گفتن گرید ۳ هستی این جنس مونث که جلوش نوشتن یعنی چی ؟ چون تو کمیسیون از من جوری پرسیدن که انگار مثلا منظورش داشتن واژن در مردان هست 🤣 . مگه منظور از اون یعنی بزرگی سینه به اندازه سینه های جنس مونث نیست ؟ میشه توضیح بدین

      2. من رفتم دکتر متاسفانه بافت فیبرو ندارم لیپو ۲۰ و ۱۸ هست یه ازمایش هورمون هم نوشتن برام ضروریه اونم برم ؟ پون من فقط به فیبرو دل خوش کرده بودم

  4. سلام
    من توی سونوگرافی بافت فبیرو… به قطر ۱۸ و ۲۰ میلیمتر گزارش شده و ژنیکوماستی تایید شده . معاف میشم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !