معافیت سربازی بالای چهل سال و متاهلین دارای فرزند

معافیت سربازی بالای چهل سال

بعد از اینکه قانون خرید خدمت سربازی و معافیت متاهلین دارای فرزند به تصویب نرسید با موافقت رهبری قانونی برای معافیت سربازی بالای چهل سال برای اجرا به سازمان نظام وظیفه عمومی ابلاغ شد.

این معافیت دارای شرایط مشخص است و صرفا با داشتن سن بالای ۴۰ سال نمیشه معاف شد.در این مقاله شرایط و مراحل اخذ معافیت رهبری جدیدی که ابلاغ شده است را بررسی میکنیم.تا انتها با ما همراه باشید.

قانون جدید معافیت سربازی بالای چهل سال

بعد از کش و قوس های زیاد و ارسال پیامک های ابلاغیه به تعداد زیادی از مشمولین غایب در کشور و عدم امکان حضور در خدمت سربازی متاهلین و مخصوصا متاهلین دارای فرزند که در سنین بالا هستند در نهایت تصمیمات جدید در ستاد کل نیروهای مسلح گرفته شد.

طبق این تصمیمات مشمولین دارای فرزند در دو گروه بندی قرار میگیرند و در صورت احراز شرایط میتوانند از خدمت سربازی بدون پرداخت هیچگونه هزینه ای معاف شوند.

👈 گروه اول

مشمولینی که در حین خدمت سربازی هستند یا بعنوان مشمول غایب شناخته میشوند در صورتی که دارای ۴ فرزند باشند میتوانند از خدمت سربازی معاف شوند.

👈 گروه دوم معافیت سربازی بالای چهل سال

مشمولینی که در حین خدمت سربازی هستند یا بعنوان مشمول غایب شناخته میشوند و حداقل ۴۰ سال سن دارند در صورتی که دارای ۳ فرزند باشند میتوانند از خدمت سربازی معاف شوند.

پیشنهاد ما به شما : هر آنچه که باید از معافیت پزشکی بدانید.

توجه

قانون بطور واضح و مشخص اعلام شده است و تا زمانی که ستاد کل نیرو های مسلح ابلاغیه جدید نداده باشد لازم اجرا میباشد.

داشتن شرایط دیگری مانند عضویت در کمیته امداد یا بهزیستی و تخفیف در تعداد فرزاندان به هیچ عنوان قابل قبول نیست و حتما باید شرایط گفته شده رعایت شود.

شرایط دریافت معافیت سربازی بالای چهل سال

✅ مشمولین کمتر از ۴۰ سال دارای ۴ فرزند در قید حیات

✅ مشمولین بالای ۴۰ سال دارای ۳ فرزند در قید حیات

✅ مشمولین غایب و غیر غایب و در حین خدمت با یکدیگر تفاوتی ندارند.

✅ عضویت در سازمان بسیج

✅ گذراندن دوره مقدماتی و تکمیلی بسیج (دوره ۴۵ روزه)

✅ مدرک تحصیلی در معافیت سنی بالای ۴۰ سال بلا تاثیر است.

نکته

تنها شروط اخذ این معافیت همین موارد است و شرط دیگری از سوی معاونت انسانی نیروهای مسلح اعلام نشده است.

این معافیت با معافیت عفو رهبری یا معافیت سنی تفاوت دارد و عزیزانی که در دارای ۳ فرزند نیستند اما شامل شرایط سنی میشوند میتوانند از معافیت بخوشدگی سنی استفاده کنند.

موضوعات مرتبط : شرایط و مراحل امریه سربازی

معافیت سربازی متاهلین تصویب شد

بالاخره بعد از ۲ سال و مصوبه های مختلفی که بین مجلس و شورای نگهبان در رفت و آمد بود قوانین جدیدی در راستای فرزند آوردی متاهلین و معافیت های سربازی به تصویب رسید تا متاهلین با معافیت از خدمت سربازی در شرایط بهتری شغلی و زندگی قرار بگیرند.

با تصویب این قانون و تایید شورای نگهبان و در نهایت اجرایی شدن توسط سازمان وظیفه عمومی شاهد این خواهیم بود که تعداد زیادی از مشمولان متاهل بدون پرداخت هیچگونه هزینه ای در قالب خرید خدمت سربازی و تنها در صورت حائز شرایط بودن بتوانند از خدمت سربازی معاف شوند.

معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند

قانون مصوب معافیت سربازی متاهلین دارای شرایطی هم هست که تنها متاهلین دارای فرزند یا مشمولین مجردی که همسر خود را از دست داده اند اما دارای فرزند هستند میتوانند از آن بهره مند شود.

در این قانون داشتن حداقل ۲ فرزند الزامی است که البته شرایط سنی در اینجا ملاک خواهد بود و هر مشمول متاهلی با هر سنی نمیتواند معاف شود یا مشمولین دارای ۳ فرزند یا بیشتر با هر سن و سالی و هر شرایط و وضعیت خدمتی میتوانند به سادگی از خدنت سربازی معاف شوند.

معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند کی اجرا میشود

تمامی مصوبه ها و قوانین در سال ۱۴۰۳ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است البته سرلشگر باقری بعنوان فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح نوید خبرهای خوشی در سال ۱۴۰۳ به سربازان داده است.

بر اساس همین اخبار بخشش ها و تسهیلاتی برای سربازان صورت گرفته است و ادامه دار هم خواهد بود پس احتمالا تا پایان سال باید شاهد تغییرات گسترده و شگفت انگیزی در سیستم سربازی کشور باشیم.

در رابطه با معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند قانون بصورت استانی در حال اجرا است و نهایتا تا پایان شهریور ۱۴۰۳ با اعتبار ۲ ساله به اجرای قطعی در سراسر کشور در می آید. پس مشمولینی که دارای شرایط سنی هستند اما فرزندی ندارند در یک بازه ۲ ساله فرصت دارند تا شامل شرایط معافیت شوند.

مراحل دریافت معافیت سربازی بالای چهل سال

برای دریافت معافیت سربازی بالای چهل سال در صورتی که شرایط گفته شده را دارا میباشید میتوانید با گذراندن چند مرحله به سادگی و بدون پرداخت هیچگونه هزینه ای از خدمت سربازی معاف شوید.

👈 مراجعه به پلیس+۱۰ (مخصوص مشمولین غایب و غیر غایب)

👈 مراجعه به ستاد یگان خدمتی (مخصوص مشمولین در حین خدمت)

👈 ارائه مدارک شناسایی مشمول

👈 ارائه مدارک شناسایی فرزندان

👈 ارائه گواهی گذراندن دوره مقدماتی بسیج (تایید ناحیه بسیج الزامی است)

👈 ارائه گواهی گذراندن دوره تکمیلی بسیج (تایید ناحیه بسیج الزامی است)

👈 تکمیل فرم های مربوطه در پلیس+۱۰

👈 صدور کارت و ارسال به درب منزل

خبر بد!

برای دریافت این معافیت سربازی بالای چهل سال قطعا باید دوره مقدماتی و تکمیلی بسیج گذرانده شود اما مشکل اینجاست که دوره های تکمیلی بصورت سراسری و طبق فراخوان قبلی برگزار میشود و مثلا ممکن است در سال ۲ بار گذار شود.

حضور در این دوره ها از نظر زمانی طبق دلخواه مشمولین نیست و حتی ممکن است تا ۶ ماه بعد دوره تکمیلی برگزار نشود. در نتیجه مشمولین در حین خدمت دارای فرزند اگر در زمان برگذاری دوره های تکمیلی قرار نداشته باشند ممکن است تا زمان برگذاری دوره خدمتشان به پایان برسد!

مشمولین بیرون از خدمت سربازی هم باید سریعا برای ثبت نام در بسیج اقدام کنند تا بمحض اعلام سازمان بسیج برای حضور در دوره های موقت و تکمیلی ثبت نام انجام دهند و این فرصت طلایی را از دست ندن!

موضوعات مرتبط : شرایط و مراحل کامل معافیت پزشکی

خلاصه مطالب

دریافت معافیت با داشتن فرزند و سن بالای ۴۰ سال یا کمتر از آن تنها در صورت داشتن شرایط اعلامی امکان پذیر است که کامل توضیح داده شد و کسانی که در حال حاضر دارای این شرایط نباشند فقط با فرزند آوری و گذراندن دوره های بسیج میتوانند از این معافیت استفاده کنند.

برای مشاوره در زمینه معافیت سربازی بالای چهل سال همین الان با سامانه سرباز مشاور تماس بگیرید.

161 پاسخ

  1. چهل هفت سال دارم ودوفرزند وفقط اگه یک سال بزرگتر بودم سال ۸۲معافیتگرفته بو غیر ما وخانواده منو در تله فقر نگه داشتین

  2. سلام من چهل و چهار سالمه . و مجرد هستم آیا معافیت به من تعلق میگیره یانه . ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام منم مثل شمامتولدپنچاه هفت هستم چهارسال هم صبرکنم شناسنامه من میشودپایان خدمت پنجاه سال به بعددیگه هم ازخدمت معاف میشیم هم اززندگی

  3. سلام خسته نباشید من ۴۵ سال دارم ۴فرزند دارم ولی در عین خدمت سربازی بخاطر مشکلات زندگی نتونستم خدمت سربازی را ادامه دهم ایا معافیت شامل بنده هم میشه یا خیر ممنون میشم راهنماییم کنید

  4. سلام قانون که داخل تلویزیونداعلام کردید بالای ۳۰ معاف میشوند چی شد..مردم مسخره کردید..یا حتماه میخوای پولش کنید..بخدا ظلمه نکنید..این کارها رو..داماد مون ۴۰ سال همراه دوفرزند..معاف کردید رایگان با۱۲ میلیارد سرمایه..اون وقت من بدبخت که مستاجرم کارگرم همراه دوفرزند..سه کرایه عقب مانده میخواهید پولش کنید..نکنید این کارها رو ظلمه عدالت رعایت کنید.لطفا آقایون وعده ها توخالی

  5. واقعا کسی که بالای چهل سال سن داره چه بچه داشته باشه چه نداشته باشه تااین سن هم ازهمه خدمات اجتماعی محروم بوده بعد این شخص چهل سال را برداریم ببریم چه مخاطراتی پیش میاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید