بررسی مزایا و معایب هر کدام از معافیت های سربازی

بررسی مزیت ها و معایب هرکدام از معافیت های سربازی

خوشبختانه یا متاسفانه آقایون با سدی بنام سربازی مواجه هستند و تا به هرنحوی مثل گرفتن معافیت پزشکی یا کفالت یا حتی رفتن به سربازی کارت پایان خدمت را نگیرند یک شب آروم نمیتونن سر رو بالین بزارین!

پس زمان مشمولیت که میرسه به هر ریسمانی برای وارد نشدن به این دوره جذاب چنگ میزنن و جالب تر اینکه بعضی از همین آقایون موقع چنگ زدن به ریسمان مراقب هستند هم ریسمان خوبی باشه یعنی معاف بشن و هم بتونن بهترین نوع معافیت را بدست آورند! برای بررسی مزایا و معایب هر کدام از معافیت های سربازی با سرباز مشاور همراه باشید.

مگه معافیت سربازی هم بهترین و بدترین نوع دارد؟

بررسی مزیت ها و معایب هرکدام از معافیت های سربازی

حتما اینطور است و از نظر محدودیت هایی که برای استفاده از خدمات دولتی مثل گواهینامه یا استخدامی ها معافیت ها به معافیت خوب و بد تقسیم میشود مگر اینکه شخصی جز برای خروج از کشور نیاز دیگه ای به کارت پایان خدمت نداشته باشد.در این مقاله سعی داریم با بررسی انواع معافیت ها خوب و بد بودنشونو بررسی کنیم تا به شما کمک شود با چشم تصمیم بگیرید.

بررسی مزایا و معایب هر کدوم از معافیت های سربازی

👈 نوع اول : معافیت های ایثارگری هست که بدلیل ایثار، جانبازی، شهادت یا اسارت در جبهه های جنگ یا درگیری هایی که جهت حفظ منافع ملی صورت میگیرد.

مشمول میتواند با توجه به سابقه و میزان ایثار پدر،مادر یا خواهر و برادر از معافیت ایثارگری استفاده کند که قطعا نمیتوان معایبی برای آن پیدا کرد و سراسر مزیت هست حتی در آینده مشمول مثل آزمون های استخدامی و کنکور هم نقش دارد و در اصطلاح سهمیه بسیار خوب و عالی میباشد.

پس اگر شما شامل چنین معافیتی هستید بدون درنگ به سوی آن بشتابید و از خدمت سربازی معاف شوید.

👈 نوع دوم : معافیت های موارد خاص مثل خرید خدمت سربازی،ازدواج با زن معلول،مددجویان بهزیستی و کمیته امداد یا معافیت سنی است که معمولا تعداد بسیار کمی میتوانند از آن استفاده کنند به همین جهت به آن معافیت موارد خاص گفته میشود.

در این نوع معافیت هم نمیتوان اشکال یا معایبی یا محدودیتی پیدا کرد و به نوعی داشتن این نوع کارت معافیت هم قطعا خوب و عالی و در تمامی زمینه ها چاره گشا هست.پس با مطالعه آیین نامه های معافیت موارد خاص اگر شامل این موارد میشوید سریع اقدام کنید.

👈 نوع سوم : معافیت کفالت که در رابطه با کفالت مادر،پدر،خواهر و برادر و در شرایطی خاص کفالت مادربزرگ داده میشود جز معافیت هایی هست که تعداد زیادی را شامل میشود که البته تک تک مواردی که گفته شد دارای تبصره های مختلف و گوناگون هستند.

در این نوع معافیت هم خبری از عیب و ایراد و محدودیت نیست و تمامی خدمات وابسته به کارت پایان خدمت مثل استخدام یا خروج از کشور بدون هیچ محدودیتی شامل فرد میشود.

👈 نوع چهارم : رسیدیم به موردی که بیشترین شک و تردید در رابطه با آن وجود دارد و اون چیزی نیست جز معافیت های پزشکی.

معافیت های پزشکی همانطور که از اسم آن ها کاملا مشخص است بدلیل مشکلات و اختلالات جسمی و ذهنی یا روانی بوجود آمده در فرد باعث میشود مشمول از خدمت سربازی معاف شود در واقع نظام وظیفه تشخیص میدهد که مشمول توانایی انجام خدمت سربازی را ندارد.

قطعا شخصی که بدلیل مشکل و بیماری توانایی خدمت سربازی نداشته باشد توانایی زندگی عادی و کار کردن عادی نباید داشته باشد از این رو خیلی از ارگان ها دولتی و نظامی یا حتی خصوصی با توجه به آیین نامه های استخدامی میزان سلامتی مشخصی برای افراد قبل از شروع بکار تعین کرده اند.

در صورتی که شخص سلامتی لازم برای آن دایره شغلی را نداشته باشد بدون شک استخدام نمیشود.

یکی از آن بیماری ها که احتمالا به گوشتان خورده بیماری های اعصاب و روان است که قطعا مانع از استخدام میشود.

از دیگر محدودیت ها که در معافیت های پزشکی البته با توجه به نوع معافیت پیش می آید عدم صدور یا ابطال گواهی نامه است که با توجه به نظر شورای پزشکی انجام میشود.

یادتان باشد که محل صدور گواهینامه و کارت پایان خدمت هر دو از یک مرجع یعنی نیرو انتظامی است پس پزشکان معتمد آن نیز مشترک می باشد.

حالا وقت تصمیم گیری است اگر نیاز به گ.اهینامه یا استخدام در ارگان خاصی نداری و فقط هدفت از داشتن کارت پایان خدمت خروج از کشور است داشتن کارت معافیت پزشکی قطعا به شما توصیه میشود و لازم نیست نگران چیزی باشی.

بررسی مزیت ها و معایب هرکدام از معافیت های سربازی

👈 نوع پنجم : آخرین مورد و مدل کارت های سربازی رایج ترین حالت میباشد یعنی همان کارت پایان خدمت،به زبان ساده یعنی با وجود تمام سختی ها و دغدغه هایی که وجود داره با پای خود به خدمت سربازی بری و در هر جایی و هر یگانی با هر شرایط و مدت خدمتی دوره سربازی را تموم کنی و برگردی تا کارت پایان خدمت دریافت کنی.

قطعا بهترین و معتبرترین و حتی غرور آمیز ترین کارت معافیت هم نوع هست و کوچکترین محدودیت و معایبی برای شما نخواهد داشت حتی میتوان حسن هایی همچون اضافه شدن مدت خدمت به سوابق بیمه ای شما را نیز دارد.

یک نکته در رابطه با کارت پایان خدمت و خدمت کردن در سپاه و وزارت دفاع باید بدانید که متاسفانه دشمنان قسم خورده این کشور مثل آمریکا و بعضی از کشورهای اروپایی در صورتی که فردی با این کارت پایان خدمت برای گرفتن ویزا ار آن ها اقدام کند به احتمال قوی رد میکنند و اجازه ورود به کشور نمی دهند.

شما اگر علاوه بر تمامی معایب و مزایا کارت پایان خدمت فکر مهاجرت تحصیلی یا شغلی را در سر دارید این نکته هم باید در نظر بگیرید.

تمامی موارد و انواع مزایا و معایب معافیت های سربازی به خصوص بررسی مزایا و معایب هر کدام از معافیت های سربازی را براتون بررسی کردیم تا به راحتی با در نظر گرفتن همه چی بدونید و بهترین تصمیم را بگیرید.

البته ممکنه هنور سوالی در ذهنتان مانده باشد که جای نگرانی نداره و میتونی همین الان با ما تماس بگیری تا با مجرب ترین مشاورین ما مشورت کنی.

8 پاسخ

  1. سلام اگه ما از معافیت پزشکی بهره مند باشیم
    مثلا مشکل کلیه بعد از چند وقت خوب خوب شیم باز مشکلی ایجاد میکنه یا ن

  2. سلام من در سن ۸ سالگی بیماریم به پایان رسیده و با اون پرونده پزشکی تونستم معاف بشم ( الان هیچ اثری از اون بیماری دوران بچه گی نمونده به تشخیص پزشک یک نوع ویروس سرما خوردگی بود) آیا این نوع معافیت من رو به مشکل میندازه درصورتی که الان حتی یک نقطه هم روی بدنم از نظره بیماری وجود نداره و خداروشکر سلامت هستم؟

  3. سلام وقت بخیر
    معایب گرفتن کارت معافیت پزشکی مغز و اعصاب(صرع) چیه؟!
    ممنون میشم کامل توضیح بدین🙏🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !