امریه وزارت دفاع ۱۴۰۳ + سوالات مصاحبه و شرایط ثبت نام

امریه وزارت دفاع 1403 + سوالات مصاحبه و شرایط ثبت نام

تاریخ بروزرسانی قوانین امریه وزارت دفاع: تیر ماه ۱۴۰۳

اگر فرصت خواندن متن را ندارید، فقط به فایل صوتی زیر گوش دهید:

وزارت دفاع بعنوان یکی از وزارت خانه های دولتی است که وزیر آن شخصی نظامی با درجه بالا از میان ارتشی ها یا سپاهی انتخاب میشود. به دلیل ماهیت نظامی و تولیدات صنعتی دفاعی و نظامی میشود در این وزارت خانه به صورت امریه سربازی پذیرش شد.

در واقع این نهاد این امکان را فراهم کرده است تا از جذب برای تامین نیروی انسانی متخصص استفاده کند یا اینکه علاقه مندان به خدمت سربازی در حالت عادی در وزارت دفاع بتوانند دوران سربازی را در آن بگذرانند. در ادامه مفصل در خصوص شرایط و نحوه ثبت نام امریه وزارت دفاع صحبت میکنیم.

انواع مختلف امریه سربازی در وزارت دفاع

انواع مختلف امریه سربازی در وزارت دفاع

در کل میتوان نحوه ورود به خدمت سربازی در وزارت دفاع را در این چند حالت تقسیم بندی کرد.

امریه با استفاده از انجام پروژه برای وزارت دفاع

کسانی که دارای حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد باشند میتوانند با وزارت دفاع قبل از خدمت سربازی وارد همکاری شوند. معمولا فارغ التحصیلان رشته های فنی مهندسی در اولویت این روال هستند.

در این حالت وزارت دفاع از میان پروژه هایی که در دست دارد یک یا دو پروژه به مشمول معرفی میکند و شخص فرصت دارد تا قبل از ورود به خدمت سربازی این پروژه ها را انجام دهد و به مرحله اجرایی برساند. پاداش انجام پروژه دریافت کسری خدمت است که به کسری پروژه معروف است.

همچنین مابقی خدمت را هم مشمول میتواند در وزارت دفاع در همان مجموعه ای که پروژه را انجام داده در حیطه تخصصی خدمت کند. پس این شرایط برای مشمولان دانشگاهی دارای مدرک کارشناسی ارشد جز بهترین روش های امریه وزارت دفاع است.

با روش جایگزین خدمت سربازی در وزارت دفاع

در روش دیگری که شباهت زیادی به حالت قبل دارد کسانی که دارای حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد باشند و علاوه بر آن بر اساس شرایط مشخص در امتیاز بندی بنیاد ملی نخبگان قرار بگیرند میتوانند وارد این روند خدمتی شوند.

در این روش فرد به سازمان بنیاد ملی نخبگان مراجعه میکند تا امتیاز بندی مورد نیاز برای او محاسبه شود. بعد از آن از طریق خود بنیاد ملی نخبگان به دانشگاه دفاع ملی و بعد از آن وزارت دفاع معرفی خواهد شد.

این نهاد، این شخص را در پروژه های تخصصی به کار میگیرد و مشمول تنها ظرف مدت ۱۴ ماه میتواند با این روش امریه وزارت دفاع خدمت سربازی را به پایان برساند. اتفاق جالب دیگری که در این روش وجود دارد این است که نه تنها خدمت سربازی ۱۴ ماه است بلکه دوره آموزشی از ۲ به ۱ ماه کاهش میابد.

این مدل خدمت کردن با عنوان پروژه جایگزین خدمت سربازی شناخته میشود و دقیقا برعکس حالت کسری پروژه است. اما تجربه نشان داده است معمولا سربازی در ۱۴ ماه به اتمام نمیرسد و زمان بیشتری طی میشود.

امریه با استفاده از دریافت پذیرش از وزارت دفاع

یکی دیگر از روش های امریه وزارت دفاع این حالت است که در آن مشمولان با هر مدرک تحصیلی حتی با داشتن غیبت سربازی میتوانند در این نهاد خدمت سربازی را به تمام برسانند. در این حالت که ساده تر از دو روش قبلی است پذیرش برای عموم آزاد است.

مشخص است در این روش فرد در امور نظامی وزارت دفاع مانند نگهبانی و دیگر موارد به کار گرفته میشود و با لباس نظامی باید خدمت کند اما با وجود تمام این ها بازهم میتوان گفت خدمت سربازی در وزارت دفاع ساده تر از دیگر ارگان های نظامی و انتظامی است.

این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد: سربازی در وزارت دفاع چگونه است؟

برای ورود لازم است تا از طریق سامانه امریه وزارت دفاع ثبت درخواست انجام شود یا شخص با استفاده از معرف وارد یکی از زیر مجموعه های این نهاد در سراسر کشور شود. داشتن تخصص های مهارتی فنی در روال پذیرش شخص را کمک میکند.

شرایط امریه وزارت دفاع

شرایط امریه وزارت دفاع

بدون شک داشتن شرایط مشخص میتواند مشمول را در پذیرش نهایی امریه وزارت دفاع در هر کدام از حالت های گفته شده کمک کند. ما شرایطی را بطور کلی بیان میکنیم که تقریبا در هر ۳ حالت یکسان است.

  • داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد (مخصوص ۲ روش اول)
  • مشخص بودن تاریخ اعزام
  • شرکت در مصاحبه علمی و عقیدتی وزارت دفاع
  • تاهل
  • بومی بودن نسبت به محل مورد تقاضا
  • عضویت در کمیته امداد امام خمینی
  • عضویت در سازمان بهزیستی
  • داشتن سوابق بسیج (حداقل ۶ ماه)
  • عضویت در خانواده ایثارگران، جانبازان و شهدا
  • تحصیل در رشته های فنی و مهندسی (مخصوص ۲ روش اول)
  • داشتن سوابق علمی و پژوهشی
  • داشتن سوابق کاری و اجرایی
  • عضویت در بنیاد ملی نخبگان (مخصوص روش دوم)
  • عدم غیبت سربازی (مخصوص ۲ روش اول)
  • تحصیل در دانشگاه های تراز اول و کسب معدل بالا (مخصوص ۲ روش اول)

توجه

بدون شک هر متقاضی شامل تمام شرایط نخواهد نشد اما در هر صورت به دلیل تقاضای زیاد برای امریه وزارت دفاع اولویت با کسانی است که دارای بیشترین امتیاز برای ورود به این سازمان باشند. پس اگر زمان کافی دارید از همین الان به جمع آوری امتیاز مشغول شوید.

سوالات مصاحبه امریه سربازی وزارت دفاع

وزارت دفاع مخصوصا برای دو حالت اول که گفته شده دارای مصاحبه حضوری است. سوالات مصاحبه امریه سربازی وزارت دفاع در دو بخش کلی سوالات عقیدیت و سیاسی و در نهایت علمی و تخصصی پرسیده میشود.

داشتن تمامی شرایط خوب است اما در نظر داشته باشید مصاحبه حضوری بدون شک در تصمیم نهایی مسول گزینش تاثیر گذار خواهد بود. کسانی که در مصاحبه حضوری بالاترین امتیاز را کسب کنند در اولویت پذیرش قرار خواهند گرفت.

این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد: امریه سازمان بازرسی

نحوه ثبت نام امریه وزارت دفاع

برای ثبت نام امریه وزارت دفاع بهتر است هر روش را به تفکیک توضیح دهیم تا با انتخاب خودتان بتوانید وارد یکی از روش های پذیرش شوید.

ثبت نام امریه وزرات دفاع از طریق کسری پروژه

برای ثبت نام با این روش میتوانید به دانشگاه مالک اشتر یا صنایع دفاع مراجعه حضوری داشته باشید. البته مراجعه به دانشگاه مالک اشتر بعنوان مرجع علمی وزارت دفاع کار بهتری است. بعد از مراجعه میتوانید رزومه علمی و کاری خود را ارائه دهید.

دقت داشته باشید اگر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد هم باشید کافیه اما باید بعدا مدرک کارشناسی ارشد ارائه داده شود. به شما موضوع پروژه معرفی میشود تا در صورت دلخواه پروپوزال آماده کنید و در جلسه بعد در صورت تایید توسط مسئول مربوطه مشغول به کار شوید.

فرصت دارید تا از زمان جلسه تا قبل از تاریخ اعزام پروژه یا پروژه های انجام شده را دفاع کنید و میزان کسری هر کدام مشخص شود. با ثبت نامه کسری خدمت پروژه بطور اتوماتیک امریه وزارت دفاع میشوید تا مابقی خدمت را در همانجا بگذرانید. در این حالت خدمت از ۲۱ ماه محاسبه میشود.

این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد: امریه دانش بنیان

ثبت نام امریه وزارت دفاع از طریق پروژه جایگزین خدمت

در این روش هم سامانه ثبت نامی وجود ندارد و لازم است متقاضی در ابتدا به سازمان بنیاد ملی نخبگان مراجعه کند. امتیاز بندی مشخصی در هر مقطع تحصیلی برای عضویت در این سازمان وجود دارد که بر اساس معدل، دانشگاه، مقالات بین المللی و دیگر موارد است.

در نهایت در صورت تایید توسط بنیاد ملی نخبگان به دانشگاه دفاع ملی معرفی میشوید و بعد از آن وارد یکی از مجموعه های وزارت دفاع خواهید شد تا یا بصورت اداری یا دورکار در انجام پروزه های در دست اجرا همکاری کنید.

در این حالت هم شما امریه وزارت دفاع هستید و تنها ۱۴ ماه خدمت میکنید و خبر بهتر اینکه تنها یک ماه در دوره آموزشی خواهید بود. در نهایت بعد از پایان دوره آموزشی وارد روند خدمت میشوید و در وزارت دفاع خدمت را به پایان میرسانید.

ثبت نام امریه وزارت دفاع بعنوان سرباز

تنها حالت خدمت نظامی در وزارت دفاع این حالت است. در این حالت مشمولان با هر مدرک تحصیلی و شرایطی میتوانند وارد وزارت دفاع شوند. خدمت در این حالت ۲۱ ماه است اگر مشمول غیر بومی باشد خدمت ۱۸ ماهه خواهد داشت.

دوره آموزشی در تنها پادگان زیر مجموعه وزارت دفاع در قزوین با نام جواد نیا برگزار میشود و بعد از آن مشمولان به نقاط مختلف تقسیم میشوند. برای ثبت نام لازم است معرف داشته باشید تا بتوانید به سادگی وارد وزارت دفاع شوید. بسیار کم پیش می آید که شخصی در حالت رندوم وارد امریه وزارت دفاع شود.

سامانه ثبت نام امریه وزارت دفاع

برای ثبت نام از طریق سامانه انجام نمیشود و برای هر کدام از حالت های گفته شده نحوه ثبت نام متفاوت است. اما در کل میتوان از طریق سایت defanews.ir از آخرین اخبار و اطلاعات فراخوان جذب امریه سربازی یا سرباز در حالت عادی مطلع شد.

در ادامه نحوه ثبت نام در امریه وزارت دفاع را توضیح خواهیم داد. در جریان باشید که در صورت ایجاد روش ثبت نام از طریق سامانه به سرعت از طریق شبکه های اجتماعی سرباز مشاور اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

رشته های امریه وزارت دفاع

اگر میخواهید از یکی از دو روش اول گفته شده وارد امریه وزارت دفاع شوید لازم است حتما در یکی از رشته های مورد نیاز تحصیل کرده باشید. البته این رشته ها با در نظر گرفتن تجربیات قبلی نام برده میشود و ممکن است در هر دوره رشته های دیگری جز پذیرش نهایی قرار بگیرد.

لیست رشته های امریه وزارت دفاع

مهندسی برقمهندسی مکانیک
مهندسی هوا فضامهندسی مواد
مهندسی کامپیوترمهندسی صنایع
مهندسی شیمیفیزیک
مهندسی پزشکیتعمیر و نگهداری هواپیما
حسابداریمدیریت

نکته

مشمولانی که دارای مهارت فنی و با مدرک معتبر در رشته هایی مانند جوشکاری، برق کاری، لوله کشی و حتی کشتی سازی هستند بدون داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی میتوانند در اولویت پذیرش قرار بگیرند.

درخواست امریه وزارت دفاع

درخواست امریه وزارت دفاع

جهت درخواست امریه وزارت دفاع برای خدمت معمولی در این سازمان باید معرف داشته باشید چون قرار است در یکی از امنیتی ترین اماکن نظامی کشور مشغول به کار شوید.

در خصوص پروژه کسری خدمت از طریق دانشگاه مالک اشتر درخواست دهید و در نهایت برای استفاده از امریه جایگزین خدمت سربازی به بنیاد ملی نخبگان مراجعه کنید.

توجه

ورود به وزارت دفاع برای گذراندن دوره سربازی دارای شرایط و مراحل گزینشی خاص خود است به همین دلیل حساسیت های زیادی قبل از پذیرش نهایی وجود دارد. اما با ورود به این سازمان میتوانید خدمت سربازی نسبتا ساده ای داشته باشید.

لیست زیر مجموعه های وزارت دفاع

سازمان حفاظت اطلاعاتسازمان عقیدتی سیاسی
مرکز مقاومت بسیجبنیاد تعاون
سازمان صنایع دفاعسازمان صنایع دریایی
دانشگاه صنعتی مالک اشترسازمان صنایع هوا فضا
سازمان صنایع هوایی ایرانصنایع الکترونیک ایران
سازمان جغرافیایی نیروهای مسلحسازمان سپند
سازمان ساتاسازمان اتکا
شرکت سرمایه گذاری غدیرشرکت سمتا
بیمارستان چمرانموسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی

زمان امریه وزارت دفاع

اطلاع از زمان امریه وزارت دفاع بسیار مهم است چون هر پذیرشی بر اساس زمان و البته تاریخ اعزام مشخص میشود. زماناعزام در تمام طول سال حتی اسفند ماه انجام میشود و هیچ تاریخ مشخصی از سوی این سازمان اعلام نشده است.

در نتیجه در هر کدام از حالت های گفته شده طبق روال ثبت نام پیش برید و بعد از تایید اولیه میتوانید با ارسال دفترچه خدمت و مشخص شدن تاریخ اعزام و در نهایت ارائه برگه سبز به مسئول نیروی انسانی در روند نهایی پذیرش امریه وزارت دفاع قرار بگیرید.

این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد: امریه وزارت اقتصاد و دارایی

حقوق امریه سربازی وزارت دفاع

از دیگر دغدغه های مشمولان خدمت سربازی حقوق امریه وزارت دفاع است. دقت داشته باشید که حقوق امریه وزارت دفاع یا هر امریه دیگری بر اساس مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح پرداخت میشود و ربطی به این نهاد یا آن نهاد ندارد.

بنابراین حقوق امریه وزارت دفاع مطابق مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح معادل حقوق سربازی مشمولان در حال خدمت در مناطق غیر عملیاتی است. البته مدرک تحصیلی و تاهل و داشتن فرزند در میزان حقوق تاثیر گذار است.

در نظر داشته باشید انجام هر گونه کار تخصصی در وزارت دفاع در حالت پروژه های جایگزین خدمت و امثال این تاثیری در پرداخت حقوق و مزایای بیشتر ندارد و در واقع مزایا و پاداش با کسری خدمت محاسبه میشود.

سوالات متدوال در خصوص امریه وزارت دفاع

اینها سوالاتی هستند که مشمولین در تماس های تلفنی مشاوره از ما در مورد امریه وزارت دفاع معمولا می پرسند:

امریه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سخت است؟

دریافت امریه اگر مشمول دارای شرایط گفته باشد واقعا سخت نیست .به هر حال فرد قرار است در یکی از حساس ترین سازمان های جمهوری اسلامی ایران مشغول به کار شود پس طبیعی است حساسیت هایی در این خصوص وجود داشته باشد.

خدمت در وزارت دفاع هم چه برای متخصصان و چه برای سربازان عادی سخت نیست. متخصصان که بر اساس توانمندی و تخصص خودشان وارد شده اند. سربازان عادی هم با کمترین فعالیت و فضای نظامی نسبت به دیگر ارگان ها مواجه خواهند شد.

جذب امریه وزارت دفاع بر چه اساسی است؟

جذب امریه وزارت دفاع در خصوص کسانی که دارای تحصیلات در رشته های فنی مهندسی هستند کاملا بر اساس شایسته سالاری است و تنها کسانی میتوانند در جذب نهایی قرار بگیرند که واقعا دارای تخصص فنی و مهارتی باشند و از پس مسولیت های موجود بر بیایند که این روال در مصاحبه مشخص میشود.

در خصوص کسانی که قصد سربازی معمولی در وزارت دفاع دارند داشتن سابقه خوب و معرفی از سوی افراد معتمد این سازمان کافی است و میتوان گفت نسبت به حالت های دیگر پذیرش ساده تر خواهد بود.

سایت ثبت نام این نهاد چیه؟

همانطور که گفته شد ثبت نام امریه وزارت دفاع از طریق سایت انجام نمیشود اما میشود از طریق سایت defanews.ir از آخرین اطلاعات جذب و پذیرش در قسمت های مختلف این وزارت مطلع شد.

گرفتن امریه وزارت دفاع سخت است؟

گرفتن امریه وزارت دفاع کاملا به شرایط متقاضی ربط دارد و نمیتوان گفت سخت است یا راحت بلکه میتوان همه چیز را بر اساس شرایط در نظر گرفت.

استخدام با امریه امکان پذیر است؟

استخدام در وزارت دفاع با توجه به زمینه های شغلی این سازمان امکان پذیر است. استخدام در وزارت دارای ضوابط و شرایط مشخصی است اما امریه بودن در این سازمان میتواند کمک بزرگی به استخدام نهایی کند.

معمولا استخدام در ابتدا بصورت پیمانی و ۵ ساله انجام میشود و بعد از آن متقاضی میتواند برای استخدام رسمی دوباره درخواست دهد یا اینکه در صورت عدم رضایت از وزارت دفاع خارج شود. حتی راهی برای گذراندن سربازی بصورت ۵ ساله پیمانی وجود دارد و متقاضی با وجود اینکه استخدام است دوران سربازی هم در حالت استخدام تعهدی میگذراند.

سرباز مشاور به شما کمکی در خصوص امریه وزارت دفاع میکند؟

ما در سرباز مشاور بعنوان تخصصی ترین مرکز مشاوره سربازی در ایران با توجه به اطلاعات به روز و دقیقی که در اختیار داریم و پایش مستمر فراخوان ها و اطلاعیه های جذب از طرف وزارت دفاع بدون شک بهترین و مفید ترین اطلاعات را در اختیار شما میگذاریم.

در عصر حاضر داشتن اطلاعات است که باعث میشود شخصی نسبت به شخص دیگر پیشی بگیرد بنابراین میتوانید روی سرباز مشاور حساب کنید و با دریافت مشاوره تخصصی امریه سربازی مخصوصا در این وزارت به سادگی خدمت خود را در این ارگان بگذرانید و از مزایای آن برخوردار شوید.

اگر هنوز سوال یا ابهامی دارید می توانید همین الان با مشاور سربازی تماس بگیرید.

امریه سربازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

امریه وزارت اقتصاد و دارایی + نحوه دقیق ثبت نام و سوالات مصاحبه حضوری

امریه وزارت اقتصاد و دارایی + نحوه دقیق ثبت نام و سوالات مصاحبه حضوری

وزارت امور اقتصادی و دارایی بعنوان یکی از مجموعه های بزرگ دولتی جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز در رشته های تحصیلی مختلف دانشگاهی هر ساله از میان مشمولان سراسر کشور اقدام به جذب نیرو با عنوان امریه سربازی وزارت اقتصاد و دارایی میکند.

ادامه مطلب »
نیاز به مشورت داری کلیک کن !