حقوق ایثارگری به چه کسانی تعلق میگیرد

یکی از مهم دغدغه های ایثارگران عزیز معیشت و درآمد است پیرو همین موضوع مخاطبان زیادی هستند که از سرباز مشاور پیگیر این موضوع هستند که بلخره حقوق ایثارگری به چه کسانی تعلق میگیرد ؟

در این مقاله توضیحات مفصلی در مورد اینکه حقوق ایثارگری به چه کسانی تعلق میگیرد در ارتش ، سپاه و ژاندارمری سابق خواهیم داد تا در صورت احراز شرایط برای دریافت حقوق ایثارگری اقدامات لازم را از مراجع ذی صلاح انجام دهید .

حقوق کارت ایثارگری ارتش و سپاه در سال ۱۴۰۳

حقوق ایثارگری به چه کسانی تعلق میگیرد

افرادی که در دوران دفاع مقدس در جبهه های نبرد حضور داشته اند در صورتی که حداقل ۶ ماه بعنوان داوطلب و ۹ بعنوان سرباز وظیفه عازم جبهه بوده باشند ایثارگر محسوب میشوند اما صرفا موضوع ایثارگری باعث دریافت حقوق نخواهد شد .

اگر شخصی در مدت حضور در جبهه حتی تمام ۸ سال هم در نبرد بوده باشد کارت ایثارگری خواهد گرفت اما حقوقی بعنوان حقوق ایثارگری دریافت نمیکند . البته مزایایی برای ایثارگران و اعضای خانواده آن ها در نظر گرفته شده است که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم .

حقوق کارت ایثارگری به این افراد تعلق میگیرد

افرادی که دوران خدمت سربازی را در جنگ بوده اند

افرادی که بعنوان بسیجی فعال یا عادی به جنگ اعزام شده اند

پرسنل پایور ارتش و سپاه

کارکنان ادارات دولتی حاضر در جنگ

در صورتی که هر کدام از این موارد در زمان جنگ دچار شهادت یا معلولیت شده باشند در واقع بعنوان جانباز بالای ۲۵ درصد در نظر گرفته شوند میتوانند از حقوق ایثارگری بهره مند شوند .

مقالات مرتبط : معافیت کفالت پدر لیست بیماری‌ ها و شرایط کلی برای گرفتن این نوع معافیت

زمان پرداخت حقوق به ایثارگران

زمان پرداخت حقوق به ایثارگران

حقوق کارت ایثارگری دقیقا مانند حقوق ماهانه میباشد و بطور منظم از ۲۸ هر ماه واریز ها شروع میشود و تا پایان ماه بصورت کامل به ایثارگران و جانبازان عزیز پرداخت میشود . علاوه بر حقوق در ایام خاص مانند تولد ها و عید نوروز مبلغی بعنوان عیدی پرداخت خواهد شد .

حقوق کارت ایثارگری دقیقا مانند حقوق شخصی است که از اداره دولتی یا نظامی بازنشسته شده است و نحوه محاسبه این حقوق دقیقا بر اساس مصوبات سازمان اداری استخدامی کشور میباشد .

به این چند نکته در مورد حقوق ایثارگری دقت کنید

نحوه محاسبه حقوق برای سربازان وظیفه و نیروهای پایور نیروهای مسلح که در زمان جنگ دچار مصدومیت یا شهادت یا جاوید الاثر شدن هستند بر مبنای حقوق درجه نظامی معادل فرد در حال حاضر محاسبه میشود .

برای مثال اگر در حال حاضر شخصی بعنوان سرهنگ ۱۰ میلیون تومان حقوق بگیرد باید به ایثارگر هم رده او به همین میزان حقوق پرداخت شود

نحوه محاسبه حقوق ایثارگری کارکنان دولت که عازم جنگ و مناطق جنگی شده باشند و شهید یا جاوید الاثر یا جانباز بالای ۲۵ درصد لحاظ شوند بر اساس آخرین حقوقی که قبل از اعزام به جبهه دریافت شده محاسبه میگردد .

البته نرخ رشد حقوق با درصد از کار افتادگی در افزایش حقوق تاثیر گذار است همچنین وظیفه پرداخت حقوق ایثارگران دولت از بدوجه همان سازمان تامین خواهد شد .

برای حقوق ایثارگری به کجا مراجعه کنیم ؟

برای اینکه شخصی شامل حقوق ایثارگری شود ابتدا باید کارت ایثار دریافت کند . برای دریافت کارت ایثارگری لازم است ابتدا به یگان خدمتی مراجعه و مدارک لازم حضور در یگان به همراه تایید مدت زمان حضور در یگان دریافت شود .

بعد از آن در صورت آسیب دیدگی یا معلولیت لازم است فرد ایثارگر در کمیسیون های پزشکی بنیاد شهید و امور جانبازان شرکت کند تا درصد جانبازی او مشخص شود .

بعد از این دو مرحله یعنی مشخص شدن مدت حضور در جبهه و تعیین میزان درصد جانبازی میتوان برای دریافت حقوق ایثارگری اقدام کرد .

برای اینکار وارد سامانه isaarit.issar.ir میشوید و با وارد کردن نام کاربری و رمز ورود درخواست کارت حقوق ایثارگری را ثبت کنید .

در صورتی که نام کاربری و رمز عبور را ندارید لازم است به یکی از مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه کنید تا اطلاعات کافی برای ورود به سیستم و ثبت درخواست در اختیارتان قرار بگیرد .

بخشنامه جدید کارت ایثارگری

بخشنامه جدید-کارت ایثارگری

طی بخش نامه های اخیر بعضی از مناطق جنگی جنوب و شمال غرب و پایگاه های نظامی که مشمول ایثارگری نمیشد مورد تایید قرار گرفته است و افرادی که در این مناطق بعنوان سرباز یا پایور نیروهای مسلح مشغول بوده اند میتوانند از کارت ایثارگری بهره مند شوند .

همچنین اگر درصد جانبازی ایثارگران کمتر از ۲۵ درصد بود اما وضعیت سخت معیشتی فرد اثبات شد یا درصد از کار افتادگی داشت بنیاد شهید و امور ایثارگران میتواند برای او حقوق ایثارگری تعیین کند .

دقت داشته باشید که اعزامی های جنگ تا سال ۷۵ مشمول ایثارگری هستند اما با این تفاوت که حتما باید جانباز بالای ۲۵ درصد باشند تا از حقوق ایثارگری استفاده کنند در غیر اینصورت فقط فرزندان آن ها میتوانند از کسری خدمت بهره مند شوند .

مشمولین کارت حقوق ایثارگری سپاه و ارتش

نیروهای پایور سپاه با هر درجه نظامی

نیروهای پایور ارتش با هر درجه نظامی

بسیجی عادی یا فعال اعزامی توسط سپاه

سربازان وظیفه عمومی شاغل در ارتش

شهدای این ارگان ها در تمامی یگان های زیر مجموعه

جانبازان و معلولین دارای درصد از کار افتادگی

جانبازان بالای ۲۵ درصد

افراد جاوید الاثر

اسرا و آزادگان

راهنمای استفاده از کارت ایثار و تکریم کارت ایثارگران

بعد از اینکه تمامی مدارک به ارگان های گفته شده تحویل داده شد و اطلاعات مورد نظر ثبت گردید کارت اثارگری و تکریم کارت ایثار از طریق پست به منزل اسثارگر ارسال خواهد شد .

بعد از دریافت لازم است تا کارت را در سیستم فعال کرد .

در تکریم کارت ایثارگران در ابتدا ۲۰۰ هزار تومان بعنوان هدیه شارژ شده است .

میتوان با استفاده از این دو کارت و کد رهگیری ثبت شده روی آن از این امکانات استفاده کرد .

دریافت وام ایثارگران

دریافت وام مسکن

دریافت وام ازدواج

تخفیف در اماکن تفریحی و ورزشی

سهمیه استخدامی ادارات دولتی و نظامی

سهمیه در استخدام رسمی

تاثیر در رتبه بندی شاغلین دولت و نیروهای مسلح

سهمیه کنکور برای خانواده های ایثارگران

کسری خدمت و معافیت ایثارگری فرزندان

پرداخت کمک هزینه معیشتی

اگر در زمان جنگ حضور داشته اید یا مجروح جنگی هستید اما تا به امروز اقدامی نکردید اصلا نگران نباشید چون همچنان فرصت وجود دارد و میتوانید از مزایای کارت ایثارگری استفاده کنید و نه تنها خودتان بلکه خانواده هم از این مزایا بهره مند میشوند .

خلاصه مطلب

تمامی عزیزانی که در مدت جنگ ۸ ساله تحمیلی و حتی تا ۷ سال بعد از جنگ یعنی تا سال ۱۳۷۵ در مناطق عملیاتی و درگیر کشور حضور داشته اند و علاوه بر این حضور دچار مصدومیت یا جانبازی و از کار افتادگی شده اند با طی مراحل کمیسیون های پزشکی ایثارگری میتوانند از حقوق ایثارگری بهره مند شود .

کارت حقوق ایثارگری بصورت حقوق ماهانه مادام العمر و قابل انتقال به همسر بعد از فوت صادر میشود و نحوه تعیین حقوق با معادل سازی حقوق هم رتبه فرد نظامی یا کارمند دولت برای شخص بر اساس میزان درصد جانبازی و از کار افتادگی محاسبه میشود .

توجه داشته باشید که حتی کارکنان دولتی حاضر در مناطق عملیاتی شامل کارت ایثارگری و حقوق ایثارگری هستند که بر اساس مصوبات و بخش نامه های صادره حقوق ایثارگری آن ها از بودجه سازمان و وزارت خانه مربوطه تامین میشود .

در صورتی که همچنان سوالاتی در مورد نحوه تعلق گرفتن حقوق ایثارگری دارید کافیه همین الان با سرباز مشاور تماس بگیرید تا مشاوران ما اطلاعات کافی در این خصوص را به شما منتقل کنند .

بنر مشاوره سربازی تماس

199 پاسخ

  1. من یک ایثارگروظیفه که درسالهای شصت وشصت دو حدود۲۱ماه درمنطقه جنوب و غرب درشرایط بدکه حتی زمانی بودکه یک لیوان اب هم پیدانمی کردی ولی این سربازانی که درخط مقدم ودور ازخانواده برای پاسداری ازمیهن وخاک مقدس ایران ازجان ودل وباخلوص ونیت پاک می‌جنگیدند ودفاع میکردن خداراشاهدمیگیرم که یک نفرشان ازخانوادهای مرفع و یاپولدارجامعه نبودن البته این سربازان هم مظلومانه شهیدومجروح می شدن میخواهم این رابگویم شهداوجانبازان روی چشم مافقرای ایثارگرجای داردچون انهاکنارماهابودن ایاهمه سربازان ونیروهای دفاع مقدس شهیدومجروح می شدن کی بایدازاین اب وخاک دفاع میکردمتاسفانه دردمازیاداگربگویم زبان سوزدواگرنگویم مغز استخوان سوزددراخرازشمامسعولین ودولت. مردمی تقاضای عاجزانه داریم که ماایثارگران سربازدوران دفاع مقدس را در یابیدمادرفقرمطلق هستیم مااقازاده نیستیم

  2. با سلام
    همسرم ۲۸ ماه سابقه حضور در جبهه داره کارت ایثارگری و حکمت کارت داره و در هیچ ارگان دولتی و شغل دولتی نبوده و مستاجر هستیم با وجود ۶۰ سال سن هنوز کار میکنه و بازنشسته هم نیست برای حقوق اقدام کردیم که حتی دهک ۶ هم بودیم اما گفتند مجلس گفته باید زیر ۸ سال سابقه بیمه داشته باشید شما ۲ سال بیشتر بیمه دارید ایا این درسته؟؟؟ پس این کارت به چه درد مبخوره؟؟؟

  3. من حدود ۱۵ ماه در جبهه ها سرباز سپاه بودم بعد از جنگ چند سال بعد دچار بیماری چشمی شدم خیلی دکتر و آزمایش دادم هیچ دکتری از بیماریم سردر نمیاورد تا بلاخره بعداز ۱۰سال درد دکترا تشخیص دادند اثرات شیمایی هستش ان هم بخاطر اینکه در مناطق جنگی بودم ومنطقه آلوده به موادشمیایی از طرف عراق بوده الانم زده به قلبم گرفتگی رگهای قلبم دکترا میگند باید عمل قلب باز بشی چندین سال هست دارم عذاب میکشم خدارو خوش میاد من بخاطر دوسال سربازیم این همه درد رنج رو تحمل کنم چند بار هم رفتم سپاه تهران جوری با من رفتار کردند انگار من عراقی بودم دشمن اینا بودم

  4. سلام بالای یک سال جبهه دارم در سال ۶۶کات ایثارگران سپاه را هم دارم ولی‌ معیشتی یا حقوقی به‌ این جانب ندادن وضعیت اقتصادی خوبی هم ندارم ۵۶ سلام سنمه شما خواهشن کمکم کنید ممنون میشم

  5. با سلام خدمت دوستان عزیزم من در زمان ۶۶ سربازسپاه بودم و داوطلبانه به‌ جبهه می‌رفتم هم به جنوب و هم به غرب حضور داشتم و الان هم کارت ایثارگران سپاه پاسداران را به بنده دادن درمنطقه خواران مالک اشتر ولی هیچ کمک حضینه ای یا حقوقی به این جانب ندادن ۵۶ سال سنمه مستعجرم پول پیشم خیلی ناچیزه خاهشن بااین خرجا ومخارجها چه باید بکنم ممنون میشم رسیدگی کنید با تشکر فراوان

  6. باسلام اینجانب در سال ۱۳۶۶در جهبه حضورداشتم از تاریخ ۱۸،۹،۱۳۶۶تا۲۲،۱۲،۱۳۶۶در منطقه جنگی ماووت ودران زمان مجروح شدم ودارای کارت ایثار هستم وچون از ناحیه سر شیمایی وموجب گرفتگی بودم نتواستم پیگیری کنم والان به سپاه شهرستان مراجعه کردم وفرمی دریافت کردم وتکمیل شده دادم خدمت واحد بسیج وچون بیکارهستم وسردردشدید وزود اعصبی میشم نمیتوانم کاری انجامبدهم ومستجر هستم بخدا نمیدونم کرایه اجاره را چطوری فراهم کنم چون آن زمان ۱۴ سال داشتم وحالا نمی‌دانم چه کنم

  7. سلام پدرمن ۲۴ماه سابقه جبهه داره کارت ایثارگری نزدیک به دوساله گرفتیم همه هم رزم های پدرم حقوق دریافت کردن بجز پدر من تا بانک اسمش آمده اما پیگیری کردیم میگه تولیست انتظاره کی انتظار تمام بشه خدا داند باتوجه به اینک پدرم شغلی نداره با دوتا بچه مریض پیوندی با این گرونی نمیتونیم دکتر ببریمشون با دفترچه روستای که هرجای قرارداد نداره اگه دفترچه ایثارگری داشتیم کمک حالی به خانواده میشدلطفا کسی جواب گو باشه این حقوق ها که واریز میشن؟

  8. سلام پدرمن۲۸ماه درجنگ ایران و عراق بوده و کارت ایثار گر هم داره وسال پیش هم بهش یه کارت ایثارگر دیگه به همراه لغت نامه و کارت پول هم دادن آیا بهش پول میدن

  9. بنده رزمنده جنگ هستم با ۲۴ ماه خدمت تکریم کارت گرفتم اولش ۲۰۰ هزار تومان شارژ شد ودیگر……

  10. سلام واریز حقوق میشتی ایثارگران ارتش چندمرحله انجام دادم وآخرین بارسال۱۴۰۱بوده ولی تااین ساعت خبری نشده حدامکان نمی‌شود اعلام کنید قبل مرگ این حقوق را می‌دهند یانه تشکر ممنون بابادی اهواز

    1. سلام پدرم ۲۸ماه در جنگ عراق و ایران بوده و کارت ایثارگری هم داره وسال پیش هم بهش یه کارت ایثارگر دیگه ای هم دادن به همراه لغت نامه و کارت پول آیا بهش پول میدن

  11. سلام با سلامتی برای رهبر معظم انقلاب اسلامی ۲۸ ماه جبهه دارم ۲ماه جهادی بودم ۲ ماه بسیجی بودم ۲۴ ماه و۱۰ روز خدمت بودم همش هم جبهه بودم کردستان کارت ایثار تکریم دارم بیکار هستم و مستأجر آیا ما حقی نداریم لطفا جواب بدهید من الاه توفیق

  12. سلام من ۲۲ماه حضور در منطقه جنگی داشته سرباز وظیفه بوده الان بعداز چندسال یا۴فرزند مستاجر هیچگونه شغل و درآمدی نداشته مسافرکشی میکنم و شب در داخل ماشین میخوابم ن کار ن خدمات ن وام ن حقوق این عدالت هست اسلام گفته چرا دریغ از یک وام ن برای خرید مسکن بلکه منزل استیجاری بهتری بگیرم نمیدن این چ عدالتی هست ۰۹۱۹۸۱۳۶۵۰۳

  13. سلام بنده حکمعلی عزتی هستم به شماره ملی ۱۵۰۰۱۹۶۵۱۷ دارای شش ماه و بیست وهفت روز داوطلبانه به عنوان بسیجی در جبهه حق علیه باطل حضور داشتم وضمنا بنده بیکار واجاره نشین هستم واز هیچ اورگانی بیمه ندارم و مستمری هم نمیگیرم چه کار باید بکنم اصلا به من تعلق میگیرد یا نه

  14. سلام بنده ۴۴ماه سابقه جبهه دارم کارت ایثار هم دارم هیچ شغلی ندارم و بیمه هم نیستم حقوق ایثارگری به من تعلق میگیره ممنونم از شما مصطفی حقمرادی از کرمانشاه کدملی ۳۲۵۷۰۵۶۰۱

  15. سلام بنده ایثارگران معسر ارتش میباشم.وبخدا بایارانه دو نفر وکمک مسچد محل زندگی میکنم وپرونده بیمه.کشوری.لشکری.بنیادشهید که خود وخانم هیچگونه درامدی ندارم رابه پادگان سلماس تحویل داده ام.۶۲سالهدر تاریخ ۱۳۶۲اعزام۱۳۶۴ازلشکر۶۴گردان.۱۹۰۴قدسپیان خدمتم را گرفتم و بخاطر مشکل تنفسی ازبتوزیست نمیتوانم کارکنم.شما را بخدا کمکم کنید..کد ملی ۲۸۰۲۵۱۷۹۰۲

  16. با این همه شکو وشکایت معلوم هست کسی پیگیر کاریثارگران نیست من کم شنوا وسرگیجه هایشدیددارم ریه هایم شیمیایی است

  17. سلام آیا حقوق کارت ایثارگری به نیروهای مسلح بازنشسته دارای کارت ایثار هم تعلق میگیرد

    1. سلام خیرالله دارابی هستم از شهرستان آبدانان دارای ۴ سال درجپهه بودم و۲سال هم در جهاد سازندگی ودارای ۳۰ درصد از کار افتادی جهاد دارم که در مسیر دهلران آبدانان درحال ماموریت از ناحیه سر و کمر و پای چپ شکستگی داشتم و جهاد هیچ حقی بمن نداد ودارای ۵ در ضد هم جانبازی هستم نه کارت ایثار گری میدن ونه هیچ حقوقی حال توان خرج خانواده ندارم در خواست حق وحقوق را دارم

      1. سلام‌اینجانب‌کیامرزسلطانی درسال‌۱۳۶۲به‌خدمت‌سربازی‌اعزام‌شدم‌ودرلشگر‌۶۴ارومیه‌خدمت‌کرده‌ام‌وبعداز‌دوره‌اموزشی‌۳ماه‌در‌پیرانشهر‌وبعداز‌ان‌درسومار‌تا‌سال‌۱۳۶۴‌در‌جبهه‌خدمت‌کردم‌ود‌رسال‌۱۳۶۳‌در‌سومار‌موج.انفجار‌گرفته‌ام‌وبه‌بیمارستان‌کرمانشاه‌اعزام‌شدم‌وبعداز‌ان.به‌تهران‌منتقل‌کردن‌که‌بعداز‌چند‌سال‌رفتم‌به‌دنبال‌پروند‌ه‌ام‌ولی‌چون‌اون‌موقع‌سیستمی‌نبود‌هیچ‌پرونده‌ای‌نداشتم‌حتی‌درلشگری‌ام‌که‌خدمت‌کرده‌ام‌نبود‌ولی‌کارت‌ایثار‌وکارت‌تکریم‌امده‌ولی‌طی‌این‌چند‌سالی‌که‌از‌جنگ‌می‌گذرد‌هیچ‌امکاناتیدریافت‌نکرده‌ام‌وخواهشمندام‌که‌اگر‌امکان‌دارد‌در‌خواست‌وام‌مسکن‌را‌دارم‌با‌اعرض‌‌تشکر‌

    2. سلام من پنج سال است کارت ایثار گرفتم بیست و سه ماه جبهه ایی دارم هیچ حقوقی به من داده نشده.واقعا زندگی مشقت باری هم دارم یک کارگر ساده هستم.سال ۶۴تا ۶۶ لطفاً حمایت کنید ۵۴۲۹۷۸۵۰۸

    3. سال ۲/۲/۹۶ازارتس سی درصد جان بازی گرفتم ولی بنیاد شهید تایید نکرد امسال به من پنج درصد دادن ولی هنوز به من هیچ حقوقی نمی دن در حالی که من در حال مرگ و زندگی هستم کسی هم کمکم نمی کندجسمانی وروحی جام خراب است توان کار اداری ندارم بی سوادی هستم شما را بخدا چکار کنم

  18. سلام بنده بعداز ۱۸ماه طی مراحا ورفت برگشت بالاخره کارت ایثارگری و کارت تکریم ودو برگ افتخار از پست تحویل گرفتم -وبه ارکان ارتش مراجعه کردم گفتند اقا بخشش نامه امده که اگر از ۱۲ماه گمتر جبهه داشته باشید ایثارگر هستید شما ۱۱/۱۵روز دارید ۱۵روز گمتر است به شما تعلق نمیگیرد -بنده ۵۵ساله -ویک پایم اکر از چند جا پلاتین ومعلول یا میتوانستم کار کنم چرا ۱۸ماه تقاصا دادام واز هیچ ارگان دولتی هم یا خصوصی هم ریالی بدستم نمی اید جز رایانه وهر جوری هم حساب میکنم کمش باید ۲۰ ماه جبهه دارم تکلیف من چیست ?باید کدای کنم با این سننم لطفا مسولین رسیدگی کنند با تشگر مخمد رصا تبریزی خامنه ار تبریز

  19. باسلام پدر زن بنده ۲۴ماه تو سردشت موقع شیمیایی خدمت کرده الان اعصابی هست و…… انقدر اینور انور رفتیم یه کارت ۲۰۰تومانی انداختن دستمون و خلاص یعنی دولت دین خود را به این بندگان بی ادعا ادا کرد و کشور امن وامان هست بترسید از روزیکه خدای نکرده جنگ بشه کسی مثل اینها دیکه جلو نره بقران اونابودن که ما الان راحت نشستیم پس با یک کارت پول چیپس سرگرمشون نکنیم

  20. سلام ….من نعمت الله رنجبر ..فرزند ….۶ سال در دارخوین جنگ بودم ..هم اکنون بیمار اعصاب و روان هستم ..ولی نه بیمه …نه کارت جانبازی و هیچ پولی …درسته من برا خدا رفتم ولی من مستجر و دو دختر دارم….هیچ چیزی در بساط ندارم ….کمکم کنید …۰۹۹۰۲۴۶۳۰۹۹

    1. ایثارگر که شامل حقوق بشود باید گلوله خورده باشه به خدا که این حق ماه نست ماه خیلی سختی کشیدم ۲۳ماه جبه داشته باشی کارت ایثار کری داشته باشی هرجای که میبرش یک پنج ریالی ارزش ندارد به چه درد میخوره و و و و و و و و و خیلی بیشتر از این گفته ها باید پارتی داشته باشی

