کافور در سربازی + نحوه خوراندن و عوارض آن

کافور در سربازی یکی از موضوعاتی است که از گذشته بطور جدی یا حتی بطنز نقل قول افرادی است که دوران سربازی را گذرانده اند یا قصد دارند وارد دوره سربازی شوند. برای خیلی ها سوال است این موضوع واقعیت دارد یا اینکه تنها برای شوخی مطرح میشود.

خیلی ها دلیل استفاده از کافور در سربازی را نمیدانند و این در حالی است که استفاده از کافور دلیل علمی و درستی دارد.در ادامه بطور کامل این موضوع را بررسی میکنیم و حتی در خصوص موارد استفاده و عوارض این ماده هم توضیحاتی میدهیم تا با اطلاعات کامل وارد دوره سربازی شوید.

دلیل استفاده کافور در سربازی چیست؟

کافور ماده ای است که از نوعی گیاه تهیه میشود و در انواع مختلف خوراکی در قالب ادویه ، پودر خوشبو کننده و موارد موضعی مورد استفاده قرار میگیرد. برای مثال یکی از موارد استفاده از آن که تا الان حتما به گوشتان خورده است در غسال خانه میباشد که به منظور خوشبخو کردن فرد متوفی در زمان کفن کردن مورد استفاده قرار میگیرد.

شاید باورش برای شما سخت باشد اما از کافور برای موارد پزشکی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد هم استفاده میشود مخصوصا برای بیماری های پوستی و قارچی یا رفع تنگی نفس و سرفه در بیماران تنفسی!

اما در خصوص استفاده کافور در سربازی باید گفت به این دلیل که در سربازخانه ها با وجود محیط جمعی که ممکن است مدت زمان زیادی هم طول بکشد از کافور در قالب ادویه استفاده میشود تا میل جنسی سربازان سرکوب شود.

در واقع کافور خوراکی نوعی قابلیت سردمزاجی دارد و با استفاده آن بطور منظم در وعده های غذایی حالت سرمزاجی و سرکوب میل جنسی اتفاق خواهد افتاد و این موضوع باعث میشود سربازان در طول دوره ای که در زندگی جمعی قرار دارند مخصوصا در محیط نظامی فکر های خطرناک به سرشان نزند و تمام تمرکزشان روی آموزش های نظامی باشد.

قطعا نیاز است که بدانید: معافیت سربازی ۱۴۰۳ – به روز ترین قوانین اجرایی

توجه

از کافور حتی در خوابگاه های دانشجویی به دلایل گفته شده مشابه دوران سربازی استفاده میشود و همچون پادگان نحوه استفاده در غذای دانشجویی میباشد.

موارد مصرف کافور

رفع بیماری پوستی و قارچی

رفع قارچ روی ناخن ها

برطرف کردن خارش پوست

از بین بردن دردهای موضعی ( آرتروز و التهابات مفصلی )

ازبین بردن مشکلات تنفسی

محافظت از نیش حشرات

برطرف کردن مشکلات خواب

پس کافور در سربازی تنها دلیل استفاده این ماده نیست و طبق نظر پزشک میتوان از طریق طب سنتی و مصرف این ماده مشکلات گفته شده را درمان کرد.

مصرف کافور چه عوارضی را به همراه دارد؟

مصرف کافور در سربازی چه عوارضی را به همراه دارد؟

در کنار فوایدی که برای کافور وجود دارد قطعا عوارضی هم میشود در نظر گرفت پس با اطلاع از این عوارض از استفاده بیش از حد آن خودداری کنید.

در صورت استفاده مداوم و بیش از حد کافور در سربازی به سیستم جنسی و هورمونی بدن آسیب میرسد به همین دلیل بسیاری از پزشکان مخالف استفاده از کافور به مقدار زیاد و مستمر هستند. البته با پیشرفت دانش پزشکی این موضوع در سربازخانه ها به دقت کنترل میشود.

در خصوص مصرف موضعی این ماده هم میتوان گفت در صورت استفاده بدون تجویز پزشک ممکن است خارش و التهاب و قرمز شدن پوست در محل استفاده رخ دهد.

اگر کافور را برای موارد پزشکی دیگری که گفته شد استفاده میکنید حتما باید با پزشک مشورت لازم را انجام دهید چون ممکن است نتیجه عکس دهد!

این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد: طرح انصار سربازی

نحوه دادن کافور به سربازان چگونه است؟

سربازان بسیاری هستند که در دوران سربازی کافور مصرف میکنند اما روحشان هم خبر ندارد و این موضوع به این دلیل است که مصرف کافور را از طریق وعده های غذایی مخصوصا در زمان ناهار انجام میدهند که غذاهای خورشتی داده میشود.

کسانی که سربازی رفته اند بدون استثنا تجربه کرده اند ممکن است رنگ خورشت کمی با آن رنگی تا حالا دیده اند فرق کند یا مزه خوبی نداشته باشد.تصور کنید در غذایی بیش از حد از زردچوبه یا نمک یا فلفل یا هر ادویه دیگری استفاده کنید خب چه اتفاقی رخ میدهد؟!

در خصوص کافور هم دقیقا همین موضوع صادق است و به وضوح میتوان اثرات استفاده از آن در غذاهای خورشتی را در سربازی مشاهده کرد اما نگران نباشید چون مصرف در این اندازه و در این بازه زمانی آسیبی به شما وارد نمیکند مگر اینکه سیستم گوارشی حساسی داشته باشید!

خبر خوب!

بیشترین استفاده کافور در سربازی مربوط به دوران آموزشی است . یعنی در حدود ۲ ماه دوره آموزشی که بیشترین بازه زمانی زندگی جمعی و محدود وجود دارد از این ماده استفاده میشود و کمتر اتفاق میوفتد که از کافور در یگان های نظامی هم استفاده کنند.

توصیه!

حتما توصیه میکنیم زمانی که به آموزشی اعزام میشوید با خودتان چند کنسرو مختلف ببرید و هر بار که به مرخصی می آیید اینکار را تکرار کنید یا حداقل در بعضی از وعده های غذایی به بوفه پادگان مراجعه کنید. مصرف آب بطور منظم هم میتواند از اثرات کافور در سربازی بکاهد.

این مطلب می تواند برای شما مفید باشد: امریه صدا و سیما

نشانه های مصرف کافور چیست؟

کسی که در سربازی کافور مصرف میکند بطور قطع یک یا چند تا از این نشانه ها را دارد:

  • عدم میل جنسی بطور واضح و شگفت آور
  • از بین رفتن جوش های صورت و بدن
  • عدم توجه و تمرکز روی افکار تحریک کننده
  • از بین رفتن نشانه های تحریک پذیری و نعوض حتی به طور عمد
  • کاهش سرعت رویش مو سر ، ریش و موهای زائد
  • احساس سبکی در بدن و فعالیت های روزانه
  • احساس مقطعی دل درد به دلیل طبع سرد کافور

شاید تمام این اتفاقات برای تمام سربازان رخ ندهد چون سیستم بدنی هر کسی متفاوت است اما چیزی که بدون شک در تمام سربازان یا حداقل در بیش از ۹۹ درصد سربازان مشترک است از بین رفتن میل جنسی است. البته شاید بد نباشد حتی برای مدت کوتاهی زندگی بدون میل و قدرت جنسی تجربه شود!

در پایان

سرباز مشاور بعنوان اولین و تخصصی ترین مرکز مشاوره سربازی در ایران سعی دارد تا شما عزیزان و همراهان همیشگی را با اطلاع رسانی های دقیق آگاه کند تا برای ورود به دوره مقدس و هیجان انگیز سربازی حداکثر آمادگی را داشته باشید. به همین دلیل سعی کردیم مطالبی علمی و تجربی از مصرف کافور در سربازی خدمت شما بزرگواران ارائه دهیم.

در صورت نیاز به مشاوره و ارتباط با کارشناسان سرباز مشاور میتوانید همین حالا با ما تماس بگیرید.

7 پاسخ

  1. میدونی با این طرح سربازی اجباری چه جوان‌هایی از کار بی کار شدن و چه خانواده‌هایی از هم پاشیدن و هزاران مشکلی که مسئولین ایجاد کردن ، قانونی گذاشتن که اگر کسی سربازی نرود در هیچ کجا استخدام نمیشه ، با این قانون آیا خبر دارند تو این چند دهه چه بلایی سر جوان ها آوردند که فقط خدا میدونه و اون جوانان و خانوادها….. که درگیرش هستند ، البته مسئولان می‌دانند ولی براشون مهم نیست و….

    1. عزیز قانون سربازی اجباری توسط رضا شاه تصویب شد
      در کشورهای بزرگ و صنعتی مثل کره جنوبی، ژاپن ، سوییس هم سربازی اجباری وجود داره
      افراد زیادی هستند حتی با وجود سربازی رفتن الان جز انسان های موفق جامعه هستند
      سربازی نرفتن هم به معنی پیشرفت و موفق شدن نیست
      که اگر بود الان غایبین با زن و بچه دنبال معافیت نبودن!

  2. سلام خسته نباشید من در الان ۹ ماه خدمت هستم مشکل بینایی و شنوایی داشتم معاف از رزم کردنم پدرم ۷۰ سالش است زیر کمیته هستیم ۲ برادرم سربازی رفتن یکی ازدواج کرده اون‌ یکی ازدواج نکرده پدرم از کار افتاده اکثر کاراشونو من انجام میدهم من سنم ۲۲ است مدرک زیر دیپلم ، آیا میتوانم معافیت پزشکی یا کفالت یا کار دیگه بکنم تا معافیت بگیرم

  3. بیچاره سربازان مملکت انگار ما همیجوریش چقدر قدرت بدنی بالایی داریم که بخوان کافور هم بخوردمون بدن🤷‍♂️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات سرباز مشاور

نیاز به مشورت داری کلیک کن !