  21. .بنام خد.باسلام من فرزندشهیدگمنامی هستم که پدرم درسال۱۳۶۰الی۱۳۶۶به سردترین وسخت ترین مناطق کوهستانی آذربایجانغربی بمدت۱۸۶۶روز۵سال مدافع امنیت وناموس خاک کشورایران اسلامی بودن.ازاین ۵سال پاسگاهژاندارمری نویدومرزسرودمناطق کردستانی موصل عراق که بامجاهدین ومان کردها.وکوموله های داعش بدتر.دربی ازده تک دشمن وبانبودامکانات وتجهزات پرنده وموشک بلکه باجیپ بی دروپی کرودرکوهاباقاطرهابالامیرفتند.وهرشب ترس ازسربریدن کوموله ها۵سال خواب درستی نرفتند.وبعدبمب شیمایی صدام دپیرانشهرباسابقه۲۶سال درژاندارمری.به ستادناجااصفهان منتقل گردیدکه درسال۱۳۷۰ازناجااصفهان بازنشسته گردید.که اوایل اومدنش سرفه داست ولی نه زیاد.تااینکه شروع کردبه خون اوردن درسرفه هایش.درسال۱۳۹۰جهت ثبت ۵سال جبهه اش ودرج ان درپرونده که ازامتیازات حداقلی بیمارستانهاوبستریهاوداروهایش بتوانداستفاده کند.که به پدرم بعدازچندمرحله رفتن پدرم برای ثبت جبهه درپروندهاش که معاونت اداری گفتندماپروندخ منطقه شماراگم کردیم.واین سهل انگاری ناجای اصفهان باعث شدکه ازموادشیمیایی که رنج بی ازحدکشیدبدون اینکه کسی احوالشوبپرسه چون.وقتی نامش درواحدایثارگران وشهدای ناجاثبت نشده باشد.چگونه میدانستندکه بابای ماهم بازن وبچه اش درنبودپدربالای سرماخیلی بدی دیدیم وهم او۵سال باخانواده اش نبود.دیگه این مفقودشدن پرونده باعث شدبانداشتن پولی کارت حقوقش رادرامانت.بیمارستان منتظری والزهرابگذاردودگمنامی جانبازشددرگمنامی به شهادت رسید.بنام بهمن پاکدل ف بهرام به کدملی۱۹۷۱۰۹۲۷۱۱جمعی ناجااصفهان که پدردرمنزل.ارثیه همسرش.درسال۱۳۹۸.به دیگرشهدای ۸سال دفاع مقدس پیوستند.که.درسال۱۳۹۹موضوع این رنج ودربدریهایی که پدرمون کشیدبااهل خانواده.پدرم ازدرمانش نامیدشد.ولی خیلیهاشدندسرهنگ ومدیرومدبرویک کاره ای جزما۷مخلوق خلاق خداوندمبارک.تادرسال۱۴۰۰کلله مدارک جبهه وتمام اسنادومدارک راتحویل دادیم.که فقط کارت ایثارگری پدرمون رابهمون دادند.وگفتندشماخیلی طلب کارمیشوید.وبعدستادکل نیروهای مسلح ازشهیدشدنش بعدان مطلع بشه تمام ناجااصفهان مسولین کارپدرم رامواخذه میکنند.ولی مااینوحق الناس محاسبه کردیم ومیکمیم.وازتبعیض وپذیرش سهل انگاری عقب کشیدن.دادماهم گذاشتندمسدود.ولی ماهم پی گیرشدیم به هرطریقی بودکسی جوابگویمان درناجانبودند.ولی ماازاون دسته معسرین ناجاهستیم که یتیمی بدی راباهاش گذروندیم.مادرم.خیلی رداون سالهابرای ۵فرزندش کشیدولی اوهم درسال ۱۴۰۰سکته مغزی نمود.بنام طاهره شفیعی به کدویژه۴۰۵۰وکدویژدرمانی دردفترچه اش ۶۹۹۶که ازسمت راست بدنش.فلج شد.بدادپدرم کسی نرسید.بدادمادررنج کشیده ام باشید.چون ماخیلی سختی کشیدیم که هرجامدرک تک تک حرفهایم راخواستیدارایه میدهم.لاقل دوریال حقوق معسرین که ازوام مسکن نه ازامتیازات حاج وکربلا وام وسفرش استفاده نکرد.ولی ازلحاظدرمانی حقوقی رابرایش درنظربگیرید.باتوجه به اینکه برادرم کارافتاده دایمی که به سرتان پروستات وBMDهم دچارولاعلاج پس دونفرمعلول درمنزل پدرم محروم ازکمک پرستاری وهرگونه موادغذایی درستی درمضیقه بسرمیبرند.من اینهاراگفتم اون شخصی که مدیراین پیامهاست.ومیخوانه خودش مدیون مابشه وتقاظای دیداروسرکشی شوبید.درایران همس وفرزندبیمارشهیدی سرگرسنه به بتلین میگذارند.این رانوشتم راست ازمایی کنیدبعدحقوق ایثارگری پدرم رادرجهت دارودرمان دکمعلول بکارگیرید.باسپاس فراوان ازشماعزبزان منتظرهرگونه اقدام وپیامی دراین راهنمایی شماکمک بمراترتدیدی نکنید.پاکدل.راهنماییم بفرمایید.به یتیم بونم جوابموبدهید.متشکرمیشم ازتون

    1. باسلام
      اگردرشهرشما پیگیری نکردن مطالب فوق را به دفتر مقام معظم رهبری بفرستیدبه احتمال زیاد به نتیجه میرسید

    2. دوست عزیز ..اینحا این پیامی که نوشتی بنده هم بعنوان یه ایثارگر متاثر و متاسف شدم امییدوارم کهمسئواین هم صدای شما و بنده رو که دوستل نیم هست بیکارم و ۵۴ سال سن دارم. و هر کجا میرم دنبال کار میگن بالای ۴۰ سال کار نمیدن .ولی امیدوارم مسئواین این امر که قطعا خودش هم یا از خود این‌مجموعه یا کادری یا ایثار گر جانباز هستن. مشکا شما و همه اون مردان بی ادعا رو درک کنن..

    3. با سلام و خسته نباشید . اینجانب حمید عامری در مورخه ۱۸/۲/۱۳۶۷با گرفتن دفترچه اعزام به خدمت که ۲۱ ماه داوطلبانه زودتر اعزام شدم آموزشی ۰۵کرمان بودم و بد لشکر ۶۴ارومیه که تقسیم شدیم افتادم گردان جنگاوران تیپ ۳ پیرانشهر سکانیان و ۲۱ ماه. هم. اونجا لب خط مقدم خدمت کردم الان ۵۳ سالمه و هیچ گونه بیمه و درآمدی ندارم‌ فقط یارانه دریافت میکنم خواستم ببینم بمن حقوق تعلق میگیرد

    4. ۸برگ از آ جا دانلود کنید ومدارک که کارت پایان خدمت وکارت ملی پدر و کارت ملی مادر و شناسنامه و شناسنامه وکارت ملی همه بچه ها ویک عکس جدید پرسنلی ۳در چهار ازتمام مدارک که گفتم کپی کنید تمام صفحه های شناسنامه پدر و مادر صفحه توضیحات وبقیه صفحه اول و دوم که نشان میده بچه پدر هستید وقتی کامل شد با یک پوشه مقوایی
      تحویل نزدیکترین پادگان شما گفتید پدر ژاندارمری بوده به ستاد نیرو انتظامی بروید مدارک را تحویل می‌گیرند و مدارک پدر شما الان توی نیروی انتظامی اصفهان تایید میشه و میره منطقه از آن جا تایید میشه البته حواستان باشد تمام رسته های نظامی عوض شده من سال ۶۴درگردان هجومی بودم الان نام این رسته شده تیپ وگردان دیگه ندارند حوصله لازمه کار سختی نیست اقدام کنید سریع جواب میدن بند خداها علم غیب ندارند مطمعن باشید چند ماه کارت را دریافت می کنید به شرط اینکه حواستان به رسته های نظامی باشه چون دریافت میکنه سرباز که درجه افسری داره همان جور ارسال میکنه درست بفرستید خیالتان راحت باشه

  22. سلام ۲۴ چهار ماه سابقه جبهه دارم یک سال کارت ایثارگری گرفتم ژاندارمری قدیم بودم
    حقوق بگیر هم نیستم درآمدی هم ندارم باید چکار کنم لطفا راهنمایی بفرمایید
    هوشنگ ویسی شش بهره کد ملی ۴۶۶۹۳۵۹۵۱۷
    متشکرم

  23. سلام من صاحبعلی. محمدی اقبال سرباز ارتش هستم وجانباز ۱۵ درصد ارتش که تاکنون هیچگونه حقوق ومعیشتی دریافت نکردم.حدود ۵ سال پیش پرونده معیشتی تشکیل دادند از طرف بنیاد اما هنوز به ثمر نرسیده می‌گویند بودجه نیست من یک کارگر هستم واز کار افتاده.وضعیت مالی خوبی ندارم وبه سختی گذران میکنم.شغلم مغنی بودم به علت بیماری دیسک قادر نیستم کار کنم لطفا .راهنمایی کنید با تشکر

      1. باسلام‌خدمت‌مسولین‌ایثارگران‌ارتش‌‌واداره‌بازنشتگی‌‌جانبازان‌قطع‌عصو‌۳۶‌سال‌حقوق‌دریافت‌میکنیم‌لذا‌ب‌ذکر‌میباشد‌بچه‌های‌جانباز‌سپاه‌‌یا‌بسیجی‌‌حق‌سنوات‌بازنشتگی‌شان‌دریافت‌کردن‌یا‌درحال‌گرفتن‌میباشن‌‌امیدواریم‌توجه‌ای‌ب‌سربازان‌‌‌‌جانباز‌توجه‌داشته‌باشید‌‌ماهم‌مثل‌کارمندان‌یا‌درجه‌داران‌محترم‌‌حکم‌بازنشتگی‌مان‌‌و‌سنوات‌مارا‌در‌نظر‌بگیرید‌‌و‌حق‌ایثارگری‌مدت‌جبهه‌‌با‌ارزوی‌سلامتی‌برای‌همه‌عزیزان‌و‌تمامی‌جانبازان‌‌‌‌۸‌سال‌دفاع‌مقدس‌‌یادی‌کنیم‌از‌همه‌شهدا‌۸‌سال‌دفاع‌مقدس‌روح‌شان‌شاد‌‌‌‌‌یاعلی

  24. سلام تکریم کارت کی شارژ میشه دیگه زیاد ایثارگران چشم انتظار شارژ تکریم نزارید آیا اصلان شارژ میشه

  25. سلام بندهکارت ایثاردارم مشکل اعصاب دارم بهکجا مراجعه کنم نمی دانم چه کنمچون عمل قلب بازشودام وسکته مغزی ۱۰روز تویکو ماه بودهمش خواب دوستانم راهمیبینم چکم متشکرام زنوبچه هایم اضیت هستند (متشکرام)

    1. سلام خیرالله دارابی هستم از شهرستان آبدانان دارای ۴ سال درجپهه بودم و۲سال هم در جهاد سازندگی ودارای ۳۰ درصد از کار افتادی جهاد دارم که در مسیر دهلران آبدانان درحال ماموریت از ناحیه سر و کمر و پای چپ شکستگی داشتم و جهاد هیچ حقی بمن نداد ودارای ۵ در ضد هم جانبازی هستم نه کارت ایثار گری میدن ونه هیچ حقوقی حال توان خرج خانواده ندارم در خواست حق وحقوق را دارم

  26. سلام من یک کارگرم کارت ایثار گری دارم ولی به من گفتن دهک ۸ نوشتن گفتن به شما تعلق نمی گیره چرا چون با ۵ یا ۶ کارگر کارمی کنم من بزرگتر از دوستان هستم پول دستمزدو به حساب بنده واریز می شود این شده دهک من من باید چکار کنم تا حق ایثار گری را بگیرم اخه من احتیاج دارم من باید در عملیات کشته می شدم تا حقوق می گرفتم این اصلا عدالت نیست حتی بیمه کارگری را هم بعضی وقتا نمی توانم واریز کنم ۴۰ سال کار می کنم کمی کمک معشیتی داشته باشم که ان را هم به من نمی دن ۳ تا بچه دارم بیکار فقط من گارگری می کنم تا انها زنده بمانند من چکار کنم در ضمن من ۷ ماه هم داوطلب به جبه رفته ام و ۱۶ ماه هم در منتقه جنگی سربازی می کردم از هیچ جا جواب درست نمی گیرم لطفا راهنمای کنید من چکار کنم

    1. من هم پدرم ۲۸ماه در جنگ بود ولی علان هیچی به ایشان تعلق ندادن ما چه کار کنیم چون این ها تو ارتش خدمت کردن ولی بعضی ها تو سپاه بودن همشان حقوق میگیرن

  27. باسلام بنده ۶ماه در جبهه های سومار میمک انجام وظیفه کردم وبیدار وسن بنده ۶۰ سال هست که قادر به انجام کار نمی باشم فرزند دارم که عقب ماندی ذهنی است که براش نامزدی کردم که نامزد ایشان هم معلول می باشد که قادر به عروسی کردن از نظر وسایل زندگی ومشکلات نمی باشند بنده ایثار گر می باشم کجا مراجعه کنم محمد حسن خادم الحسینی از روستای جمال آباد ارسنجان می باشم

    1. بنده نیز کارت ایثارگری دارم و مشکل شنوایی و ناراحتی ریه دارم باید کجا مراجعه کنم لطفا راهنمایی بفرمائید
      حسن تراب زاده

      1. سلام محمدرضا هستم
        چرا کارت تکریم شارژ نمی شود چرا برای فرزندانم سهمیه کنکور نمی دهند یک سال منطقه عملیاتی غرب دارم سربازی وحدودا چهار ماه اندی بسیجی داوطلب سپاه
        ودر منطقه شلمچه هم مجروح شده ام هیچ درصدی ندادند گفته‌اند پرونده سوخته یعنی توسط عراق بمباران شده گناه ما چیست لطفا بدادم برسید فراموش شدگان جنگ تحمیلی

    2. علیبابت گرفتن خودرو یا مسکن که نداریم ب کجا مراجه کنیم ایثار گر فاقد خودرو و مسکن گفت:

      سلام علی هستم با ۲۱ ماه جبهه نه خودرو دارم نه مسکن به کجا باید مراجه کنم

      1. سلام خدمت شما… من سرباز وظیفه دارای کارت ایثارگری سال ۶۲ هستم و مدت دوسال درجبهه حضورداشته برای دریافت حقوق وام ومسکن ایثارگری کجا مراجعه کنم که جواب درست بهم بدن عاجزانه از حضورتون خواهشمندم راهنمایی بفرمایید

        1. سلام پدربنده۲۴ماه حصوردرجبهع داشتن درفابرواطراف خدمت کردن عملیات توپ خونه بودن شیمایی شدن مشکل ناشنوایی چشم اعصاب وفراموش دارندسابقه بستربراثرشیمیایی هم دارندالان ۲سال هست کارت ایثارگری دارندبدون هیچ گون حقوق ومزایای به بنیادشهیدشهرستان سپیدان هم مراجع میکنیم کسی جواب گونیست میگن هیچ بخشنامه ای نداریم تکلیف چی هست فکرکنم فقط مردم سرگرم به همین کارت خالی کردن بانک سپه هم واسه وام سوال میگیریم میگن کسی برای وام إیثارگری اعلام به مانکردن پس اگه واقعان حقی هست خوب اثبات کنیدمردم بدونن یااینجواذیت ملت نکنیدجواب سوال ماکی پاسخ گوهست

        2. دوست عزیز ..اینحا این پیامی که نوشتی بنده هم بعنوان یه ایثارگر متاثر و متاسف شدم امییدوارم کهمسئواین هم صدای شما و بنده رو که دوستل نیم هست بیکارم و ۵۴ سال سن دارم. و هر کجا میرم دنبال کار میگن بالای ۴۰ سال کار نمیدن .ولی امیدوارم مسئواین این امر که قطعا خودش هم یا از خود این‌مجموعه یا کادری یا ایثار گر جانباز هستن. مشکا شما و همه اون مردان بی ادعا رو درک کنن..

  28. س بنده سرباز لشکر ۷۷ بودم برای من ۷ماه منطقه جنگی زدن روی کارت ایثار در صورتی که ۲۸ماه منطقه جنگی بودم ودر پرونده ثابت شده نامه برای خریده سربازی از طریقه بیمه از گردان دریافت کردهم ۲۸ ماه زدن حال پاسخ میخام
    عباس جناتی رنجبر لشکر ۷۷ تیب ۲ گردان ۴۱۵ مندسی با کد ملی ۰۷۹۳۲۹۴۱۲۶ شماره شناس نامه ۴۴۷ صادر از سبزوار

    1. بنده ایثارگرم بیماری قلبی دارم عمل باز کردم سکته مغزی شدم ۴ساله پرونده تشکیل دادم ۶ماه ایثارگری دادم نه کارت تکریم گرفتم نهکارت م بیمههست تورا بخدا بفریاد ما برسید صواب داره بخد

      1. سلام من سید احمد حسین آقا بابای سربازلشکر ۲۱حمز تیپ ۳ کردان ۱۷۴ بودم سال ۱۳۶۰در من طقه ۲۱ ماه بودم پنج تا عملیات بودم ولی هیچ مزایای ندادن کارت ایثار وتکریم کارت هم دارم
        ۰۹۱۲۵۸۲۸۳۰۸۲ حدودن۱۷ روز بیمارستاندزفول و۱۵ روز در بیمارستان ۵۰۲ارتش در تهران
        بصدری بودم

        1. سلام بنده ۲۲۱روز درکارت ایثارملی من خورده بنده نه بیمه ونه شغل که حقوق ثابت بگیرم نیستم باید برای دریافت بیمه به کجا مراجعه کنم هرجا می ری مگن باید ۱۲ماه باشد راهنمایی کنید

          1. سلام
            من ۱۶سال داشتم که به جبهه رفتم به اسم بسیجی ولی پایان جنگ من کارت سربازی در پرونده ام خورده است و حالا زمانی که برای دریافت معیشتی میرم سپاه امور ایثارگران می‌گویند که ما به بسیجی ها کمک معیشتی میدیم ووقتی که میگویم که من داوطلب بودم می‌گویند که به سربازان معیشتی میدیم لطفاً راهنمایی کنید چطوری میشه من به آنچه که می‌گویند حق و حقوق ایثارگر می‌دهند میرسم وهیچ مرجع بالا دستی نیست که جواب بدهند فقط دروغ و تبلیغات خودشان را در رسانه ها مئ کنند

      2. سلام بنده ابوالفضل بیگدلی هستم که ۲۸ ماه خدمتم کردم وکارت ایثارگران ولی حقوقی دریافت نکردم تکریم کارت ههم دارم ۴۳۷۰۲۵۷۷۳۵

        1. سلام آیا فقط ایثارکران یعنی هفتاد درصد الباقی یعنی بخیل یعنی عدالت علی این به نظر من بنیاز سعید به رزمندکاران به کشور خیانمیکند بس لطفا وزارت دفاع به کار رزمندکان برسد والا درد زیاد هستد

  29. بنده از بازماندگان حاج عمران هستم مجروح شدم همراه باموج گرفتگی چشم راستم ازدست دادم نامه بالینی ندارم بیمارستان بقیت.. عمل کردم بعدم وقتی به لشگر۵۷ ابوالفضل مراجعه میکنم فقط میگه بالینی واعصاب هم ندارندجواب درست بدن

  30. باسلام آیاجانبازان ۲۵درصدکه تحت پوشش هستندوحقوق میگیرند موقع عمل وبیماری مربوط به جنگ حق پرداختی را بیمه نمیدهد قبلا بیمه ایران میداداماالان بیمه دی اصلاازش راضی نیستم کمرعمل کردم و۶۷میلیون هزینه کردم وفقط ۳۲دادن و۳۵تومن بیمه دی نداد وهنوز دارم بهره ۳۵تومن راومیپردازم مگرچقدرحقوق میگیریم که مخارج بیماری را نمیدهندازمسئولین خواهشمندم رسیدگی کنن واقعا زمین گیرشدم وگرفتار۹۳۰۵۵۰۱۷۰۰خدانگذره انگار مدرسه است کی نوشتم

    1. سلام بنده بیست وچهارماه درجبهه خدمت کردم واحتیاج به کمک دارم بیکارهستم مریض هستم کجابایدبروم. لطفا راهنمایم کنید سلیم کشاورز اسنان فارس ۰۹۱۷۷۸۱۵۱۱۶

  31. باسلام آیاجانبازان ۲۵درصدکه تحت پوشش هستندوحقوق میگیرند موقع عمل وبیماری مربوط به جنگ حق پرداختی را بیمه نمیدهد قبلا بیمه ایران میداداماالان بیمه دی اصلاازش راضی نیستم کمرعمل کردم و۶۷میلیون هزینه کردم وفقط ۳۲دادن و۳۵تومن بیمه دی نداد وهنوز دارم بهره ۳۵تومن راومیپردازم مگرچقدرحقوق میگیریم که مخارج بیماری را نمیدهندازمسئولین خواهشمندم رسیدگی کنن واقعا زمین گیرشدم وگرفتار۹۳۰۵۵۰۱۷۰۰

  32. با سلام من حدودا
    شش ماه درجبهه جنگ حضور داشتم از سال ۶۶ تا ۶۸ کل خدمتم در منطقه به اتمام رسیدحتی حقوق منطقه ام را پرداخت نکردن الان با داشتن کارت ایثارگری. مستحق به حقوق ایثارگری نیستیم ما هم دراین کشور زحمت کشیدیم لطفا صادقانه تصمیم بگیرید محمدرضا محمدی کیاری. ۰۹۱۹۰۶۷۵۰۷۲

  33. سلام وقت بخیر .بنده ازتاریخ ۶۵/۷/۱۸ تا ۶۷/۱۰/۱۸ مدت ۲۷ماه خدمت کردم .مدت ۱۸ماه/۲۶روزدر منطقه جنکی سردشت بودم .وکارت ایثارکری هم دارم وتا بحال هیچ مزایای برای کارت ایثارکری دریافت نکرده ام . وخودم ۵۷ساله هستم وکمردرد دارم قادر به کار نیستم اکر مزایای برای ما تعلق میکیرند خواهشمندم در این مورد مارا یاری فرمائید .باتشکر فراوان .

  34. با سلام
    شوهر من سرباز وظیفه بوده۲۸ ماه جبهه دارد وسال ۸۹ فوت شده من هم۳تا بچه دارم می خواهم ببینم کارت ایثار گری شامل بچه های من می شود به یگانه مربوطه مراجعه کردم تمام مدارک مورد نیاز را دادم و حتی هزینه پست هم دادم کارت نیامده دوباره مراجعه کردم گفتند ما فرستادیم تهران، تهران هم دوسال هست جواب نداده می‌گوید مدارک درسیستم تعریف نشده لطفا من را راهنمایی کنید منطقه عملیاتی خرم آباد هست ومن در شهر ستانی از شیراز زندگی می کنم

  35. سلام همسرم ۵سال پیش فوت کرده من با پنج فرزند هیچ بیمه و حقوقی نداشتم و فقط تحت پوشش بودم و دختر و پسر بزرگترم کمک خرجم بودن و الان ازدواج کردن و من و سه تا بچه دیگرم که محصل هستن حتی خانه نداریم و مستاجریم .برای حقوق ایثارگری همسرم رفتم سپاه پرسیدم گفتن ۳ماه دو روز کم است و نمیشود.. لطفامرا راهنمایی کنید
    ۰۹۱۷۵۸۲۴۳۱۸

    1. با سلام
      بنده دارای کارت ایثارگری(ده ماه حضور در جبهه) هستم و یکی از پرده های گوشم در جنگ هشت ساله پاره شده و مدام اذیتم می کند، برای معرفی به کمیسیون پزشکی ارتش پیگیر شدم و تا تهران نیز پیش رفتم ولی تا کنون هیچ نتیجه ای نگرفته ام و کسی پاسخگو نمی باشد.خواهشمندم بنده را راهنمایی فرمایید تا چگونه و از چه طریقی باید اقدام کنم؟
      باتشکر

      1. سلام پدر من ۲۸ ماه تو جبهه جنگ بوده انگشت اشاره قط شده کارت ایثار داره تکریم کارت داره ولی اصلا فعال نمیشه مث اینکه ی بچه رو گول بزنی ی پول تقلبی بدی بهش دادن ن فعال میشه ن چیزی از کار افتاده نمیتونه کار کنه مستاجر دارو بدبختی ولی همه کاراشو انجام داده برای حقوق ۲۸ ماه جبهه میره بهونه هلی الکی میارن باید ب کجا رفت به کی اعتراض کرد ک این پدر من رفته اون موقع این حالو روزشه باز الان این مملکت نتونه ی کار براش بکنه کجا برای اعتراض هست؟

  36. سلام سال ۶۶ به جبهه رفتم کارت ایثاروتکریم کارت گرفتم سیزده ماه برام زدن هیچ حقوقی نگرفتم به کجامراجعه کنم

      1. اگر می خواهد حقوق بدهید این بازی های چی هست اکثریت این سرباز های زمان جنگ نیازمند هستن شما به یک سری افرادی که تنبل وبی ار بودن وبه فکر زندگی نبودن دنبال اعتیاد وغیره رفتن حال شدن نیاز مند ولی بعضی ها با سیلی صورت خود را سرخ نگذاشتن شدن بی نیاز این چکاری هست اگر حقوق هست برای همه اگر نیست این بازی ها رو بزارین کتار

      2. سلام خسته نباشید من سرباز وظیفه بودم ۵۸۲روز جهبه دارم کارت ایثار وتکریم هم آمده وبعد از آن در سپاه استخدام شدم وبعد بازنشسته شدم ولی تاکنون نه ایثار گری منو حساب نکردن نه حقوق وورجه هم اضافه نشده لطف کنید راهنمایی کنید مستاجر هم هستم ممنون

  37. محمد سلطان نیا هستم سال ۶۶تا سال ۶۸ در مناطق جنگ بودم مناطق کردستان بودم کردان نبی اکرم بودم تمام خدمت توی جنگ بود اما برای من کارت ایثارگران ندادن تمام مدارک هم از سپاه مهاباد گرفتن کد ملی ۲۸۷۱۶۲۹۶۱۷

  38. درودبرشما این جانب حدود۳۴ماه درخط مقدم بودم ومسئولیتم ارپی جی سالهاس که توسرم صدای سوت هست وهرچی میگذره شدیدتر میشه ودنبال مجروحیت نرفتم الان خیلی اذیتم میکنه خیلی عصبی میشم چیکارکنم که معاینه ام کنند وجانبازی روبگیرم راهنماییم کنید باسپاس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !